Miten Passi eilatissa

Eilatiin menossa

Miten jos haluan käydä Eilatissa ja Dubaissa niin kun Eilatissa lyödään passiin israelin leima niin miten Dubaissa suhtaudutaan tähän leimaan, entä päin vastoin jos menen eilatiin niin miten suhtautuvat siihen että passissa Dubain leima, luin että jos kieltäytyy ottamasta Israelin leimaa niin kuulustelevat miksi ei leimaa otettu ja se on hankalaa, haluaisin käydä molemmissa paikoissa ja passi vieä 8 vuotta voimassa eli kokeneet kävijät Kiitos vinkeistä, oletteko käyneet molemmissa paikoissa ja miten käytäntö menee?

1

473

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • #reissulainen#

Dupain tullikäytönnöstä en osaa sanoa. Eilatin ja yleensä Israelin lähtöselvitykset on useimmiten haastavia ja kysyvät kummallisia.

Itselläni vaikka viimeisimmässä passissani on vain leimoja Isrelin lentokentiltä (Ben Gurion, Eilat, Ovda) jaksavat he aina kysellä miksi käyn niin usein, miksi siellä, mitä teen täällä, keitä tapasin, kuka maksoi matkani etc, etc. Se maan tapa, matkaustajien turvallisuudeksi. Maahan pääsee melko helposti pelkän passitarkastuksen läpi. Tarkempaa on lähtöselvitys poispäin.

Uskoisin, että Dupain leima ehkä antaa syyn muutamaan lisäkysymykseen, riippuu virkailijasta. Täytyy muistaa, että kaikki ovat pois päässeet maasta, aikataulun mukaisesti. Kannatta yksinkertaisesti vain sanoa "lomalla", ei niin juurta jaksaen kannata selvittää asioita.

Leimat Irakista, Iranista, Syyriasta esim. voisi aiheuttaa Israelin puolella enemmän huolta. Uskoisin Israelilaisten ymmärtävän, että Dupai on suosittu lomakohde, jossa myös suomalaiset käyvät. Toisin kuin mainitsemani aiemmat maat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      57
      2326
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      112
      1681
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe