vuokra-asunnosta vesimaksun palautusta

muuttajainen

Miten on..asuin pienessä vuokra-asunnossa opiskeluaikani: monta vuotta. Vesimaksu oli n. 14€/kk. Nyt olen muuttanut asunnosta pois ja aloin on miettimään, kuuluuko vuokrantantajan palauttaa vesimaksua, mikäli sitä on käytetty vähemmän, ts. jos ei ole kuukaudessa käyttänyt tuon 14€:n edestä. (mitä kovasti epäilen, sillä asuin asunnossa yksin: ei saunaa, ei astianpesukonetta tms. vesisyöppöä.) Vuokranantaja ei ole mitään perään tietenkään soitellut ja nyt ajattelin asiaa varmistaa ennen kuin alan hänelle soittelemaan. Onko kukaan saanut koskaan vedestä palautusta? olen kuullut, että ylimenevästä osasta on tietenkin vuokralaiselta jälkeen päin karhuttu vesilaskua, mutta entä näin päin?

10

8113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järkeä vähän peliin

      Kysytkö ihan tosissasi?

      Lukiko siinä vuokrasopimuksessasi, että vesimaksu 14€/kk? Ilmeisesti luki, joten millä perusteella niitä "palautuksia" vaatisit? Jos ei lukenut, niin mitä siinä vuokrasopimuksessa luki vedestä?

      Oliko asunnossa oma vesimittari? Tosin tuolla ei ole merkitystä, jos vuokrasopimuksessa oli määritelty tuo vesimaksu.

    • hih mikä ääliö olet!

      heheheheheheheh............muahahahahahahahahaaaa.............. siis kaikkea sitä kuulee...ei todellakaan saa vesimaksusta palautusta!!!!!!!!!!!Jos maksu on sen 14 euroa kuukaudessa niin saat lorottaa vettä siihen hintaan haluamasi määrän tai olla lorottamatta....Jos asunnossa on huoneistokohtainen vesimittari niin maksu menee suoraan sen mukaan mitä kuluttaa.

      • kuten on sovittu

        Sillähän ei ole mitään väliä että mitä vuokranataja maksaa vedestä, vaan ainoastaan sillä että mitä vuokrasopimukseen on kirjattu. Jos siellä lukee että 14€/kk, niin se on silloin 14€/kk, vaikka vuokranantaja olisi maksanu siitä kulutuksen mukaan 10€ tai 20€/kk.

        Se on sitten eri juttu jos vesi on sovittu maksettavaksi kulutuksen mukaan, mutta sitä on ensin peritty 14€:n arviolaskutuksella. Silloin tasauksen jälkeen voisi olla tulossa palautusta tai lisämaksua.

        Aloittajalle sanoisin että et ole saamassa palautusta...


    • Owla1

      Mites sitte, kun vuokralaiselle tehty aikoinaan sopimus, jossa kiinteä hinta. Nyt on tullut jälkikäteen mittarit ja vuokranantaja on saanut palautuksia.

      Pitääkö se tilittää vuokralaiselle?

      • Kiinteä maksu

        Ei tarvitse tilittää vuokralaiselle mikäli sopparissa on sovittu kiinteä hinta. Pitää tehdä uusi sopimus mikäli jompikumpi osapuoli haluaa muuttaa vesimaksun mitatun mukaiseksi.


    • Roiskitaan vettä!

      Et todellakaan ole saamassa palautusta. Mitä tuohon ylimenevän karhuamiseen tulee, sekään ei mene läpi mikäli sopimuksessa on sovittu kiinteä maksu.

    • Ihan pienenä vinkkin

      Käsin tiskaus muute kuluttaa paljon enemmän (varsinkin kuumaa) vettä, kuin koneella tiskaaminen.... viittauksena aloittajan "vesisyöppö" -mainintaan.

      Hyvä tiskikone pesee 12 hengen astiat noin 12 litralla. Kokeilepa päästä samaan käsintiskillä...

      • Anonyymi

        Yksin asuvalla konetiskaus vie vettä enemmän koska ei ole edes astoita niin paljon että kone tulisi täyteen eikä kukaan jätä niin pitkäksi aikaa pesemättä.


    • Anonyymi

      Palautusta tulee jos tuota summaa ei ylitä vaan päinvastoin alittaa. Vaikka se ei olisi kuin yksi euro. Minulla oli vesimaksu 10 euroa, yli meni kerran ja jouduin maksaan toista euroa taloyhtiölle. Edelleen sama nyt tuli palautusta. Itse asiassa vuodesta 2013 on voinut säätää vesimaksunsa ja vuoden lopussa maksaa miinukset mitä tulee.

      • Anonyymi

        "Palautusta tulee jos tuota summaa ei ylitä vaan päinvastoin alittaa. Vaikka se ei olisi kuin yksi euro. Minulla oli vesimaksu 10 euroa, yli meni kerran ja jouduin maksaan toista euroa taloyhtiölle. Edelleen sama nyt tuli palautusta. Itse asiassa vuodesta 2013 on voinut säätää vesimaksunsa ja vuoden lopussa maksaa miinukset mitä tulee."

        Keskimääräinen vedenkulutus maksaa 20 €/henkilö/kuukausi. Silläkin rahalla saa otettua pikasuihkun (maks 3 minuuttia) kerran päivässä ja käytyä muutaman kerran päivässä vessassa. Eli en todellakaan halua tavata ihmistä, jolla menee alle 10 €/kk vesilaskuun, hajukin on peseytymättömällä aivan jäätävä!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1965
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      140
      1445
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe