Mahtaako olla kokemuksia vastaavista tilanteista?:
Oma kissamme "joutui" Toivoon karattuaan kotoa (mihin pyrkii päivittäin, aina palaa kuitenkin hetken kuluttua kotiin) Nyt olimme töissä, ja kissamme oli muutama tunti karkaamisen jälkeen toimitettu Nuijamaalle. Saadessamme kissan kotiin, yritin kysellä, mistä kissa on löytynyt, yms, mutta selvää vastausta en saanut. Asia jäi niin epämääräiseksi, että rupesin kyselemään eri tahoilta, onko kokemuksia vastaavasta. Selvisi, että täällä eri suunnilla kiertää tieto, että tämä eläinhoitolan pitäjä nappailisi kissoja, ei mitään kodittomia irtolaisia, vain juuri oikein etsimällä etsittyjä satunnaisia karkureita, ja rahastaa sitten niillä. Aika rankkaa juttua, mutta lieköhän tässä perää? Itse otan vielä yhteyttä eläinhoitolaan ja vaadin tarkempia tietoja.
Löytöeläinkoti Toivo
116
7664
Vastaukset
- Kissat kuriin
Eläinhoitola Toivo on tunnettu hyvästä ja asiallisesta palvelusta. Kissa ei kuulu Suomen luontoon eikä sitä saa pitää vapaana juoksentelemassa toisten pihoilla. Pihat lasketaan lasten leikkipaikoiksi. Vastuullinen kissan omistaja pitää kattinsa kytkettynä omalla pihallaan eikä laske sitä toisten pihoille paskomaan. Irtokissat pitää ottaa kiinni ja toimittaa eläinhoitoloihin.
- VälitänEläimistäni
Itse en ole kuullut ikinä mitään Toivosta ja sukulaisten ja tuttujen tarinoiden mukaan toivottavasti en joudu siellä asioimaankaan. Parempiakin paikkoja löytyy.
- EläimistäänHuolehtiva
VälitänEläimistäni kirjoitti:
Itse en ole kuullut ikinä mitään Toivosta ja sukulaisten ja tuttujen tarinoiden mukaan toivottavasti en joudu siellä asioimaankaan. Parempiakin paikkoja löytyy.
tarkoitin että en ole ikinä kuullut mitään positiivista.
- Huolehtiva.
Miksi kissasi juoksentelee vapaana? Kiitä luojaasi, ettei meillä täällä ole rankkureita, jos olisi, et olisi saanut kattiasi koskaan takaisin. Minulle ei tulisi mieleenkään jättää kissaa ulos työpäivän ajaksi.
Muutenkin kissani kulkee kykettynä ulkona, ei vapaana.- kisuliini
Tuskin kisua päästetty ulos varta vasten. Kisu karkasi. Se on inhimillistä. Vahinkoja sattuu meille kaikille, kukaan ei ole täydellinen.
- Kisujen auttaja
Älä usko juoruja!!! Ole onnellinen, että sait kissasi takaisin.
- kisuli ja koiruus
Itse olen parin vuoden aikana toimittanut viisi irrallaan pihalleni juossutta koiraa Löytöeläinkoti Toivoon.
Pari kertaa olen koiran kanssa kierrellyt lähistön taloista kyselemässä josko olisi heidän koiransa, mutta kun ei omistajaa ole löytynyt olen soittanut Toivolle ja hän on hakenut nopeasti ja asiallisesti koirat pois.
Olen antanut nimeni ja osoitteeni ja koiran löytöpaikan ja ajan jolloin olen ottanut koiran kiinni.
Mielestäni Toivo Raussi on ollut erittäin asiallinen hakutilanteessa. Kuulin hänen myös soittavan poliisille välittömästi koiran tuntomerkit kun oli laittanut koiran autoonsa.
En millään jaksa uskoa hänen käyvän kissoja pyydystämässä muuta kuin kutsuttuna.
Naapurini kyllästyi pihallaan vierailevaan kissaan ja kutsui Toivon pyydystämään kissan pois.
luulen ettei Raussi halua kertoa tarkemmin kissan löytäjästä tai löytöpaikasta sen vuoksi, ettei naapuruston välit huonontuisi, jos ovat kissan toimittaneet sinne.
On ilkeämielistä levittää tietoa, joka ei pidä paikkaansa.
Pitäkää kissanne kiinni ulkuiluttaessanne, tai älkää päästäkö lainkaan ulos. - Kisumisunmami
kisuli ja koiruus kirjoitti:
Itse olen parin vuoden aikana toimittanut viisi irrallaan pihalleni juossutta koiraa Löytöeläinkoti Toivoon.
Pari kertaa olen koiran kanssa kierrellyt lähistön taloista kyselemässä josko olisi heidän koiransa, mutta kun ei omistajaa ole löytynyt olen soittanut Toivolle ja hän on hakenut nopeasti ja asiallisesti koirat pois.
Olen antanut nimeni ja osoitteeni ja koiran löytöpaikan ja ajan jolloin olen ottanut koiran kiinni.
Mielestäni Toivo Raussi on ollut erittäin asiallinen hakutilanteessa. Kuulin hänen myös soittavan poliisille välittömästi koiran tuntomerkit kun oli laittanut koiran autoonsa.
En millään jaksa uskoa hänen käyvän kissoja pyydystämässä muuta kuin kutsuttuna.
Naapurini kyllästyi pihallaan vierailevaan kissaan ja kutsui Toivon pyydystämään kissan pois.
luulen ettei Raussi halua kertoa tarkemmin kissan löytäjästä tai löytöpaikasta sen vuoksi, ettei naapuruston välit huonontuisi, jos ovat kissan toimittaneet sinne.
On ilkeämielistä levittää tietoa, joka ei pidä paikkaansa.
Pitäkää kissanne kiinni ulkuiluttaessanne, tai älkää päästäkö lainkaan ulos.Sen verran vielä tarkennusta, että tosiaankaan kissaa ei päästetä vapaana liikkumaan, vaan se on normaalisti valjaissa juoksunarussa. Kissa on kuitenkin vuosien varrella oppinut seuraamaan tilanteita, kun perheenjäseniä on lähdössä, ja kyttää sopivaa tilaisuutta karata ovenraosta. Eikä sitä sitten pihalta kiinni saa. Töistä, koulusta ja päivähoidosta emme voi myöhästyä sen vuoksi, että kissa kiitää monen kymmenen metrin päässä, eikä suosiolla anna ottaa itseään kiinni, ja toisekseen se aina on omalla pihalla kuitenkin odottamassa hetkeä myöhemmin. Kissamme osaa myös avata ovia hyppäämällä kahvaan, jos ovat unohtuneet laittaa takalukkoon. Eli tuskin tässä kyse on siitä, että tarkoituksenmukaisesti antaisimme kissamme juosta pitkin pihoja.
Toisekseen, emme asu missään keskustassa, tai tiuhaan asutulla alueella, ja näillä alueilla kuitenkin tapaa useita kotikissoja, jotka tarkoituksenmukaisesti saavat liikuskella vapaina, meidän kissa ei kuitenkaan ole yksi niistä, vaan nimenomaan karkaa. Tiedän kyllä kissoja koskevat säännökset yms, niitä oppiakseni en tänne kirjoittanut.
Voi tosiaan olla kyse naapurustosta, jonka vuoksi anonyymius löytöpaikasta ja ilmoittajasta on ymmärrettävää, mutta mielestäni senkin olisi sitten voinut sanoa. Mielestäni lemminkin omistajalla on oikeus saada tämä tieto, eri asia sitten onko ilmoittaja itse halunnut jättää omat yhteystietona. Onnellisia olemme, kun saimme kissamme takaisin, kissamme on jo vanhahko ja mitä vain olisi voinut sattua. Tilanteen epämääräisyys kuitenkin vaivasi mieltäni, siksi tänne laitoinkin tiedustelua.
Täältä saatujen kommenttien perusteella ei ole ilmeisesti kuitenkaan syytä epäillä vilunkia, ja siihenhän minä lisätietoa halusinkin. - -marakatti-
Kisumisunmami kirjoitti:
Sen verran vielä tarkennusta, että tosiaankaan kissaa ei päästetä vapaana liikkumaan, vaan se on normaalisti valjaissa juoksunarussa. Kissa on kuitenkin vuosien varrella oppinut seuraamaan tilanteita, kun perheenjäseniä on lähdössä, ja kyttää sopivaa tilaisuutta karata ovenraosta. Eikä sitä sitten pihalta kiinni saa. Töistä, koulusta ja päivähoidosta emme voi myöhästyä sen vuoksi, että kissa kiitää monen kymmenen metrin päässä, eikä suosiolla anna ottaa itseään kiinni, ja toisekseen se aina on omalla pihalla kuitenkin odottamassa hetkeä myöhemmin. Kissamme osaa myös avata ovia hyppäämällä kahvaan, jos ovat unohtuneet laittaa takalukkoon. Eli tuskin tässä kyse on siitä, että tarkoituksenmukaisesti antaisimme kissamme juosta pitkin pihoja.
Toisekseen, emme asu missään keskustassa, tai tiuhaan asutulla alueella, ja näillä alueilla kuitenkin tapaa useita kotikissoja, jotka tarkoituksenmukaisesti saavat liikuskella vapaina, meidän kissa ei kuitenkaan ole yksi niistä, vaan nimenomaan karkaa. Tiedän kyllä kissoja koskevat säännökset yms, niitä oppiakseni en tänne kirjoittanut.
Voi tosiaan olla kyse naapurustosta, jonka vuoksi anonyymius löytöpaikasta ja ilmoittajasta on ymmärrettävää, mutta mielestäni senkin olisi sitten voinut sanoa. Mielestäni lemminkin omistajalla on oikeus saada tämä tieto, eri asia sitten onko ilmoittaja itse halunnut jättää omat yhteystietona. Onnellisia olemme, kun saimme kissamme takaisin, kissamme on jo vanhahko ja mitä vain olisi voinut sattua. Tilanteen epämääräisyys kuitenkin vaivasi mieltäni, siksi tänne laitoinkin tiedustelua.
Täältä saatujen kommenttien perusteella ei ole ilmeisesti kuitenkaan syytä epäillä vilunkia, ja siihenhän minä lisätietoa halusinkin.Tuollaiset perättömät jutut ovat usein juuri tältä palstalta lähtöisin. En usko, että Toivon tarvitsee eläimiä löytökotiin varastella. Ennemmin uskon, että Toivolla olevat tatuoinnit aiheuttavat ihmisille tiettyjä ennakkoluuloja. Heh, jotenkin huvittaa, mutta tämä on todellakin hölmöin paikka tulla kyselemään tuollaisia. Sanoisin että ihan täyttä PASKAA!
- Hyvä kokemus.
Kisumisunmami kirjoitti:
Sen verran vielä tarkennusta, että tosiaankaan kissaa ei päästetä vapaana liikkumaan, vaan se on normaalisti valjaissa juoksunarussa. Kissa on kuitenkin vuosien varrella oppinut seuraamaan tilanteita, kun perheenjäseniä on lähdössä, ja kyttää sopivaa tilaisuutta karata ovenraosta. Eikä sitä sitten pihalta kiinni saa. Töistä, koulusta ja päivähoidosta emme voi myöhästyä sen vuoksi, että kissa kiitää monen kymmenen metrin päässä, eikä suosiolla anna ottaa itseään kiinni, ja toisekseen se aina on omalla pihalla kuitenkin odottamassa hetkeä myöhemmin. Kissamme osaa myös avata ovia hyppäämällä kahvaan, jos ovat unohtuneet laittaa takalukkoon. Eli tuskin tässä kyse on siitä, että tarkoituksenmukaisesti antaisimme kissamme juosta pitkin pihoja.
Täältä saatujen kommenttien perusteella ei ole ilmeisesti kuitenkaan syytä epäillä vilunkia, ja siihenhän minä lisätietoa halusinkin.Olet saanut melkoista näköjään melkoisesti huomiota aloituksellasi, no, olihan se vähän hyökkäävä, mutta loan heitto on kyllä turhaa. Hyvä, että olet saanut kuitenkin selvyyden asiaan, johon sitä hait.
Kerron oman kokemukseni Hoitokoti Toivosta ja Toivosta itsestään.
Koirani oli viikon siellä hoidossa, kun olin reissussa ja todella, tuskin parempaa paikkaa olisi ollut.
Koira oli kiintynyt Toivoon kovasti ja vielä kotiin lähtiessämme tunki hänen syliinsä.
Toivo pyysi minua katsomaan, mitä hänelle oli tuotu- ja siellä oli 4 sinistä, pientä, tosi pientä, karvapalloa.
Ne olivat Norjan metsäkissan pentujen näköisiä, varmaan 2-3 vk. ikäisiä kisuja.
Hän syötti niitä pikku tuttipullosta, kun eivät osanneet juoda maitoa.
Joku ulkomaalainen mies oli pahvilaatikossa ne tuonut, olivat emättömiä orpoja.
Minä en usko näihin panetteluihin tästä Toivosta. - minä vaa...
Hyvä kokemus. kirjoitti:
Olet saanut melkoista näköjään melkoisesti huomiota aloituksellasi, no, olihan se vähän hyökkäävä, mutta loan heitto on kyllä turhaa. Hyvä, että olet saanut kuitenkin selvyyden asiaan, johon sitä hait.
Kerron oman kokemukseni Hoitokoti Toivosta ja Toivosta itsestään.
Koirani oli viikon siellä hoidossa, kun olin reissussa ja todella, tuskin parempaa paikkaa olisi ollut.
Koira oli kiintynyt Toivoon kovasti ja vielä kotiin lähtiessämme tunki hänen syliinsä.
Toivo pyysi minua katsomaan, mitä hänelle oli tuotu- ja siellä oli 4 sinistä, pientä, tosi pientä, karvapalloa.
Ne olivat Norjan metsäkissan pentujen näköisiä, varmaan 2-3 vk. ikäisiä kisuja.
Hän syötti niitä pikku tuttipullosta, kun eivät osanneet juoda maitoa.
Joku ulkomaalainen mies oli pahvilaatikossa ne tuonut, olivat emättömiä orpoja.
Minä en usko näihin panetteluihin tästä Toivosta.Meidän emokissan pennut saivat jatkaa elämäänsä toivon ansiosta,
Käytimme emän ja pennut eläinlääkärissä, mutta tuomio oli juuri se mitä eniten kotia
jäin pelkäämään.
Kissanpojat saivat varmasti hyvän kodin.
Toivo kävi itse ne hakemassa ja sanoi että pennuilla on kovaa kysyntää..
Ja toivolta olen aina saanut hyvää palvelua, jopa silloin kun etsittiin kadonneita kissoja!
Kumpaakaan ei löytynyt, mutta voi olla että kummallekin on löytynyt toisella tavalla uusi koti
tai sitten ovat vain menehtyneet...Mutta toivossa on hyvä elää.
Lappeenrannan kivisalmeen katosi toinen kissamme 06/07 ja toinen kissamme katosi 11/07 joutsenoon.
Ja kummallakin kerralla kun ollaan kyselty onko tälläistä ja tälläistä kissaa siellä näkynyt,
on saatu vastauksia ja on luvattu ilmoittaa jos ilmestyy..
Voisin ehkä itse myöhemmin harkita ottavani uuden kissan toivolta, kunhan poikamme ensin kasvaa.
Sehän se on et jos yks ihminen tuntee saaneensa huonoa palvelua,
niin sitä mainostetaan kaikille....
- hallelu
Jos mun koira karkaa niin toiv ei joudu toivoon
- Ämmä
Niin, parempi että jää auton alle tai susi vie??
- Kissa rakas
Miks ihmeet sysäät pahaa Toivon päälle, nyt kun Toivo pelasti kissasi mahd.auton alle jäämiseltä. Myönnä vaan, että olet vihoissasi itsellesi kun kissas ei pysy kotona. Lukee nimittäin rivien välissä!
- ....
Eläinkoti toivosta on valitettu aikalailla ja ne jutut kyllä pitävät paikkaansa. Itse pitäjä osaa kyllä esittää oikein symppistä mutta todellisuudessa ei sitä oikeasti ole. Äitini oli käynyt kyselemässä heidän kissaa sieltä joku aika sitten niin toivo ei ollut päästänyt edes sisälle vaan oli oven raosta näyttänyt tuntomerkkeihin sopivan kissan joka ei kuitenkaan ollut vanhempieni kissa. On niin paljon kuultu muitakin juttuja kyseisestä paikasta jotka ovat sellaisia henkilöitä jotka ovat toivo raussin kanssa joutuneet tekemisiin.
- servilia10
Se ukko pitäis ite viijä orjamarkkinoillr. Kukaan ei maksas senttiikään.
- Primrose
Oma oli vikasi kun kissa irti pääsi etkä sitä kiinni ottanut. Kiire ei ole peruste ja vielä vähemmän se, ettei muka osaa kissaa pitää sisällä kun ovi aukeaa. Kyllä kissan saa jäämään halutessaan sisään, ja kyllä, kokemusta on. Nopeudella ei ole mitään merkitystä, vaan järjen käytöllä.
Jos oikeasti huolehtii eläimistään, niin sitä sitten vaikka ilmoittaa töihin että tulee myöhemmin tai maksaa ainakin vinkumatta kiinniottokulut Toivolle. Ei hänenkään polttoaineet, tilat ja aika ilmaista ole. Katso peiliin, se on minun ohjeeni.- kissallinen
Kissasta pitää huolehtikin, jos sellaisen hankkii. Samaa mieltä olen, että aloittajalla peiliin vilkaisun paikka, eikä huudella täällä palstalla höpö, höpö juttuja.
Toivo on ihan hyvä hoitola, turha mollata. Ei kukaan hoida veloituksetta karanneita katteja. Huolellisuutta. - eikku244
kissallinen kirjoitti:
Kissasta pitää huolehtikin, jos sellaisen hankkii. Samaa mieltä olen, että aloittajalla peiliin vilkaisun paikka, eikä huudella täällä palstalla höpö, höpö juttuja.
Toivo on ihan hyvä hoitola, turha mollata. Ei kukaan hoida veloituksetta karanneita katteja. Huolellisuutta.Hoitaapas ilimatteeks. Eläinsuojelioihin kannattaa olla yhteyksissä mielummin kuin,, toivoon...
- kardaani_xx
Ihan uskomattomia tarinoita mitä tuosta Toivosta tällä palstalla kerrotaan (keksitään). Ainakin meikän kokemuksen perusteella se on tosi asiallinen paikka. Monta kertaa siellä käynneenä
"...tämä eläinhoitolan pitäjä nappailisi kissoja.." Voi jeesus..- Kaksi sisäkissaa kotona
Eipä ehkä tarvii pyydystellä kissoja, niitä ajattelemattomat omistajat toimittavat siine ihan riittävästi, kun eivät kissojan leikkauta ja antavat kulkea vapaasti. Kyllä on kova yllätys sitten, kun muutamien kuukausien päästä tuleekin kissavauvoja.
Tuttavaltani T.R otti kissanpennun (tyttö) "huostaan" ja lainasi emon mukaan, koska emo imetti vielä. Paha vaan, että sillä aikaa toinen muutaman vko:n päästä luovutettava saman emon pentu oli ilman emoa ja maitoaan. TOSI eläinystävällistä.
Tyttökissat ja tiineet ovast T.R :n suosiossa, koska niillä voi teettää lisää pentuja ja sitten myydä niitä.
Tuhmaa vai bisnestä ?
Ps. Tyhmille tiedoksi: Mikä tahansa eläin saattaa vahingossa karata, jopa lapset... - AntiToivo
Ei vittu.. Miksi lähteä valehtelemaan jotain tälläisestä asiasta?
Itselläni on kaksi huonoa kokemusta kyseisestä mestasta ja niitä en ole keksinyt itse vaan ne ovat kyseisen herran omia perseilyitä sata prosenttisesti.
Ihmettelen miksi ihmiset tukevat huonointa mahdollista "hoitolaa" kun negatiivisen palautteen määrä on näin suuri ja tarjolla on todella paljon parempiakin. - ********
Kaksi sisäkissaa kotona kirjoitti:
Eipä ehkä tarvii pyydystellä kissoja, niitä ajattelemattomat omistajat toimittavat siine ihan riittävästi, kun eivät kissojan leikkauta ja antavat kulkea vapaasti. Kyllä on kova yllätys sitten, kun muutamien kuukausien päästä tuleekin kissavauvoja.
Tuttavaltani T.R otti kissanpennun (tyttö) "huostaan" ja lainasi emon mukaan, koska emo imetti vielä. Paha vaan, että sillä aikaa toinen muutaman vko:n päästä luovutettava saman emon pentu oli ilman emoa ja maitoaan. TOSI eläinystävällistä.
Tyttökissat ja tiineet ovast T.R :n suosiossa, koska niillä voi teettää lisää pentuja ja sitten myydä niitä.
Tuhmaa vai bisnestä ?
Ps. Tyhmille tiedoksi: Mikä tahansa eläin saattaa vahingossa karata, jopa lapset...Luuletko todella, että löytöeläinkodin pidolla pääsee palkoille? Valitettavasti niitäkin yrittäjiä, onneksi harvoin, ilmaantuu, jotka luulevat voitolle jäävänsä. Sellaiset yrittäjät vain eivät toimintaa muutamaa kuukautta pidempään jatka. Näistä kokemuksia aiemmin Lpr.nkin kohdalla.
Ja kyllä niitä karkulaisia ja olettettuja karkulaisia on syytä kiinni ottaa. Aloittajankaan kissa on tuskin osannut kiinniottajalleen kertoa, että karkasi vasta aivan äsken ja on juuri aikeissa palata takaisin kotiin!
Välillään olevan kissan kohtalo on kovin usein auton alla tai kipeän ihmisen käsissä. Usein esim. auton alle jäänyt eläin jää kärsimään, joten niiden lastenkin on aivan syytä huolestua kun rakas lemmikki välillään pihalla joko karanneena tai pihalle pistettynä.
Vahinkoja toki voi sattua, karkaamisienkin muodossa, mutta kuten alkuperäisestä viestistäkin voi tulkita, toisilta karkailee kissan harvase päivä. Hanki sille kissallesi virikkeitä tai kaveri, että on muutakin tekemistä kuin norkua ovenraossa. Ja ole huolellinen, ihan puhdasta välinpitämättömyyttä jos katti on karkusalla alvariinsa, eikä sitä ole aikaa hakea sisälle. Itsellä on ollut kissoja 25 vuotta ja kaksi kertaa on päässyt katti karkuun. Molemmilla kerroilla etsin niin kauan kun löysin. - ********
AntiToivo kirjoitti:
Ei vittu.. Miksi lähteä valehtelemaan jotain tälläisestä asiasta?
Itselläni on kaksi huonoa kokemusta kyseisestä mestasta ja niitä en ole keksinyt itse vaan ne ovat kyseisen herran omia perseilyitä sata prosenttisesti.
Ihmettelen miksi ihmiset tukevat huonointa mahdollista "hoitolaa" kun negatiivisen palautteen määrä on näin suuri ja tarjolla on todella paljon parempiakin.No ei tuo sinunkaan huutelusi kovin vakuuttavaa ole. Muita haukut valehtelijoiksi ja itse kerrot omaavasi 2 huonoa kokemusta, yksilöimättä asiaa sen kummemmin...
- kissaihminen72
Löytöeläinkoti toivon omistaja laittaa loukkuja ympäri lappeenrantaa ja näin pyydystää karanneet kissat.
- 5 + 19
Eikö se nyt ole parempi vaihtoehto, kuin jättää luontoon oman onnensa nojaan. Sitäpaitsi asukkaat ilmoittelevat irtokissoista Toivoon ja pyytävät loukuttamaan niitä pois pihamailta.
Joka syksyinen juttu ja riesa nämä, muka karkurikissat.
Minä perään kuulutan kissan omistajien vastuuta, miksi se kissa otetaan, jos se aiotaan kuitenkin hylätä.
Myös näillä kulmilla liikuskelee joka syksy irtokissoja ja niistäkin on ilmoitettu joko Toivoon, tai eläinsuojeluun. - Iinerilikesviineri
5 + 19 kirjoitti:
Eikö se nyt ole parempi vaihtoehto, kuin jättää luontoon oman onnensa nojaan. Sitäpaitsi asukkaat ilmoittelevat irtokissoista Toivoon ja pyytävät loukuttamaan niitä pois pihamailta.
Joka syksyinen juttu ja riesa nämä, muka karkurikissat.
Minä perään kuulutan kissan omistajien vastuuta, miksi se kissa otetaan, jos se aiotaan kuitenkin hylätä.
Myös näillä kulmilla liikuskelee joka syksy irtokissoja ja niistäkin on ilmoitettu joko Toivoon, tai eläinsuojeluun.Elkää ilmoittako. Kissat kyllä palaavat kotia. Meidän kissakin pääsee tirilässä jokapäivä pihalle tarpeilleen ja siinä samassa se lähtee omille teilleen. Palaa sitten kuin palaa. Yleensä viimeistään nukkumaan.
Joskus kissamme lähtee tirilästä karhuvuoreen vanhaan taloomme jossa uusi asukas antaa kisullemme herkkuja. Hienosti tulee ison tien yli takaisin.
Kissa kuuluu luontoon ja jos se sinne haluaa niin menkööt. Illat kehrätään sitten meidän kanssa tvn roskaa katsellen.
Siskoni kissa meni yläkerran naapurin ja naapuri vei katin suoraan toivolle ja tuo kissan haku maksoi 50e.
Eikö järki sano että jos 3krs parvekkeella on kissa niin ei se pitkältä ole tullut.
Eläinten vihaajat, Elkää kidnappauttako noita eläimiä, Siitä tulee monille pienille lapsille surua ja harmia.. - kissoja siellä ja tuolla
Eikö kotikissojen sijaan kannattais keskittyä pallon kissoihin. Saisi ne ennen pakkasten tuloa johonkin suojaan. Vaikka miten kissat pitäs olla kiinni, ovat kaupunkialueen "irtolaiset" yleensä kotikissoja. Joskus tuntuu tän kissa-asian menevän yli äyräiden.
- Huhhuijakkaa nii.
Iinerilikesviineri kirjoitti:
Elkää ilmoittako. Kissat kyllä palaavat kotia. Meidän kissakin pääsee tirilässä jokapäivä pihalle tarpeilleen ja siinä samassa se lähtee omille teilleen. Palaa sitten kuin palaa. Yleensä viimeistään nukkumaan.
Joskus kissamme lähtee tirilästä karhuvuoreen vanhaan taloomme jossa uusi asukas antaa kisullemme herkkuja. Hienosti tulee ison tien yli takaisin.
Kissa kuuluu luontoon ja jos se sinne haluaa niin menkööt. Illat kehrätään sitten meidän kanssa tvn roskaa katsellen.
Siskoni kissa meni yläkerran naapurin ja naapuri vei katin suoraan toivolle ja tuo kissan haku maksoi 50e.
Eikö järki sano että jos 3krs parvekkeella on kissa niin ei se pitkältä ole tullut.
Eläinten vihaajat, Elkää kidnappauttako noita eläimiä, Siitä tulee monille pienille lapsille surua ja harmia..Miksi niistä karkulaisista ei ilmoitettaisi, ei ole yhtään mukavaa, kun kissoja pyörii pihamailla kuseksimassa.
Maaseudulla ymmärrän tuon kissojen vapaana pidon, mutta en taajama-alueilla.
Jos sinulla on kaupungissa kissa, pidät sen sisällä ja kuljetat ulkona ainoastaan kytkettynä.
Ja se kissa ei kuulu sinne luontoon sen kummemmin kuin koirakaan. Ikäväkyllä siellä liikkuu molempia, vapaana.
Missä on lemmikin omistajan vastuu lemmikistään?
Kun muutaman kerran maksatte kissan hausta, niin jospa sitä vastuutakin alkaisi löytyä.
Huimalta kuulostaa tuo sinun ajattelusi kissan liikkumisesta, voi olla joku ilta se ei palaakaan kotiin kehräämään.
Vai onko se yhden tekevää, säilyykö kissa hengissä, tai ei. - ******
Elkää ilmoittako. Kissat kyllä palaavat kotia. Meidän kissakin pääsee tirilässä jokapäivä pihalle tarpeilleen ja siinä samassa se lähtee omille teilleen. Palaa sitten kuin palaa. Yleensä viimeistään nukkumaan.
Eläinten vihaajat, Elkää kidnappauttako noita eläimiä, Siitä tulee monille pienille lapsille surua ja harmia..Tirilä ei ole kylläkään mitään luontoa. Jos olet huolissasi pienten lasten surusta, pidä huoli siitä, etteivät löydä lemmikki kisuaan kitumasta kotitieltä suolet asvaltilla. Karua, mutta totta.
Voit myös miettiä sitä, kuinka monta lukkojarrutusta kisusi aiheuttaa hienosti isoa tietä ylittäessään...
Älä kuule huutele yhtään eläinten vihaajista ihmisille, jotka huolehtivat sinunkin kisusi hengestä ylläpitokustannuksin tai vapaaehtoisesti! - Eläin rakas.
Eläinten vihaajat, Elkää kidnappauttako noita eläimiä, Siitä tulee monille pienille lapsille surua ja harmia..Siellä varsinainen kissaihminen. Mistä riivatusta teitä oikein riittää? Sitten ne, jotka huolehtivat kattinne talteen, ovatkin eläinten vihaajia, huh huh.
- sasha_y
****** kirjoitti:
Tirilä ei ole kylläkään mitään luontoa. Jos olet huolissasi pienten lasten surusta, pidä huoli siitä, etteivät löydä lemmikki kisuaan kitumasta kotitieltä suolet asvaltilla. Karua, mutta totta.
Voit myös miettiä sitä, kuinka monta lukkojarrutusta kisusi aiheuttaa hienosti isoa tietä ylittäessään...
Älä kuule huutele yhtään eläinten vihaajista ihmisille, jotka huolehtivat sinunkin kisusi hengestä ylläpitokustannuksin tai vapaaehtoisesti!Käsittääkseni tän ketju aloittaja ei huudellutkaan kissojen vihaajasta vaan rahastuksesta, kato vaik huvikses uudelleen.
Oon kuullu myös epämääräistä tosta paikasta, mut jääköön toiseen kertaan kun tääl asiaa "tuntevat" näköjään saa vaan p-skaa niskaansa. - *****
sasha_y kirjoitti:
Käsittääkseni tän ketju aloittaja ei huudellutkaan kissojen vihaajasta vaan rahastuksesta, kato vaik huvikses uudelleen.
Oon kuullu myös epämääräistä tosta paikasta, mut jääköön toiseen kertaan kun tääl asiaa "tuntevat" näköjään saa vaan p-skaa niskaansa.Katoppa siekin uudelleen mihin postaukseen vatasin! ...Ja kyllä vastailin toisessa kohtaa ,myös siihen mainitsemaasi rahastus asiaan...
Kovin moni on näköjään kuullut epämääräistä ko. paikasta. Ennemmin laittaisin lainusmerkkeihin nämä... mutut siitä, mitä on kuultu naapurinkumminkaimalta tai mulla on huonoja kokemuksia = paska paikka kommenteista, joita ei eritellä mitenkään. Kertokaa toki, jos jollain on oikeasti huonoja kokekuksia... kertokaa myös miksi! Enemmän ovat nämä mainitsemasi asiaa (")tuntevat(") kertoneet syitä mielipiteeseensä, kuin nämä muut "olen kuullut epämääräistä paikasta" vastailijat.
- Mnullakin kissa.
Tuoko on sitä eläinrakkautta? Jätät kissan noin vain karkuteille ja sitten valitat, kun joku on sen korjannut talteen. Olisit tyytyväinen, että oli toimitettu sinne, olisihan se voinut joutua auton allekin. Eikö näin ollut kuitenkin parempi? Kyllä siitä kannattaa maksaakin, eikä valittaa.
- Potaskan jauhantaa
Ihan samaa mieltä olen.En tajua miksi kissoja pidetään kaupungissa irti?Mitä iloa niille on siitä siellä?Jos joku voisi sen selittää..??Maalla viellä ymmärrän.Vaikka onhan niitä riesoja täälläkin,jos pidetään leikkaamattomia katteja irti kuseksimassa nurkkiin.
Mitä Toivoon tulee,eikös se vaan ole hyvä että joku viitsii hoitaa sitten niitä LAITTOMASTI irti liikkuvia katteja?
Jos jotain sanomista on niin kysykää suoraan Toivolta itseltään älkääkä täällä selitelkö tollaisia "meidän äitiä ei päästetty sinne sisälle.."-juttuja.Entäpä jos olisi kysynyt että miksi ei päästetty,onko siellä esim.sairas eläin joka tarvitsee rauhaa,tai juuri pennut maailmaan putkauttanut.
Kun totuus on kuitenkin se että kissaa ei kaupunki alueella saa pitää irrallaan niin silloin sitä ei pidetä,eihän koiriakaan vaan aamulla lasketa päiväksi pihalle irralleen.Miksi sitten kissat??
- Kyllästynyt pa..
Kyseisen paikan omistaja on valehdellut lehdessä ja näin ollen ottanut itselleen kunnian aivan syyttä.
Tiedän mistä puhun ja omistajakin tietää.2-3 vuotta sitten oli paikallisessa lehdessä juttua löytökoirasta
jonka hän oli muka löytänyt.Lehdessä oli juttu jossa oli kuvat ja kaikki jossa koira pääsi uuteen kotiin.
Totuus siitä koirasta on että koira tuli meidän pihalle Savitaipaleella yksin ja oli eksyksissä.Annoin vettä
ja ruokaa.Soitin sitten hätänumeroon josta sain numeron josta omistaja tuli hakemaan.Hän lupasi
ilmoittaa meille jos ja kun koira saa uuden kodin.Mitään ei kuulunut joten soitin ja sain kuulla että
koira oli saanut uuden kodin.Sain samalla kuulla että lehdessä oli juttua,soitin lehteen ja sain kyseisen
numeron kotiin.Järkytyin kuin luimme että hän oli muka löytänyt koiran.Ei sillä että olisin itse halunnut
mitään vaan kerroin että muutkin ihmiset saisivat tietää totuuden- potaskan jauhantaa
Ai hyvää päivää!!!:o
Ja tuoko nyt sitten on se sinun perustelu sille että Toivo pitää eläimiään huonosti??Kun ei maininnut sinua lehdessä?No sehän se varmaan onkin T O D E L L A pätevä perustelu!!
Olen kerran soittanut Toivolle ja kysellyt kadonnutta kissaani,kyllä se nyt varmaan rääkkää niitä eläin parkoja siellä ja yrittää rahastaa niillä kun ei asiasta tehnyt ihan lehteen juttua!!
Oletko vakavissasi?Vai ketuttaako vain se ettet päässyt lehteen??Pikku vinkkinä,niitä on muitakin tapoja..Kokeilepa päästä telkkariin vaikka istumalla kusiaispesässä..
Edelleen kysyn että mitä iloa kissalle on siitä että sitä pidetään kaupungissa irti? - ----
Et voi tietää valehteliko eläinkodin pitäjä vai kirjoitteliko toimittaja omiaan. Monesti lehtijutuissa huomaa, että toimittaja on tehnyt jotain oletuksia ja kirjoitukset on vähän sinne päin mutta ei niin justiinsa.
- koirakarvari
---- kirjoitti:
Et voi tietää valehteliko eläinkodin pitäjä vai kirjoitteliko toimittaja omiaan. Monesti lehtijutuissa huomaa, että toimittaja on tehnyt jotain oletuksia ja kirjoitukset on vähän sinne päin mutta ei niin justiinsa.
Useinkin törmää tuohon, että kiireessä toimittajat tekevät muistiinpanoja ja nimet ja jutut saattaa mennä sekaisin. Eli eiköhän tässä ollut siitä kyse. Kuitenkaan ei kenekään mainetta tahrittu. Näillä löytöeläinjutuilla yritetään aina vain muistuttaa, että pitäkää ne elukat omilla pihoilla taajamissa.
- eläimet tärkeitä
koirakarvari kirjoitti:
Useinkin törmää tuohon, että kiireessä toimittajat tekevät muistiinpanoja ja nimet ja jutut saattaa mennä sekaisin. Eli eiköhän tässä ollut siitä kyse. Kuitenkaan ei kenekään mainetta tahrittu. Näillä löytöeläinjutuilla yritetään aina vain muistuttaa, että pitäkää ne elukat omilla pihoilla taajamissa.
Löytöeläinkoti Toivon arvostelijoina tuntuu olevan ihmisiä, jotka ovat kuulleet juttuja eläinten huonosta kohtelusta.
Omakohtaisia kokemuksia ei juuri tunnu olevan muuta kuin mutu tietoa.
Jos Toivo ei ole päästänyt jotain henkilöä sisälle, hänellä on varmasti ollut siihen pätevä syynsä.
Eläinten hakeminen, kun tulee ilmoitus irrallaan olevasta koirasta tai kissasta, täytyy toteuttaa mahdollisimman nopeasti, ei siinä jouda turhia jaarittelemaan uteliaitten kanssa.
Olen ostanut löytökoiran Toivolta pari vuotta sitten. Luovutuspaperit olivat kunnossa, koiran omistaja ei halunnut maksaa koiransa hoidosta Toivolle, vaan luopui koirasta ja oli allekirjoittanut luovutuspaperin, minä sain aivan ihastuttavan vaalean seropin.
Koira oli Savitaipaleen suunnalta kotoisin.
Jotkut eivät tunnu käsittävän miten sitovaa työtä ympärivuorokautinen löytöeläinten hoitaminen seitsemän päivää viikossa on.
Kehtaavat kadehtia sitä pientä palkkiota, jonka työstään saa.
Itse, vaikka eläinrakas olenkin, en missään tapauksessa jaksaisi moista työtä tehdä ilman vapaapäiviä vuodesta toiseen.
Sellaisten henkilöiden mielipiteelle eläinten hoidosta en laita suurtakaan arvoa, jotka eivät edes yhtä kissaansa tai koiraansa pysty asiallisesti hoitamaan, niin ettei se karkaisi ja jotuisi toimitetuksi mihinkään löytöeläinkotiin. - ...
eläimet tärkeitä kirjoitti:
Löytöeläinkoti Toivon arvostelijoina tuntuu olevan ihmisiä, jotka ovat kuulleet juttuja eläinten huonosta kohtelusta.
Omakohtaisia kokemuksia ei juuri tunnu olevan muuta kuin mutu tietoa.
Jos Toivo ei ole päästänyt jotain henkilöä sisälle, hänellä on varmasti ollut siihen pätevä syynsä.
Eläinten hakeminen, kun tulee ilmoitus irrallaan olevasta koirasta tai kissasta, täytyy toteuttaa mahdollisimman nopeasti, ei siinä jouda turhia jaarittelemaan uteliaitten kanssa.
Olen ostanut löytökoiran Toivolta pari vuotta sitten. Luovutuspaperit olivat kunnossa, koiran omistaja ei halunnut maksaa koiransa hoidosta Toivolle, vaan luopui koirasta ja oli allekirjoittanut luovutuspaperin, minä sain aivan ihastuttavan vaalean seropin.
Koira oli Savitaipaleen suunnalta kotoisin.
Jotkut eivät tunnu käsittävän miten sitovaa työtä ympärivuorokautinen löytöeläinten hoitaminen seitsemän päivää viikossa on.
Kehtaavat kadehtia sitä pientä palkkiota, jonka työstään saa.
Itse, vaikka eläinrakas olenkin, en missään tapauksessa jaksaisi moista työtä tehdä ilman vapaapäiviä vuodesta toiseen.
Sellaisten henkilöiden mielipiteelle eläinten hoidosta en laita suurtakaan arvoa, jotka eivät edes yhtä kissaansa tai koiraansa pysty asiallisesti hoitamaan, niin ettei se karkaisi ja jotuisi toimitetuksi mihinkään löytöeläinkotiin.Se koira oli varmaan sama joka tuli meidän pihalle.Tosi suloinen,mutta nyt jälkeenpäin harmittaa kun menin soittamaan .Mitä sait kuulla kun ostit koiran?
- servilia10
---- kirjoitti:
Saatanan rosvo ja kusipää runkku on se toivo .ei mitään muuta.PISTE.
- En ymmärrä, miksi jotkut kuvittelee kissoilla olevan ihan eri säännöt, kuin muilla KOTIeläimillä! "Jos kissa karkaa ovenraosta, niin karatkoon; voimmehan me etsiä sen sitten illalla töiden yms. jälkeenkin ja lässyn lässyn. Jos minun koirani, kanini tai vaikka papukaijani karkaisi ovenraosta, peruisin siltä päivältä työt, lastentarhat, ihan kaikki, kunnes löytäisin rakkaan lemmikkini!
- Kissan kusen haju on yks vittumaisimpia hajuja, joita voi pihaltaan haistaa, omistamatta katin kattia!
- Jos Toivo ei ollut päästänyt jotakuta ovenrakoa pidemmälle, olisin itse ainakin kysynyt, miksen pääse ovenrakoa pidemmälle ja Toivo olisi voinut kyllä kohteliaasti ihan itse kertoa, miksei sisälle nyt pääse. Epäilyksethän tuollaisesta tottakai jää.- kattimattikolli
Tuosta, ettei päässyt sisälle katsomaan. Eihän maatilojenkaan eläinsuojiin pääse noinvain, jos siellä on ruokinta,lypsy, tai joku hoitotoimenpide meneillään, ei sinne ole ulkopuolisilla mitään asiaa. Aivan sama, on siellä omia, tai vieraita eläimiä hoidettavana.
Sama pätee pieneläinsuojiin myös.
Sehän olisi ihan hullua, että koirien-,kissojen hoitotiloissa ramppaisi väkeä koko päivän.
Mielestäni on ihan ok, että on kellonajat, milloin sinne pääsee.
Olen käynyt kissaa katsomassa Toivosta, minulle kerrottiin puhelimessa ajat, jolloin on mahdollista päästä
sinne sisälle katsomaan. Ei tullut mieleenkään rueta asiasta kinaamaan, tai epäilemään mitään.
Menin tuona aikana, joka ilmoitettiin ja pääsin sinne, ei jäänyt mitään epäselvää.
- Hyrdekgö
Harvemmin tälläiset topicit menevät näin suureksi ja nega kritiikin määrä varsinkaan, Ellei topicin "päähenkilö" ole tehnyt jotain väärää...
Oma kissani käy päivittäin yksin pihalla. Asumme keskustassa.
Kissa käy pihalla tekemässä tarpeensa ja tulee puolen tunnin sisään takaisin.
Kolli ei hortoile pitkin kaupunkia vaan pyörii pihapiirissämme.
Ihan sama mitä muut sanovat, näin tulee olemaan jatkossakin.
Jos Toivo kollini veisi niin hakisin sen pois ja varastaisin jotain vähintään 100 euron edestä.
Omalla kissallani on kaulapannassa puhelinnumeroni josta minut tavoittaa, Sitä ei tarvitse raahata mihinkään vitun keskitysleiriin.
"Kissan kusi haisee", Vetäkää räpylään. Ihmiset kuseksivat pitkin poikin ja nuoret lapset tekevät vaikka mitä, Ei niitäkään kytketä kotia. Iha turhaa kitinää, Samoin kuin koiran paskasta jauhaminen. Ihme kusen ja paskan jauhamista..- lalallalaa
Mun pihaani ei ole tähän mennessä vielä kusenu ykskään ihminen, ainoastaan kissat!
Se menisikin jo hieman liian pitkälle, jos ohikulkevat ihmiset alkaisivat kuseksimaan pihalleni!
Ja kyse on nyt ihan omasta pihasta, ei siis mistään kerrostalon pihasta, jonne jotkut ihmiset ehkä satunnaisesti kuseksivatkin!
Eihän koiriakaan juma*auta kuseteta toisten pihoilla!
Koiranpaskat ei yleisten tien laidoilla vois kiinnostaa mua vähempää, ne ei haise nenään, toisin kuin kitkerä kissankusi omassa kukkapenkissä! - diudaudou
tässä taas yks vastuuton pässi. Tiesitkö, että toiminnallasi ensinnäkin pistät rakkaan lemmikkisi vaaratilanteeseen kuin myös RIKOT LAKIA? HMM? Sitten suutut ihmiselle joka tekee lemmikillesi palveluksen. Ihan sairasta menoa täällä..
- kahden kissan omistaja
- haa!
Ei muuta.
- potaskan jauhantaa
haa! kirjoitti:
Ei muuta.
Jos Toivo lakkautetaan niin minne ne kissat?Henkikö pois vaan??Entäs sitten jos siellä juuri sillä hetkellä on se juuri teidän inttäneiden kaupungissa ulos laskema katti,nappi ko vaan otsaan?Sopiiko se teille?
Monellako teistä inttäjistä on leikkaamaton kolli,eli moniko teistä on osa syyllinen siihen että Toivolla on ns. tupa täynnä?
Kun pidätte niitä kissojanne kaupungissa irti,niin pitäkää mielessä että heti poistuessaan omalta pihalta kissasta tulee lainsuojaton ja sen saa loukuttaa ja viedä eläinhoitolaan.Mutta,entä jos sitä hoitolaa ei sitten olisi,niinkuin moni tuntuu toivovan?Ehkäpä kissa menisi suoraan lopetettavaksi?
Ymmärsittekö?
Ja viellä,onko teistä huutelijoista kukaan ilmoittanut Toivolle itselleen tästä viestiketjusta?Onko Toivolle itselleen annettu mahdollisuutta puolustaa itseään?
Ja miltä teistä huutelijoista tuntuisi jos sanoisin yhtä faktana kuin te puhutte Toivosta että teillä on toden näköisesti kotona ylipainoinen sairaaksi rakastettu kissa jolla elinikä on huomattavasti vähentynyt siksi että se mitä te pidätte hyvänä onkin vain haitaksi sille mamin tai isin pikku kisulille? - yks vaa.
potaskan jauhantaa kirjoitti:
Jos Toivo lakkautetaan niin minne ne kissat?Henkikö pois vaan??Entäs sitten jos siellä juuri sillä hetkellä on se juuri teidän inttäneiden kaupungissa ulos laskema katti,nappi ko vaan otsaan?Sopiiko se teille?
Monellako teistä inttäjistä on leikkaamaton kolli,eli moniko teistä on osa syyllinen siihen että Toivolla on ns. tupa täynnä?
Kun pidätte niitä kissojanne kaupungissa irti,niin pitäkää mielessä että heti poistuessaan omalta pihalta kissasta tulee lainsuojaton ja sen saa loukuttaa ja viedä eläinhoitolaan.Mutta,entä jos sitä hoitolaa ei sitten olisi,niinkuin moni tuntuu toivovan?Ehkäpä kissa menisi suoraan lopetettavaksi?
Ymmärsittekö?
Ja viellä,onko teistä huutelijoista kukaan ilmoittanut Toivolle itselleen tästä viestiketjusta?Onko Toivolle itselleen annettu mahdollisuutta puolustaa itseään?
Ja miltä teistä huutelijoista tuntuisi jos sanoisin yhtä faktana kuin te puhutte Toivosta että teillä on toden näköisesti kotona ylipainoinen sairaaksi rakastettu kissa jolla elinikä on huomattavasti vähentynyt siksi että se mitä te pidätte hyvänä onkin vain haitaksi sille mamin tai isin pikku kisulille?Toivo on varmaan tietoinen tästä paskanjauhanta ketjusta, mutta, hän itse tietää kuinka hän toimii, eikä viitsi osallistua näiden paukapäiden keskusteluun. Hatun nosto hänelle.
Hommaa seuraava lemmikkisi kasvattajalta. Älä ala hylättyjen pelastajaksi, jos heti alat laskea eläinlääkäri kustannuksia... kai olet tajunnut, että nämä löytöeläimet ovat kuolemantuomiolta pelastettuja (rautalangasta vääntäen, suurinosa kuolisi vapana ollessaan)!? Luonnollisesti monella saattaa olla sairsuaksia (loisia, flunssaa ym) vapaanaolostaan lähtien, kaikki vaivat eivät heti eläinkotiin tullessa ilmenekään (itämisaika). Tosin muutamia vuosia sitten, kävi omalle löytökisulle niin, että tuli sairaaksi vasta löytökodissa (ja itämisaika ei pätenyt siihen milloin kissa löytöeläinkotiin toimitettiin)...mutta sen aikainen yrittäjä ei eläinlääkärillä löytöeläimiä käyttänytkään...
Tosin toivoisin kirjoituksesi pohjalta, ettet hanki enää eläimiä lainkaan. - KiitollinenKissanainen
Ymmärsittekö?
Ja miltä teistä huutelijoista tuntuisi jos sanoisin yhtä faktana kuin te puhutte Toivosta että teillä on toden näköisesti kotona ylipainoinen sairaaksi rakastettu kissa jolla elinikä on huomattavasti vähentynyt siksi että se mitä te pidätte hyvänä onkin vain haitaksi sille mamin tai isin pikku kisulille?Itse ilmoittaisin lappeenrannan eläinsuojelijoille tai muille hoitoloille jotka tekevät tätä rakkaudesta, ilmasiksi. Itse hain kissani itähakalista kun se oli lauritsalan eläinlääkäri reissun jälkeen karannut kun ei ollut häkin ovi kunnolla kiinni. Vienpä tästä lähtien kissani itse lekuriin.
Kun hain kissani ni vastassa oli iloinen nainen joka pyysi sisälle, toi kisuni ja tarjosi vielä kahviakin. Kahvia en juonut mutta kerroin kuinka kisu oli karannut ja kiitin häntä. Ihana ihminen, Kiitos!
Sen sijaa että hän olisi pyytänyt 50e niin tarjosi kahvit. Annoin hänelle 35e silti ja hän yritti kieltäytyä, Voitin kummiskin! Toisin tiputin postiluukusta ne.
Käytän kisuani täällä sammonlahdessa päivittäin ulkona. Sillä on piiitkä flexi ja kaulapanta. Tarpeista emme välitä ellei ne ole keskellä kävelytietä. Teenkö väärin vai kelpaako kitisijöille? - hymyn saat.
KiitollinenKissanainen kirjoitti:
Itse ilmoittaisin lappeenrannan eläinsuojelijoille tai muille hoitoloille jotka tekevät tätä rakkaudesta, ilmasiksi. Itse hain kissani itähakalista kun se oli lauritsalan eläinlääkäri reissun jälkeen karannut kun ei ollut häkin ovi kunnolla kiinni. Vienpä tästä lähtien kissani itse lekuriin.
Kun hain kissani ni vastassa oli iloinen nainen joka pyysi sisälle, toi kisuni ja tarjosi vielä kahviakin. Kahvia en juonut mutta kerroin kuinka kisu oli karannut ja kiitin häntä. Ihana ihminen, Kiitos!
Sen sijaa että hän olisi pyytänyt 50e niin tarjosi kahvit. Annoin hänelle 35e silti ja hän yritti kieltäytyä, Voitin kummiskin! Toisin tiputin postiluukusta ne.
Käytän kisuani täällä sammonlahdessa päivittäin ulkona. Sillä on piiitkä flexi ja kaulapanta. Tarpeista emme välitä ellei ne ole keskellä kävelytietä. Teenkö väärin vai kelpaako kitisijöille?Kerrassaan hienoa. Kymmenen pistettä sinulle, sinä olet loisto yksilö kissan omistajana. Kumpa kaltaisiasi olisi enemmän. Kyllä varmaan kelpaat kitisijöille kuin kitisijöille.
Toivotan sinulle ja kisullesi hauskoja ulkoilureissuja. - pyhä jysäys
Ymmärsittekö?
Ja miltä teistä huutelijoista tuntuisi jos sanoisin yhtä faktana kuin te puhutte Toivosta että teillä on toden näköisesti kotona ylipainoinen sairaaksi rakastettu kissa jolla elinikä on huomattavasti vähentynyt siksi että se mitä te pidätte hyvänä onkin vain haitaksi sille mamin tai isin pikku kisulille?Lappeenrannassa toimii myös eläinkoti Pesä,no eipä sinne kyllä koiria mahdu,mut nythä onki kyse kissoista. Koirille vois perustaa uuden paikan tai sit Toivo lopettaa ja sen tilalle samaan paikkaan joku huolellisempi ja enemmä eläimiä rakastava.Toivolla ei tarpeeksi eläinrakkautta,se on selvää. Toivolla oli tos jokune aika sit oikee tauti suma,terveetki eläimet sairastu.Toivolta tuli Pesälle pari kissaa jotka kuoli,mut sitä enne kerkesvät sairastuttaa muutki kissat.Ihan pahaa teki ku yks toisesa jälkee meni hyviä kissoja,jopa ihan pieniä pentuja.Lisäks Toivol olleis koiris on ollu kirppuja.Toivo odottaa 15 päivää,jos ei omistajaa löydy ni terve,hyväkuntone,pahimmas tapaukses nuori kissa hengiltä.Vaik laki sanoo,et sen ajan jälkee saa viiä piikille,mut sitä ei tehdä jos on tarpeeks eläinrakkautta ja on todella omistautunut työlleen ja niille eläimille.Pesällä kissat odottaa tietyn ajan löytyykö omistaja,jos ei ne jää oottamaan nii kaua et uus koti löytyy,niitä ei tapeta.Sitä paitsi minkä sille mahtaa jos kisu karkaa.Ne on viisaita,nopeita ja itsepäisiä.Itelläni kans kissa avaa ovet kahvasta,onneks ei ulko-ovi oo kahvast aukeava.Sepä avaaki välioven valmiiks,sit ku kuulee rappukäytäväs miun askeleet ni on valmius asemis ja hyvin pienestä rakosesta ja hyvin vikkelästi pujahtaa rappukäytävään.Tulee kyl sisälle ku kutsun.
- En kannata toivoa...
pyhä jysäys kirjoitti:
Lappeenrannassa toimii myös eläinkoti Pesä,no eipä sinne kyllä koiria mahdu,mut nythä onki kyse kissoista. Koirille vois perustaa uuden paikan tai sit Toivo lopettaa ja sen tilalle samaan paikkaan joku huolellisempi ja enemmä eläimiä rakastava.Toivolla ei tarpeeksi eläinrakkautta,se on selvää. Toivolla oli tos jokune aika sit oikee tauti suma,terveetki eläimet sairastu.Toivolta tuli Pesälle pari kissaa jotka kuoli,mut sitä enne kerkesvät sairastuttaa muutki kissat.Ihan pahaa teki ku yks toisesa jälkee meni hyviä kissoja,jopa ihan pieniä pentuja.Lisäks Toivol olleis koiris on ollu kirppuja.Toivo odottaa 15 päivää,jos ei omistajaa löydy ni terve,hyväkuntone,pahimmas tapaukses nuori kissa hengiltä.Vaik laki sanoo,et sen ajan jälkee saa viiä piikille,mut sitä ei tehdä jos on tarpeeks eläinrakkautta ja on todella omistautunut työlleen ja niille eläimille.Pesällä kissat odottaa tietyn ajan löytyykö omistaja,jos ei ne jää oottamaan nii kaua et uus koti löytyy,niitä ei tapeta.Sitä paitsi minkä sille mahtaa jos kisu karkaa.Ne on viisaita,nopeita ja itsepäisiä.Itelläni kans kissa avaa ovet kahvasta,onneks ei ulko-ovi oo kahvast aukeava.Sepä avaaki välioven valmiiks,sit ku kuulee rappukäytäväs miun askeleet ni on valmius asemis ja hyvin pienestä rakosesta ja hyvin vikkelästi pujahtaa rappukäytävään.Tulee kyl sisälle ku kutsun.
Totta. Siskoni kissa joutui toivolle kun oli jotenkin päässyt rappukäytävään. Ihmisillä järki taas leikkaa.
Kun kissa seuraavana aamuna haettiin pois niin oli kissa kipeä ja oksenteli. Seuraavana yönä kuoli. - huhuilta siivet
pyhä jysäys kirjoitti:
Lappeenrannassa toimii myös eläinkoti Pesä,no eipä sinne kyllä koiria mahdu,mut nythä onki kyse kissoista. Koirille vois perustaa uuden paikan tai sit Toivo lopettaa ja sen tilalle samaan paikkaan joku huolellisempi ja enemmä eläimiä rakastava.Toivolla ei tarpeeksi eläinrakkautta,se on selvää. Toivolla oli tos jokune aika sit oikee tauti suma,terveetki eläimet sairastu.Toivolta tuli Pesälle pari kissaa jotka kuoli,mut sitä enne kerkesvät sairastuttaa muutki kissat.Ihan pahaa teki ku yks toisesa jälkee meni hyviä kissoja,jopa ihan pieniä pentuja.Lisäks Toivol olleis koiris on ollu kirppuja.Toivo odottaa 15 päivää,jos ei omistajaa löydy ni terve,hyväkuntone,pahimmas tapaukses nuori kissa hengiltä.Vaik laki sanoo,et sen ajan jälkee saa viiä piikille,mut sitä ei tehdä jos on tarpeeks eläinrakkautta ja on todella omistautunut työlleen ja niille eläimille.Pesällä kissat odottaa tietyn ajan löytyykö omistaja,jos ei ne jää oottamaan nii kaua et uus koti löytyy,niitä ei tapeta.Sitä paitsi minkä sille mahtaa jos kisu karkaa.Ne on viisaita,nopeita ja itsepäisiä.Itelläni kans kissa avaa ovet kahvasta,onneks ei ulko-ovi oo kahvast aukeava.Sepä avaaki välioven valmiiks,sit ku kuulee rappukäytäväs miun askeleet ni on valmius asemis ja hyvin pienestä rakosesta ja hyvin vikkelästi pujahtaa rappukäytävään.Tulee kyl sisälle ku kutsun.
Tässä olisi sinulle pieni vinkki. Perusta sinä eläinrakkaana ihmisenä koirien ja kissojen hoitokoti ja huolehdi niistä sitten 24 tuntia vuorokaudesta ja käy loukuttamassa kissoja ympäri Lappeenrantaa kun ihmiset tekevät ilmoituksia kulkukissoista.
Myös poliisien kanssa sinun pitää olla valmis lähtemään vaikka yöaikaan laiminlyötyjen eläinten hakureissulle kun käsky käy.
Toki eläinrakkaana ihmisenä se on sinulle hyvinkin mieluista etkä koe sitä rasittavana.
Pistä rahojasi likoon muutama kymppitonni ja hanki eläimille vastaavat tilat kuin Toivolla on.
Älä vaadi häntä luovuttamaan kunnostamiaan ja itse maksamiaan tiloja jollekin toiselle henkilölle.
Mitä tulee kertomukseesi kissojen sairastumisista ja kuolemista, pitää varmasti paikkaansa.
Liikkeellä on ollut kissaruttoa, joka on hyvin herkästi tarttuvaa.
Kun sairas kissa on toimitettu Toivolle se on ehtinyt tartuttaa jo monta muuta kissaa ennen sinne joutumistaan ja myös siellä ollessaan. Kissanpennut menehtyvät sairauteen heti, koska niillä ei ole vielä rokotussuojaa.
Eiväthän kaikki kissan omistajat huolehdi kissojensa rokotuksien pitämisestä voimassa.
Mitä tulee koirien kirppuihin, sekin on varmaan totta. Irtokoirat ,jotka toimitetaan Toivolle, voivat tosiaan olla kirppuisia ja sitten kirput leviävät muihinkin koiriin.
Eihän Toivo mikään eläinlääkäri ole. Ei hänen tarvitse ruveta kirppuja häätämään koirista, jotka joko omistaja hakee, taikka joutuvat lopetettavaksi, ellei omistajaa löydy.
Eläinkoti Pesä tekee varmasti pyyteetöntä työtä kissojen eteen, mutta ei pidä vähätellä ja tuomita Toivonkaan toimintaa ja väittää etteikö hän olisi eläinrakas.
Jos niin ei olisi, hän ei olisi ryhtynyt näin epäkiitolliseen tehtävään. - servilia10
yks vaa. kirjoitti:
Toivo on varmaan tietoinen tästä paskanjauhanta ketjusta, mutta, hän itse tietää kuinka hän toimii, eikä viitsi osallistua näiden paukapäiden keskusteluun. Hatun nosto hänelle.
Tietää kyllä kenen kans on tekemisis. Edelleen haista koiran/kissan/ marsun/hiireen yms. VITTU. Saaatko siit vitusti kicksei. Paska-aivo? Myös mua kannattavat aivottomat.
- Viekoirani aidatulta pihalta kun nukun.
Toivosta ei ole ollut meille kuin harmia. Onneksi vain yhden kerran, Siihen se toivottavasti jääkin.
- räkyttäjän naapurissa asuva
Olit varmaan laiminlyönyt koirasi ruokkimisen ja ulkoiluttamisen. Naapurisi olivat tehneet valituksen huonosti hoidetusta ja räksyttävästä koirastasi.
Poliisilta oli varmaan lupa hakea koirasi naapureitten valituksien johdosta eläinsuojelulakiin vedoten.
Jospa nyt hoitaisit koiraasi paremmin, ettei naapureitten tarvitse uusia valituksia tehdä. - Viekoirani aidatulta pihalta kun nukun.
räkyttäjän naapurissa asuva kirjoitti:
Olit varmaan laiminlyönyt koirasi ruokkimisen ja ulkoiluttamisen. Naapurisi olivat tehneet valituksen huonosti hoidetusta ja räksyttävästä koirastasi.
Poliisilta oli varmaan lupa hakea koirasi naapureitten valituksien johdosta eläinsuojelulakiin vedoten.
Jospa nyt hoitaisit koiraasi paremmin, ettei naapureitten tarvitse uusia valituksia tehdä.Koirani on 11 vuotias pappa ja täysin koulutetttu ja asiallisesti hoidettu.
Pappani saa slaagin jos joutuu lenkkeilemäänn viereistä leikkipuistoa pidemmälle joten siitä tuskin on kyse. Vanhuus tekee tehtävänsä.
Koirani ruokasäkki maksaa reilu 70e joten laatu on kohdillaan.
Tämän lisäksi lapset ja vieraat mättävät kaikki koiralle mitä pystyvät.
Siitä syystä pappa onkin pienen possun kokoinen.
Rodulle ominaiseen tapaan on turpa kiinni eikä turhista mekkaloi.
Viestisi oli hyvin asiaton ja provosoiva. - kohtuus kaikessa
Viekoirani aidatulta pihalta kun nukun. kirjoitti:
Koirani on 11 vuotias pappa ja täysin koulutetttu ja asiallisesti hoidettu.
Pappani saa slaagin jos joutuu lenkkeilemäänn viereistä leikkipuistoa pidemmälle joten siitä tuskin on kyse. Vanhuus tekee tehtävänsä.
Koirani ruokasäkki maksaa reilu 70e joten laatu on kohdillaan.
Tämän lisäksi lapset ja vieraat mättävät kaikki koiralle mitä pystyvät.
Siitä syystä pappa onkin pienen possun kokoinen.
Rodulle ominaiseen tapaan on turpa kiinni eikä turhista mekkaloi.
Viestisi oli hyvin asiaton ja provosoiva.Se koira älähtää, jne... tekisi mieleni sanoman. Vai leikkipuisto se teidän käyntipaikka on. Kyllä siitä sota syttyy, jos koiraa ulkoilutat leikkipuistossa. Ei mitään merkitystä sillä, mitä se ruokasäkki maksaa, kyllä se paskana ulos tulee, samoin kuin halvempikin. Siis onko mielestäsi mallikasta koiran ruokintaa se, että ylensyötät sen? Sehän on verrattavissa eläinrääkkäykseen, jos koira on niin lihava, ettei jaksa liikkua?
Vaarallista vanhalle koiralle vallankin. - Viekoirani aidatulta pihalta kun nukun.
kohtuus kaikessa kirjoitti:
Se koira älähtää, jne... tekisi mieleni sanoman. Vai leikkipuisto se teidän käyntipaikka on. Kyllä siitä sota syttyy, jos koiraa ulkoilutat leikkipuistossa. Ei mitään merkitystä sillä, mitä se ruokasäkki maksaa, kyllä se paskana ulos tulee, samoin kuin halvempikin. Siis onko mielestäsi mallikasta koiran ruokintaa se, että ylensyötät sen? Sehän on verrattavissa eläinrääkkäykseen, jos koira on niin lihava, ettei jaksa liikkua?
Vaarallista vanhalle koiralle vallankin.Panet sanoja suuhuni. Vääristät asioita.
Se että menee kohti leikkipuistoa ei tarkoita sitä että käyttää koiraa siellä. Äitini kun astuu talostaan pihalle niin hän on leikkipuistolla, Ei puistossa.
Koira ei väsy sen takia että on pyöreä vaan siksi koska on vanha.
Se syö oikein ja tervellisesti mutta lapset eivät ymmärrä/malta olla antamatta sille herkkupaloja, Saati mummi tai muut vieraat. Ja kyllä sillä on väliä mitä koiralle syöttää. Kirottuja olkoot nuo ihmiset jotka koiralleen markettien paskaa syöttävät. Luppa, Oikea rienaus.
Vaikutat harvinaisen typerältä ihmiseltä. Ei muuta tekemistä kuin väkisin haastaa riitaa netissä.
Mene töihin tai hanki kehittävä harrastus. - räkyttäjän naapurissa asuva
Panet sanoja suuhuni. Vääristät asioita.
Se että menee kohti leikkipuistoa ei tarkoita sitä että käyttää koiraa siellä. Äitini kun astuu talostaan pihalle niin hän on leikkipuistolla, Ei puistossa.
Koira ei väsy sen takia että on pyöreä vaan siksi koska on vanha.
Se syö oikein ja tervellisesti mutta lapset eivät ymmärrä/malta olla antamatta sille herkkupaloja, Saati mummi tai muut vieraat. Ja kyllä sillä on väliä mitä koiralle syöttää. Kirottuja olkoot nuo ihmiset jotka koiralleen markettien paskaa syöttävät. Luppa, Oikea rienaus.
Vaikutat harvinaisen typerältä ihmiseltä. Ei muuta tekemistä kuin väkisin haastaa riitaa netissä.
Mene töihin tai hanki kehittävä harrastus.Selitäpä lisää, aina syvemmälle vajoat selityksinesi.
Jos Toivo Raussi olisi hakenut pihaltanne asiattomasti koiranne, ei hän enää olisi löytöeläinhoitolan pitäjä.
Kyllä hänen eläintenpitoaan ja toimintaansa valvotaan tarkasti.
Naurettavaa väittää koiran olevan oikein syötetty jos se on ylilihava. - Viekoirani aidatulta pihalta kun nukun.
Selitäpä lisää, aina syvemmälle vajoat selityksinesi.
Jos Toivo Raussi olisi hakenut pihaltanne asiattomasti koiranne, ei hän enää olisi löytöeläinhoitolan pitäjä.
Naurettavaa väittää koiran olevan oikein syötetty jos se on ylilihava.Onko luetun ymmärtämisessä jotain vikaa?
"Selitäpä lisää, aina syvemmälle vajoat selityksinesi.", Onpa absurdi väite.
Taas pistät sanoja suuhuni. Olenko sanonut että T olisi hakenut koirani pihalta? - kohtuus kaikessa
Selitäpä lisää, aina syvemmälle vajoat selityksinesi.
Naurettavaa väittää koiran olevan oikein syötetty jos se on ylilihava.Pässi, mikä pässi, en tarkoita sinua, vaan tuota yhteistä ystäväämme, joka ei tiedä kenelle milloinkin vastaa.
Taitaa olla huono muistinen, eikä ymmärrä lukemaansa, mutta rinta rottingilla uhkuu suurta tietämystään.
Mutta ei se mitään, pitäköön luulonsa toki. - pandamama
Onko luetun ymmärtämisessä jotain vikaa?
"Selitäpä lisää, aina syvemmälle vajoat selityksinesi.", Onpa absurdi väite.
Taas pistät sanoja suuhuni. Olenko sanonut että T olisi hakenut koirani pihalta?Siitä syystä pappa onkin pienen possun kokoinen. Tai vie koirani aidatulta pihalta kun nukun...Hymm..Mistä lie tulee näitä mielikuvia??
Lapsia ja aikuisia voi kieltää syöttämästä koiralle herkkuja vaikka lauseella "älä anna sille herkkuja,se kuolee viellä ylipainoon" voit myös sanoa että "koira ei sitä itse ymmärrä,mutta kun me muut olemme ihmisiä niin ymmärrämme olla antamatta sille herkkuja koska ne ovat sille hengenvaarallisia".
Selitä samalla tuo väitteesi "Toivosta ei ole ollut meille muuta kuin harmia"?
Ja jos syöttäisit koiraasi laadukkaasti tietäisit olla syöttämättä sille kuivaruokaa kokonaan... - Minä osoitan teitä sormella ja nauran
pandamama kirjoitti:
Siitä syystä pappa onkin pienen possun kokoinen. Tai vie koirani aidatulta pihalta kun nukun...Hymm..Mistä lie tulee näitä mielikuvia??
Lapsia ja aikuisia voi kieltää syöttämästä koiralle herkkuja vaikka lauseella "älä anna sille herkkuja,se kuolee viellä ylipainoon" voit myös sanoa että "koira ei sitä itse ymmärrä,mutta kun me muut olemme ihmisiä niin ymmärrämme olla antamatta sille herkkuja koska ne ovat sille hengenvaarallisia".
Selitä samalla tuo väitteesi "Toivosta ei ole ollut meille muuta kuin harmia"?
Ja jos syöttäisit koiraasi laadukkaasti tietäisit olla syöttämättä sille kuivaruokaa kokonaan...Meillä sama ongelma. Ruokaa annetaan oikein mutta vieraat ja koiran hoitajat antavat kaikesta huolimatta herkkuja vaikka heitä kuinka kieltäisi. Sanoohan lakikin että ei saa tehdä rikoksia mutta silti niitä tehdään. Typerää kitinää koiran ruokinnasta.
on yksi koirien kotiin haku kokemus ko. paikasta ja se oli ihan asiallinen, tiedettiin mistä koirat oli löydetty, kuka oli löytänyt ja niin edelleen..eiköhän tuo ole ihan huuhaata, et älä usko kaikkea mitä nurkissa juorutaan...
- pekospilly
koira oli vuorokauden toivossa, mutta se missä koin että tehtiin väärin oli että viranomaisilla oli tieto ystävästä minne koiran olisi voinut viedä hellään huomaan, eivät sitä tehneet vaan veivät toivoon ja kukahan joutu maksumieheks? minä tietysti, ja hinta yhdestä yöstä oli yli 70euroa. voin vakuuttaa että ystävän luona olisi ollut rakkaiden tuttujen ihmisten luona ja olisi säästynyt tolta järjettömältä rahan riistolta. sen olisi kuulunut maksaa ihan joku/jotkut muut kuin minä joka annoin mahdollisuuden parempaan hoitopaikkaan.
- ketjua seurannut.
Nyt kun olette kaikin keinoin yrittäneet nujertaa tuon Toivo Raussin, tiedättekö, että hän on Lappeenrannan Eläinsuojeluyhdistyksen johtokunnan jäsen?
Jos nuo syytökset olisivat totta, hän tuskin olisi sitä. Miettikääpä sitä ennenkuin syyttelette.- Führer oli hieno mies, Lepää rauhassa.
Hitler oli koko saksan Johtaja. Tuskin hän olisi sitä ollut jos olisi halunnut juutalaisia tappaa.
Hitler on kaiken lisäksi maailman tunnetuin eläinsuojelia. - ?????!?
Führer oli hieno mies, Lepää rauhassa. kirjoitti:
Hitler oli koko saksan Johtaja. Tuskin hän olisi sitä ollut jos olisi halunnut juutalaisia tappaa.
Hitler on kaiken lisäksi maailman tunnetuin eläinsuojelia.Kuten huomaat viellä jaksaavat viisastella..Ja taso alkaa olemaan niin kovaa että mitähän sitä tuollaiseenkin juttuun oikein osaisi vastata.On taas niiiiin pätevä argumentti!!!Noh,jotkut ne sitten osaa..Soittaa suutaan siis!
Ja nämäkö nyt sitten olisivat parempia eläinten hoitajia kuin Toivo..??Joopa joo - Nipa.
?????!? kirjoitti:
Kuten huomaat viellä jaksaavat viisastella..Ja taso alkaa olemaan niin kovaa että mitähän sitä tuollaiseenkin juttuun oikein osaisi vastata.On taas niiiiin pätevä argumentti!!!Noh,jotkut ne sitten osaa..Soittaa suutaan siis!
Ja nämäkö nyt sitten olisivat parempia eläinten hoitajia kuin Toivo..??Joopa jooToivo on ku Mengele. Lähti mei kissalta henki ku oli päivän siellä. Maksoin 50e että saan kidnapatun kissani takaisin.
Kissa oli tämän jälkeen huonovointinen. Oksenteli ja itki.
Aamulla poikani sitten itkien herätti minut osotellen lattialle menehtynyttä kissaa.
Terve ja rokotettu vuoden ikäinen kotikissa. Ajateltiin että tästäpä saadaan kymmeniä vuosia kestävä ystävä. Noh, Näin kävi..
Kiitos Toivo, Eläinten ystävä. - kissallinen
Nipa. kirjoitti:
Toivo on ku Mengele. Lähti mei kissalta henki ku oli päivän siellä. Maksoin 50e että saan kidnapatun kissani takaisin.
Aamulla poikani sitten itkien herätti minut osotellen lattialle menehtynyttä kissaa.
Terve ja rokotettu vuoden ikäinen kotikissa. Ajateltiin että tästäpä saadaan kymmeniä vuosia kestävä ystävä. Noh, Näin kävi..
Kiitos Toivo, Eläinten ystävä.Kissasi oli jo sairas joutuessaan löytöeläinkotiin.
Veitkö kissasi eläinlääkärille ja tehtiinkö sille ruumiinavaus ja todettiin kuolinsyy?
Ellei, niin älä täällä turhia huutele.
Itsestäsi ei saa todellakaan luotettavaa kuvaa kissan omistajana.
Vaikka huomasit kissan olevan sairas, et vienyt lääkäriin itse, vaan Toivon olisi se puolestasi pitänyt viedä ja maksaa el.lääkärimaksut.
Minun rokotettu kissani sairastui kissaruttoon ja kuoli, vaikka sitä käytettiin eläinlääkärillä kolmena päivänä ja siellä oli nestetipassa kaksi kertaa. Voin vakuuttaa, ettei Toivolla, eikä kenelläkään muulla ihmisellä ollut osuutta kissani kuolemaan.
Kissani voi ehkä tartuttaa muita kissoja oltuaan ensimmäisen kerran tutkittavana, koska silloin ei vielä osattu epäillä rokotuksesta johtuen kissaruttoa ja klinikan hoitopöytää ei ehkä desinfioitu kissani jälkeen asianmukaisesti.
Kannattaisi jokaisen meistä eläimen omistajista katsoa kriittisesti ensin omaa toimintaamme ja vasta sitten lähteä etsimää vikaa muualta, jos aihetta löytyy. - miukumauku ja hauhau
kissallinen kirjoitti:
Kissasi oli jo sairas joutuessaan löytöeläinkotiin.
Veitkö kissasi eläinlääkärille ja tehtiinkö sille ruumiinavaus ja todettiin kuolinsyy?
Ellei, niin älä täällä turhia huutele.
Itsestäsi ei saa todellakaan luotettavaa kuvaa kissan omistajana.
Vaikka huomasit kissan olevan sairas, et vienyt lääkäriin itse, vaan Toivon olisi se puolestasi pitänyt viedä ja maksaa el.lääkärimaksut.
Minun rokotettu kissani sairastui kissaruttoon ja kuoli, vaikka sitä käytettiin eläinlääkärillä kolmena päivänä ja siellä oli nestetipassa kaksi kertaa. Voin vakuuttaa, ettei Toivolla, eikä kenelläkään muulla ihmisellä ollut osuutta kissani kuolemaan.
Kissani voi ehkä tartuttaa muita kissoja oltuaan ensimmäisen kerran tutkittavana, koska silloin ei vielä osattu epäillä rokotuksesta johtuen kissaruttoa ja klinikan hoitopöytää ei ehkä desinfioitu kissani jälkeen asianmukaisesti.
Kannattaisi jokaisen meistä eläimen omistajista katsoa kriittisesti ensin omaa toimintaamme ja vasta sitten lähteä etsimää vikaa muualta, jos aihetta löytyy.on siinä kun sitä keljutti maksaa Toivolle kissasta.
Olis pitäny Toivon käyttää hänen sairas kissa lääkärissä ja antaa sitte vasta terveenä takas.
Ite hän huomas et kissa oli kipee, mut ei viittiny tai ei raaskinut viedä el. lääkäriin ja nyt kiukuttelee kun kissa kuoli.
Kyl on kaikenlaisia järjenjättiläisiä eläimen omistajina. Otetaan kissa, mutta ei viititä ees sairasta kissaa viiä lekurille!!! - Nipa hei,
Nipa. kirjoitti:
Toivo on ku Mengele. Lähti mei kissalta henki ku oli päivän siellä. Maksoin 50e että saan kidnapatun kissani takaisin.
Kiitos Toivo, Eläinten ystävä.Harmi, ettei eläimet osaa puhua, mutta onneksi niistä pystyy kuitenkin usein näkemään, jos niitä vaivaa joku. Jos oma rakas lemmikkini oksentelisi ja itkisi, olisi selvää, ettei kaikki ole kunnossa. En voisi kuvitellakaan käyväni yöunille, kuten sinä, Nipa, olit tehnyt, jonka vuoksi aamulla kissasi löytyi kuolleena. Toivon vain sydämestäni, ettei kissasi ole joutunut kärsimään yön yksinäisyydessään, kun kukaan ei katsonut tarpeelliseksi auttaa!
- Nipa.
Nipa hei, kirjoitti:
Harmi, ettei eläimet osaa puhua, mutta onneksi niistä pystyy kuitenkin usein näkemään, jos niitä vaivaa joku. Jos oma rakas lemmikkini oksentelisi ja itkisi, olisi selvää, ettei kaikki ole kunnossa. En voisi kuvitellakaan käyväni yöunille, kuten sinä, Nipa, olit tehnyt, jonka vuoksi aamulla kissasi löytyi kuolleena. Toivon vain sydämestäni, ettei kissasi ole joutunut kärsimään yön yksinäisyydessään, kun kukaan ei katsonut tarpeelliseksi auttaa!
Käytin kissani heti lääkärissä jossa sille annetiin piikki niskaan.
Antibioottia ja jotain litkua mikä pistää eläimen oksentamaan jos on jotain pahaa syönyt.
Mistähän helvetistä päättelitte että en olisi lääkärissä käyttänyt?
Vittu mitä saa mielikuvitus aikaan. Ihme syyttelyä. En lähtenyt mitään kuolinsyitä lääkäristä hakemaan.
Ei helvetti mitä touhua.. Kissa oli kyllä ihan terve ollut koko ikänsä. Toivolla kyläily muutti tämän tilanteen.. - P, Pampulainen
Nipa. kirjoitti:
Käytin kissani heti lääkärissä jossa sille annetiin piikki niskaan.
Antibioottia ja jotain litkua mikä pistää eläimen oksentamaan jos on jotain pahaa syönyt.
Mistähän helvetistä päättelitte että en olisi lääkärissä käyttänyt?
Vittu mitä saa mielikuvitus aikaan. Ihme syyttelyä. En lähtenyt mitään kuolinsyitä lääkäristä hakemaan.
Ei helvetti mitä touhua.. Kissa oli kyllä ihan terve ollut koko ikänsä. Toivolla kyläily muutti tämän tilanteen..Ethän sinä missään kertonut, että käytit kissan lääkärissä. Kerroit vaan sen huonovointisuudesta, joten turhaa kiukutella sellaisille, jotka ovat ainoastaan lukeneet sen, mitä kirjoitit.
Ja minä en usko, että Toivolla olonsa mitenkään vaikutti kissan sairastumiseen, se nyt on taas sitä, kun ollaan tietävinään, eikä tiedetä, niin arvaillaan. Pääasia, että saa jotakuta syyttää. Sillä voi kohentaa omaa oloaan. - Nipa.
P, Pampulainen kirjoitti:
Ethän sinä missään kertonut, että käytit kissan lääkärissä. Kerroit vaan sen huonovointisuudesta, joten turhaa kiukutella sellaisille, jotka ovat ainoastaan lukeneet sen, mitä kirjoitit.
Ja minä en usko, että Toivolla olonsa mitenkään vaikutti kissan sairastumiseen, se nyt on taas sitä, kun ollaan tietävinään, eikä tiedetä, niin arvaillaan. Pääasia, että saa jotakuta syyttää. Sillä voi kohentaa omaa oloaan.Nokkelana osaat sitten varmaan kertoa miksi kissani kuoli? Toinen kissa hengissä vieläkin. Tämä on jo 5 vuotias ja terveenä kotikissana pysynyt.
- 20,20
Nipa. kirjoitti:
Nokkelana osaat sitten varmaan kertoa miksi kissani kuoli? Toinen kissa hengissä vieläkin. Tämä on jo 5 vuotias ja terveenä kotikissana pysynyt.
Mutta ei paljon kiinnostanut sinuakaan asia, koska et avauttanut ja tutkittanut kissaasi, siinähän se kuolinsyy olisi selvinnyt. Helpointa oli syyttää Toivoa asiasta. Kissallasi on saattanut olla synnynnäinen sairaus, mutta sinä hautasit tiedon kissan mukana ja se siitä. Pidä huolta kotikissastasi ja toivon, että myös pysyy terveenä ja elää vielä pitkän elämän ilonasi.
- kokemusta ON!
20,20 kirjoitti:
Mutta ei paljon kiinnostanut sinuakaan asia, koska et avauttanut ja tutkittanut kissaasi, siinähän se kuolinsyy olisi selvinnyt. Helpointa oli syyttää Toivoa asiasta. Kissallasi on saattanut olla synnynnäinen sairaus, mutta sinä hautasit tiedon kissan mukana ja se siitä. Pidä huolta kotikissastasi ja toivon, että myös pysyy terveenä ja elää vielä pitkän elämän ilonasi.
Nyt sitten tiedät miltä Toivosta tuntuu kun osoitellaan sormella..Ota opiksesi!
Jos kissasi olisi sairastunut johonkin Toivon luona,olisi se varmasti tartuttanut taudin myös toiseen kissaasi.Ehkäpä syynä oli jokin synnynnäinen vika?Tai se söi jotain sopimatonta joko ennen kuin pääsi Toivon hoitoon tai kotiin tultuaan?Miksipä se ei ole voinut Toivollakin saada suuhunsa jotain ei sopivaa,tuskin kuitenkaan Toivon syy.Siitä kissa määrästä mitä hänellä on,on varmasti vaikea vahtia joka yksilöä tarkkaan ja erikseen.
Kissa on nopea ja ovela eläin jota ei järjellä kuitenkaan ole siunattu!!
Heitämpä taas ajatuksena ilmoille,että miksipä sillä Toivolla ja kissanpesässä niitä kissoja niin paljon on??
Huvittaa kyllä nämä "Toivo nappasi kissani.."-jutut.Kyttääkö hän jossain pusikossa commandopipo päässä ninjaksi pukeutuneena,vai mahdollisesti maastoasussa,että milloin kukakin laskee kattinsa tai koiransa ulos ja vie sen? - mie ja misse
kokemusta ON! kirjoitti:
Nyt sitten tiedät miltä Toivosta tuntuu kun osoitellaan sormella..Ota opiksesi!
Jos kissasi olisi sairastunut johonkin Toivon luona,olisi se varmasti tartuttanut taudin myös toiseen kissaasi.Ehkäpä syynä oli jokin synnynnäinen vika?Tai se söi jotain sopimatonta joko ennen kuin pääsi Toivon hoitoon tai kotiin tultuaan?Miksipä se ei ole voinut Toivollakin saada suuhunsa jotain ei sopivaa,tuskin kuitenkaan Toivon syy.Siitä kissa määrästä mitä hänellä on,on varmasti vaikea vahtia joka yksilöä tarkkaan ja erikseen.
Kissa on nopea ja ovela eläin jota ei järjellä kuitenkaan ole siunattu!!
Heitämpä taas ajatuksena ilmoille,että miksipä sillä Toivolla ja kissanpesässä niitä kissoja niin paljon on??
Huvittaa kyllä nämä "Toivo nappasi kissani.."-jutut.Kyttääkö hän jossain pusikossa commandopipo päässä ninjaksi pukeutuneena,vai mahdollisesti maastoasussa,että milloin kukakin laskee kattinsa tai koiransa ulos ja vie sen?on paljon sellaisia henkilöitä, joille ei pitäisi antaa mitään eläintä hoidettavaksi.
Iltasanomien jutussa kerrotaan nuoresta naisesta, joka myrkytti itse omia koiriaan ja vei niitä kuitenkin el.lääkäriin. Yritti varmaan vierittää koiriensa sairastumista jonkun muun henkilön syyksi.
Samoin tuntuu täällä olevan henkilöitä, jotka panettelevat Toivoa, joko kuulopuheiden tai omista kokemuksistaan.
Olen kerran käynyt kissanpentua katsomassa Toivolla jokunen vuosi sitten.
Se aamu jäi järkyttävänä mieleeni.
Toivo oli käynyt yöllä poliisien kanssa hakemassa eräästä Hovinpellon asunnosta viisi koiraa ja kissan. Koirat olivat luurangonlaihoja. Ne olivat järkyttävässä kunnossa. Osa koirista oli nuoria, niinsanottuja sijoituskoiria ja niiltä löytyi sirut eläinlääkärin tarkistaessa ne. Sirujen ansiosta koirien omistajakennelit pystyttiin jäljittämään ja ne hakivat koiransa pois.
Ellei tämä arvostelemanne Toivo olisi uhrannut aikaansa ja yöuniaan pelastaakseen nämä eläimet, olisi koirien ja kissan kärsimys jatkunut hamaan menehtymiseen saakka.
Tämäkin Hovinpellon eläinrakas ihminen oli ilmeisesti ottanut koirat hoitoonsa luullessaan eläinten pidon helpoksi, mutta sitten väsynyt kesken.
Kissanpentu, jonka silloin hain sieltä on nyt tomera terve aikuinen.
Itse ainakin olen tyytyväinen siitä, että eläintenhoitoon on sitoutunut Toivon tapainen aikuinen henkilö. - Nauran teille,
mie ja misse kirjoitti:
on paljon sellaisia henkilöitä, joille ei pitäisi antaa mitään eläintä hoidettavaksi.
Iltasanomien jutussa kerrotaan nuoresta naisesta, joka myrkytti itse omia koiriaan ja vei niitä kuitenkin el.lääkäriin. Yritti varmaan vierittää koiriensa sairastumista jonkun muun henkilön syyksi.
Samoin tuntuu täällä olevan henkilöitä, jotka panettelevat Toivoa, joko kuulopuheiden tai omista kokemuksistaan.
Olen kerran käynyt kissanpentua katsomassa Toivolla jokunen vuosi sitten.
Se aamu jäi järkyttävänä mieleeni.
Toivo oli käynyt yöllä poliisien kanssa hakemassa eräästä Hovinpellon asunnosta viisi koiraa ja kissan. Koirat olivat luurangonlaihoja. Ne olivat järkyttävässä kunnossa. Osa koirista oli nuoria, niinsanottuja sijoituskoiria ja niiltä löytyi sirut eläinlääkärin tarkistaessa ne. Sirujen ansiosta koirien omistajakennelit pystyttiin jäljittämään ja ne hakivat koiransa pois.
Ellei tämä arvostelemanne Toivo olisi uhrannut aikaansa ja yöuniaan pelastaakseen nämä eläimet, olisi koirien ja kissan kärsimys jatkunut hamaan menehtymiseen saakka.
Tämäkin Hovinpellon eläinrakas ihminen oli ilmeisesti ottanut koirat hoitoonsa luullessaan eläinten pidon helpoksi, mutta sitten väsynyt kesken.
Kissanpentu, jonka silloin hain sieltä on nyt tomera terve aikuinen.
Itse ainakin olen tyytyväinen siitä, että eläintenhoitoon on sitoutunut Toivon tapainen aikuinen henkilö.Turhaa jossittelua. Ei johda mihinkään ja ajatus leikki voisi johtaa vaikka mihin. Mitä jos?
Nipa. kirjoitti:
Nokkelana osaat sitten varmaan kertoa miksi kissani kuoli? Toinen kissa hengissä vieläkin. Tämä on jo 5 vuotias ja terveenä kotikissana pysynyt.
Eipä tainnut Toivo käydä kissasi teiltä kotoa kidnappaamassa? Eli jos olisit asianmuksisesti kissastasi huolta pitänyt, ei olisi Toivolle päätynyt! Se on valitettava ja väistämätön tosiasia, että löytöeläinkodeissa, niin täällä Lpr:ssa kuin muuallakin, sillon tällöin tulee erittäin ärhäkkäästi tarttuvia epidemioita. Aivan samoin kuin ulkona liikkuvilla eläimilläkin. Siisteydestä ja hygieniasta huolehtimisesta huolimatta, joskus pahat epidemiat tarttuvat eteenpäin.
Tuosta 15 vrkn piikitys ajasta vielä sen verran, että Toivon rahoitus tulee kaupungilta. Eli kaikki lakisääteisen ylittävät kulut menevät Toivon omasta pussista. Eläinsuojeluyhdistyksen Pesä on ry pohjainen ja toiminta rahoitetaan lahjoituksin, joten pylörittäjät eivät ole hlökohtaisesti vastuussa toiminnan rahoituksesta.
Molemmat paikat ovat erittäin tarpeellisia ja toiminnastaan suuren kiitoksen ansainneet! - *****
***** kirjoitti:
Eipä tainnut Toivo käydä kissasi teiltä kotoa kidnappaamassa? Eli jos olisit asianmuksisesti kissastasi huolta pitänyt, ei olisi Toivolle päätynyt! Se on valitettava ja väistämätön tosiasia, että löytöeläinkodeissa, niin täällä Lpr:ssa kuin muuallakin, sillon tällöin tulee erittäin ärhäkkäästi tarttuvia epidemioita. Aivan samoin kuin ulkona liikkuvilla eläimilläkin. Siisteydestä ja hygieniasta huolehtimisesta huolimatta, joskus pahat epidemiat tarttuvat eteenpäin.
Tuosta 15 vrkn piikitys ajasta vielä sen verran, että Toivon rahoitus tulee kaupungilta. Eli kaikki lakisääteisen ylittävät kulut menevät Toivon omasta pussista. Eläinsuojeluyhdistyksen Pesä on ry pohjainen ja toiminta rahoitetaan lahjoituksin, joten pylörittäjät eivät ole hlökohtaisesti vastuussa toiminnan rahoituksesta.
Molemmat paikat ovat erittäin tarpeellisia ja toiminnastaan suuren kiitoksen ansainneet!Vielä vinkki jokaiselle aidosti eläinten hyvinvoinnista huoltakantavalle. Tehkää lahjoitus joko eläinkoti Toivolle tai eläinsuojeluyhdistyksen Pesälle. Lahjoittaa voi niin rahaa, kuin ruokaakin. Pienetkin lahjotukset tulevat varmasti tarpeeseen!
- Minä.
Nauran teille, kirjoitti:
Turhaa jossittelua. Ei johda mihinkään ja ajatus leikki voisi johtaa vaikka mihin. Mitä jos?
Ole hyvä vaan ja naura, ketä luulet liikuttavan. Sitäpaitsi nauru pidentää ikääkin, sanotaan, myöskin sanotaan, että, räkänokastakin tulee mies, mutta tyhjän naurajasta ei tule.
- ,,
***** kirjoitti:
Vielä vinkki jokaiselle aidosti eläinten hyvinvoinnista huoltakantavalle. Tehkää lahjoitus joko eläinkoti Toivolle tai eläinsuojeluyhdistyksen Pesälle. Lahjoittaa voi niin rahaa, kuin ruokaakin. Pienetkin lahjotukset tulevat varmasti tarpeeseen!
- asia
P, Pampulainen kirjoitti:
Ethän sinä missään kertonut, että käytit kissan lääkärissä. Kerroit vaan sen huonovointisuudesta, joten turhaa kiukutella sellaisille, jotka ovat ainoastaan lukeneet sen, mitä kirjoitit.
Ja minä en usko, että Toivolla olonsa mitenkään vaikutti kissan sairastumiseen, se nyt on taas sitä, kun ollaan tietävinään, eikä tiedetä, niin arvaillaan. Pääasia, että saa jotakuta syyttää. Sillä voi kohentaa omaa oloaan.Voi voi sentään.Missä teidän aivot ja ajattelu kyky on? Tottakai Nipa on käyttäny kissansa lekuris kert sellasen on itelleen hankkinu,minkä ihmeen takia se pitää erikseen kirjottaa.Sitä paitsi Toivonki ois pitäny huomata,et se on sairastuttanu kissan ja viiä se eläinlääkärii,mut ei tää vaa oottaa josko omistaja hakee kissansa.
asia kirjoitti:
Voi voi sentään.Missä teidän aivot ja ajattelu kyky on? Tottakai Nipa on käyttäny kissansa lekuris kert sellasen on itelleen hankkinu,minkä ihmeen takia se pitää erikseen kirjottaa.Sitä paitsi Toivonki ois pitäny huomata,et se on sairastuttanu kissan ja viiä se eläinlääkärii,mut ei tää vaa oottaa josko omistaja hakee kissansa.
Puhu sie, mie pijän hevosta. Kyl on aivotonta sakkia mielestäs?kö? Jättäkää nyt se toivo jo rauhaan, hää hyvvää työtä tekkee, mistä sie mukamas tiijet et kissa siel on sairastunt, et yhtikäs mistää. Kuha hämmennät soppaa.
- koiruus 2
***************** kirjoitti:
Puhu sie, mie pijän hevosta. Kyl on aivotonta sakkia mielestäs?kö? Jättäkää nyt se toivo jo rauhaan, hää hyvvää työtä tekkee, mistä sie mukamas tiijet et kissa siel on sairastunt, et yhtikäs mistää. Kuha hämmennät soppaa.
Ihmettelen minäkin mikä lie näitten mollaajien motiivi.
Ainakaan se ei ole eläinten parasta tahtova.
Löytöeläinkotiinhan joutuvat vain huolimattomien omistajien kissat ja koirat.
Henkilöt, jotka huolehtivat eläimistään, eivät pidä niitä irrallaan kotialueensa ulkopuolella ja myöskin he käyttävät itse sairaat eläimensä eläinlääkärissä.
Eivät vastuulliset omistajat jätä lemmikkiensä sairastuessa hoitoon viemistä löyteläintalon huoleksi.
Itselläni on ollut koiria yli 50 vuoden ajan. Aina olen ne käyttänyt eläinlääkärissä tarpeen niin vaatiessa. Eikä yksikään niistä ole karannut ja päätynyt löytöeläinkotiin. - eläinten ystävä
asia kirjoitti:
Voi voi sentään.Missä teidän aivot ja ajattelu kyky on? Tottakai Nipa on käyttäny kissansa lekuris kert sellasen on itelleen hankkinu,minkä ihmeen takia se pitää erikseen kirjottaa.Sitä paitsi Toivonki ois pitäny huomata,et se on sairastuttanu kissan ja viiä se eläinlääkärii,mut ei tää vaa oottaa josko omistaja hakee kissansa.
Se on päivän selvä asia, että, ihminen joka ei huolehdi lemmikistään, ei todellakaan tarvitse minkäänlaista lemmikkiä. Aina hävyttömämpää on karkuuttaa sairas kissa, ja syyttää vielä ihmistä, joka on sen korjannut talteen, että muka siellä sairastunut, hyvähän se on täällä henkselit paukkuen puhkua, omaa huolimattomuuttaan.
Jos otatte eläimen, pitäkää siitä myös huoli. On hyvä, että meillä on nämä eläinkodit Toivo ja Pesä. On monen lemmikin henki säilynyt näitten ansiosta. Heidän henkilökunnalleen kuuluu kiitos, eikä haukkumiset. - neitiys
miukumauku ja hauhau kirjoitti:
on siinä kun sitä keljutti maksaa Toivolle kissasta.
Olis pitäny Toivon käyttää hänen sairas kissa lääkärissä ja antaa sitte vasta terveenä takas.
Ite hän huomas et kissa oli kipee, mut ei viittiny tai ei raaskinut viedä el. lääkäriin ja nyt kiukuttelee kun kissa kuoli.
Kyl on kaikenlaisia järjenjättiläisiä eläimen omistajina. Otetaan kissa, mutta ei viititä ees sairasta kissaa viiä lekurille!!!Enpä usko Eläinkoti Toivoa tuollaiseksi järjettömäksi paikaksi, vaan kyllä heillä siellä on tietämystä eläimistä, miten niitä oikeasti hoidetaan.
Asiallinen paikka. - minä täällä
***** kirjoitti:
Vielä vinkki jokaiselle aidosti eläinten hyvinvoinnista huoltakantavalle. Tehkää lahjoitus joko eläinkoti Toivolle tai eläinsuojeluyhdistyksen Pesälle. Lahjoittaa voi niin rahaa, kuin ruokaakin. Pienetkin lahjotukset tulevat varmasti tarpeeseen!
olen samaa mieltä kanssasi
- fugua
eläinten ystävä kirjoitti:
Se on päivän selvä asia, että, ihminen joka ei huolehdi lemmikistään, ei todellakaan tarvitse minkäänlaista lemmikkiä. Aina hävyttömämpää on karkuuttaa sairas kissa, ja syyttää vielä ihmistä, joka on sen korjannut talteen, että muka siellä sairastunut, hyvähän se on täällä henkselit paukkuen puhkua, omaa huolimattomuuttaan.
Jos otatte eläimen, pitäkää siitä myös huoli. On hyvä, että meillä on nämä eläinkodit Toivo ja Pesä. On monen lemmikin henki säilynyt näitten ansiosta. Heidän henkilökunnalleen kuuluu kiitos, eikä haukkumiset.uskomatonta valitusta kun joku tekee työtään.jos rakastatte lemmikkejänne pidätte niistä myös huolta.jokaiselle sattuu joskus vahinkoja...niinku esim jollain kissa karkasi maksat siitä 50e..mitä sitten se on rakas lemmikkisi...haloo!!!.verrattavissa että jos ajat ylinopeutta ni poliisi sakottaa!VIRHEISTÄ JOUTUU MAKSAMAAN.toivottavasti niistä myös opimme!EIKÄ SE KOIRANRUOKAPUSSIN HINTA KERRO HUOLEHDITKO KOIRASTASI!minä olen varmaan aika paska ihminen ja en rakasta meijän koiraa kun meijän koiran 15kg säkki maksaa28e eikä 70e....prkl..meijän repe vähä liho välillä mutta laitoin sen kuurille ja taas on kaveri kunnossa!jos meijän koira karkaisi helpompi se on hakea toivolta kun ettiä jostain metsistä.ja olisin enemmänkin kun tyytyväinen jos antasin 50e ja saisin koirani takaisin eikä tarvitsisi montaa vuorokautta murehtia.ja toivo loukuttaa kissat joista soitettu toivolle että niistä on harmia kun irrallaan kuseksivat toisten tonteille.PITÄKÄÄ KISSANNE KIINNI!itse pidän koirastani huolta ja päästän ainoastaan metsässä/aidatulla takapihallamme vapaaksi ja opetettu että tulee luokse joten ei ole haittaa muille ihmisille/lemmikeille,ei paskaa eikä kusta toisten pihoille.sellanen ihminen kellä ei ole lemmikkejä ni ei vituta mikään muu niin paljon kun toisten koirien/kissojen kuset ja paskat pihalla!miettikäähän että teillä ei ole lemmikkejä ja teidän tontille tulee vieras kissa tai koira ja vääntää siihen kunnon kuset tai tortut ja sä itte siivoot ne vaikka ei ole sun lemmikki!että sillälailla:)pitäkäähän lemmikeistänne huolta!ja ettei ne pasko tai kuse toisten tonteille ku tääl vissiin tätä mettääkin riittää.....
- ¨¨¨¨¨¨
fugua kirjoitti:
uskomatonta valitusta kun joku tekee työtään.jos rakastatte lemmikkejänne pidätte niistä myös huolta.jokaiselle sattuu joskus vahinkoja...niinku esim jollain kissa karkasi maksat siitä 50e..mitä sitten se on rakas lemmikkisi...haloo!!!.verrattavissa että jos ajat ylinopeutta ni poliisi sakottaa!VIRHEISTÄ JOUTUU MAKSAMAAN.toivottavasti niistä myös opimme!EIKÄ SE KOIRANRUOKAPUSSIN HINTA KERRO HUOLEHDITKO KOIRASTASI!minä olen varmaan aika paska ihminen ja en rakasta meijän koiraa kun meijän koiran 15kg säkki maksaa28e eikä 70e....prkl..meijän repe vähä liho välillä mutta laitoin sen kuurille ja taas on kaveri kunnossa!jos meijän koira karkaisi helpompi se on hakea toivolta kun ettiä jostain metsistä.ja olisin enemmänkin kun tyytyväinen jos antasin 50e ja saisin koirani takaisin eikä tarvitsisi montaa vuorokautta murehtia.ja toivo loukuttaa kissat joista soitettu toivolle että niistä on harmia kun irrallaan kuseksivat toisten tonteille.PITÄKÄÄ KISSANNE KIINNI!itse pidän koirastani huolta ja päästän ainoastaan metsässä/aidatulla takapihallamme vapaaksi ja opetettu että tulee luokse joten ei ole haittaa muille ihmisille/lemmikeille,ei paskaa eikä kusta toisten pihoille.sellanen ihminen kellä ei ole lemmikkejä ni ei vituta mikään muu niin paljon kun toisten koirien/kissojen kuset ja paskat pihalla!miettikäähän että teillä ei ole lemmikkejä ja teidän tontille tulee vieras kissa tai koira ja vääntää siihen kunnon kuset tai tortut ja sä itte siivoot ne vaikka ei ole sun lemmikki!että sillälailla:)pitäkäähän lemmikeistänne huolta!ja ettei ne pasko tai kuse toisten tonteille ku tääl vissiin tätä mettääkin riittää.....
Tämä ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen..
Toimiikos tuo löytöeläinkoti toivo skinnarilassa nykyään? Olen huomannut, että yhden talon pihassa on auto, jossa tuo nimi lukee. Talon pihassa on myös kaksi koiraa, joista olen hieman huolissani. En tiedä ovatko koirat aina ulkona, mutta niiden haukunta kuuluu sisälle vähän väliä (tälläkin hetkellä). Olen myös kuullut koirien uikuttavan, kun olen kävellyt talon ohi. En tiedä onko niillä pihassa koppia, mutta melko usein näyttävät ulko-oven edessä istuvan ja tulevat heti aidan viereen haukkumaan, jos joku ohi kävelee. Mitenköhän kovilla pakkasilla niitä saa ulkona pitää, nytkin näyttää olevan yli kymmenen astetta.. Onkohan kukaan muu huomannut tai kiinnittänyt asiaan huomiota. - kasvattaja
¨¨¨¨¨¨ kirjoitti:
Tämä ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen..
Toimiikos tuo löytöeläinkoti toivo skinnarilassa nykyään? Olen huomannut, että yhden talon pihassa on auto, jossa tuo nimi lukee. Talon pihassa on myös kaksi koiraa, joista olen hieman huolissani. En tiedä ovatko koirat aina ulkona, mutta niiden haukunta kuuluu sisälle vähän väliä (tälläkin hetkellä). Olen myös kuullut koirien uikuttavan, kun olen kävellyt talon ohi. En tiedä onko niillä pihassa koppia, mutta melko usein näyttävät ulko-oven edessä istuvan ja tulevat heti aidan viereen haukkumaan, jos joku ohi kävelee. Mitenköhän kovilla pakkasilla niitä saa ulkona pitää, nytkin näyttää olevan yli kymmenen astetta.. Onkohan kukaan muu huomannut tai kiinnittänyt asiaan huomiota.En tiedä, missä tuo Toivo asuu, ehkäpä siellä Skinnarilassa, mutta hoitokoti on Nuijamaalla. Jos ne koirat ovat ns. ulkokoiria, eli niillä on paksu pohjavilla, kyllä ne ulkona pärjäävät kovillakin pakkasilla, esim. Samojedit, Huskyt, Lappalaiset koirat yleensäkin. Eiväthän ne edes halua olla sisällä.
Kyllä tuo Toivo varmasti osaa koiransa hoitaa oikein, turhaan on huolehtia niistä.
Jos haukunta häiritsee, siitä voi käydä hänen kanssaan keskustelemassa. - ~~~~
kasvattaja kirjoitti:
En tiedä, missä tuo Toivo asuu, ehkäpä siellä Skinnarilassa, mutta hoitokoti on Nuijamaalla. Jos ne koirat ovat ns. ulkokoiria, eli niillä on paksu pohjavilla, kyllä ne ulkona pärjäävät kovillakin pakkasilla, esim. Samojedit, Huskyt, Lappalaiset koirat yleensäkin. Eiväthän ne edes halua olla sisällä.
Kyllä tuo Toivo varmasti osaa koiransa hoitaa oikein, turhaan on huolehtia niistä.
Jos haukunta häiritsee, siitä voi käydä hänen kanssaan keskustelemassa.En tiedä ovatko koirat ns. ulkokoiria, kun en koirarotuja hyvin tunne. Näyttävät mielestäni joltain pystykorvilta. Haukunta ei häiritse, mutta se uikutus säälittää. Surullista, jos joutuvat päivät pitkät yksin siellä pihalla kyyhöttämään, kun ei siellä sitä liikkumatilaa näytä kovin paljon olevan. En ole esimerkiksi ikinä nähnyt, että kukaan niitä lenkillä käyttäisi.
En siellä toisaalta 24h vuorokaudessa ole kyttäämässä, joten en tiedä miten asiat oikeasti ovat. Eläinrakkaana ihmisenä ajattelin vain, jos joku tietäisi, niin saisi mielenrauhan. - kasvattaja
~~~~ kirjoitti:
En tiedä ovatko koirat ns. ulkokoiria, kun en koirarotuja hyvin tunne. Näyttävät mielestäni joltain pystykorvilta. Haukunta ei häiritse, mutta se uikutus säälittää. Surullista, jos joutuvat päivät pitkät yksin siellä pihalla kyyhöttämään, kun ei siellä sitä liikkumatilaa näytä kovin paljon olevan. En ole esimerkiksi ikinä nähnyt, että kukaan niitä lenkillä käyttäisi.
En siellä toisaalta 24h vuorokaudessa ole kyttäämässä, joten en tiedä miten asiat oikeasti ovat. Eläinrakkaana ihmisenä ajattelin vain, jos joku tietäisi, niin saisi mielenrauhan.Voit varmaan kertoa, millä kadulla nämä koirat ovat, voisin vaikka käydä vilkaisemassa ihan ohikulkijana niitä.
Kyllähän niitä pitäisi lenkittää, vaikka ulkokoiria olisivatkin.
Usein näkee esim. Norjanharmaita, jotka jahtikauden päätyttyä ovat melkeimpä tarhakoirina, kyllä nekin mielellään lenkille lähtevät, vaikka jahtiaikana kyllä sitä liikuntaa tulee yllinkyllin.
Sama ajokoirat, ne viettävät kesän pihapiirissä turhautumassa, ellei niitä kunnolla juokseteta välillä.
Sitä en tiedä, harrastaako Toivo jotakin koiriensa kanssa, tai metsästääkö.
Koira osaa myös kerätä huomiota sillä uikkaamisella, vaikka kaikki olisi kuinka hyvin.
On tällainen hyvä esimerkki ihan omasta Samojedista. Meillä asui minun äiti vanha talon toista päätyä, kun lähdimme aamulla töihin, jätimme koiran aidatulle piha-alueelle ulos.
Äitini kertoi, että heti kun auton perävalot hävisivät, tuo karvaturri oli mennyt hänen ikkunansa alle ja nostellut käpäliään ja itkenyt surkeasti, muka kylmää, vaikka ei ehtinyt siellä olla 10 min. kauempaa. Ja ihan sama, oli talvi, tai kesä.
Hän tietysti otti sitten raukan sisälle lämpimään. Sitten hän oli ruennut miettimään, että tuo koirahan huijaa häntä mennen tullen ja mielin määrin.
Hän alkoi käydäkin vaan sanomassa, että sulla mikä kylmä ole ja koira oli ihan tyytyväisesti ollut sitten pihalla ja oppi seurustelemaan ohikulkijoiden kanssa aidan takaa. Se ei haukkunut, se oli sellaista kuin pikkulapsen jokellusta ja aina joku pysähtyi jututtamaan. Niin kuluivat koiran, sekä äitini päivät ratevasti pihalla seurustellen. - ~~~~
kasvattaja kirjoitti:
Voit varmaan kertoa, millä kadulla nämä koirat ovat, voisin vaikka käydä vilkaisemassa ihan ohikulkijana niitä.
Kyllähän niitä pitäisi lenkittää, vaikka ulkokoiria olisivatkin.
Usein näkee esim. Norjanharmaita, jotka jahtikauden päätyttyä ovat melkeimpä tarhakoirina, kyllä nekin mielellään lenkille lähtevät, vaikka jahtiaikana kyllä sitä liikuntaa tulee yllinkyllin.
Sama ajokoirat, ne viettävät kesän pihapiirissä turhautumassa, ellei niitä kunnolla juokseteta välillä.
Sitä en tiedä, harrastaako Toivo jotakin koiriensa kanssa, tai metsästääkö.
Koira osaa myös kerätä huomiota sillä uikkaamisella, vaikka kaikki olisi kuinka hyvin.
On tällainen hyvä esimerkki ihan omasta Samojedista. Meillä asui minun äiti vanha talon toista päätyä, kun lähdimme aamulla töihin, jätimme koiran aidatulle piha-alueelle ulos.
Äitini kertoi, että heti kun auton perävalot hävisivät, tuo karvaturri oli mennyt hänen ikkunansa alle ja nostellut käpäliään ja itkenyt surkeasti, muka kylmää, vaikka ei ehtinyt siellä olla 10 min. kauempaa. Ja ihan sama, oli talvi, tai kesä.
Hän tietysti otti sitten raukan sisälle lämpimään. Sitten hän oli ruennut miettimään, että tuo koirahan huijaa häntä mennen tullen ja mielin määrin.
Hän alkoi käydäkin vaan sanomassa, että sulla mikä kylmä ole ja koira oli ihan tyytyväisesti ollut sitten pihalla ja oppi seurustelemaan ohikulkijoiden kanssa aidan takaa. Se ei haukkunut, se oli sellaista kuin pikkulapsen jokellusta ja aina joku pysähtyi jututtamaan. Niin kuluivat koiran, sekä äitini päivät ratevasti pihalla seurustellen.En viitsisi täällä keskustelupalstalla alkaa kenenkään osoitteita levittelemään, vaikkei se varmaan kiellettyä ole, kun netistäkin löytyy. Googleta vaikkapa "löytöeläinkoti toivo", niin löytyy sekä Nuijamaan osoite että tämä toinen.
En tosiaan tiedä onko koirien omistaja Toivo, mutta pihassa oleva auto kiinnitti huomioni.
- servilia10
Ystävättäreni koira "katosi" kyseisestä hoitolasta vuorokaudessa. Yritimme etsiä Merriä viikkokaupalla , tuloksetta. Merri on tai oli minun narttuni pentu. Vitutti!!!! Lopuksi tämä Toivo Raussi uhkasi minua poliisilla, jos en lopeta hänen liiketoimintansa häirintää. Etitiin sen kotiympäristö ja kaikki ja .....
- servilia10
Vittu ko miun viestit ohjautuu väärään osotteeseen. Jos sul on kavereita huonoista kokemuksista epätoivoo vastaan, niin tervetuloo.
- servilia10
Nyt titaa tulla oikeeseen osoitteseen. Ennnen mie tapan oman koiran ko vien sinne.
- ~~~~
servilia10 kirjoitti:
Nyt titaa tulla oikeeseen osoitteseen. Ennnen mie tapan oman koiran ko vien sinne.
Taas siellä toinen koira istuu oven edessä ja haukkuu, selvästi haluaa sisälle. Haukkunut siinä jo 1,5 tuntia. Ulkona on 15 astetta pakkasta, yöksi luvattu -20. Jos se siellä vielä myöhempään illalla istuu ja haukkuu, niin sitten puutun asiaan. Käykööt poliisit sitten tarkistamassa koiran olot.
- Pörröli
~~~~ kirjoitti:
Taas siellä toinen koira istuu oven edessä ja haukkuu, selvästi haluaa sisälle. Haukkunut siinä jo 1,5 tuntia. Ulkona on 15 astetta pakkasta, yöksi luvattu -20. Jos se siellä vielä myöhempään illalla istuu ja haukkuu, niin sitten puutun asiaan. Käykööt poliisit sitten tarkistamassa koiran olot.
No eipä uskoisi että olisi itse eläinhoitolan pitäjän koiria, vaikka tosiaan mainitsemassasi kaupunginosassa hän asustaa. Osoite löytyy kyllä netistä, ja toivon, että olet asiaa vienyt tosiaan eteenpäin, mikäli koissulit yöt ulkona viettävät! Taidanpa itsekin koukkailla iltalenkkiäni hieman kauempaa vastedes.
- Toivon poika
~~~~ kirjoitti:
Aikaa kulunu näköjään aika huolella, mut selvennetäänpä nyt asiaa kuitenkin.
En tiiä kyl missä oon ollu tuona päivänä tohon aikaan kun on näköjään ollu lyhyt työpäiväkin, mutta varmaan oon ollu Toivon luona sairaalassa.
Jos oisin ollu kotona, niin varmasti oisin avannu koiran ovelle. Ei se tosin ois välttämättä tullu edes sisällekään. Sillä oli nimittäin tohon aikaan vähän elämä sekasin kun Toivo oli sairaalassa, niin saatto haukkua ovella vaikka ei sisälle haluunukaan. Toinen koira oli kyl sisällä, mut toi ei sisällä tykänny olla, vaan viihty aina ulkona kovilla pakkasillakin.
Poliisikin noihin aikoihin soitteli ilmottaakseen, että olivat käyny pihalla kattomaan kun joku huolestunut kansalainen oli niille soittanu. Totes konstaapelikin, että tuntuu monet ihmiset vieraantuneen luontokappaleiden elosta.
Toivo tosiaan sai laajan aivoinfarktin 26.11.2009 ja ajoi autollaan lyhtypylvääseen. Sairaalassa tais mennä pari kuukautta ja vaikka toi tällä hetkellä kävelee ihan ok ja pärjää jotenkuten omillaan, on mies pihalla kun lumiukko. Miettikää siis vielä jos tahdotte sairasta vanhusta panetella.
Toivon taidoissa hoitaa joitain eläimiä ja pitää yllä hyvää hygieniaa oli tietty puutteita, mutta taso oli sitä mitä voi vuonna 1938 syntyneellä miehellä olla. Ei maailma ollu käsidesistä tehty tohon aikaan. 60-luvulla oli vielä keskustassakin talojen pihoilla tunkiot.
Nykyään tarha toimii nimellä Tassutarha ja tarhan pitäjä tuli puikkoihin jo heti marraskuussa. Miun vastuulla ne oli onneks vaan pari päivää, sillä oman palkkatyön ohessa niistä ei kuitenkaan pystyny niin kunnollisesti huolehtimaan kun pitäs.
Laura osaa nyt hoitaa eläimiä tosi hyvin ja kaikki kissatkin on pysyny terveinä tähän mennessä. Kuitenkaan Lauralla ei ois ollu mitään mahdollisuutta rakentaa eläinten hoitoon tiloja, joten saamme kiittää Toivoa siitä, että Tassutarhan olemassa olo on mahdollinen.
Eläinten ystävänä Toivo lahjoitti eteenpäin kaiken mitä tarhalla oli. Ja niitä vartenhan lainaakin oli aikanaan otettu 10 000 euroa. Turha siis puhuakaan eläinten vihaamisesta.
Jos jollain on jotain kysyttävää vielä, niin mie voin järkeviin kysymyksiin vastata sen mukaan mitä asiasta satun tietämään. - vttsmr
Toivon poika kirjoitti:
En tiiä kyl missä oon ollu tuona päivänä tohon aikaan kun on näköjään ollu lyhyt työpäiväkin, mutta varmaan oon ollu Toivon luona sairaalassa.
Jos oisin ollu kotona, niin varmasti oisin avannu koiran ovelle. Ei se tosin ois välttämättä tullu edes sisällekään. Sillä oli nimittäin tohon aikaan vähän elämä sekasin kun Toivo oli sairaalassa, niin saatto haukkua ovella vaikka ei sisälle haluunukaan. Toinen koira oli kyl sisällä, mut toi ei sisällä tykänny olla, vaan viihty aina ulkona kovilla pakkasillakin.
Poliisikin noihin aikoihin soitteli ilmottaakseen, että olivat käyny pihalla kattomaan kun joku huolestunut kansalainen oli niille soittanu. Totes konstaapelikin, että tuntuu monet ihmiset vieraantuneen luontokappaleiden elosta.
Toivo tosiaan sai laajan aivoinfarktin 26.11.2009 ja ajoi autollaan lyhtypylvääseen. Sairaalassa tais mennä pari kuukautta ja vaikka toi tällä hetkellä kävelee ihan ok ja pärjää jotenkuten omillaan, on mies pihalla kun lumiukko. Miettikää siis vielä jos tahdotte sairasta vanhusta panetella.
Toivon taidoissa hoitaa joitain eläimiä ja pitää yllä hyvää hygieniaa oli tietty puutteita, mutta taso oli sitä mitä voi vuonna 1938 syntyneellä miehellä olla. Ei maailma ollu käsidesistä tehty tohon aikaan. 60-luvulla oli vielä keskustassakin talojen pihoilla tunkiot.
Nykyään tarha toimii nimellä Tassutarha ja tarhan pitäjä tuli puikkoihin jo heti marraskuussa. Miun vastuulla ne oli onneks vaan pari päivää, sillä oman palkkatyön ohessa niistä ei kuitenkaan pystyny niin kunnollisesti huolehtimaan kun pitäs.
Laura osaa nyt hoitaa eläimiä tosi hyvin ja kaikki kissatkin on pysyny terveinä tähän mennessä. Kuitenkaan Lauralla ei ois ollu mitään mahdollisuutta rakentaa eläinten hoitoon tiloja, joten saamme kiittää Toivoa siitä, että Tassutarhan olemassa olo on mahdollinen.
Eläinten ystävänä Toivo lahjoitti eteenpäin kaiken mitä tarhalla oli. Ja niitä vartenhan lainaakin oli aikanaan otettu 10 000 euroa. Turha siis puhuakaan eläinten vihaamisesta.
Jos jollain on jotain kysyttävää vielä, niin mie voin järkeviin kysymyksiin vastata sen mukaan mitä asiasta satun tietämään.No, voimme olla montaa mieltä toivon eläimiin kohdistuvasta rakkaudesta. Jos tieten tahtoen tuunataan pentuja ja piellään hyvänä pallikolleja ni se on kaukana eläinystävällisyydestä.
Kehtaatkin tulla tänne puolustelemaan. Häpeää et osaa toivon poikana tuntea. - ccccccc
vttsmr kirjoitti:
No, voimme olla montaa mieltä toivon eläimiin kohdistuvasta rakkaudesta. Jos tieten tahtoen tuunataan pentuja ja piellään hyvänä pallikolleja ni se on kaukana eläinystävällisyydestä.
Kehtaatkin tulla tänne puolustelemaan. Häpeää et osaa toivon poikana tuntea.Sinun puolesta tässä kyllä häpeää pitäisi tuntea, olipa taas todella rakentava kommentti
- Toivon poika
vttsmr kirjoitti:
No, voimme olla montaa mieltä toivon eläimiin kohdistuvasta rakkaudesta. Jos tieten tahtoen tuunataan pentuja ja piellään hyvänä pallikolleja ni se on kaukana eläinystävällisyydestä.
Kehtaatkin tulla tänne puolustelemaan. Häpeää et osaa toivon poikana tuntea.Aikamoista panettelua syyttää pentutehtailusta ilman minkäänlaista perää. Eikä oo pokkaa kirjotella omalla nimellä kun pitää nimimerkiksi laittaa vttsmr?
- mie ja misse
Toivon poika kirjoitti:
Aikamoista panettelua syyttää pentutehtailusta ilman minkäänlaista perää. Eikä oo pokkaa kirjotella omalla nimellä kun pitää nimimerkiksi laittaa vttsmr?
Kiitos selvityksestäsi isäsi Toivon tilanteesta.
Olit rohkea ottaessasi tämä vanhan ketjun esiin ja kerroit Toivon tilanteesta, vaikka tiesitkin saavasi haukkumisia palkaksesi.
Meitä on kuitenkin monia, jotka olemme kiitollisia isäsi Toivon työstä eläinten hyväksi. Itseäni on askarruttanut miksi hän lopetti toiminnan. Nyt tiedämme syyn.
Sinulle vielä, älä pahoita mieltäsi typerien ihmisten haukuista.
He ovat jostain syystä katkeroituneita ja elämässään epäonnistuneita, jotka kadehtivat toisten ihmisten saamaa julkista myönteistä huomiota. Toivohan oli perustaessaan hoitolan usein julkisuudessa, joten hänelle kateelliset henkilöt aloittivat parjauskampanjansa.
Sinulle ja isällesi Toivolle hyvää kesän jatkoa! - Toivon tunteva
vttsmr kirjoitti:
Kehtaatkin tulla tänne puolustelemaan. Häpeää et osaa toivon poikana tuntea.On sinulla otsaa, kuule, kenenhän sitä häpeää pitäisi tuntea, SINUN, siis sinun, kyllä sietää hävetä tuota saastaa, jota tänne suolsit. Anteeksipyyntö Toivon pojalle on paikallaan, mutta ei sinusta siihen ole, raukka.
- kaponna
Toivon tunteva kirjoitti:
On sinulla otsaa, kuule, kenenhän sitä häpeää pitäisi tuntea, SINUN, siis sinun, kyllä sietää hävetä tuota saastaa, jota tänne suolsit. Anteeksipyyntö Toivon pojalle on paikallaan, mutta ei sinusta siihen ole, raukka.
ei selvinnyt meidän kissan kohtalo ( hirveesti vihaa =(( )
niin jos ronttiin törmäätte, luvassa löytöpalkkio!
musta puoli angora...tassutarhalla kuva..
http://www.karkulaiset.fi/index.php?option=com_adsmanager&page=show_ad&adid=6021&catid=6&Itemid=0
0400n 545 668 - hau hau nau nau
Toivon poika kirjoitti:
Jos jollain on jotain kysyttävää vielä, niin mie voin järkeviin kysymyksiin vastata sen mukaan mitä asiasta satun tietämään.on se kumma kun laaja aivoinfarkti haisee viinalle. Siinä paikalle sattunena ihmettelin miestä, kun toisessa jalassa on kenkä ja toinen jalka on paljaana.
Yrittää vain ooppeliaan pois lyhtypylväästä, joka muuten vieläkin taitaa olla vinossa.(siinä, kun Lavolasta mennään ja käännytään kuutostielle Imatran suuntaan). Siinä ooppeli nesteet pihalla ja öljyä vuotavana on miehen kovassa käskyssä. Renkaat savuten yritti mies saada ooppelinsa pois siitä, mutta eipä onnistunut.
No, sinitakkiset miehet koppiautollaan noutivat miehen.
- Kissan vihaaja
tietää että käy nappaileen kissoja. Mie ilmoitankin heti että hakee mein naapurin katin pois niin ei tartte korjailla meidän pihalta sen paskoja enään.
- on kissa
Kissa on siisti eläin eikä pasko kuin koirat. Toivottavasti hiiret, rotat ja myyrät valtaavat talosi, kun kissa sieltä viedään pois saalistamasta.
- toivoa on!
on kissa kirjoitti:
Kissa on siisti eläin eikä pasko kuin koirat. Toivottavasti hiiret, rotat ja myyrät valtaavat talosi, kun kissa sieltä viedään pois saalistamasta.
Itse hankin pienen kissanpennun vuonna 2007 Toivolta. Kissa maksoi 80 euroa ja toivo selitti miulle minkä vuoksi. Kiinniottokulut, rokotukset ja huolenpito. Ei ole miusta mitenkään rahastusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216755Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562313- 1471867
- 851271
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981065- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.90963- 32850
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon152783