Miten kela seuraa tuloja? Olen vakituisessa työpaikassa, ja sain vahingossa kk-palkan (ilman lisiä) siltä kuulta milloin pidin isyysloman. Näin pääsi käymään, vaikka pomo kertoi palkan katkeavan isyysloman ajaksi. Okei, pitäis olla rehellinen, mutta kk-palkkani ei ole häävi, ja tilillä on hieman reilu satku rahaa. Siksipä kysynkin, seuraako kela ainoastaan vuosituloja, vai näkeekö ne jostain kk-tulotkin?
Vai kannattaako köyhän olla rehellinen ja ilmoittaa palkanmaksuun, että älkää maksako minulle seuraavalta kuulta palkkaa laisinkaan. Entä miten tähän reagoi kela, koska palkkahan oli jo kuitenkin maksettu siltä kuulta milloin sain isyysrahaa. Eli onko ensi kuun palkan maksamatta jättämisestä mitään juridista hyötyä kelan kannalta. Entä jos ilmoitan kelaan asiasta itse, saanko vain kasan sanktioita, ja menetän isäkuukaudenkin? Vai olenko vain hiljaa, ja oletan että vuosipalkassa ei yksi kk-palkka ihmeitä tee, jokuhan voi tehdä vaikka ylitöitä yhden kk-palkan verran...
isyysrahasta
rik_rotther
1
290
Vastaukset
- hhj hhhh h
Jätä vaan ilmoittamatta Kelaan niin käräjät odottaa kun käry käy----
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko852260- 431850
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!741631- 761396
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon261224- 771201
- 481193
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai411083- 591081
- 471058