Vihkipapin ulkonäkö

Married long time ago

Noniin, jokainen löytää aiheeseen liittyvän artikkelin Iltalehden nettisivuilta halutessaan. Joka tapauksessa nyt nuoret vihkiparit haluavat itse säätää etikettiä, vaatimalla esteettisesti kelvollisen vihkipapin. On jopa suositeltu samaa kosmetologia, jota morsian käyttää. Toisin sanoen ja pelkistäen väliäkö tuolla, mitä tyyppi sanoo, kunhan näyttää hyvältä kuvissa. Tukka ja naama kondiksessa, siinä on sitten parille elämän eväät. Voi härregod, sanoo allekirjoittanut. Toivottavasti joku tutkimus seuraa sitä, miten pitkään nämä "visuaaliset liitot" kestävät. Sanoisin noin lonkalta, että kuin ensimmäiset hikiset sukat ilmestyvät kehiin, se on siinä. Nukkekoteja leikittiin tenavina, aikuinen elämä ja siihen kuuluva suvaitsevaisuus, toisen kunnioitus ja yhteen kasvaminen on jotain ihan muuta. Samoin, kuin liiton siunaavan ammattilaisen hyväksyminen.

51

4659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J.L:

      Ei jumalauta. Onko tuo tosiaan totta? No, mitäs tästä nykyajasta enää muuta voisi odottaa. Kyllä ihmiset ovat nykyään tyhmiä ja sivistymättömiä.

      • "Tyhmiä ja sivistymättömiä" - eivät kai tyhmiä, mutta melko lailla vietävissä kylläkin. Kun telkkarista tulee alvariinsa ohjelmia, missä häistä tehdään elämää suurempia sosiodraamoja itkuineen, OMG:eineen ja draamakuningattarineen, ei ole niinkään ihmeellistä, että jopa vihkipapin kengillä on merkityksensä morsiamen ja sulhasen loppuelämän onnistumiselle. Mikä muuten puolella päättyy surkeaan epäonnistumiseen.

        Uskon todella, että joku uskoo elämän olevan - ja kuuluvan olla - tällaista jenkkipuppua.

        Olin taannoin häissä - siviilivihkimisessä - jossa pääpaino oli tällaisessa rekvisiitassa. Rahaa oli palanut kosolti ja vaivaakin oli nähty - lopputulos oli kuitenkin katsojista vähän samanlainen kuin telkkariohjelma: useampi taisi huokaista tosissaan, että "onneksi tämä on vain filmiä". Kukaan ei uskonut morsiamen ja sulhasen onneen ja avioliiton kestävyyteen.


      • chan

        On se vaan niin ihanaa se sitoumus. Elämää rakennetaan haaveillen, jostain pysyvästä. No sitten kun ei enää synkkaa, se on loppu.


      • chan

        Kyllä kestävän liiton vahvistajana täytyisi olla tällainen Marja-Pertti tai Pekka.Pirkko pappi, ettei mikään sukupuoli vaan tulisi syrjityksi.


      • joopajoo.....
        chan kirjoitti:

        On se vaan niin ihanaa se sitoumus. Elämää rakennetaan haaveillen, jostain pysyvästä. No sitten kun ei enää synkkaa, se on loppu.

        Sinäänsä kauheesti uutta koska vuosia sitten mentiin vihille ja oli niin pirun ruma pappi että päätimme hääkuvaa varten lainata naapurin mustan ruunan.Sille pantiin liperiksi jotain lakanakangasta ja oli niin edustava että aina tarttee kuvaa katseleville selittää ketä ne muut on siinä kuvassa tämän Pastorin lisäksi.


      • vihkimään?
        joopajoo..... kirjoitti:

        Sinäänsä kauheesti uutta koska vuosia sitten mentiin vihille ja oli niin pirun ruma pappi että päätimme hääkuvaa varten lainata naapurin mustan ruunan.Sille pantiin liperiksi jotain lakanakangasta ja oli niin edustava että aina tarttee kuvaa katseleville selittää ketä ne muut on siinä kuvassa tämän Pastorin lisäksi.

        Jaah onko papin pakko olla kuvassa? Meillä ei ole yhtään kuvaa, jossa olisi pappi, paitsi kuvat, jotka on otettu vihkimisestä. Siihen olisi ollut vaikeaa hevosta saada...


    • pitääkö papin olla myös vasen- tai oikeakätinen?

    • Mikä olikaan pääasia?

      Mun mielestä olisi hyvä, että pappi ois rento, mukava ja osais puhua hyvin. Tai ei nyt ainakaan olisi hirmu jäykkä. Ulkonäkö on sivuseikka. Jos ei nyt ihan Frankesteinin hirviöltä näytä. Meillä moni tuli kehumaan, kuin hyvän puheen pappi piti. Aina ei jasksa kuunnella mitä se pappi siellä jorisee..

      Kyllä alkaa mennä jo liian pitkälle, jos papinkin pitää olla hyvännäköinen. Varmaan vieraaksikin kutsutaan vaan esteettisesti kelvollisia vieraita!

      • naimaton

        katsoneet liikaa tv,stä sitä kauniit ja rikkaat ohjelmaa. minä en ole koskaan katsonut sitä. niin kun minä kuulun niihin rumat ja köyhät joukkoon.


    • Riganieki

      Miksi papin pitäisi näyttää hyvältä? Ketä oikeasti kiinnostaa miltä pappi näyttää?
      Kunhan hän ei jaarittele turhia, ja hoitaa mukavan rennosti työnsä ja on ajan tasalla, mikäli
      morsiusparia tuntuu vähän liikaa jännittävän.
      Tuollaisessa tapauksessa parin kannattaisi palkata näyttelijät vieraiksi sekä papiksi, ja vaan
      leikkiä menevänsä naimisiin.

      • Kesämorsian 2011

        Jos maksaa 800-1000 euroa siitä että vihkipäivä ikuistetaan valokuviin, niin kyllähän henkilön joka useassa kuvassa esiintyy, pitää näyttää edustavalta.

        En kyllä itsekään haluaisi lihavaa pappia, en naista enkä miestä.


      • seniili
        Kesämorsian 2011 kirjoitti:

        Jos maksaa 800-1000 euroa siitä että vihkipäivä ikuistetaan valokuviin, niin kyllähän henkilön joka useassa kuvassa esiintyy, pitää näyttää edustavalta.

        En kyllä itsekään haluaisi lihavaa pappia, en naista enkä miestä.

        sulla on kuule asenetta tolla pääsee jo pitkälle. Hae kuule bb taloon siellä on muita sun kaltaisiasi


      • Usko Thansen
        Kesämorsian 2011 kirjoitti:

        Jos maksaa 800-1000 euroa siitä että vihkipäivä ikuistetaan valokuviin, niin kyllähän henkilön joka useassa kuvassa esiintyy, pitää näyttää edustavalta.

        En kyllä itsekään haluaisi lihavaa pappia, en naista enkä miestä.

        Entä jos joku sukulaisesi, äitisi, isäsi tai joku muu läheisesi on lihava tai vähemmän kaunis, hänellähän ei kai ole mitään asiaa häitäsi pilaamaan. Vaaditko myös sinua palvelevilta kassoilta, poliiseilta, virkailijoilta yms. hyvää ulkonäköä? Luultavasti avioliittosi kaatuu viimeistään vuoden, parin päästä, joku ruma tai lihava tuttava pilaa liittosi.


      • mä.....
        Kesämorsian 2011 kirjoitti:

        Jos maksaa 800-1000 euroa siitä että vihkipäivä ikuistetaan valokuviin, niin kyllähän henkilön joka useassa kuvassa esiintyy, pitää näyttää edustavalta.

        En kyllä itsekään haluaisi lihavaa pappia, en naista enkä miestä.

        häitäs, kasva ensin aikuiseksi !


      • Kesämorsian 2011 kirjoitti:

        Jos maksaa 800-1000 euroa siitä että vihkipäivä ikuistetaan valokuviin, niin kyllähän henkilön joka useassa kuvassa esiintyy, pitää näyttää edustavalta.

        En kyllä itsekään haluaisi lihavaa pappia, en naista enkä miestä.

        Tuolla jossain kommentissa ehdotettiin näyttelijän palkkaamista papiksi, jotta kuviin saataisiin edustavia ihmisiä.

        Voisihan meillä kopioida sinunlaisillesi ihmiselle tuollaiset Las Vegas-vihkiäiset, missä vihkijäksi saa vaikka Elvis Presley-kloonin. Uskoisin, että et kiinnitä niinkään huomiota siihen, mitä pappi lyhyessä tarinassaan kertoo vaan aivan muihin seikkoihin kuten yllä todistat. Näin saat rahallesi - tai oletettavasti vanhempiesi rahoille - sen vastineen, mitä haluat.

        Uskoakseni sinulla on kuitenkin jo nelikymppisenä sen helvetinmoiset allit roikkumassa käsivarsista, viisikymppisenä pohkeessasi oleva perhostatuointi näyttää tuhruiselta kanahaukalta ja kuusikymppisenä Botox on jäykistänyt mutrusuun lisäksi myös aivopoimut.

        Oh, my god...


      • Aija Pöyri
        Kesämorsian 2011 kirjoitti:

        Jos maksaa 800-1000 euroa siitä että vihkipäivä ikuistetaan valokuviin, niin kyllähän henkilön joka useassa kuvassa esiintyy, pitää näyttää edustavalta.

        En kyllä itsekään haluaisi lihavaa pappia, en naista enkä miestä.

        Parahin kesämorsian 2011,

        Kirjoitan tämän viestini ihan omalla nimelläni, jotta osaat varoa minua, lihavaa pappia. En missään nimessä halua pilata tonnin hääkuviasi.

        Itse en ole työssäni toistaiseksi törmännyt ulkonäkövaatimuksiin, mutta kollegoiden tarinoita olen kuullut. Kyllä minuakin välillä hiukan mietityttää se, että väistämättä naamani ja olemukseni näkyy aika monissa perhealbumeissa. Yritän olla näyttämättä variksenpelätiltä. On itsestään selvää, että papin työhön kuuluu se, että toimituksissa ollaan asiallisen näköisiä, eli hiukset on pesty yms, mutta oleellisinta on, että pappi hoitaa työnsä hyvin, ei se, onko huulipuna juuri oikeaa sävyä.

        Mukava huomata näistä kommenteista, että suurin osa ihmisistä ymmärtää, mikä on oleellista.


      • Tepa77
        Kesämorsian 2011 kirjoitti:

        Jos maksaa 800-1000 euroa siitä että vihkipäivä ikuistetaan valokuviin, niin kyllähän henkilön joka useassa kuvassa esiintyy, pitää näyttää edustavalta.

        En kyllä itsekään haluaisi lihavaa pappia, en naista enkä miestä.

        on taattu tolla asenteella..toivottavasti tää oli vaan joku provo.. Toisaalta jos kumppanisi on samaa Aivo-kaliiberia niin ehkä te yhdessä pärjäätte siellä pienessä maailmassanne pidempäänkin..onneksi en tunne teidän kaltaisia ihmisiä.


      • Kesämorsian 2011
        Usko Thansen kirjoitti:

        Entä jos joku sukulaisesi, äitisi, isäsi tai joku muu läheisesi on lihava tai vähemmän kaunis, hänellähän ei kai ole mitään asiaa häitäsi pilaamaan. Vaaditko myös sinua palvelevilta kassoilta, poliiseilta, virkailijoilta yms. hyvää ulkonäköä? Luultavasti avioliittosi kaatuu viimeistään vuoden, parin päästä, joku ruma tai lihava tuttava pilaa liittosi.

        Jos nyt olisi niin että esim. äitini sattuisi olemaan lihava (mitä ei kyllä onneksi ole) niin kyllähän hän niissä kuvissa saisi olla ihan kuin kuka muukin tahansa. Eihän sukuaan voi valita. Tosin kuvaajalle voisi ehkä vähän vihjaista että yrittää asetella häntä sinne taaemmalle sun muuta.

        Mutta jos kerran papin voi valita, niin miksi ei samalla sitten valkkaa kaunista, edustavaa pappia? Vaikka jotain sellaista kuin Marianne Heikkilä (en tosin ole varma tekeekö enää papin töitä, harmi!)
        Se pappihan on tosiaan niissä hääkuvissa niin keskeisellä sijalla.

        Kuten näkee meillä on näitä häitä alettu suunnitella jo kaksi vuotta aiemmin, ja niihin panostetaan kunnolla. Sekä mieheni että minä tulemme olemaan hääpäivänä kaikin tavoin parhaimmillamme; eli hoikkia, hyväkuntoisia, hieman ruskettuneita ja viimeisen päälle hoidettuja. Onhan se kuitenkin niin tärkeä päivä, johon rahaa tulee menemään parikymmentä tuhatta euroa (ei sisällä häämatkaa eikä sormuksia).


      • tyttö_____tuollainen
        Kesämorsian 2011 kirjoitti:

        Jos nyt olisi niin että esim. äitini sattuisi olemaan lihava (mitä ei kyllä onneksi ole) niin kyllähän hän niissä kuvissa saisi olla ihan kuin kuka muukin tahansa. Eihän sukuaan voi valita. Tosin kuvaajalle voisi ehkä vähän vihjaista että yrittää asetella häntä sinne taaemmalle sun muuta.

        Mutta jos kerran papin voi valita, niin miksi ei samalla sitten valkkaa kaunista, edustavaa pappia? Vaikka jotain sellaista kuin Marianne Heikkilä (en tosin ole varma tekeekö enää papin töitä, harmi!)
        Se pappihan on tosiaan niissä hääkuvissa niin keskeisellä sijalla.

        Kuten näkee meillä on näitä häitä alettu suunnitella jo kaksi vuotta aiemmin, ja niihin panostetaan kunnolla. Sekä mieheni että minä tulemme olemaan hääpäivänä kaikin tavoin parhaimmillamme; eli hoikkia, hyväkuntoisia, hieman ruskettuneita ja viimeisen päälle hoidettuja. Onhan se kuitenkin niin tärkeä päivä, johon rahaa tulee menemään parikymmentä tuhatta euroa (ei sisällä häämatkaa eikä sormuksia).

        Ok, en ole itse naimisissa (19-v eli ehkä mielipiteeni ei niin paina), mutta luulisi sitä nyt riittävän, että pappi on siistin näköinen (eli hiukset pestyt ja normaalisti laitetut ja normaali meikki, jos nainen)?

        Kuka muutenkaan hääkuvissaan ensimmäiseksi katsoo pappia? Onhan siinä se häävastaanottokin, jolla olettaisi suurimman osan kuvista otettavan. Puhumattakaan siitä yhteisestä kuvasta, joka kehystetään. Tuskin pappi siinäkään on..?
        Onhan se mukavaa, että kuvat onnistuvat parhaimman mukaan, mutta jos oikeasti pariskunta tuijottaa kuvissa pappia, niin onkohan pariskunnassakin jo jotain vikaa? Omat silmät keskittyisivät ainakin omaan mieheensä tai itseensä.

        Kirkkokuvissa papin ei tarvitse välttämättä olla taustalla, paitsi tietysti itse toimituksen kohdalla, mutta tuskin se kirkossa otettu pusukuva tai sormuksenlaittokuva ovat ainoat otetut kuvat. Ja pappia niissä kuvissa TUSKIN ensimmäiseksi katsellaan.


      • Pelättinen
        Kesämorsian 2011 kirjoitti:

        Jos maksaa 800-1000 euroa siitä että vihkipäivä ikuistetaan valokuviin, niin kyllähän henkilön joka useassa kuvassa esiintyy, pitää näyttää edustavalta.

        En kyllä itsekään haluaisi lihavaa pappia, en naista enkä miestä.

        Toivottavasti saat tyrmäävän naispapin, joka on sinua tuplasti timmimpi ja kauniimpi.


      • juuri näin
        Kesämorsian 2011 kirjoitti:

        Jos nyt olisi niin että esim. äitini sattuisi olemaan lihava (mitä ei kyllä onneksi ole) niin kyllähän hän niissä kuvissa saisi olla ihan kuin kuka muukin tahansa. Eihän sukuaan voi valita. Tosin kuvaajalle voisi ehkä vähän vihjaista että yrittää asetella häntä sinne taaemmalle sun muuta.

        Mutta jos kerran papin voi valita, niin miksi ei samalla sitten valkkaa kaunista, edustavaa pappia? Vaikka jotain sellaista kuin Marianne Heikkilä (en tosin ole varma tekeekö enää papin töitä, harmi!)
        Se pappihan on tosiaan niissä hääkuvissa niin keskeisellä sijalla.

        Kuten näkee meillä on näitä häitä alettu suunnitella jo kaksi vuotta aiemmin, ja niihin panostetaan kunnolla. Sekä mieheni että minä tulemme olemaan hääpäivänä kaikin tavoin parhaimmillamme; eli hoikkia, hyväkuntoisia, hieman ruskettuneita ja viimeisen päälle hoidettuja. Onhan se kuitenkin niin tärkeä päivä, johon rahaa tulee menemään parikymmentä tuhatta euroa (ei sisällä häämatkaa eikä sormuksia).

        pikkumorsia on sitten kahdenvuoden päästä ex-morsia, onhan sinne vielä aikaa kaksivuotta. Siinä ajassa voipi sulho löytää kunnon naisen eikä narsistia. Toivottavasti sulle valkenee viimeistään sitten kun vanhenet teeä ei elämä ole pelkkää ulkokuorta ja toisten miellyttämistä ulkomuodoilla. Sisäinen kauneus on se kaikkein tärkein.


      • tuleva anoppi
        Kesämorsian 2011 kirjoitti:

        Jos maksaa 800-1000 euroa siitä että vihkipäivä ikuistetaan valokuviin, niin kyllähän henkilön joka useassa kuvassa esiintyy, pitää näyttää edustavalta.

        En kyllä itsekään haluaisi lihavaa pappia, en naista enkä miestä.

        No täytyy se sitten puolisoki valikoita sen jälkee, miltä anoppi ja appi näytää?? Miten sä kehtäät seistä kuvassa lihava anopin vieressä?? Äkkiä sulanen vaihtoo tai anoppi kuntokuurille!! :DDD


      • hurahuhhahhei
        Aija Pöyri kirjoitti:

        Parahin kesämorsian 2011,

        Kirjoitan tämän viestini ihan omalla nimelläni, jotta osaat varoa minua, lihavaa pappia. En missään nimessä halua pilata tonnin hääkuviasi.

        Itse en ole työssäni toistaiseksi törmännyt ulkonäkövaatimuksiin, mutta kollegoiden tarinoita olen kuullut. Kyllä minuakin välillä hiukan mietityttää se, että väistämättä naamani ja olemukseni näkyy aika monissa perhealbumeissa. Yritän olla näyttämättä variksenpelätiltä. On itsestään selvää, että papin työhön kuuluu se, että toimituksissa ollaan asiallisen näköisiä, eli hiukset on pesty yms, mutta oleellisinta on, että pappi hoitaa työnsä hyvin, ei se, onko huulipuna juuri oikeaa sävyä.

        Mukava huomata näistä kommenteista, että suurin osa ihmisistä ymmärtää, mikä on oleellista.

        Asia pitää kääntää toiste päin. Pappien ei pidä vihkiä rumia ja köyhiä idiootteja. Se olisi kansan geeniperimän kannalta paha asia. Nyt kun fasisismi on jo tullut takaisin, niin rodunjalostus vaan suoraan voimaan. Ei asia mikään uusi ole. Papithan olivat aikoinaan Hitelirinkin kelkassa. Asiasta julkaisu oikein väitöskirjakin. Simojokin oli natsi- eli IKL-mielinen. Siis miksei nytkin papit voisi ottaa hieman asioita valtaansa, ryhtyä makusiksi. Voisivat testata morsiamet myös hotellin punkalla ja kertoa sitten sulhaselle, et kannattaako. Rumat ja köyhät vaan vittuun koko kirkosta. Eihän heistä ole mitään hyötyä edes kirkolle. Tekevät vain rumia ja tyhmiä lapsia, joista kasvaa työttömiä, bandidoseja ym roskaväkeä muiden riesaksi.


      • chan
        Aija Pöyri kirjoitti:

        Parahin kesämorsian 2011,

        Kirjoitan tämän viestini ihan omalla nimelläni, jotta osaat varoa minua, lihavaa pappia. En missään nimessä halua pilata tonnin hääkuviasi.

        Itse en ole työssäni toistaiseksi törmännyt ulkonäkövaatimuksiin, mutta kollegoiden tarinoita olen kuullut. Kyllä minuakin välillä hiukan mietityttää se, että väistämättä naamani ja olemukseni näkyy aika monissa perhealbumeissa. Yritän olla näyttämättä variksenpelätiltä. On itsestään selvää, että papin työhön kuuluu se, että toimituksissa ollaan asiallisen näköisiä, eli hiukset on pesty yms, mutta oleellisinta on, että pappi hoitaa työnsä hyvin, ei se, onko huulipuna juuri oikeaa sävyä.

        Mukava huomata näistä kommenteista, että suurin osa ihmisistä ymmärtää, mikä on oleellista.

        Ehkä Papin ptäisi olla tällainen seniili Mitron tyyppinen, kaapuunsa kiintynyt, hyvän ruuan ystävä. Ja tietysti köyhien valituksia naureskelematta kuunteleva.


      • rumanainen vm 62
        Kesämorsian 2011 kirjoitti:

        Jos maksaa 800-1000 euroa siitä että vihkipäivä ikuistetaan valokuviin, niin kyllähän henkilön joka useassa kuvassa esiintyy, pitää näyttää edustavalta.

        En kyllä itsekään haluaisi lihavaa pappia, en naista enkä miestä.

        mikä pölöjä oot... mulle nyt on ihan sama hailee, mille pappi näyttää.. mitäpä jos sua ittees ei huolita sun naamavärkin, tai rupsottavien tissien tai pömppömahan takia tai hapsottavan tukan takia- ettei nyt vaan jäisi paha mieli julhlien järjestäjille...kun oot niin epäkaunis......
        kun ne juhlat maksaakin niiiiin paljon...

        olet pinnallinen...


      • Vain parasta mun häihini
        Kesämorsian 2011 kirjoitti:

        Jos nyt olisi niin että esim. äitini sattuisi olemaan lihava (mitä ei kyllä onneksi ole) niin kyllähän hän niissä kuvissa saisi olla ihan kuin kuka muukin tahansa. Eihän sukuaan voi valita. Tosin kuvaajalle voisi ehkä vähän vihjaista että yrittää asetella häntä sinne taaemmalle sun muuta.

        Mutta jos kerran papin voi valita, niin miksi ei samalla sitten valkkaa kaunista, edustavaa pappia? Vaikka jotain sellaista kuin Marianne Heikkilä (en tosin ole varma tekeekö enää papin töitä, harmi!)
        Se pappihan on tosiaan niissä hääkuvissa niin keskeisellä sijalla.

        Kuten näkee meillä on näitä häitä alettu suunnitella jo kaksi vuotta aiemmin, ja niihin panostetaan kunnolla. Sekä mieheni että minä tulemme olemaan hääpäivänä kaikin tavoin parhaimmillamme; eli hoikkia, hyväkuntoisia, hieman ruskettuneita ja viimeisen päälle hoidettuja. Onhan se kuitenkin niin tärkeä päivä, johon rahaa tulee menemään parikymmentä tuhatta euroa (ei sisällä häämatkaa eikä sormuksia).

        Marianne Heikkilä olis varmaan kauniimpi kuin moni morsian. Ja sekään ei kävisi päinsä. Sillä kukaan häissä ei saa olla kauniimpi kuin morsian!! Mutta sä nyt tietty varmaan oot paljon kauniimpi. Mä ainakin oon. Papin pitää olla hyvännäköinen, mutta ei liian hyvännäköinen. Ja kyllä miespappi ois parempi. Sukulaisia ei voi valita joo, mutta ne voi laittaa laihdutuskuurille. Sanoo, että muuten et pääse häihin. Luojan kiitos, mullakaan ei onneks ole lihavia vanhempia. Pikkuveikalla meinas alkaa olla pikkasen ylimäärästä vyötäröllä, mutta mä hommasin sille Personal Trainerin. Mä kuiteskin halusin, että pikkuveikka pääsis häihin. Jos joku tarvii, niin multa löytyy yhteystiedot. Oli tosi hyvä, voin suositella!

        Mä en kyllä kutsus ketään yli 45 -vuotiasta häihini, paitsi jos ne on käynyt silottamassa ryppyjään yms. Joku Helena Lingren nyt on poikkeustapaus, jos hän ois sukua. Jonkun rumasti pukeutuneen, ruman, lihavan tai muuten epäedustavan vieraan voi aina piilottaa kuvissa jonkun kukkapuskan tms. taakse. Jos nyt niitten on pakko ängetä kuvaan. Toisaalta sekään ei oo kiva, jos vieraat näkee, että hääparilla on rumiakin sukulaisia tai ystäviä. Mulla ei kyllä oo rumia ystäviä, mutta kun niitä sukulaisia ei voi tosiaan valita. Ja jos ei ole tarpeeksi hyvännäköisiä vieraita omasta takaa niin niitä voi palkata. Katsoo vaan mallitoimiston listalta (niitä löytyy netistäkin) parhaimmat. Jos oma sulhanen ei oo mikään älyttömän komea, vain semikomea niin mallia voi käyttää kuvissa esittämässä sulhasta.

        Parikymmentä tuhatta euroa vaan? Ootteks te jotain köyhii vai? Kyllä nyt 50 000 ainakin pitäs laittaa. Mä en kehtais ees vieraana mennä halvempiin häihin. On kyse kuitenkin elämänne tärkeimmästä päivästä! Camoon hei! Kyse on häistä, eikä mistään kissanristiäisistä!!


      • Vain parasta mun häihini
        Vain parasta mun häihini kirjoitti:

        Marianne Heikkilä olis varmaan kauniimpi kuin moni morsian. Ja sekään ei kävisi päinsä. Sillä kukaan häissä ei saa olla kauniimpi kuin morsian!! Mutta sä nyt tietty varmaan oot paljon kauniimpi. Mä ainakin oon. Papin pitää olla hyvännäköinen, mutta ei liian hyvännäköinen. Ja kyllä miespappi ois parempi. Sukulaisia ei voi valita joo, mutta ne voi laittaa laihdutuskuurille. Sanoo, että muuten et pääse häihin. Luojan kiitos, mullakaan ei onneks ole lihavia vanhempia. Pikkuveikalla meinas alkaa olla pikkasen ylimäärästä vyötäröllä, mutta mä hommasin sille Personal Trainerin. Mä kuiteskin halusin, että pikkuveikka pääsis häihin. Jos joku tarvii, niin multa löytyy yhteystiedot. Oli tosi hyvä, voin suositella!

        Mä en kyllä kutsus ketään yli 45 -vuotiasta häihini, paitsi jos ne on käynyt silottamassa ryppyjään yms. Joku Helena Lingren nyt on poikkeustapaus, jos hän ois sukua. Jonkun rumasti pukeutuneen, ruman, lihavan tai muuten epäedustavan vieraan voi aina piilottaa kuvissa jonkun kukkapuskan tms. taakse. Jos nyt niitten on pakko ängetä kuvaan. Toisaalta sekään ei oo kiva, jos vieraat näkee, että hääparilla on rumiakin sukulaisia tai ystäviä. Mulla ei kyllä oo rumia ystäviä, mutta kun niitä sukulaisia ei voi tosiaan valita. Ja jos ei ole tarpeeksi hyvännäköisiä vieraita omasta takaa niin niitä voi palkata. Katsoo vaan mallitoimiston listalta (niitä löytyy netistäkin) parhaimmat. Jos oma sulhanen ei oo mikään älyttömän komea, vain semikomea niin mallia voi käyttää kuvissa esittämässä sulhasta.

        Parikymmentä tuhatta euroa vaan? Ootteks te jotain köyhii vai? Kyllä nyt 50 000 ainakin pitäs laittaa. Mä en kehtais ees vieraana mennä halvempiin häihin. On kyse kuitenkin elämänne tärkeimmästä päivästä! Camoon hei! Kyse on häistä, eikä mistään kissanristiäisistä!!

        Onkohan papilla pakko olla se ruma kaapu päällä? Voisko olla jotain muuta? Ja esim. meidän teemaväriin sopivaa? Eli voisko se olla mitä väriä vaan se asu...? Tietääks kukaan? Onks kokemuksii?


      • No huuhhuuhaa
        Vain parasta mun häihini kirjoitti:

        Marianne Heikkilä olis varmaan kauniimpi kuin moni morsian. Ja sekään ei kävisi päinsä. Sillä kukaan häissä ei saa olla kauniimpi kuin morsian!! Mutta sä nyt tietty varmaan oot paljon kauniimpi. Mä ainakin oon. Papin pitää olla hyvännäköinen, mutta ei liian hyvännäköinen. Ja kyllä miespappi ois parempi. Sukulaisia ei voi valita joo, mutta ne voi laittaa laihdutuskuurille. Sanoo, että muuten et pääse häihin. Luojan kiitos, mullakaan ei onneks ole lihavia vanhempia. Pikkuveikalla meinas alkaa olla pikkasen ylimäärästä vyötäröllä, mutta mä hommasin sille Personal Trainerin. Mä kuiteskin halusin, että pikkuveikka pääsis häihin. Jos joku tarvii, niin multa löytyy yhteystiedot. Oli tosi hyvä, voin suositella!

        Mä en kyllä kutsus ketään yli 45 -vuotiasta häihini, paitsi jos ne on käynyt silottamassa ryppyjään yms. Joku Helena Lingren nyt on poikkeustapaus, jos hän ois sukua. Jonkun rumasti pukeutuneen, ruman, lihavan tai muuten epäedustavan vieraan voi aina piilottaa kuvissa jonkun kukkapuskan tms. taakse. Jos nyt niitten on pakko ängetä kuvaan. Toisaalta sekään ei oo kiva, jos vieraat näkee, että hääparilla on rumiakin sukulaisia tai ystäviä. Mulla ei kyllä oo rumia ystäviä, mutta kun niitä sukulaisia ei voi tosiaan valita. Ja jos ei ole tarpeeksi hyvännäköisiä vieraita omasta takaa niin niitä voi palkata. Katsoo vaan mallitoimiston listalta (niitä löytyy netistäkin) parhaimmat. Jos oma sulhanen ei oo mikään älyttömän komea, vain semikomea niin mallia voi käyttää kuvissa esittämässä sulhasta.

        Parikymmentä tuhatta euroa vaan? Ootteks te jotain köyhii vai? Kyllä nyt 50 000 ainakin pitäs laittaa. Mä en kehtais ees vieraana mennä halvempiin häihin. On kyse kuitenkin elämänne tärkeimmästä päivästä! Camoon hei! Kyse on häistä, eikä mistään kissanristiäisistä!!

        kyse on HÄISTÄ eikä mistään ulkonäkökilpailuista, camoon hei. Tuolla menolla sun avioliitto kestäis viikon. Ja sitten sinullako ei ole rumia ystäviä, kirjottaisit nyt ihan suoraa että sinulla EI ole ystäviä lainkaan... Ja et kutsuis ketään yli 45 v häihisi, onko sun Ukit JA Mummotkin alle 45 v. No noilla mielipiteillä ei tarvii todellakaan olla häistä huolissaan katsos eihän tuollaista "tyhjäpäistä tytön hupakkoa" kukaan täyspäinen edes kosi että "ei pelkoa rosmariin"


      • mirkkula89
        Kesämorsian 2011 kirjoitti:

        Jos nyt olisi niin että esim. äitini sattuisi olemaan lihava (mitä ei kyllä onneksi ole) niin kyllähän hän niissä kuvissa saisi olla ihan kuin kuka muukin tahansa. Eihän sukuaan voi valita. Tosin kuvaajalle voisi ehkä vähän vihjaista että yrittää asetella häntä sinne taaemmalle sun muuta.

        Mutta jos kerran papin voi valita, niin miksi ei samalla sitten valkkaa kaunista, edustavaa pappia? Vaikka jotain sellaista kuin Marianne Heikkilä (en tosin ole varma tekeekö enää papin töitä, harmi!)
        Se pappihan on tosiaan niissä hääkuvissa niin keskeisellä sijalla.

        Kuten näkee meillä on näitä häitä alettu suunnitella jo kaksi vuotta aiemmin, ja niihin panostetaan kunnolla. Sekä mieheni että minä tulemme olemaan hääpäivänä kaikin tavoin parhaimmillamme; eli hoikkia, hyväkuntoisia, hieman ruskettuneita ja viimeisen päälle hoidettuja. Onhan se kuitenkin niin tärkeä päivä, johon rahaa tulee menemään parikymmentä tuhatta euroa (ei sisällä häämatkaa eikä sormuksia).

        No enpä kyllä haluaisi nähdä, missä kunnossa sulhasenne kanssa olette tänäpäivänä jos kerran hoikaiksi ja terveeksi pääsemiseen kestää kaksi vuotta! Huhhuhuijaa...


    • seniili

      no nykynuorista en moista ihmettele yhtään

      • nainen 55+

        lihavakin on ihminen ja hänellä on myös tunteet. ystävät jotka ovat lihavia ovat aivan ihania ihmisiä. -älkää loukatko heitä täällä.


      • Ateistina alan vihkipapiksi
        nainen 55+ kirjoitti:

        lihavakin on ihminen ja hänellä on myös tunteet. ystävät jotka ovat lihavia ovat aivan ihania ihmisiä. -älkää loukatko heitä täällä.

        Hyvinkäällä yksi ja kotipuolessa Saarijärvellä kaksi tosi hyvän näköistä naispastoria. Uimapukukierroksella en tosin ole nähnyt, kun ne simmarit ei oikein hautajaisasu.

        Eihän se ulkonäkö eikä sukupuoli toki mitään. Sehän se asia on, mitä sanovat. Ja sen homman naisetkin osaavat varmasti siinä kuin miehetkin. Joskus kyllä tuntuu, että naiset ainakin kotioloissa ovat konepuhujia, sanovat enemmän kuin ehtii kuulolle:) Eli ei se Paavalikaan ihan väärässä ollut, kun kirjoitteli "nainen vaietkoon seurakunnassa". Ei se sitä sanan julistamista ole tarkoittanut, vaan että takapenkillä ei koko ajan höpötettäisi isoon ääneen jostain sukan kutomisesta ja edes kuuntelisivat joskus oikeaa asiaa.

        Kyllä tänä päivänä nainen sentään lasketaan ihmiseksi. Ei tuosta hirveitä aikoja ole, kun naisetkin saivat käydä äänestyspaikalla miehensä tai suvun vanhemman miespuolisen mukana Venäjän tsaarin aikaan. Omaa äänioikeutta ei suinkaan ja miehilläkin vain omistettujen manttaalien mukaan. Talon rengillä ei edes äänioikeutta, mutta kartanon paroni vastasi tuhatta talonpoikaa.


    • Rumannäköinen

      Kaunis pappi on paremmannäköinen tietysti. Tietysti hyvännököisen on parempi saada mitä töitä tahansa kuin ruman, se on tosiasia.

    • Ihmettelijä...

      Olen samaa mieltä siitä, että mitä väliä sillä vihkijän ulkonäöllä on, mutta toisaalta täsmälleen sama asia olisi kysyä, mitä väliä sillä avioliitolla ylipäänsä on? Eivätkö ihmiset osaa sitoutua toisiinsa, jos heillä ei ole mitään juridisesti pätevää sopimusta siitä, että he ovat yhdessä? Koko avioliittoon meno on oikeastaan tällaista "visuaalisuutta" ja "näyttelemistä".

      • ...sanoo se, jolla ei ole vielä vastuuta juuri mistään, ei lapsia, ei omaisuutta ja jonka tärkein tavoite on "bilettää rajusti".

        Ja eikä ole vielä takana yhtään katkeraa eroa pesänselvityksineen - sitten kun sitä omaisuutta joskus karttuu.

        Parisuhde - puhumattakaan avioliitosta - ei ole "visuaalisuutta ja näyttelemistä".

        Oi elämä, en ole vieläkään tarpeeksi nuori tietääkseni kaikkea!


    • totuus löytyy meikkipussisa

      ei niistä muuta voi sanoa.

    • Kohta naimisiin

      Mihin tämä maailma on oikein menossa???

      Itse olen 18, mieheni on 21 ja olemme menossa ensi vuonna naimisiin. Eipä ole kummallekaan tullut MIELEENKÄÄN että papin pitäisi olla komea/kaunis! Tosin emme ole pinnallisia ihmisiä muutenkaan :) Mutta kyllä kauneusihanteet alkavat ulotella lonkeroitaan jo ihan sairaisiin asioihin.

    • Ihmettelevä vanhus

      Voisiko vihkipappi vastavuoroisesti kieltäytyä vihkimästä esteettisesti epäkelpoja vihkipareja.Yhden papin tekemä ratkaisu olisi tietysti kaikkia kirkon virkahenkilöitä sitova.

      • dissonant

        Sama tuli täälläkin mieleen. Ja hei, kuinka moni pari itse on niin kaunis, upea ja näyttävä, että on varaa valittaa muiden ulkonäöstä? Ihan käsittämätöntä touhua.


      • Nuori aikuinen aivoillaan ajatteleva..
        dissonant kirjoitti:

        Sama tuli täälläkin mieleen. Ja hei, kuinka moni pari itse on niin kaunis, upea ja näyttävä, että on varaa valittaa muiden ulkonäöstä? Ihan käsittämätöntä touhua.

        ajatella kohta voi sanoo ei pääse mihininkää ellei oo kaunis mieluummin leikelty kaunisteltu.
        Ei töihinkää oo siaa ellei oo laiha??siis sanonko mitä????huh heijaa.........
        Jos tää menis naimisiin papin olis oltava mies mieluummin vanha ja iso pullea.Ihailen viisautta noissa sydämen asioissa ja elämän kokemusta.Ei mikään hilu kinttu naama meikattu ja koristeltu!mutta en siksi juuri kuulu kirkkoon koska mun jumalani ei rahasta, mun jumala on olemassa tämän maan ja isänmaan kasvatuksen saaneena jo!

        Siis sitten oli naispapit jotka oli meikissä jne siinnä mtv3 jutussa onko sekään teistä oikea ihmisen malli??
        Oletteko miettineet te jotka kasvojanne leikkaatte jne.Että lapsenne joutuu tekemään saman koska he perivät rumuutenne.Ja typeryytenne ennen kaikkea.Vaikka kuvat maksaa pappi on aina pappi.Typerä maailma musta olis tärkeää saada se kumppani eikä muusta välitää..entä os joku juhlavieras ei miellytä teidän silmää..sitä ei kutsuta edes.Entä jos se on lihava joku lähisukulainen esim.Muistakaa että lihavatkin on ihmisiä.Ja hekin ovat kauniita tavallaan heitä kohdellaan hyvin ja kunnioittaen.

        Minusta rumaa on olla laiha ja muodoton.Typerä pinnallinen ja omahyväinen.Siis suomalaiset on aina olleet kieroonkasvaneita peräkylän idiootteja kun miettii vaikka suuren maailman kauneus ihanteita.
        Onneksi euroopan miehet ovat erikastia ja naisetkin.Kauniita jokainen omalla tavallaan.Suomi mies ihailee laihuutta heh heh..typerä.Muuta sen päähän ei mahdukkaan.Tää ainakin liikkuu ja voi hyvin ihan itsensä takia ei kenekään toisen.Ja sama miltä näyttää.Tärkeää on millainen on läheisilleen.

        Ajatelkaapa kuinka paljon luukatoa ja muita luurappuma tauteja aiheutuu tosta kauneus ihanteestanne nuoret syö kalorittomia ruokia ja on rumaa olla sanotaan normaali pitää olla laiha kuin jousi se kelpaa.Rumaa se on rumaa olla liian laiha.


      • Vanha kokki
        Nuori aikuinen aivoillaan ajatteleva.. kirjoitti:

        ajatella kohta voi sanoo ei pääse mihininkää ellei oo kaunis mieluummin leikelty kaunisteltu.
        Ei töihinkää oo siaa ellei oo laiha??siis sanonko mitä????huh heijaa.........
        Jos tää menis naimisiin papin olis oltava mies mieluummin vanha ja iso pullea.Ihailen viisautta noissa sydämen asioissa ja elämän kokemusta.Ei mikään hilu kinttu naama meikattu ja koristeltu!mutta en siksi juuri kuulu kirkkoon koska mun jumalani ei rahasta, mun jumala on olemassa tämän maan ja isänmaan kasvatuksen saaneena jo!

        Siis sitten oli naispapit jotka oli meikissä jne siinnä mtv3 jutussa onko sekään teistä oikea ihmisen malli??
        Oletteko miettineet te jotka kasvojanne leikkaatte jne.Että lapsenne joutuu tekemään saman koska he perivät rumuutenne.Ja typeryytenne ennen kaikkea.Vaikka kuvat maksaa pappi on aina pappi.Typerä maailma musta olis tärkeää saada se kumppani eikä muusta välitää..entä os joku juhlavieras ei miellytä teidän silmää..sitä ei kutsuta edes.Entä jos se on lihava joku lähisukulainen esim.Muistakaa että lihavatkin on ihmisiä.Ja hekin ovat kauniita tavallaan heitä kohdellaan hyvin ja kunnioittaen.

        Minusta rumaa on olla laiha ja muodoton.Typerä pinnallinen ja omahyväinen.Siis suomalaiset on aina olleet kieroonkasvaneita peräkylän idiootteja kun miettii vaikka suuren maailman kauneus ihanteita.
        Onneksi euroopan miehet ovat erikastia ja naisetkin.Kauniita jokainen omalla tavallaan.Suomi mies ihailee laihuutta heh heh..typerä.Muuta sen päähän ei mahdukkaan.Tää ainakin liikkuu ja voi hyvin ihan itsensä takia ei kenekään toisen.Ja sama miltä näyttää.Tärkeää on millainen on läheisilleen.

        Ajatelkaapa kuinka paljon luukatoa ja muita luurappuma tauteja aiheutuu tosta kauneus ihanteestanne nuoret syö kalorittomia ruokia ja on rumaa olla sanotaan normaali pitää olla laiha kuin jousi se kelpaa.Rumaa se on rumaa olla liian laiha.

        Yhteistä taivalta papin aamenen jälkeen, olimme vihkiäisissä hoikkia ja nuoria, kuten tuossa iässä monet ovat. Papista en muista muuta kuin että hän oli mies,mahtoiko olla komea, en todella muista, eikä muista mammakaan, mutta emme menneetkään papin kanssa naimisiin, hän vain vahvisti virkansa puolesta suhteemme. Ihan kivasti on vuodet menneet, jopa samoissa työpaikoissa, eli 24 tuntia vrk:ssa
        yhteiseloa.
        Kauneus ja hoikkuus ovat menneitä, mutta keskinäinen rakkaus on jäljellä.


      • Että häh?
        Nuori aikuinen aivoillaan ajatteleva.. kirjoitti:

        ajatella kohta voi sanoo ei pääse mihininkää ellei oo kaunis mieluummin leikelty kaunisteltu.
        Ei töihinkää oo siaa ellei oo laiha??siis sanonko mitä????huh heijaa.........
        Jos tää menis naimisiin papin olis oltava mies mieluummin vanha ja iso pullea.Ihailen viisautta noissa sydämen asioissa ja elämän kokemusta.Ei mikään hilu kinttu naama meikattu ja koristeltu!mutta en siksi juuri kuulu kirkkoon koska mun jumalani ei rahasta, mun jumala on olemassa tämän maan ja isänmaan kasvatuksen saaneena jo!

        Siis sitten oli naispapit jotka oli meikissä jne siinnä mtv3 jutussa onko sekään teistä oikea ihmisen malli??
        Oletteko miettineet te jotka kasvojanne leikkaatte jne.Että lapsenne joutuu tekemään saman koska he perivät rumuutenne.Ja typeryytenne ennen kaikkea.Vaikka kuvat maksaa pappi on aina pappi.Typerä maailma musta olis tärkeää saada se kumppani eikä muusta välitää..entä os joku juhlavieras ei miellytä teidän silmää..sitä ei kutsuta edes.Entä jos se on lihava joku lähisukulainen esim.Muistakaa että lihavatkin on ihmisiä.Ja hekin ovat kauniita tavallaan heitä kohdellaan hyvin ja kunnioittaen.

        Minusta rumaa on olla laiha ja muodoton.Typerä pinnallinen ja omahyväinen.Siis suomalaiset on aina olleet kieroonkasvaneita peräkylän idiootteja kun miettii vaikka suuren maailman kauneus ihanteita.
        Onneksi euroopan miehet ovat erikastia ja naisetkin.Kauniita jokainen omalla tavallaan.Suomi mies ihailee laihuutta heh heh..typerä.Muuta sen päähän ei mahdukkaan.Tää ainakin liikkuu ja voi hyvin ihan itsensä takia ei kenekään toisen.Ja sama miltä näyttää.Tärkeää on millainen on läheisilleen.

        Ajatelkaapa kuinka paljon luukatoa ja muita luurappuma tauteja aiheutuu tosta kauneus ihanteestanne nuoret syö kalorittomia ruokia ja on rumaa olla sanotaan normaali pitää olla laiha kuin jousi se kelpaa.Rumaa se on rumaa olla liian laiha.

        Mielestäsi: "Kauniita jokainen omalla tavallaan."

        Mutta sitten kuitenkin:
        "Minusta rumaa on olla laiha ja muodoton.

        "Rumaa se on rumaa olla liian laiha."

        Näinhän se usein on, lihavia ei saa missään nimessä sanoa rumaksi ja pilkata. Mutta laihoja saa vapaasti nimitellä luuviuluiksi, kukkakepeiksi, luurangoiksi, rumaksi... Jotkut ovat luonnostaan laihoja ja vaikka syövät normaalisti pysyvät laihoina. Annetaan kaikkien kukkien kukkia ja ollaan suvaitsevaisia kumminkin päin?


    • Jösses mitä menoa

      Jos kerran pitää pappi hommata vihkimistä varten niin sitähän ollaan jonkin sortin uskovaisia.
      Melko suvaitsevaista hommaa kristitylle alkaa valita pappeja pärstäkertoimen perusteella, no nykyaika on nykyaikaa.

    • "good old days"

      jo muinaiset roomalaiset tiesivät totuuden: o tempore o mores.

      nykyään ihmiset luulevat että elämä on tosi-tv:tä. (syvä huokaus)

      • chan

        Kaikki alkaa perseestä.


    • Joidenkin erikoistapausten pohjalta työstetty juttu taas jutun puutteen korvaamiseksi. Toisaalta voi kyseessä olla näiden kirkollisten asioiden vastustajienkjin veto, sillä kaikki tuollainen nakertaa kirkkoa.

    • Asiaa ihmettelevä

      vaatimuksia esittäviä aviopareja ei pitäisi vihkiä ollenkaan. Ovat sen verran typeriä.

    • Tästä käy toteen miten pinnallisia ihmiset voivat olla, että kaikki näyttää hyvältä.
      Minusta jotenkin loukkaavaa käytöstä työtänsä tekeviä pappeja kohtaan tuollainen käytös.
      Jokainen ihminen saa näyttää miltä haluaa vaikka näyttäisikin epämiellyttävältä jonkun toisen silmissä.
      Mielestäni kenenkään ei tarvitse mielistellä eikä nöyrtyä töisten tahtoon esim. menemällä kosmetologille sen takia että hääpari niin tahtoo.Jokainen käy kosmetologilla jos sitä itse haluaa.
      Jokaisessa ammattikunnassa on hyvän ja ns. huononnäköisiä ihmisiä.Olen työskennellyt asiakaspalvelu alalla noin 20 vuotta ja mukaan mahtuu monennäköisiä ihmisiä.Ei ole koskaan tullut mieleeni sanoa työkaverilleni, että mene kampaajalle tai kosmetologille

      • Huhhuhhei

        Samaa mieltä, että se on loukkaavaa koko ammattikuntaa kohtaan. Ihmettelen, että mikä papin rooli häissä nykyään on ja miksi halutaan kirkkovihkiminen. Toivon mukaan näihin älyttömiin vaatimuksiin ei suostuta eikä seurakunnan sivuille ala ilmestymään mitään pappikatalogia mistä voi valita ulkoisesti hääparia miellyttävän papin.


      • Huhhuhhei kirjoitti:

        Samaa mieltä, että se on loukkaavaa koko ammattikuntaa kohtaan. Ihmettelen, että mikä papin rooli häissä nykyään on ja miksi halutaan kirkkovihkiminen. Toivon mukaan näihin älyttömiin vaatimuksiin ei suostuta eikä seurakunnan sivuille ala ilmestymään mitään pappikatalogia mistä voi valita ulkoisesti hääparia miellyttävän papin.

        Mikä on tarkoitettu vain ja ainoastaan hyvännäköisille imisille.Deitti mainostaa että sieltä saa vain hyvännäköistä seuraa.
        Eiköhän se kauneus ole katselijan silmissä.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4499
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe