Canon vs Samsung

Videoman

Harkinnan alla on uusi videokamera. Muutama kamera on pistänyt silmään Canon fs200 ja Samsung Hmx h100. Canon on sd kamera ja samsung on sitten jo Hd tason kamera. Pikselien määrä ei sinänsä ole välttämättä se tärkein seikka, vaan että kamera saa värit näkymään suht. oikein ja liiketoisto on sulavaa.

Samsung kiinnostaa tuon hintansa takia (430€), joten aika halvalla lähtis tuollainen (Hd kameraksi). Hd-video kuitenkin vaatii koneelta aika paljon potkua, joten siksi tuo hiukan arveluttaa. Tuo Canon sitten olisi hiukan kevyempää editoida.

Onko kellään kokemuksia kyseisistä kameroista? Olisi mukava hiukan kuulla käyttäjien kommentteja.

7

714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kameran osto tulossa

      Canonilta löytyy parempia ja kalliimpia malleja ehkä Samsungiltakin löytyy mutta Samsungin Panasonicin JVC:n Sonyn yms. kotisivut on niin epäselviä still ja videokameroitten suhteen että minä olen pysynyt canonin kameroissa, en enää edes viitsi avata näitä sekamelska sivuja

      http://www.canon.fi/For_Home/Product_Finder/Camcorders/High_Definition_HD/index.asp#

      esim samsungin sivuilta ei selviä mikä on heidän lippulaivansa videokamerassa

      http://www.samsung.com/fi/consumer/subtype/subtype.do?group=cameracamcorder&type=cameracamcorder&subtype=camcorders

      Olisi mukava tietää onko markkinoilla tai tulossa markkinoille parempaa (harrastelija) kameraa kuin canonin legria hf s11

      • Jepuliste

        Canonin Hf200 vaikuttaa aika melko vakuuttavalta kameralta. Ostaisin itse tuon, jos olisin kameraa hankkimassa. Hintaakin on vain 600€ ja rapiat. Canon tekee yleensä laatua.


      • kuvausta n. 1925 aloitanut perhe ja liikekin oli 1935-1998

        Samsung on taitava moniosaaja,
        puhelimista kaikkeen muuhunkin, moniosaamista tarvitaan,
        Samsungilla on myös ollut selvemmät ja rehellisemmät sivut ja paremmin tukenut vanhojakin kameroita.

        itse kyllä olen saanut luottamuksen SONY merkistä,
        kaikki on kestäneet, eikä ole mitään vikoja tullut vain aika on ohi kulkenut ja siten vanhentuneet.

        nytkin on vanhat video ja digikamerat toiminnassa, näyttämässä kylään tulijoita, tai lasten leikkipaikoille ja poissa ollessamme käynnistyvät jos tulee kutsumattomia vieraita.

        ----------------
        "mutta Samsungin,,,,,,, Sonyn yms. kotisivut on niin epäselviä "

        olipa outo väite, ainakin minun markka-aikana ostamani digikameratkin ovat hyvin edustettuina, yms.


      • n.30 vuotta kuvannut
        kuvausta n. 1925 aloitanut perhe ja liikekin oli 1935-1998 kirjoitti:

        Samsung on taitava moniosaaja,
        puhelimista kaikkeen muuhunkin, moniosaamista tarvitaan,
        Samsungilla on myös ollut selvemmät ja rehellisemmät sivut ja paremmin tukenut vanhojakin kameroita.

        itse kyllä olen saanut luottamuksen SONY merkistä,
        kaikki on kestäneet, eikä ole mitään vikoja tullut vain aika on ohi kulkenut ja siten vanhentuneet.

        nytkin on vanhat video ja digikamerat toiminnassa, näyttämässä kylään tulijoita, tai lasten leikkipaikoille ja poissa ollessamme käynnistyvät jos tulee kutsumattomia vieraita.

        ----------------
        "mutta Samsungin,,,,,,, Sonyn yms. kotisivut on niin epäselviä "

        olipa outo väite, ainakin minun markka-aikana ostamani digikameratkin ovat hyvin edustettuina, yms.

        Kyllä Sonyn KAIKKI vanhat analogi ns. kansanmalliset kamerat on rikkoontuneet itsestään, kuten tällä palstallakin on kerrottu. KAIKKIEN tuntemieni ko kameran omistajille on käynyt samoin kamerat hajonneet SE ON FAKTA ei voi mitään. Nyky Sonyjen kestävyydestä ei tiedä vielä mitään. Samsung vai canon ominaisuudet on kutakuinkin tasan ehkä canonin optiikka ja tekniikka on laadukkaampaa. Itse ottaisin ilman muuta canonin. Samsung pykää kyllä kaikenlaista tuotetta joka ei vättämättä rikkoonnu mutta laadun taso on pykän jäljessä muista. Eli canoni tekee parempaa jälkeä.


      • videokuvaaja...
        n.30 vuotta kuvannut kirjoitti:

        Kyllä Sonyn KAIKKI vanhat analogi ns. kansanmalliset kamerat on rikkoontuneet itsestään, kuten tällä palstallakin on kerrottu. KAIKKIEN tuntemieni ko kameran omistajille on käynyt samoin kamerat hajonneet SE ON FAKTA ei voi mitään. Nyky Sonyjen kestävyydestä ei tiedä vielä mitään. Samsung vai canon ominaisuudet on kutakuinkin tasan ehkä canonin optiikka ja tekniikka on laadukkaampaa. Itse ottaisin ilman muuta canonin. Samsung pykää kyllä kaikenlaista tuotetta joka ei vättämättä rikkoonnu mutta laadun taso on pykän jäljessä muista. Eli canoni tekee parempaa jälkeä.

        Tuo oli kyllä puppua, jos noista aloitta aloittajan vaihtoehdoista puhutaan.

        Canon fs200 kuvaa normaalitason SD videoa, kun Samsung Hmx h100. on Full HD kamera, jonka vide on moninverroin terävämpää, kuin tuon Canonin.


      • Ennen sonylla nykyään canonilla
        videokuvaaja... kirjoitti:

        Tuo oli kyllä puppua, jos noista aloitta aloittajan vaihtoehdoista puhutaan.

        Canon fs200 kuvaa normaalitason SD videoa, kun Samsung Hmx h100. on Full HD kamera, jonka vide on moninverroin terävämpää, kuin tuon Canonin.

        Huomioikaa se että Samsungin video ei ole aitoa AVCHD:ta vaan on h.264 koodekilla pakattua hd kuvaa joka ei toimi kunnolla editointi ohjelmissa. Hanki Canon Legria HF 200 niin saat aitoa AVCHD 24b/sek.


    • ja moniosaaja, kaikissa kolmen parhaan joukossa

      oli kyse tv, puhelimista, kameroista.

      Canoniin tahtoo tulla niitä pikkuvikoja,
      liitinongelmia yms. eikä mitään kannata korjata.

      Myös optiikka on laadukkaampaa Samsungissa, molemmilla tulee parempaa kuvaa kun viis vuotta vanhalla,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      2058
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      245
      1836
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      59
      1423
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      113
      1281
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1238
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      104
      1095
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      950
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      907
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      847
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      821
    Aihe