vauvan lelut

ihan öönä oon

Minkä verran olette ostaneet leluja vauvoillenne? Meillä ei ole paljon kaupasta ostettuja leluja kun monet ovat sanoneet, että ne on näin pienille niin "valmiiksi ajateltuja" että ne eivät edes kiinnosta lasta. Omani katselee ihan tavallisia keittiötavaroita (muovisia) kaikkein mieluiten. Kirjoja kyllä paljon luemme, se kiinnostaa myös vauvaa. Välillä kuitenkin mietin että pitäisiköhän kohta ruveta ostamaan ihan oikeita leluja....

10

297

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan öönä oon

Siis vauva on nyt 7 kk.

• sahsakj

On meillä vauvalle ihan omat lelut, ettei tule bakteereita tms. Esim. keittiövälineistä voi tulla pesuainetta...

• Elisa_83

sitten koskaan pese vauvan leluja? Kyllä minä ainakin ihan fairylla pesen, niinkuin ne keittiövälineetkin. Entä syökö lapsesi lusikalla ja käyttääkö lautasta? Pesetkö niitä koskaan?:)

• sahsakj
        Elisa_83 kirjoitti:

sitten koskaan pese vauvan leluja? Kyllä minä ainakin ihan fairylla pesen, niinkuin ne keittiövälineetkin. Entä syökö lapsesi lusikalla ja käyttääkö lautasta? Pesetkö niitä koskaan?:)

Pesen, vedellä. Vauvani syö omista astioistaan ja omilla lusikoilla, ei samoista mistä muut. Tai siis häntä syötetään, ei osaa vielä itse syödä.

• Elisa_83
        sahsakj kirjoitti:

Pesen, vedellä. Vauvani syö omista astioistaan ja omilla lusikoilla, ei samoista mistä muut. Tai siis häntä syötetään, ei osaa vielä itse syödä.

mielestäni pelkkä vesipesu ei riitä ainakaan pidemmän päälle, mutta kukin tyylillään tietysti. Astianpesuaineet ovat kuitenkin tehty juuri siihen tarkoitukseen, että niillä pestään asioita, jotka menevät suuhun. Tottakai hyvin täytyy huuhdella, mutta en ole koskaan kuullut, että joku olisi lapsen kanssa kokonaan käyttämättä niitä. Kerta se on ensimmäinenkin.;)

• tjyujyujyut

kyllä meillä on olut omat lelut alusta lähtien..useimmat saatu lahjana tai kirpparilta..meillä ei kyllä tulis elämästä mitään jos ei leluja olis..tänään poika sai mummilta ensiaskeltuolin..poika kohta 8kk.

• tyttö 1v..

Siis kyllähän meilläkin muutama lelu kaupasta ostettuna ja kirpparilta löydettyinä, nukke ja rattaat on myös, muutama pallo ja pehmoja, ja muutama soiva lelu.

Olihan noita tutuilta saatuina, mutta eteenpäin annettiin kaikki turhat lelut, ei vauva leluja niinkään tarvitse muutam,a kiinnostava joita vaihtelet sopivin väliajoin.

Ja älä nyt ihmeessä huomioi noita - ei saa antaa keittiövälineit, tulee pesuaineita / bakteereja - juttuja.
      Jokanenhan varmasti pesee nuo keittiövälineet, lastat ja kauhat sen tiskiaineen jälkeen, eli ei tuota pesuainetta nyt nihiin jää, tehdäänhän vanhemmalle vauvalle ruokakin näillä välineillä :D Ja kyllä meillä ainakin tytön astiat pestään ihan fairilla :)

Tosiaan nyt 1v tyttö ja oiskos 8kk eteenpäin kiinnostanut vain ja ain oastaan nuo keittiöjutut, kaukosäätimet ym. :D Oma kaukosäädin (ei toimiva) neidillä onkin , ja kauhoja ym saa leikkeihinsä myös!

Turhat lelut ja suuret leluvuoret vaan saavat pikkuisen pään pökerryksiin :/

• _äityli_

"Ja älä nyt ihmeessä huomioi noita - ei saa antaa keittiövälineit, tulee pesuaineita / bakteereja - juttuja"

Juu juu, usko vaan näitä juttuja mielummin! Jos ette tienneet, niin vauvoja on kuollut astiapesuaineisiin. Ne eivät ole siis syöneet sitä suoraan, vaan juurikin noihin "keittiövälineisiin" on jäänyt ainetta ja se on mennyt elimistöön. Aikuiselle siitä ei ole haittaa, mutta pienelle vauvalle/lapselle on. Minä en ainakaan ihan huvikseen vaaranna lapseni henkeä jos en jaksa ostaa tai antaa sille omia leluja!
        Kyllä netistäkin löytyy juttuja että vauvoja on kuollut siihen aineeseen, jos vaan jaksaa vaivautua etsimään ja tuntee että lapsen elämä on sen arvoinen.

• öiuGÖUHOÄÅIHAG

meillä otettiin käyttöön dublo rakennuspalikat. poika 8kk tykkää ihan kauheesti. Meillä käytössä minun ja veljeni vanhat eli n 20 v vanhat lelut... jos ostat leluja osta sellaisia jotka kiinnostavat myöhemminkin. Minä ainakin ostin esikoiselleni aivan liika leluja ja iso osa ei edes poikaa kiinnostanut.

• ökjhugfd

meilläkin pestiin nuo dublot ihan vaan fairilla... ei pidä olla liian tarkka noitten mahdollisten pienien bakteerien takia. niitä kun tuppaa olemaan ihan kaikessa mitä lapsi koskee. Ja jos koti on ihan steriiliksi jynsätty niin on aikamoinen järkytys lapsen elimistölle kun tämä esim menee päiväkotiin joka kuhisee monen perheen bakteereja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2255
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1968
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1509
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1347
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      95
      1066
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      987
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      752
    Aihe