Rakkauden kyynelmaljat

Tään kokenut oon joskus ennenkin
kun katson lasissani viinatilkkaa,
mä kyynelilläin sitä laimensin
rakkaus on mulle pelkkää pilkkaa?

Ei kylmin sanoin rakkautta saa
ei tuppisuuna sanoa voi mitään,
ei tönäisyt ne rakkautta jaa
se tunteillansa lämmitellä pitää.

On helppo rakastaa kun tajuaa
on rakkaus kuin takki pakkasella,
se kylmän sisältään pois tuulettaa
ja antaa lämmön tunteen kuljetella.

Me emme sitä tiedä toisinaan
kun rakkaus käy jälkeen vasta vihan,
tääl toistansa ain pitäis rakastaa
kun itse siivoamme tunteen pihan.

Ei kaadu tunteet sananhelinään
ei vahvistaa ne mieltä eikä päätä,
näin usein yksin jäänkin miettimään?
Me kaikki kerran lähdetään pois täältä.

Tää aika meillä onkin rakastaa !
Ei tehdä haavelinnoille vain tupaa,
hellyyttä kai kaikki haluaa?
Kun rakkaudelle tilaansa vain lupaa.

11

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies-v57

      Monet ajat elin miehen kylmissä
      kuorissa, ilmaisin, missä kuitenkin
      säilyi kalsean karhea miehisyys.

      En tajunnut, miten voi lämpöä sisäistyä
      sanoissa, kuinka oman itsensä seuraamiseen,
      liittyy suuri, kivettynyt, itsekkyys.

      Vasta vuodet saattoivat minut naista
      vastaan, eletty elämä teki rohkean, murensi
      pinnan, opetti avoimesti Rakastamaan.

      Ja tänäin olen rohkeampi olemaan mies,
      kaipuuta vuodattamaan, valmiimpi ottamaan
      Hänet kokonaisena, itsenään, vastaan...

      Romanssiin Rakkaudessa..

      http://www.youtube.com/watch?v=8m_NG4Q0uDA&feature=related

      Kiitos Runostasi.

      On helpompaa Rakastaa, kun mieltää kuinka
      rajallinen arvo elämä itse on ja miten
      kiinni Rakastaminen on siinä.

      Yksi päivä on lyhyt tovi elämän mitassa,
      mutta Rakastamisessa siitä voi tehdä
      toiselle nauttimisen ikuisuuden.

      Eikä se vaadi muuta kuin että tekee
      sydämellä sen, mikä ennen oli
      omien mielihalujen ilmentymää.

      Unohtaa itsensä ja huomaa Hänet,
      Rakastamisen hiljainen ääni.

      Onnen sormen hellä viirre.

      Rakkausrunosi pysäytti ajattelemaan ja tuntemaan.

      Ajatuksia, sanoja, tekstiä, joka vei mukanaan.

      Runo jossa on sydän, kirjoittaja kokonaan, mukana,
      sellaista Runoa lukee aina aivan omalla tavalla.

      Tässä olit täysillä ja se tuntui.

      Hieno ja aito Rakkausruno
      sinulta.

      Voimia ja hyvää oloa Sinulle päivääsi.

      • suuret kiitokset palautteestasi joka on
        aina yhtä ihailtavaa ja osuvaa,
        johon on kovin vaikea mitään lisätä.

        Mielestäni rakkautta ei voi antaa
        tai saada liikaa,tuskin ketään voi
        rakastaa rikki? Se menee sitten
        jo huolehtimisen piikkiin.

        Jokaisella meistä on kuitenkin
        rakkauden kaipuu sisällään
        vaikka kuoret olisikin jotain muuta?

        Kauniita syyspäiviä Sinulle.


      • mies-v57
        halausm kirjoitti:

        suuret kiitokset palautteestasi joka on
        aina yhtä ihailtavaa ja osuvaa,
        johon on kovin vaikea mitään lisätä.

        Mielestäni rakkautta ei voi antaa
        tai saada liikaa,tuskin ketään voi
        rakastaa rikki? Se menee sitten
        jo huolehtimisen piikkiin.

        Jokaisella meistä on kuitenkin
        rakkauden kaipuu sisällään
        vaikka kuoret olisikin jotain muuta?

        Kauniita syyspäiviä Sinulle.

        Koska tämä on Rakkausrunopalsta ja tarkoitettu Runoille, en voi
        aloittaa chat palstoille ominaista keskustelua, mutta.. rakastaminen
        voi totaalisimmillaan olla ahdistavaa.

        Elämällä, vuosilla, kokemuksilla, on paha tapa muodostaa ihmiseen kuoren,
        jonka taa herkin Rakastaminen jää. Kuoren murtaminen on parisuhteen ja
        Rakkauden suuri haaste...ja mahdollisuus.

        Iloa vielä Sinulle päivääsi.

        Toivon että ylläpito huomioi oheisen, Runosta irrallaan olevan tekstini.
        kuitenkin aloitusrunon ajatukseen ja henkeen liittyvänä.


      • mies-v57
        halausm kirjoitti:

        suuret kiitokset palautteestasi joka on
        aina yhtä ihailtavaa ja osuvaa,
        johon on kovin vaikea mitään lisätä.

        Mielestäni rakkautta ei voi antaa
        tai saada liikaa,tuskin ketään voi
        rakastaa rikki? Se menee sitten
        jo huolehtimisen piikkiin.

        Jokaisella meistä on kuitenkin
        rakkauden kaipuu sisällään
        vaikka kuoret olisikin jotain muuta?

        Kauniita syyspäiviä Sinulle.

        Jostain syystä äskeisestä kirjoituksestasi " my way " tämän
        linkin tekniikka jätti pois.

        http://www.youtube.com/watch?v=0H0NCRV_uvo&feature=related



    • lindalinda1

      olen lähes sanaton tämän runosi äärellä,
      Sinulla on tapa löytää ihmiselämästä ja rakkaudesta
      sellaista sanomaa, että tekstisi pysäyttää - niin nytkin.

      Kaikkihan me täältä joskus poistumme,
      jätämme jälkeemme jotain läheisillemme.
      Kaipauksen ja ikävän. Rakkaus elää meissä
      ja antaa voimia jaksaa niin kauan kuin olemme.

      Kiitos runostasi, koskettavista säkeistäsi ja sanoistasi.
      Olet mahtava tulkki !

      • silti rakkaus tekee elämästä
        elämisen arvoista.
        Me kaikki tarvitsemme rakkautta
        sen monissa muodoissa.

        Kiitos Sinulle linda sanoistasi.

        Hyviä syyspäiviä. T: J


    • kivellä.istuja

      Hei, jotenkin tuli esille miten rakkauden olemus, sun ulokkeisuus, muotoutuu uudelleen kaikista levinneistä palasista ja sirpaleista, huolimatta sisäisestä avuttomuudesta ja ymällään olevasta ihmetyksestä. Rakkaudessa on jotain perustavaa laatua olevaa eheyttä joka loistaa kuin kristalli majakkana ymmärryksemme keskiöissä.

      "Ei kaadu tunteet sananhelinään
      ei vahvistaa ne mieltä eikä päätä,
      näin usein yksin jäänkin miettimään?
      Me kaikki kerran lähdetään pois täältä."

      • on vaikea antaa kaikkien muiden
        asioiden kuten työkiireiden ja
        monien harrastusten vuoksi.

        Itse emme huomaa useinkaan
        näitä asioita.

        Kiitos Sinulle palautteestasi
        ja lämpöisiä syyspäiviä.

        T: J


    • runostasi

      Runosi on syvällinen, pitkän mietinnän tulos(ko). Runosi on kaiken kaikkiaan hieno tai paremminkin loistava. Vaikea on rakkautta ottaa vastaan/antaa, jos ei ole sinut itsensä, omien tunteidensa kanssa. Pitäisi muistaa elää/rakastaa tässä hetkessä: ei ole menneisyyttä, ei tulevaisuutta on vain tämä hetki...tämän lauseen luin täältä jostakin joskus ja se on mielestäni hienosti sanottu. Tällaisia ajatuksia kaunis runosi herätti.

      • ilman suurempia ponnisteluja.
        Runossa on jonkinverran omakohtaisuutta
        ja loput läheisestä ystäväpiiristä.

        Rakkaus on vaikea laji eikä aina
        läheskään itsestäänselvyys
        vaikka useassa liitossa näin
        ajatellaankin,valitettavasti.

        Kiitos Sinulle palautteestasi
        ja lämpöisiä syyspäiviä.
        Paljon valoa elämääsi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe