Harkinnan alla on uusi videokamera. Muutama kamera on pistänyt silmään Canon fs200 ja Samsung Hmx h100. Canon on sd kamera ja samsung on sitten jo Hd tason kamera. Pikselien määrä ei sinänsä ole välttämättä se tärkein seikka, vaan että kamera saa värit näkymään suht. oikein ja liiketoisto on sulavaa.
Samsung kiinnostaa tuon hintansa takia (430€), joten aika halvalla lähtis tuollainen (Hd kameraksi). Hd-video kuitenkin vaatii koneelta aika paljon potkua, joten siksi tuo hiukan arveluttaa. Tuo Canon sitten olisi hiukan kevyempää editoida.
Onko kellään kokemuksia kyseisistä kameroista? Olisi mukava hiukan kuulla käyttäjien kommentteja.
Canon vs Samsung
7
731
Vastaukset
- Kameran osto tulossa
Canonilta löytyy parempia ja kalliimpia malleja ehkä Samsungiltakin löytyy mutta Samsungin Panasonicin JVC:n Sonyn yms. kotisivut on niin epäselviä still ja videokameroitten suhteen että minä olen pysynyt canonin kameroissa, en enää edes viitsi avata näitä sekamelska sivuja
http://www.canon.fi/For_Home/Product_Finder/Camcorders/High_Definition_HD/index.asp#
esim samsungin sivuilta ei selviä mikä on heidän lippulaivansa videokamerassa
http://www.samsung.com/fi/consumer/subtype/subtype.do?group=cameracamcorder&type=cameracamcorder&subtype=camcorders
Olisi mukava tietää onko markkinoilla tai tulossa markkinoille parempaa (harrastelija) kameraa kuin canonin legria hf s11- Jepuliste
Canonin Hf200 vaikuttaa aika melko vakuuttavalta kameralta. Ostaisin itse tuon, jos olisin kameraa hankkimassa. Hintaakin on vain 600€ ja rapiat. Canon tekee yleensä laatua.
- kuvausta n. 1925 aloitanut perhe ja liikekin oli 1935-1998
Samsung on taitava moniosaaja,
puhelimista kaikkeen muuhunkin, moniosaamista tarvitaan,
Samsungilla on myös ollut selvemmät ja rehellisemmät sivut ja paremmin tukenut vanhojakin kameroita.
itse kyllä olen saanut luottamuksen SONY merkistä,
kaikki on kestäneet, eikä ole mitään vikoja tullut vain aika on ohi kulkenut ja siten vanhentuneet.
nytkin on vanhat video ja digikamerat toiminnassa, näyttämässä kylään tulijoita, tai lasten leikkipaikoille ja poissa ollessamme käynnistyvät jos tulee kutsumattomia vieraita.
----------------
"mutta Samsungin,,,,,,, Sonyn yms. kotisivut on niin epäselviä "
olipa outo väite, ainakin minun markka-aikana ostamani digikameratkin ovat hyvin edustettuina, yms. - n.30 vuotta kuvannut
kuvausta n. 1925 aloitanut perhe ja liikekin oli 1935-1998 kirjoitti:
Samsung on taitava moniosaaja,
puhelimista kaikkeen muuhunkin, moniosaamista tarvitaan,
Samsungilla on myös ollut selvemmät ja rehellisemmät sivut ja paremmin tukenut vanhojakin kameroita.
itse kyllä olen saanut luottamuksen SONY merkistä,
kaikki on kestäneet, eikä ole mitään vikoja tullut vain aika on ohi kulkenut ja siten vanhentuneet.
nytkin on vanhat video ja digikamerat toiminnassa, näyttämässä kylään tulijoita, tai lasten leikkipaikoille ja poissa ollessamme käynnistyvät jos tulee kutsumattomia vieraita.
----------------
"mutta Samsungin,,,,,,, Sonyn yms. kotisivut on niin epäselviä "
olipa outo väite, ainakin minun markka-aikana ostamani digikameratkin ovat hyvin edustettuina, yms.Kyllä Sonyn KAIKKI vanhat analogi ns. kansanmalliset kamerat on rikkoontuneet itsestään, kuten tällä palstallakin on kerrottu. KAIKKIEN tuntemieni ko kameran omistajille on käynyt samoin kamerat hajonneet SE ON FAKTA ei voi mitään. Nyky Sonyjen kestävyydestä ei tiedä vielä mitään. Samsung vai canon ominaisuudet on kutakuinkin tasan ehkä canonin optiikka ja tekniikka on laadukkaampaa. Itse ottaisin ilman muuta canonin. Samsung pykää kyllä kaikenlaista tuotetta joka ei vättämättä rikkoonnu mutta laadun taso on pykän jäljessä muista. Eli canoni tekee parempaa jälkeä.
- videokuvaaja...
n.30 vuotta kuvannut kirjoitti:
Kyllä Sonyn KAIKKI vanhat analogi ns. kansanmalliset kamerat on rikkoontuneet itsestään, kuten tällä palstallakin on kerrottu. KAIKKIEN tuntemieni ko kameran omistajille on käynyt samoin kamerat hajonneet SE ON FAKTA ei voi mitään. Nyky Sonyjen kestävyydestä ei tiedä vielä mitään. Samsung vai canon ominaisuudet on kutakuinkin tasan ehkä canonin optiikka ja tekniikka on laadukkaampaa. Itse ottaisin ilman muuta canonin. Samsung pykää kyllä kaikenlaista tuotetta joka ei vättämättä rikkoonnu mutta laadun taso on pykän jäljessä muista. Eli canoni tekee parempaa jälkeä.
Tuo oli kyllä puppua, jos noista aloitta aloittajan vaihtoehdoista puhutaan.
Canon fs200 kuvaa normaalitason SD videoa, kun Samsung Hmx h100. on Full HD kamera, jonka vide on moninverroin terävämpää, kuin tuon Canonin. - Ennen sonylla nykyään canonilla
videokuvaaja... kirjoitti:
Tuo oli kyllä puppua, jos noista aloitta aloittajan vaihtoehdoista puhutaan.
Canon fs200 kuvaa normaalitason SD videoa, kun Samsung Hmx h100. on Full HD kamera, jonka vide on moninverroin terävämpää, kuin tuon Canonin.Huomioikaa se että Samsungin video ei ole aitoa AVCHD:ta vaan on h.264 koodekilla pakattua hd kuvaa joka ei toimi kunnolla editointi ohjelmissa. Hanki Canon Legria HF 200 niin saat aitoa AVCHD 24b/sek.
- ja moniosaaja, kaikissa kolmen parhaan joukossa
oli kyse tv, puhelimista, kameroista.
Canoniin tahtoo tulla niitä pikkuvikoja,
liitinongelmia yms. eikä mitään kannata korjata.
Myös optiikka on laadukkaampaa Samsungissa, molemmilla tulee parempaa kuvaa kun viis vuotta vanhalla,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399