mies 29, nainen 46, adoptio?

vanhemmuus

Onko mahdollista hakea kansainvälistä adoptio-oikeutta yo. ikäiselle avioparille, jolla on naisen edellisestä avioliitosta 2 lasta ennestään? Meneekö adoptoitavan lapsen ikä tässä tapauksessa isän vai äidin iän mukaan?

9

962

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikko_n_75

Suomen laki ei ikäsyrjintäkiellon vuoksi sano tuosta mitään, mutta muuten voi sanoa:

MAHDOTONTA

• haluis tietää

miksi mahdotonta?

• fefefefefee
        haluis tietää kirjoitti:

miksi mahdotonta?

asettaa adoptiolupaan ikäehdon, joka menee aina avioparin vanhemman osapuolen iän mukaan. Kyseisessä tapauksessa siis vaimon iän perusteella. Lapsen ja vanhemman välinen ikäero ei saa olla yli 45 vuotta.Lisäksi usealla kohdemaalla on omat ikäehtonsa. Nykyisin on oletettava, että kansainvälinen adoptiokin vie minimissään 4-5 vuotta ja odotusajat venyvät koko ajan pidemmiksi ja pidemmiksi. Tällöin vaimo olisi adoptiohetkellä vähintäänkin 50-51 v. Näin ollen adoptoitavan lapsen olisi oltava nuorimmillaankin 5-7v. Tuon ikäisen lapsen adoptoiminen ei ole todenäköistä, kouluikäisen lähes mahdotonta.

• minä vain

Ottakaa pikaisesti yhteyttä kotikuntanne sosiaalityöntekijään ja selvittäkää, antaako kotikunta adoptioneuvontaa vai ostaako palvelun Pelastakaa Lapsilta. Siitä sitten reippaasti eteenpäin kyselemään oikeilta henkilöiltä, täältä ei oikeaa vastausta voine saada. Nimittäin ainakin eräs ystäväpariskunta sai iästä jonkin verran "anteeksi", kun mies on vaimoaan vanhempi viitisen vuotta. En tiedä, onnistuuko vastaava teidän tapauksessanne.

Jatkoa ajatellen, surullista kyllä, niitä teille sopivia eli siis teidät "kelpuuttavia" kohdemaita ei taida monta olla. Riippuu muustakin kuin iästä eli terveydestä (onko kummallakaan jatkuvaa hoitoa vaativaa sairautta, onko ollut syöpää ym), avioliiton pituudesta, ehkä myös tuo ikäeronne voi muodostua kompastuskiveksi esim. Thaimaassa. Entäpä äidin ed. liitosta olevat lapset? Adoptiolapsi tulee aina perheen nuorimmaksi, ovatko isosisarukset jo teini-ikäisiä?
      Adoptio ei missään nimessä ole helppo eikä nopea tie vanhemmaksi, mutta toivottavasti saatte asiantuntevaa tietoa ja mahdollisuuden.

• minä vain

piti vielä lisätä, että eikös ainakin Venäjältä voi toivoa kouluikäistä lasta? Usein vähän vanhemmat lapset jäävät helpommin ilman kotia, kun suuri osa hakijoista toivoo sitä mahdollisimman nuorta lasta.

• Kyllä Venäjällä
        minä vain kirjoitti:

piti vielä lisätä, että eikös ainakin Venäjältä voi toivoa kouluikäistä lasta? Usein vähän vanhemmat lapset jäävät helpommin ilman kotia, kun suuri osa hakijoista toivoo sitä mahdollisimman nuorta lasta.

..ja vieläpä paljonkin. Haasteena on se, että kun Suomessa ei tämänhetkisen lainsäädännön mukaan saa vanhempainlomaa jos lapsi on yli 7-vuotias, niin tosi harvalla on valmiutta ottaa kouluikäinen lapsi. Lakia ollaan nyt uudistamassa, ja toivottavasti tämä pykälä muuttuu.

Mutta jo teillä on valmiutta ottaa lapsi, joka on jo koulussa, vaikka sitten pitäisi olla palkattomalla lomalla aluksi, niin se on kyllä hyvinkin mahdollista.

• lukiolaine542

ottaa asioista selvää.
      yhteiskuntaopista muistelisin, että kummanki vanhemman pitää olla 25-40 vuotiaita

• sorry vaan

väärin=)

• tuumaaja.

Eikö tässä tapauksessa kannattaisi harkita myös sitä, että tämän nainen adoptoisi miehensä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 532
      8497
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      4
      3652
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2183
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      157
      1143
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      786
    6. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      722
    7. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      32
      703
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      696
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      42
      676
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      637
    Aihe