mies 29, nainen 46, adoptio?

vanhemmuus

Onko mahdollista hakea kansainvälistä adoptio-oikeutta yo. ikäiselle avioparille, jolla on naisen edellisestä avioliitosta 2 lasta ennestään? Meneekö adoptoitavan lapsen ikä tässä tapauksessa isän vai äidin iän mukaan?

9

949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikko_n_75

      Suomen laki ei ikäsyrjintäkiellon vuoksi sano tuosta mitään, mutta muuten voi sanoa:

      MAHDOTONTA

      • haluis tietää

        miksi mahdotonta?


      • fefefefefee
        haluis tietää kirjoitti:

        miksi mahdotonta?

        asettaa adoptiolupaan ikäehdon, joka menee aina avioparin vanhemman osapuolen iän mukaan. Kyseisessä tapauksessa siis vaimon iän perusteella. Lapsen ja vanhemman välinen ikäero ei saa olla yli 45 vuotta.Lisäksi usealla kohdemaalla on omat ikäehtonsa. Nykyisin on oletettava, että kansainvälinen adoptiokin vie minimissään 4-5 vuotta ja odotusajat venyvät koko ajan pidemmiksi ja pidemmiksi. Tällöin vaimo olisi adoptiohetkellä vähintäänkin 50-51 v. Näin ollen adoptoitavan lapsen olisi oltava nuorimmillaankin 5-7v. Tuon ikäisen lapsen adoptoiminen ei ole todenäköistä, kouluikäisen lähes mahdotonta.


    • minä vain

      Ottakaa pikaisesti yhteyttä kotikuntanne sosiaalityöntekijään ja selvittäkää, antaako kotikunta adoptioneuvontaa vai ostaako palvelun Pelastakaa Lapsilta. Siitä sitten reippaasti eteenpäin kyselemään oikeilta henkilöiltä, täältä ei oikeaa vastausta voine saada. Nimittäin ainakin eräs ystäväpariskunta sai iästä jonkin verran "anteeksi", kun mies on vaimoaan vanhempi viitisen vuotta. En tiedä, onnistuuko vastaava teidän tapauksessanne.

      Jatkoa ajatellen, surullista kyllä, niitä teille sopivia eli siis teidät "kelpuuttavia" kohdemaita ei taida monta olla. Riippuu muustakin kuin iästä eli terveydestä (onko kummallakaan jatkuvaa hoitoa vaativaa sairautta, onko ollut syöpää ym), avioliiton pituudesta, ehkä myös tuo ikäeronne voi muodostua kompastuskiveksi esim. Thaimaassa. Entäpä äidin ed. liitosta olevat lapset? Adoptiolapsi tulee aina perheen nuorimmaksi, ovatko isosisarukset jo teini-ikäisiä?
      Adoptio ei missään nimessä ole helppo eikä nopea tie vanhemmaksi, mutta toivottavasti saatte asiantuntevaa tietoa ja mahdollisuuden.

      • minä vain

        piti vielä lisätä, että eikös ainakin Venäjältä voi toivoa kouluikäistä lasta? Usein vähän vanhemmat lapset jäävät helpommin ilman kotia, kun suuri osa hakijoista toivoo sitä mahdollisimman nuorta lasta.


      • Kyllä Venäjällä
        minä vain kirjoitti:

        piti vielä lisätä, että eikös ainakin Venäjältä voi toivoa kouluikäistä lasta? Usein vähän vanhemmat lapset jäävät helpommin ilman kotia, kun suuri osa hakijoista toivoo sitä mahdollisimman nuorta lasta.

        ..ja vieläpä paljonkin. Haasteena on se, että kun Suomessa ei tämänhetkisen lainsäädännön mukaan saa vanhempainlomaa jos lapsi on yli 7-vuotias, niin tosi harvalla on valmiutta ottaa kouluikäinen lapsi. Lakia ollaan nyt uudistamassa, ja toivottavasti tämä pykälä muuttuu.

        Mutta jo teillä on valmiutta ottaa lapsi, joka on jo koulussa, vaikka sitten pitäisi olla palkattomalla lomalla aluksi, niin se on kyllä hyvinkin mahdollista.


    • lukiolaine542

      ottaa asioista selvää.
      yhteiskuntaopista muistelisin, että kummanki vanhemman pitää olla 25-40 vuotiaita

      • sorry vaan

        väärin=)


    • tuumaaja.

      Eikö tässä tapauksessa kannattaisi harkita myös sitä, että tämän nainen adoptoisi miehensä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe