mondeo -95 jakohihnan vaihtoväli

troij79

Liekköhän vaihtoväli -95 bensamallissa 60 000 km? Ohjekirjasta en lukemaa löytänyt. Vesipumppu varmaan joka kerta vaihdettava myös?

7

938

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taivaspaikka tilauksessa

Uudemmassa mustalla venttiilikopalla olevassa pidempi noin 98/99vm.

No voihan sen vesipumpun vaihtaa mutta itselläni tuli vuodet ei kilometrit vastaan joten pelkkä hihna ja kiristäjät.

• troij79

Selailin jotain automies-sivuja, jossa joku oli maininnut vaihtovälin olevan vain 60tkm...onko varma että 120tkm on oikea lukema? Myös jossain oli mainittu että suomalaisissa olosuhteissa 90tkm ois passeli vaihtoväli. Ohjekirjassa ei kyllä silmään osunut minkäänlaista lukemaa...

• zöf
        troij79 kirjoitti:

Selailin jotain automies-sivuja, jossa joku oli maininnut vaihtovälin olevan vain 60tkm...onko varma että 120tkm on oikea lukema? Myös jossain oli mainittu että suomalaisissa olosuhteissa 90tkm ois passeli vaihtoväli. Ohjekirjassa ei kyllä silmään osunut minkäänlaista lukemaa...

100 000 kilsaa on sellainen hyvä yleispätevä ohje.
        Joka tapauksessa hihna kannatta vaihtaa mieluummin tiuhemmin kuin harvemmin, tulee aika kallista romua jos katkeaa.
        Ja jos itse vaihdat niin ei paljoa maksa, samalla saa hyvän luennon Foortin sielunelämästä :)

• kalliiksi tulee, 1000e
        zöf kirjoitti:

100 000 kilsaa on sellainen hyvä yleispätevä ohje.
        Joka tapauksessa hihna kannatta vaihtaa mieluummin tiuhemmin kuin harvemmin, tulee aika kallista romua jos katkeaa.
        Ja jos itse vaihdat niin ei paljoa maksa, samalla saa hyvän luennon Foortin sielunelämästä :)

miun mondeos eka vaihto 152 000 km, nyt ajettu 234 tkm ja vaihdetaan kansiremontin yhteydessä. Vielä pitää löytää paja jossa homma osataan.

• kartza2
        troij79 kirjoitti:

Itselläni on kaksi erilaista huoltokirjaa olemassa jossa auton mukana tulleessa puhutaan 120tkm vaihtovälistä ja toisessa korjaajan käsikirjassa puhutaan 80tkm vaihtovälistä. Joten alkoi vaivaamaan mieltä, ja aloin kyselemään asiasta ja sain selville, että tuo 80tkm väli olisi oikea Suomen olosuhteissa! Joten uskoin siihen ja hihna meni uusiksi.

• mondeo farkku
        troij79 kirjoitti:

-93 mondeo ja 90 tkm vaihto väli jakohihnassa

• Dieselissä tuo 60 000 km.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      61
      4247
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3465
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      37
      3080
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2568
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      45
      2227
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1999
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1959
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      186
      1817
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      394
      1516
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1328
    Aihe