Mielestäni J Vainiota syvällisempi. Esim. Ekumeeninen jenkka.
http://www.lyricsmode.com/lyrics/j/juice_leskinen/ekumeeninen_jenkka.html
Juice - mestari!
16
174
Vastaukset
- capt. cöpenick
Varmaan kirjastoissa on lisää Juicen sanoituksia. Niistä laulukirjoista.
Sitä Rakkauden ammattilaista soitettiin Yle:ssä paljonkin. Sekin omalla jaksoluvullaan! otsikoiden sisältöäkin vilkasemaan,vaikka sanoin tuolla vain otsikot lukevani.Mutta harkiten pitää avata jonkun kirjoitus,ei mitä vaan...voip vaik peljästyy "herkkä sielu."
No,onhan nyt suuri ero Junnu Vainiolla ja Juicella.Vois sannoo,että Junnu siihen nähden aika vaatimaton rilluttelija,mutta Juice tosi elämäntaiteilijakin.Hän,jos kuka osasi elää ja osasi kuolla.
Oletkos Juicen runokirjat lukenut?
Siis osasi myös kuolla; samoin tekisin kuin hän,kun elämä on täysillä eletty...miksi pitkittää elämää vajavaisena.Voi kuolla tyytyväisenä,kun on paljon kokenut.
Pakko kai tässä mainita,että olen tavannut nämä molemmat taiteilijat ja voinen siltäkin pohjalta arvioni sanoa.
Juicen voisi lukea ihan "kansallisrunoilijoihin" kuuluvaksi.- senkin marakatit
Miksi ette osaa kirjoittaa mistään muuten, kuin mollaamalla jotakin? Kumpikin sanoittaja on todella hyvä, vaikka erilaisia ovatkin. Mielipiteensä luulisi voivan sanoa muutenkin, kuin vetämällä toisen lokaan.
senkin marakatit kirjoitti:
Miksi ette osaa kirjoittaa mistään muuten, kuin mollaamalla jotakin? Kumpikin sanoittaja on todella hyvä, vaikka erilaisia ovatkin. Mielipiteensä luulisi voivan sanoa muutenkin, kuin vetämällä toisen lokaan.
ei hitto vie tässä oo ketään lokaan vedetty,....höperö marakatti sinä....mielipide NÄÄS
- *Kukkahame*
susmorsian kirjoitti:
ei hitto vie tässä oo ketään lokaan vedetty,....höperö marakatti sinä....mielipide NÄÄS
tuotannosta tykkään, aikanaan luin hänen kirjoistansa muutaman, lauluissakin kauniisti elämä esillä.
Paljon hän kirjoitti, lasten kirjojakin kai muutamia, oli monipuolinen tosi taiteilija, värikkäitä välähdyksiä sanallisesti, ja lauluthan ovat meidän kuultavissa radiostakin päivittäin.
Hienoa että tällaisia kansantaiteilijoita löytyy sieltä täältä, jakamalla musiikin ja ja kirjoitustensa kautta meillekin tuotteitaan.
Vainiollakin on melkoinen määrä sanoituksia, kansantajuisia kaikki ja pidettyjä. - onko tuttua
susmorsian kirjoitti:
mulla on MIELIPIDE. Muut on tekpyhiä, minä REHELLINEN. Minä en lue toisten tyhmiä ketjuja paitsi kun haluan leuhkia ketä olen tavannut ja että tiedän tuon ja tuon paremmin. Vaihtoehtoissti voin sanoa ettei kiinnosta, haistatan paskat toisten tietämykselle ja mielipiteille. Minä kun en kettään mielistele.
onko tuttua kirjoitti:
mulla on MIELIPIDE. Muut on tekpyhiä, minä REHELLINEN. Minä en lue toisten tyhmiä ketjuja paitsi kun haluan leuhkia ketä olen tavannut ja että tiedän tuon ja tuon paremmin. Vaihtoehtoissti voin sanoa ettei kiinnosta, haistatan paskat toisten tietämykselle ja mielipiteille. Minä kun en kettään mielistele.
Esimerkkinä tämä sinun kirjoittamasi,jota ei olisi pitänyt lukea.Ikävä vain,että olet käsittänyt väärin tai omalla tavallasi,mitä olen sanonut.
No,tämän päivän "seurusteluvaihe" virtuaalisesti ohi,hei ja hyvää päivänjatkoo- päivi*
onko tuttua kirjoitti:
Tässä yksi Juha Vainion syvällisistä lauluista:
http://www.youtube.com/watch?v=sjOzQRvqA_I&feature=related
Myös Juice Leskinen on tekstittänyt paljon puhuttelevia lauluja. Molemmista laulun tekijöistä on sanottava, heiltä myös niitä aika reipas sanoituksisia laulujakin löytyy.Oman aikansa suosittuja esiintyjiä. Monet taiteilijat ovat tunne elämältä hyvin herkkiä henkilöitä, sanoisin Mustapään runon säkein:
"On onnellisten osa
elää lauluissaan:
sillä katso laulut jäävät,
vaan laulajat unhoitetaan". - pilalla,
päivi* kirjoitti:
Tässä yksi Juha Vainion syvällisistä lauluista:
http://www.youtube.com/watch?v=sjOzQRvqA_I&feature=related
Myös Juice Leskinen on tekstittänyt paljon puhuttelevia lauluja. Molemmista laulun tekijöistä on sanottava, heiltä myös niitä aika reipas sanoituksisia laulujakin löytyy.Oman aikansa suosittuja esiintyjiä. Monet taiteilijat ovat tunne elämältä hyvin herkkiä henkilöitä, sanoisin Mustapään runon säkein:
"On onnellisten osa
elää lauluissaan:
sillä katso laulut jäävät,
vaan laulajat unhoitetaan".kun heti tulee silmille tämä jäähyväisten jättäjä ja patologinen valehtelija. ETTÄ OSAA INHOTTAA .
- syyskuun 16.
pilalla, kirjoitti:
kun heti tulee silmille tämä jäähyväisten jättäjä ja patologinen valehtelija. ETTÄ OSAA INHOTTAA .
Mistä sinä nyt noin vihainen olet heti aamutuimaan. Voisitko selventää ketä oikein tarkoitat
"patologisella valehtelijalla" on muuten aikamoinen herjaus.
- Ramoona*
Jos tahtoo ymmärtää nuoria , kannattaa tutustua rocklyriikkaan. Jos haluaa antaa nousta pintaan oman nuoruutensa tuntoja, ei kannata aina soitella nostalgisia kappaleita, Paul Ankaa ja Elvistä, Olavi Virtaa tai Tapani Kansaa, vaan tutustua myös nykysanoituksiin, vaikka musiikki ei niin miellyttäisikään. Outi Popp kokosi suomalaisen rocklyriikan sanoituksia kirjaan "Mopolla tähtiin" ja se sai jatkoa Timo Forssin ja Satu Kiiskisen toimittamalla kirjalla "Alumiinikuu".
Juice on tietysti omassa luokassaan, mutta pidän myös Eppu Normaalista, Ismo Alangosta, jopa joistakin Trio Niskalaukauksen Timo Rautiaisen karheista mutta tosista sanoituksista. Dingon Levoton Tuhkimo on jo klassikko, siitä katkelma, samoin koulukiusaamista vastustava Tommi Läntisen laulu, jonka linkitän.
http://www.youtube.com/watch?v=66hxlEOgDlM
Ja elämä on helppoo silloin, kun on joku,
josta pitää kii
Ei tarvitse mennä nukkumaan itkeäkseen
itsensä unelmiin
Ja elämä on päivästä päivään vieraiden
pilkkaa sinullekin
Päivästä päivään levoton tuhkimo tekee
itsestään marttyyrin.laidasta laitaan, mielialasta riippuen.
Radio on auki koko päivän ja väliin sieltä joku iskelmä/laulu sytyttää.
Sanoituksen mestareita ovat molemmat nyt keskustelussa olevat, elämän sykettä ja otetta kummankin tekstissä.
Pidän Vainion tuotantoa hyvin totuudellisena, esimerkkinä Yksinäinen saarnipuu, niin totta kuin voi olla.
Viidestoista yö on myös Leskiseltä samaa sarjaa, hyvä juttu.
Näistä nuoremmilta myös mukavia kappaleita, en kylläkään tykkää lauluista missä toistetaan samaa virkettä melkein koko laulun ajan, sanomaa pitää olla.
Ihanaa että meillä on ollut paljon sanoittajia kautta aikojen, yksi on myös Veksi Salmi.
Miten sattuikaan sinne juurtumaan,
ysinäinen saarnipuu.
Paikkaan sellaiseen johon juurtunut,
ei elollinen mikään muu.- pilvi*
SkillaN kirjoitti:
laidasta laitaan, mielialasta riippuen.
Radio on auki koko päivän ja väliin sieltä joku iskelmä/laulu sytyttää.
Sanoituksen mestareita ovat molemmat nyt keskustelussa olevat, elämän sykettä ja otetta kummankin tekstissä.
Pidän Vainion tuotantoa hyvin totuudellisena, esimerkkinä Yksinäinen saarnipuu, niin totta kuin voi olla.
Viidestoista yö on myös Leskiseltä samaa sarjaa, hyvä juttu.
Näistä nuoremmilta myös mukavia kappaleita, en kylläkään tykkää lauluista missä toistetaan samaa virkettä melkein koko laulun ajan, sanomaa pitää olla.
Ihanaa että meillä on ollut paljon sanoittajia kautta aikojen, yksi on myös Veksi Salmi.
Miten sattuikaan sinne juurtumaan,
ysinäinen saarnipuu.
Paikkaan sellaiseen johon juurtunut,
ei elollinen mikään muu.kappale on Kotkan poikii ilman siipii, se aikanaan sai kuuntelemaan näitä sanoituksia. Juice kyllä ihan omaa luokkaansa monipuolisuudessaan.
- ikinuori,,29
monet ovat itse vaarin iässä, mutta sielu on nuori. :)
Terveellistä kuunneltavaa välillä ja voi sitä mummot ja papatkin ihan rokata, hyvää liikuntaa! - päivi*
pilvi* kirjoitti:
kappale on Kotkan poikii ilman siipii, se aikanaan sai kuuntelemaan näitä sanoituksia. Juice kyllä ihan omaa luokkaansa monipuolisuudessaan.
Samaan sarjaan laittaisin Juice ja Junnun kanssa itävaltalais syntyisen UdoJürgensin joka 30.09.2009 täyttää jo 75v. On vielä varsin hyväkuntoinen esiintyjä, sanoittaja, säveltäjä. Malliksi linkki:
http://www.youtube.com/watch?v=3amXSFEFxV0
sekä isä Jürgen ja tytär Jennyn duetto, Ich wünsch dir Liebe ohne Leiden
http://www.youtube.com/watch?v=zytpHl7Q5cA&NR=1
90-luvun alkupuolella olin lapseni luona Etelä-Euroopassa, elämä oli särkynyt pirstaleiksi, kävin Jürgensin konsertissa ja olin ja olen aivan myyty hänen sävelmistä sanoituksista. - capt. cöpenick
pilvi* kirjoitti:
kappale on Kotkan poikii ilman siipii, se aikanaan sai kuuntelemaan näitä sanoituksia. Juice kyllä ihan omaa luokkaansa monipuolisuudessaan.
Sekä Juha Vainio, että J Leskinen olivat hyvin tuotteliaita iskelmänikkareita. Vaikuttaa, että he 'polttivat' itsensä loppuun.
Junnun sanoituksissa riimin piti rimmata 'asiatiedon' kustannuksella. Veikko Lavi sanoi Junnulle: "Tuohan on ihan metsästä... vanha tuntija tuo viinin. (salakuljettaja laitisesta).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3317179Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss714388- 2083175
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa242987- 741952
- 1531826
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2161773Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1661587Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201548- 891448