Miten kela seuraa tuloja? Olen vakituisessa työpaikassa, ja sain vahingossa kk-palkan (ilman lisiä) siltä kuulta milloin pidin isyysloman. Näin pääsi käymään, vaikka pomo kertoi palkan katkeavan isyysloman ajaksi. Okei, pitäis olla rehellinen, mutta kk-palkkani ei ole häävi, ja tilillä on hieman reilu satku rahaa. Siksipä kysynkin, seuraako kela ainoastaan vuosituloja, vai näkeekö ne jostain kk-tulotkin?
Vai kannattaako köyhän olla rehellinen ja ilmoittaa palkanmaksuun, että älkää maksako minulle seuraavalta kuulta palkkaa laisinkaan. Entä miten tähän reagoi kela, koska palkkahan oli jo kuitenkin maksettu siltä kuulta milloin sain isyysrahaa. Eli onko ensi kuun palkan maksamatta jättämisestä mitään juridista hyötyä kelan kannalta. Entä jos ilmoitan kelaan asiasta itse, saanko vain kasan sanktioita, ja menetän isäkuukaudenkin? Vai olenko vain hiljaa, ja oletan että vuosipalkassa ei yksi kk-palkka ihmeitä tee, jokuhan voi tehdä vaikka ylitöitä yhden kk-palkan verran...
isyysrahasta
rik_rotther
1
297
Vastaukset
- hhj hhhh h
Jätä vaan ilmoittamatta Kelaan niin käräjät odottaa kun käry käy----
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1976861- 1592026
- 1131678
- 511380
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551228Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501098Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001064Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6977Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251944- 41919