Liekköhän vaihtoväli -95 bensamallissa 60 000 km? Ohjekirjasta en lukemaa löytänyt. Vesipumppu varmaan joka kerta vaihdettava myös?
mondeo -95 jakohihnan vaihtoväli
troij79
7972
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Nyt sinä siellä pohjoisessaNainen siellä laita viesti!
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
Vastaukset 7
Vanhimmat
Uudemmassa mustalla venttiilikopalla olevassa pidempi noin 98/99vm.
No voihan sen vesipumpun vaihtaa mutta itselläni tuli vuodet ei kilometrit vastaan joten pelkkä hihna ja kiristäjät.
Selailin jotain automies-sivuja, jossa joku oli maininnut vaihtovälin olevan vain 60tkm...onko varma että 120tkm on oikea lukema? Myös jossain oli mainittu että suomalaisissa olosuhteissa 90tkm ois passeli vaihtoväli. Ohjekirjassa ei kyllä silmään osunut minkäänlaista lukemaa...
100 000 kilsaa on sellainen hyvä yleispätevä ohje.
Joka tapauksessa hihna kannatta vaihtaa mieluummin tiuhemmin kuin harvemmin, tulee aika kallista romua jos katkeaa.
Ja jos itse vaihdat niin ei paljoa maksa, samalla saa hyvän luennon Foortin sielunelämästä :)
miun mondeos eka vaihto 152 000 km, nyt ajettu 234 tkm ja vaihdetaan kansiremontin yhteydessä. Vielä pitää löytää paja jossa homma osataan.
Itselläni on kaksi erilaista huoltokirjaa olemassa jossa auton mukana tulleessa puhutaan 120tkm vaihtovälistä ja toisessa korjaajan käsikirjassa puhutaan 80tkm vaihtovälistä. Joten alkoi vaivaamaan mieltä, ja aloin kyselemään asiasta ja sain selville, että tuo 80tkm väli olisi oikea Suomen olosuhteissa! Joten uskoin siihen ja hihna meni uusiksi.
-93 mondeo ja 90 tkm vaihto väli jakohihnassa
Dieselissä tuo 60 000 km.