Liekköhän vaihtoväli -95 bensamallissa 60 000 km? Ohjekirjasta en lukemaa löytänyt. Vesipumppu varmaan joka kerta vaihdettava myös?
mondeo -95 jakohihnan vaihtoväli
7
938
Vastaukset
- taivaspaikka tilauksessa
Uudemmassa mustalla venttiilikopalla olevassa pidempi noin 98/99vm.
No voihan sen vesipumpun vaihtaa mutta itselläni tuli vuodet ei kilometrit vastaan joten pelkkä hihna ja kiristäjät.- troij79
Selailin jotain automies-sivuja, jossa joku oli maininnut vaihtovälin olevan vain 60tkm...onko varma että 120tkm on oikea lukema? Myös jossain oli mainittu että suomalaisissa olosuhteissa 90tkm ois passeli vaihtoväli. Ohjekirjassa ei kyllä silmään osunut minkäänlaista lukemaa...
- zöf
troij79 kirjoitti:
Selailin jotain automies-sivuja, jossa joku oli maininnut vaihtovälin olevan vain 60tkm...onko varma että 120tkm on oikea lukema? Myös jossain oli mainittu että suomalaisissa olosuhteissa 90tkm ois passeli vaihtoväli. Ohjekirjassa ei kyllä silmään osunut minkäänlaista lukemaa...
100 000 kilsaa on sellainen hyvä yleispätevä ohje.
Joka tapauksessa hihna kannatta vaihtaa mieluummin tiuhemmin kuin harvemmin, tulee aika kallista romua jos katkeaa.
Ja jos itse vaihdat niin ei paljoa maksa, samalla saa hyvän luennon Foortin sielunelämästä :) - kalliiksi tulee, 1000e
zöf kirjoitti:
100 000 kilsaa on sellainen hyvä yleispätevä ohje.
Joka tapauksessa hihna kannatta vaihtaa mieluummin tiuhemmin kuin harvemmin, tulee aika kallista romua jos katkeaa.
Ja jos itse vaihdat niin ei paljoa maksa, samalla saa hyvän luennon Foortin sielunelämästä :)miun mondeos eka vaihto 152 000 km, nyt ajettu 234 tkm ja vaihdetaan kansiremontin yhteydessä. Vielä pitää löytää paja jossa homma osataan.
- kartza2
troij79 kirjoitti:
Itselläni on kaksi erilaista huoltokirjaa olemassa jossa auton mukana tulleessa puhutaan 120tkm vaihtovälistä ja toisessa korjaajan käsikirjassa puhutaan 80tkm vaihtovälistä. Joten alkoi vaivaamaan mieltä, ja aloin kyselemään asiasta ja sain selville, että tuo 80tkm väli olisi oikea Suomen olosuhteissa! Joten uskoin siihen ja hihna meni uusiksi.
- mondeo farkku
troij79 kirjoitti:
-93 mondeo ja 90 tkm vaihto väli jakohihnassa
Dieselissä tuo 60 000 km.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 614247
- 1053465
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373080Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262568- 452227
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51999- 201959
- 1861817
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3941516Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91328