Pokemon -animea ei aina ole suomennettu

kovin järkevästi

esim. hyvänä esimerkkinä ovat Pokemonien iskujen suomennokset, kuten "Bulbasaur! Siemensyöksy!".

Eihän tota nyt niin penskana vielä tajunnu, mutta nykyään vanhemmalla iällä ymmärtää jo paljon paremmin tuollaisen. No hyvät naurut tommoinen ainakin tuottaa näin vanhemmalle ihmiselle. :D

10

9725

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä paitsi se on siemenhyökkäys eikä siemensyöksy.

• hjskdskk

Muistelin kuitenkin toisin. No, saattoipa olla, että muisin väärin. Siitä kun on jo kuitenkin niin kauan aikaa.

• jamin10
        hjskdskk kirjoitti:

Muistelin kuitenkin toisin. No, saattoipa olla, että muisin väärin. Siitä kun on jo kuitenkin niin kauan aikaa.

Kaikki vain aina sanoo että se on siemensyöksy. Siemenhyökkäys se kuitenkin on

• MichaelofTara

Indigo Leaguen jaksossa 32 (The Ninja Poké-Showdown) Ash kyllä sanoo: "Bulbasaur, nyt on siemensyöskysn aika", kun Bulbasaur taistelee Venonatia vastaan.

• XD

EN OO NÄHNY TOUTA JAKSOA

• kysyjä

Missä jaksossa Bulbasaur käyttää siemenhyökkäystä?

• nm
    • karkkimakeinen

Mäki oon aina muistanu että se olis sanonu Siemensyöksy, mutta muistan kai sitten myös väärin. Hassua, koska muistan että katoin sitä pienenä, ja sitten mun isoveli nauro sille Siemensyöksylle, mutta ilmeisesti se olikin sitten Siemenhyökkäys. Miksiköhän veli sitten nauro? :P

• Faktan paikka

Leech Seed = Iilisiemen
      Bullet Seed = Siemenhyökkäys

Ensimmäisissä dubbauksissa tosin Leech Seed oli suomennettu Siemensyöksyksi, mutta myöhemmin sen nimi muutettiin.

• Muistaakseni myöhemmissä oli imusiemen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      76
      6349
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      442
      4425
    3. Aleksei Miltsakov - venäläinen uusnatsi antaa oppitunteja lapsille

34-vuotias Miltsakov palvelee Le Monden mukaan yhä Ukrainassa tiedusteluun ja sabotaasiin erikoistuneen Russitš-yksikön
      Maailman menoa
      61
      3618
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      135
      2255
    5. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      108
      2205
    6. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      22
      976
    7. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      58
      855
    8. Luuletko, että löydetään vielä

Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta
      Ikävä
      42
      820
    9. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      81
      731
    10. Ajatteletko koskaan

Että rikoit luottamukseni?
      Ikävä
      59