Elikkä maatilan ajoihin ostelemassa kuormuria, kolmiakselista vaihtolava laitteilla.
Nyt on VAIHTOEHTOINA Iveco Eurotec koukkulaitteella, ilmajousilla, ohjaava apuakseli, 316 kw kone, 2003 ajettu 350 000, kaikki renkaat n 50%
toinen Fl10 -97 ajettu 635000 vaijerivaihtolaitteet, siistimpi kuin edellinen, lisävalot, majakat renkaat n 80% muistelisin että n.280 kw
Suht saman hintasia, ajo on viljanajoa pellolta (ainoa jossa koukku olisi plussaa) tarvikkeita kotia, puruja heiniä talleille, lantaa yms sekalaista. Paljon myös tyhjänä ajoa.
Noiden kulutuksista ja muista kokemuukseen perustuvista asioista ei hajua...Volvoon luulis että löytyy paremmin käytettyä varaosaa jos on tarve.
Kumman itse valitsisit??
Muoajussi
4
668
Vastaukset
- molempi parempi
Drippeli lisäakseli antaa lisäkantavuutta pehmeään maastoon ja helpottaa kääntymisiä. Koukkuvetolaite on näppärä keksintö sekä kippaamiseen että lavan pudottamiseen. Kunhan muistaa avata lavalukot..
Tokihan Volvollakin työtä tekee, jos edes hevosta ei ole tarjolla... :o)- Keiju K. Kanootti
Ivecossa olla vain ohjaava ykköspyöräteli.
Miksi ette laita jotain antureita lukkoihin niin ei kippaa lukot kiinni?
Pa-kulutuksella tuollaisessa kotitarve ajossa mitään merkitystä, vaikka Sisulla noita ajelisit.
Kyllä koukku on parempi.
Ja sama minkä ostat niin noilla kilometreillä tod huonolla tuurilla teet siihen heti isoa remppaa, hyvällä tuurilla ajelet eläkkeelle ilman öljynvaihtoa suurempia. - KA-settiauto
Keiju K. Kanootti kirjoitti:
Ivecossa olla vain ohjaava ykköspyöräteli.
Miksi ette laita jotain antureita lukkoihin niin ei kippaa lukot kiinni?
Pa-kulutuksella tuollaisessa kotitarve ajossa mitään merkitystä, vaikka Sisulla noita ajelisit.
Kyllä koukku on parempi.
Ja sama minkä ostat niin noilla kilometreillä tod huonolla tuurilla teet siihen heti isoa remppaa, hyvällä tuurilla ajelet eläkkeelle ilman öljynvaihtoa suurempia.Joo samaa mieltä, mitä vittua, ostat 7-10v vanhan kasetti-sisun. Sillä ajat varmasti samat ajot kevyesti. Vaijjereiden kanssa jos meinaata alkaa pelaamaan niin siinähän pelaat, muista vaan pitää kunnon kintaat kädessä. Ne normi maatalon ajot menee kyllä perus kasetillakin kätevästi ja kun laitat siihen kunnon laidat niin jyviäkin mahtuu kohtuullinen kuorma, 18m3 autoon, 20-23m3 kasettiin.
Sisuista en autoina tiedä mutta kaippa nekin kunnon pelejä kun ammattiautoilijatkin niillä ajelevat. Mielestäni nämä ivekot sun muut kannattaisi unohtaa, meinaan jos 5-10 vuotta aiot autolla töitä tehdä. - Jepsah
KA-settiauto kirjoitti:
Joo samaa mieltä, mitä vittua, ostat 7-10v vanhan kasetti-sisun. Sillä ajat varmasti samat ajot kevyesti. Vaijjereiden kanssa jos meinaata alkaa pelaamaan niin siinähän pelaat, muista vaan pitää kunnon kintaat kädessä. Ne normi maatalon ajot menee kyllä perus kasetillakin kätevästi ja kun laitat siihen kunnon laidat niin jyviäkin mahtuu kohtuullinen kuorma, 18m3 autoon, 20-23m3 kasettiin.
Sisuista en autoina tiedä mutta kaippa nekin kunnon pelejä kun ammattiautoilijatkin niillä ajelevat. Mielestäni nämä ivekot sun muut kannattaisi unohtaa, meinaan jos 5-10 vuotta aiot autolla töitä tehdä.Joo, suosittelisin itsekin Sisua SK- tai SM-sarjaa. Cumminssin koneella ja Eaton Fullerilla niin ovat luotettavia kuorkkeja. Sitten olis nuo SL- ja SR-sarjan autotkin, mutta ovat hieman kalliimpia kuin muut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot793669Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe373020- 782801
- 282664
- 192585
- 522332
- 161967
- 571947
- 581796
KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!
Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola121708