näin veloitan kimppakyydit

nero32

Itse laskutan kimppakyydeistä seuraavasti, oletuksena että matkan pituus 100km/suunta jolloin edestakainen matka 200km

1 henkilö kyydissä: 8e
2 henkilöä kyydissä 8e 8e=16e
3 henkilöä kyydissä 8e 8e 8e=24e
4 henkilöä kyydissä 8e 8e 8e 8e=32e

eli hinta on aina sama riippumatta siitä monta henkilöä on kyydissä. En ala jakamaa summaa pienemmäksi siten, että 2-3 muuta tulee puoli-ilmaiseksi kyytiin.

Mikäli matkan pituus on lyhyempi penennän maksua suhteessa matkan pituuteen ja jos se kasvaa niin nostan summaa. esim 200km/suunta on maksu 16e/henkilö. Toisin sanoen 4e/100km

Jos alkaa nurina maksuista, niin ajan yksin ja valittajat jää rannalle ruikuttamaan. Ilmaisia lounaita ei ole enkä ota vapaamatkustajia kyytiin. minulla on käytössä aina 4-6v vanha premium auto ja siinä on muitakin kuluja tuolle 100km kun polttoaine. vakuutukset, renkaat, huollot, pissapojanneste, pierunhajuisten penkkien imurointi yms.

65

10066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lane

      mistä ajelet ja mihin?

    • Keppinen

      Vedä vaihdekeppiisi :(

      • nero32

        Kuulostaako kalliilta maksaa 100km ajosta 4e??? Idea systeemissä on siinä, että kyytiin pääsee halvalla, mutta toisaalta saan jotain vastinetta arvonalenemaan, huoltoihin ja ylläpitokuluihin. Autokin pitää vaihtaa 2-3v välein. 16e 100km keikasta (jos 3-4 läskiperse-mammaa/möhömaha-duunaria kyydissä) kuulostaa varmaan kovalta, tavallaanhan olen itse se joka ei maksa mitään, muut maksavat kulut. Mutta Mutta!!! Olisin itse helvetin tyytyväinen ja maksaisin mielelläni vaikka paljon enemmän jos minä saan olla se joka istuu muiden kyydissä ja oma auto ei kulu!!!

        Autoni muuten kuluttaa vajaa 6l dieseliä/100km, huollot 2v/30000km välein noin 300-400 keskiarvo jotkut halvempia jotkut kalliimpia, vakuutukset 550e/vuosi, renkaat kestää noin 3v, noin 400-500e saksasta tilattuna. Pissapojannestettä palaa talvella 1l/viikko. Arvonalenema noin 2000e/vuosi. Öljyä menee noin 0,5-0,8l/10000km extraa. korjauksiin ei ole mennyt nyt kuin 80e/vuosi. Dieselvero on noin 600e/vuosi paljon muita kuluja.

        aion nostaa hintaa jossain vaiheessa 5 euroon/100km/läskiperse, mutta mennään vielä 4 eurolla.


      • juupa se juu
        nero32 kirjoitti:

        Kuulostaako kalliilta maksaa 100km ajosta 4e??? Idea systeemissä on siinä, että kyytiin pääsee halvalla, mutta toisaalta saan jotain vastinetta arvonalenemaan, huoltoihin ja ylläpitokuluihin. Autokin pitää vaihtaa 2-3v välein. 16e 100km keikasta (jos 3-4 läskiperse-mammaa/möhömaha-duunaria kyydissä) kuulostaa varmaan kovalta, tavallaanhan olen itse se joka ei maksa mitään, muut maksavat kulut. Mutta Mutta!!! Olisin itse helvetin tyytyväinen ja maksaisin mielelläni vaikka paljon enemmän jos minä saan olla se joka istuu muiden kyydissä ja oma auto ei kulu!!!

        Autoni muuten kuluttaa vajaa 6l dieseliä/100km, huollot 2v/30000km välein noin 300-400 keskiarvo jotkut halvempia jotkut kalliimpia, vakuutukset 550e/vuosi, renkaat kestää noin 3v, noin 400-500e saksasta tilattuna. Pissapojannestettä palaa talvella 1l/viikko. Arvonalenema noin 2000e/vuosi. Öljyä menee noin 0,5-0,8l/10000km extraa. korjauksiin ei ole mennyt nyt kuin 80e/vuosi. Dieselvero on noin 600e/vuosi paljon muita kuluja.

        aion nostaa hintaa jossain vaiheessa 5 euroon/100km/läskiperse, mutta mennään vielä 4 eurolla.

        ...plaa plaa plaa


      • taksiko oot
        nero32 kirjoitti:

        Kuulostaako kalliilta maksaa 100km ajosta 4e??? Idea systeemissä on siinä, että kyytiin pääsee halvalla, mutta toisaalta saan jotain vastinetta arvonalenemaan, huoltoihin ja ylläpitokuluihin. Autokin pitää vaihtaa 2-3v välein. 16e 100km keikasta (jos 3-4 läskiperse-mammaa/möhömaha-duunaria kyydissä) kuulostaa varmaan kovalta, tavallaanhan olen itse se joka ei maksa mitään, muut maksavat kulut. Mutta Mutta!!! Olisin itse helvetin tyytyväinen ja maksaisin mielelläni vaikka paljon enemmän jos minä saan olla se joka istuu muiden kyydissä ja oma auto ei kulu!!!

        Autoni muuten kuluttaa vajaa 6l dieseliä/100km, huollot 2v/30000km välein noin 300-400 keskiarvo jotkut halvempia jotkut kalliimpia, vakuutukset 550e/vuosi, renkaat kestää noin 3v, noin 400-500e saksasta tilattuna. Pissapojannestettä palaa talvella 1l/viikko. Arvonalenema noin 2000e/vuosi. Öljyä menee noin 0,5-0,8l/10000km extraa. korjauksiin ei ole mennyt nyt kuin 80e/vuosi. Dieselvero on noin 600e/vuosi paljon muita kuluja.

        aion nostaa hintaa jossain vaiheessa 5 euroon/100km/läskiperse, mutta mennään vielä 4 eurolla.

        siehän sälli oot


      • nero32
        taksiko oot kirjoitti:

        siehän sälli oot

        Tollasia juttuja en todellakaan autossani kuuntele, yksikin poikkiteloinen sana ja on minun kyytiringistä ulkona. Minä en ole mikään persaukisten ilmainen taksikuski.


      • juupase juu
        nero32 kirjoitti:

        Tollasia juttuja en todellakaan autossani kuuntele, yksikin poikkiteloinen sana ja on minun kyytiringistä ulkona. Minä en ole mikään persaukisten ilmainen taksikuski.

        No veikkaan ettei sun kyytiis kukaan tarvikkaa!!!


      • Nero32
        juupase juu kirjoitti:

        No veikkaan ettei sun kyytiis kukaan tarvikkaa!!!

        kyydittäviä on enemmän kuin voin ottaa kyytiin. Yleensä jos joku kyyditettävistä on sairaana aukeaa paikka auki, kulut kerään aina ajopäivän päätteeksi. Tämän jutun tarkoitus on, että maksakaa hyvät ihmiset niistä kyydeistä. Auto on kallis kuluerä.


      • mmm.
        nero32 kirjoitti:

        Kuulostaako kalliilta maksaa 100km ajosta 4e??? Idea systeemissä on siinä, että kyytiin pääsee halvalla, mutta toisaalta saan jotain vastinetta arvonalenemaan, huoltoihin ja ylläpitokuluihin. Autokin pitää vaihtaa 2-3v välein. 16e 100km keikasta (jos 3-4 läskiperse-mammaa/möhömaha-duunaria kyydissä) kuulostaa varmaan kovalta, tavallaanhan olen itse se joka ei maksa mitään, muut maksavat kulut. Mutta Mutta!!! Olisin itse helvetin tyytyväinen ja maksaisin mielelläni vaikka paljon enemmän jos minä saan olla se joka istuu muiden kyydissä ja oma auto ei kulu!!!

        Autoni muuten kuluttaa vajaa 6l dieseliä/100km, huollot 2v/30000km välein noin 300-400 keskiarvo jotkut halvempia jotkut kalliimpia, vakuutukset 550e/vuosi, renkaat kestää noin 3v, noin 400-500e saksasta tilattuna. Pissapojannestettä palaa talvella 1l/viikko. Arvonalenema noin 2000e/vuosi. Öljyä menee noin 0,5-0,8l/10000km extraa. korjauksiin ei ole mennyt nyt kuin 80e/vuosi. Dieselvero on noin 600e/vuosi paljon muita kuluja.

        aion nostaa hintaa jossain vaiheessa 5 euroon/100km/läskiperse, mutta mennään vielä 4 eurolla.

        itsekin pidän vastaavia hintoja, joten toivottavasti kimppakyytiporukkani eivät sekoita minua sinuun. en lähtisi nimittelemään tuntemiani ihmisiä tuolla tavalla.


      • ollaan ihmisiksi
        nero32 kirjoitti:

        Kuulostaako kalliilta maksaa 100km ajosta 4e??? Idea systeemissä on siinä, että kyytiin pääsee halvalla, mutta toisaalta saan jotain vastinetta arvonalenemaan, huoltoihin ja ylläpitokuluihin. Autokin pitää vaihtaa 2-3v välein. 16e 100km keikasta (jos 3-4 läskiperse-mammaa/möhömaha-duunaria kyydissä) kuulostaa varmaan kovalta, tavallaanhan olen itse se joka ei maksa mitään, muut maksavat kulut. Mutta Mutta!!! Olisin itse helvetin tyytyväinen ja maksaisin mielelläni vaikka paljon enemmän jos minä saan olla se joka istuu muiden kyydissä ja oma auto ei kulu!!!

        Autoni muuten kuluttaa vajaa 6l dieseliä/100km, huollot 2v/30000km välein noin 300-400 keskiarvo jotkut halvempia jotkut kalliimpia, vakuutukset 550e/vuosi, renkaat kestää noin 3v, noin 400-500e saksasta tilattuna. Pissapojannestettä palaa talvella 1l/viikko. Arvonalenema noin 2000e/vuosi. Öljyä menee noin 0,5-0,8l/10000km extraa. korjauksiin ei ole mennyt nyt kuin 80e/vuosi. Dieselvero on noin 600e/vuosi paljon muita kuluja.

        aion nostaa hintaa jossain vaiheessa 5 euroon/100km/läskiperse, mutta mennään vielä 4 eurolla.

        Ilmaista kyytiä annat mutten ole varma moniko lähtisi mukaasi-kielenkäyttösi sen jo kertoo.


      • q
        nero32 kirjoitti:

        Kuulostaako kalliilta maksaa 100km ajosta 4e??? Idea systeemissä on siinä, että kyytiin pääsee halvalla, mutta toisaalta saan jotain vastinetta arvonalenemaan, huoltoihin ja ylläpitokuluihin. Autokin pitää vaihtaa 2-3v välein. 16e 100km keikasta (jos 3-4 läskiperse-mammaa/möhömaha-duunaria kyydissä) kuulostaa varmaan kovalta, tavallaanhan olen itse se joka ei maksa mitään, muut maksavat kulut. Mutta Mutta!!! Olisin itse helvetin tyytyväinen ja maksaisin mielelläni vaikka paljon enemmän jos minä saan olla se joka istuu muiden kyydissä ja oma auto ei kulu!!!

        Autoni muuten kuluttaa vajaa 6l dieseliä/100km, huollot 2v/30000km välein noin 300-400 keskiarvo jotkut halvempia jotkut kalliimpia, vakuutukset 550e/vuosi, renkaat kestää noin 3v, noin 400-500e saksasta tilattuna. Pissapojannestettä palaa talvella 1l/viikko. Arvonalenema noin 2000e/vuosi. Öljyä menee noin 0,5-0,8l/10000km extraa. korjauksiin ei ole mennyt nyt kuin 80e/vuosi. Dieselvero on noin 600e/vuosi paljon muita kuluja.

        aion nostaa hintaa jossain vaiheessa 5 euroon/100km/läskiperse, mutta mennään vielä 4 eurolla.

        "Kuulostaako kalliilta maksaa 100km ajosta 4e???"


        minusta tuo näyttää ilmaiselta,
        koska ei ainakaan meidän yksikään auto kulje alle 0,35 €/km, kun aivan kaikki laskee.
        (yrityksen autoista saame todelliset kulut, kun on yksityisautokin, niillä menee yli 0,40 e

        (tuo auto on 4,3 metrinen ja täysin kolhimatta on ajetu jo 25vuotta, eli bonukset 70% ja vakuutuspakkakuntana maalaiskylä jossa synnyin, vaika en siellä ole 25vuoteen asunut.

        näin sitä näkee kun on koettu ne mitä alle 18v autottomana haaveilin.


      • nero32 kirjoitti:

        Tollasia juttuja en todellakaan autossani kuuntele, yksikin poikkiteloinen sana ja on minun kyytiringistä ulkona. Minä en ole mikään persaukisten ilmainen taksikuski.

        Ei tuo hintasi kallis ole, otan itse enemmän yleensä alkossa käytöstä tästä n 60km yhteensä perin vähintään 20.00e hintaan pieniä extroja ruuat ja kahvit ja kyytejä riittää. En toimi taksina kun kyse on vapaaehtoisuudesta maksaa. Tosin vastaava matka ja vertailu etappi tekee taksilla 5-60euroon ne kun ei odota ilman. Bussilla 6.70 x 2 eli n 14euroa mutta on kiini aikatauluissa ja ei ne tällä seudulla juuri liiku tai kuskaa ovelta ovelle. Että ei tuo muutama euro sadalta kilometriltä ole mikään maksu, nosta hintaa monet on oikeesti valmiita maksamaan.


    • ----

      Itselläni on taksa ollut hämmästyttävän lähellä sinun taksoja. Ei ole kukaan ikinä valittanut, mutta asiasta on kyllä keskusteltu. Kun olen esittänyt autoon liittyviä kuluja kaikki ovat kyllä ymmärtäneet. Sitten kun huomioi mikä organisointi asiaan liittyy ja tyyppien nouto sekä vienti, tulee mullakin 4 tunnin matkaan helposti tunti täysin ylimääräistä aikaa. Ja joutuupa omia aikataulujakin joskus muokkaamaan kyytiläisille sopivaksi.

      Mutta kuten sanottu, ei ole tullut valituksia ja moni on itseasiassa sanonut kyytiäni halvaksi verrattuna muihin tarjoajiin. Ja onhan vaihtoehtona aina esim. VR, joka on helvetin paljon kalliimpi (~15e/100km). Pointtinahan koko hommassa on, että kumpikin osapuoli hyötyy ja noilla hinnoilla homma on joten kuten tasapainossa. Ei kyydin tarjoaja hommassa kuitenkaan voitolle pääse, ei lähellekään sitä.

      Voisi tuota taksaa jopa hieman korottaakin ja varmaan niin teenkin lähiaikoina, kysyntää on joka tapauksessa tällä hetkellä paljon.

    • Hmmm.

      Autoliiton laskelmien mukaan keskimääräiset autoilun kokonaiskustannukset ovat 45e/100km 3e/100km jokaista matkustajaa kohti. Hintasi ovat tähän (sekä julkisiin kulkuneuvoihin) nähden hyvin edulliset.

      • saahan

        siihen autoiluun 45e/100km menemään, joutuu kyllä jonkun vähintään v8 koneisen tuoreen auton laittamaan, ja ottaa tietenkin lainaa jota maksaa kymmeniä vuosia.
        Mutta kukin tyylillään.


      • höpsis.
        saahan kirjoitti:

        siihen autoiluun 45e/100km menemään, joutuu kyllä jonkun vähintään v8 koneisen tuoreen auton laittamaan, ja ottaa tietenkin lainaa jota maksaa kymmeniä vuosia.
        Mutta kukin tyylillään.

        Et ole huomioinut autoa sijoituksena: siihen sitoutuu suuri summa rahaa ja sijoituksen arvo tippuu kovaa vauhtia joka tapauksessa. Siihen päälle sitten kuluvat osat, huollot, bensat, vakuutukset, verot jne. Tuo 45e/100km sisältää koko auton elinkaaren kustannukset jaettuna kilometreille. Mitäs tästä opimme? Autoilu on yllättävän kallista.


      • Ootko kimppataksi oy

        Todellisuudessa 45e 3e=48e yksi hlö, kuljettaja?
        Esimerkki: 4 henkilöä, 100 kilometriä = 52e.
        Autoliitto tai sä oot vähän väärässä varmaankin kulujen suhteen.

        Vai maksatatko autoverot ja vakuutuksetkin kimppakyytiläisillä?

        Kimppakyydin idea on helppo ja ekologinen matkustustapa, jos ihmiset
        käyttäisivät kimppakyytejä enemmän. Rahojen laskeminen sentilleen ei
        välttämättä toimi aina kimppakyydeissä, joiden tilanteet vaihtelee.

        Opiskelija tai työtön tai liftari. Tai joku yrittäjä.
        Vai kimppakyytitaksiyrittäjä?

        Hakukone kimppakyydeille, kuten äkkilähdöille.


    • Erittäin Huolestunut

      Älä ota ketään kyytiin. Kävele. Ei kaiken tarvitse olla ilmaista, tosin jotkut ajattelevat toisin. Ne jotka antaa saavat myös. Elämäsi taitaa olla aika yksinkertaisen tylsä. Mustavalkea niinkuin sinäkin.

      • mmie

        Olipas typerä avautuminen, mutta sai kuitenkin hymyn aikaan...


      • gfhyrtfhfh
        mmie kirjoitti:

        Olipas typerä avautuminen, mutta sai kuitenkin hymyn aikaan...

        Ihme miten negatiivia kommentteja. Itse maksan usein ilomielin 15 euroa 200km:stä, ja se sama matka ois bussilla 36 euroa. Joten en valita. Nuo hinnat ovat todella edullisia!


      • gfhyrtfhfh kirjoitti:

        Ihme miten negatiivia kommentteja. Itse maksan usein ilomielin 15 euroa 200km:stä, ja se sama matka ois bussilla 36 euroa. Joten en valita. Nuo hinnat ovat todella edullisia!

        yleensä ajattelen! mielelläni maksan puolet siitä mitä joutuisin maksamaan junassa :-) en edes ole koskaan ajatellut asiaa noin hankalasti kuin täällä nyt kimppamaksuja puidaan huhuhuh....jokainen ajatelkoon maalaisjärjellä, vai mitä? esim. joensuu-helsinki on junalla yhteen suuntaan normaalihintana reilusti yli 60e.....mie mielelläni maksan suoraan 30e kuskille, joka ottaaa minut kyytiin.


    • ttttttttttttttt

      mitä köyhä?

    • MB S-SARJA

      itse silloin harvoin kun menen autolla töihin, otan kaikki mahdolliset ilmaiseksi kyytiin...
      Tuovat sitten konjakkipullot jouluna...

      Mutta yleensä menen taksilla töihin, 25/suunta... Ettei oma auto kulu.
      noin kerran viikossa menen kyllä helikopterilla (466e/suunta) mutta eipähän arvo omas autos alene niin paljon kun ei tule kilometrejä...

      Vedä alahuuli niskaan ja nielaise, KÖYHÄ.

      • :-)

        Kylläpäs MB-kaverilla on hankalaa :)


    • kimppakyytiläinen

      tollaisen k..pään kyytiin. Kyllä se ihmisarvo kerjätessäkin täytyy olla. Tarkkaan olet hintasi laskenut, eikä siinä mittään, mutta kuulostat jo ihan sellaiselta tyypiltä, että ammatiksesi ajelet, että saisit vissiin vielä vit..lla kyydissäsi olijoille. Toivottavasti en todellakaan eksy sun kyytiin ikinä. Mieluummin maksan reilun taksan täysjärkiselle kyyditsijälle. Häpäiset halventavilla puheillasi koko kimppaidean, jonka tarkoitus ei ole nyhtää viimeistä hintaa dollarin kuvat silmissä..eiköhän jokainen normaali kyytiläinen osaa vertailla hintoja juniin ja busseihin. Ja yllätys, yllätys, ymmärtävät jopa etteivät autot jalkahiellä liiku. Itsellä on ollut vain hyviä kokemuksia. Taksat on neuvoteltu aina erikseen ja sopimukseen on aina päästy ilman kalkulaattoria. Kiitos heille ja teille, jotka tarjoatte asiallista kyytiä tarvitsijoille.

      • huokaileeeeeee

        itse autoton,maksaisin mielellään jollekkin 4e 100km matkasta, ei millään pääse yksinmatkustava tuohon hintaan.
        Suomalaiset kun vaan tinkaa kaikesta, eikä tosiaan mieti että ei se auto pelkällä bensalla/dieselillä kulje =/


    • Monen tien tallaaja

      No niin, tämähän on Suomi24 -keskustelupalsta, ja osa kommenteista on aivan odotettua tasoa. Enkä nyt puhu mielipide-eroista vaan asiallisuuden tasosta. Jätän nämä kommentit omaan arvottomuuteensa.

      Mielipiteitä on monia, mutta en kyllä voi sanoa jakavani sitä mielestäni liian yleistä mielipidettäkään, että alkuperäisen kirjoittajan hinnoitteluperusteet olisivat pielessä. Taitaa taas monella kateus aukoa suuta ennen kuin aivot ajattelevat. Ja hui, kun vielä uskalsi myöntää soveltavansa noita tasapuolisia ja selkeitä pelisääntöjä! Johdonmukaisuus hinnoittelussakaan ei kai tee kenestäkään kiskuria.

      Kulukorvaukset omistajalle max 32 euroa on kohtuullinen korvaus siihen nähden, että mukaan on laskettu muitakin kuin pelkkiä polttoainekuluja (mikä on minusta vain oikeus ja kohtuus - ne kulut kun ovat omistajalle aivan oikeita kuluja ja kyytiläiselle aivan oikeita säästöjä). Vaikka auto olisi aina täynnä ja korvaukset auton omistajalle maksimit, ei tuo miltään helpolta rikastumistoiminnalta todellakaan kuulosta. Alkuperäisen kirjoittajan kyytiläisrinki on ymmärtämäni mukaan laajahko ja vakiintunutta, mutta silti uskoisin, että joskus liikutaan tyhjemmällä autolla, mikä lisäksi tasaa saatuja korvauksia.

      Toisekseen hinta kyytiläiselle 4e/100 km on hyvin edullinen. Jos sillä pääsee -vieläpä ilmeisen säännöllisesti ja helposti?- tekemään matkaa tarvitsematta vaivata itseään auton omistamisella, niin halpaahan tuo lysti matkustajalle on.

      Matkan hinnoittelu henkeä kohti on itse asiassa loistava tapa, nimenomaan kyytiläisen kannalta. Hinta on kyytiläiselle vakio, eikä se riipu siitä, kuinka moni muu sattuu tulemaan kyytiin tai jäämään pois. En minäkään jollekin VR:lle haluaisi maksaa kulut jaettuna sen junan matkustajien määrällä, vaan tietää tasan tarkkaan etukäteen, että matka maksaa x euroa ja piste.

    • Tämä sivusto

      ei kyllä toimi, joutaisi poistaa. Ainut jolla saa kyytiläisiä on kimppa.net, ja sieltä tulee vain asiallisia yhteydenottoja.

      • ajajavaan

        yleensä otan anispuolisen kyytiin ja melkein aina olen saanut korvauksen joko kaukopuheluna ugandaan tai kuitauksen nahkaiseen karvakantiseen omalla leimasimella


    • Mistä ja minne ajelet? Olisin itse menossa Lapinlahdelta Vantaalle toukokuun alussa..

    • ömmönnömmön

      Yäk.

      Miks sä oletat että joku haluis lukee sun natsihinnoittelusta silloin kun lukee kimppakyytipalstaa?

      En sano et hinta on natsi mut sä kyl selkeesti oot.

      • Ja mitäköhän sinäkin mahdat tuolla nyt periaatteessa tarkoittaa?


    • ei tarvi vääntää rau

      entä.. 5 henkilöa kyydissä 8 8 8... ziisus! siis 8 egee per nuppi ja piste

    • human being

      Jos satun sun kyytiin, käräytän sut justiin verottajalle...että ajele siihen katsoen...

      • stä...

        Ei tuo ole verottajaa kiinnostava asia. Se muuttuu sellaiseksi, jos toiminta on ammattimaista ja siitä jää voittoa. Noilla hinnoilla ei kyllä kuski pääse voitolle, ei lähellekään.


    • Kommentoimatta ollenkaan alkuperäisen viestin lähettäjän kielenkäyttöä tms.
      Niin toteaisin vain, että minä ajelen pitkää matkaa 1-2 kertaa vuodessa ja aina katselen jotain kimppakyytiläisiä siihen..

      Jujuna olisi tosiaan saada kulujen pienennystä ja pikkasen sitä siinä saakin, nyt kuitenki sitä on alkanut miettimään että onko se sen arvoista kun kyytiläisistä on aina vaivansa ja järjestelynsä ja sitten ne laittaa sähköpostia kyytiä edeltävänä iltana vaikka on sanonut että ei ole netin äärellä ja peruuttaa oman kyytinsä...

      Tosiaan kun voitolle ei kyytiläisillä pääse.. onko se sen arvoista? en tiedä. mutta silti otan tänäkin vuonna kyytiläiset mukaan.. itse en uskalla yhtäpaljon pyytää kuin nero, kun pienemmistäkin summista olen saanut vastineeksi peruutettuja matkoja ja nyrpeitä neniä...
      että se on se kiitos niistä kyydeistä olipa hinta sit mikätahansa..

      Kaikkein kivointahan olisi, että kyytiläinen itse vapaaehtoisesti haluaisi tarjota hieman enemmän kuin mitä itse kehtaa pyytää. ei se kuitenkaan kata autoilun kuluja, enkä 2krt vuodessa kyydissä olevilta oletakkaan että ne mun autovakuutukset ja verot yms maksaa, mutta sen yhden päivän nyt jos..

      Eli kyytiläisille vinkkinä, jos matka tuntuu halvalta ja kuski on mukava, miettikää jos voisitte antaa vaikka 5e pyynnin päälle (:

      • Totta.

        Kun ilmoittaisivat edes peruutuksista :) On ollut kertoja, joina olen siirtänyt aikatauluja kyytiläisten mieliksi ja saanut vastapalveluksena oharin. Pidän reilua korvausta kuskille ihan asiallisena ja kohtuullisena toimintatapana. Ja kuljen itse myös paljon kimppakyydillä, vaikka auton omistankin. Joskus olen itsekin miettinyt onko ilmoittelu kyydeistä enää järkevää, mutta vähävaraisena olen toistaiseksi vielä ilmoitellut.


      • Kerta viel
        Totta. kirjoitti:

        Kun ilmoittaisivat edes peruutuksista :) On ollut kertoja, joina olen siirtänyt aikatauluja kyytiläisten mieliksi ja saanut vastapalveluksena oharin. Pidän reilua korvausta kuskille ihan asiallisena ja kohtuullisena toimintatapana. Ja kuljen itse myös paljon kimppakyydillä, vaikka auton omistankin. Joskus olen itsekin miettinyt onko ilmoittelu kyydeistä enää järkevää, mutta vähävaraisena olen toistaiseksi vielä ilmoitellut.

        Pieni hyvitys kyydistä on toki paikallaan ja kuuluu minusta systeemiin, mutta onhan kimppakyydin tarjoamiseen muitakin syitä kuin se pieni symbolinen korvaus.

        Minusta on paljon mukavampi tehdä matkaa, jos on hyvää juttuseuraa. Lisäksi paremmalla omallatunnolla ajan isolla autollani, jos on joku kyydissä.

        Muutaman kerran olen tarjonnut ja tasan kerran olen kyydittävän saanut Tampere-Helsinki-välille. Oikein mukava ja fiksu nuori nainen, jonka kanssa riitti tarinoitavaa koko matkalle. Ihan sama, maksoiko kyydistään vitosen vai kympin. Oikeastaan harmi, ettei ole useammin asiaa Tampereelle - neito kun kertoi kulkevansa tuota väliä säännöllisesti ja usein kimppakyydillä.

        Hyvän tuurin lisäksi voi tietenkin käydä huono tuuri, puolin ja toisin.


    • Sairaspäiväraha

      Miettinen-Manninen?

    • tietäisikö kukaan

      tämä kimppakyytien veloitus
      totta jotakin pitää maksaa, mutta mikä on taksa ettei ole taksi ja laiton toiminnanharjoittaja

      • ....

        On se laillista, kunhan toiminta ei ole ammattimaista. Kaiken lisäksi se on myös kohtuullista.


    • oot idiootti

      Mikä köyhä ääliö?
      Mene töihin tienaamaan ja myy se autosi, jos sulla ei ole sitä varaa pitää.
      Kaikenlaisia laittomia taksisuhareita.

    • mobiilisti

      Kun on täysi autoetu, autosta maksetaan veroa muttei kilometreistä.

      Mitä tässä tilanteessa olisi sopivaa pyytää kimppakyydistä?

      Huom! Kyyditettävähän todennäköisesti ilmoittaa verotuksessa matkat bussihinnoin, eli tienaa selvää rahaa, kun kyyditsen häntä!

      • go8ufmy i cn

        mää oon niin rikas ettei tartte käydä töissä ollenkaan. ei tartte autoo ja muija antaa kyydit 4 € / 100 min


      • ranteet paukkuu
        go8ufmy i cn kirjoitti:

        mää oon niin rikas ettei tartte käydä töissä ollenkaan. ei tartte autoo ja muija antaa kyydit 4 € / 100 min

        jos esmes ottas 8 egee nenu ja sais bussin täytee, vaik viiskyt, ni sais ihan kivasti, mut kyl rahapajassaki saa, jos jaksaa kantaa hiluja viileesti ohi ovimanun


    • saakuti

      minä en ala työmatkalaisia kyyditsee jos eivät edes kahvikupposta tarjoa joskus, piruuttani oon kyytiin kinuajia jättänyt melko kauas kävelemään mootoriteiden reunoja tai kerotnut meneväni eri reittejä omi9en asioiden vuoksi

      • Tyhmää tosi tyhmää

        Et ole mukava tehdessäsi mitä kerrot.

        Ehkä et halua olla.


    • R

      tere!! MISTÄ AJAT MINNE!! KUOPIO TAMPERE VÄLI KE TAI TO!! 0466596185 RANE

    • kyllä tää oli täsä.

      ihan ilmaiseksi kyyditset ja joku vielä valittaa!
      saa mun puolesta liftarit ja kimppakyytiläiset mennä millä huvittaa.

    • Matkailija 1

      Tässä se periaate, et itse matkustat ilmaiseksi. Tolla samalla hinnalla pääsee junallakin. Kimppakyydin tarkoitushan on jakaa kuluja ja matkustaa halvemmalla. Joten piereskelehän rauhassa yksin.

      • .......

        "Tolla samalla hinnalla pääsee junallakin."

        Ei muuten pääse, ei lähimainkaan. Opiskelijat pääsee lähelle, mutta silti on juna kalliimpi.


    • Kiinteä hinnasto?

      Kimppakyydin idean ei olisi oltava rahanansaitseminen.

      Myös yhteisöllisyyttä voisi edistää.

      Eri ihmisillä on erilaiset mahdollisuudet maksaa matkoista.

      Takseilla on taksat.

      Onkohan se elinkeinonharjoittamista, jos kimppakyytiinsä liittää kiinteän hinnaston?

      • ehhhh

        "Kimppakyydin idean ei olisi oltava rahanansaitseminen."

        Olet erehtynyt, jos kuvittelet, että noilla hinnoilla pääsee ansaitsemaan.

        "Eri ihmisillä on erilaiset mahdollisuudet maksaa matkoista."

        Sama pätee julkisiin kulkuneuvoihin, ja auton omistamiseen ja sillä ajamiseen. Eli maksavat kyytiläiset voivat olla ehto koko ajon toteutumiselle.

        "Onkohan se elinkeinonharjoittamista, jos kimppakyytiinsä liittää kiinteän hinnaston?"

        No ei. Sillä pitäisi päästä ensi ansaitsemaan.


      • Ideaa systeemiin
        ehhhh kirjoitti:

        "Kimppakyydin idean ei olisi oltava rahanansaitseminen."

        Olet erehtynyt, jos kuvittelet, että noilla hinnoilla pääsee ansaitsemaan.

        "Eri ihmisillä on erilaiset mahdollisuudet maksaa matkoista."

        Sama pätee julkisiin kulkuneuvoihin, ja auton omistamiseen ja sillä ajamiseen. Eli maksavat kyytiläiset voivat olla ehto koko ajon toteutumiselle.

        "Onkohan se elinkeinonharjoittamista, jos kimppakyytiinsä liittää kiinteän hinnaston?"

        No ei. Sillä pitäisi päästä ensi ansaitsemaan.

        Idea voisi olla myös ystävälllisyys, ekologisuus,
        juttuseura automatkalle, vähän rhaa, mitä kukakin kykenee,
        hyvä mieli ehkä.

        Maailmanpolitiikan tila ja ihmisten oman politiikan tila on
        kapitalistinen tyhmyys.

        Voisitte olla onnellisempia. Ja muutkin.


    • Kulut puoliksi

      Jos kimppakyydistä ei oo valmis maksamaan kohtuullista korvausta voi kokeilla matkustamista julkisilla kulkuneuvoilla. Luulisi olevan sen jälkeen valmis maksamaan muutaman euron, kun on kokeillut parin kilsan kävelyä bussipysäkille ja kuluttanut ajastaan kaksin verroin enemmän kuin noudettaessa kimppakyytiin kotiportilta ja aikaa kuluu matkoihin vain puolet julkisiin verrattuna. Itse veloitan 65km työmatkasta 6ekee. Ai paljon vai? No mielelläni olisi jättänyt itse auton ostamatta ja kulkenut matkan 6:lla eurolla.

      • Raha ja sinä = kiva?

        6e 65km ok.

        Mutta joku 25e 100km ei oo ideaalinen kimppakyyti.


    • erä-jorma

      Itse otan kyytiin vain naisia ja maksu hoidetaan ns. luonnossa. Aina on kyytiläisiä riittänyt.

    • Hyväntekeväisyyttä

      Kyydintarvitsijoilla näyttää usein olevan hiljainen oletus siitä, että kyydistä maksamisen pitäisi rajoittua vain polttoainekuluihin. Ja bensarahojen maksussa ajatellaan, että "riittää kun vähän osallistun kuluihin", mikä ei välttämättä perustu mihinkään kuljettuun matkaan tai todelliseen kulutukseen tms.

      Ja muista kuluista per/km on turha yrittää puhua ilman että nokka alkaa näillä luonnonsäästäjillä nyrpistymään. Kimppakyyti tuollaisenaan on todellakin edullista nimenomaan kyydissäoleville, joiden ei tarvitse huolehtia autonostoista, vakuutuksista, veroista, huolloista, korjauksista ja autolla ylipäänsä huollellisesti ajamisesta. Miksi ihmisten, jotka ovat auton itselleen hankkineet, pitäisi tarjota hyväntekeväisyyden hengessä puoli-ilmaisia kyytejä kelle tahansa? Enkä puhu nyt voitontekemisestä, vaan oikeiden kulujen kattamisesta, jotka autolla ajamiseen väistämättä liittyy. Ihankuin auton omistaminen olisi jotenkin taivaasta annettu lahja jollekin, joka voi sitten tätä herkkua jaeskella näiden säästäjätiukkapipojen kanssa? Kyydittävä saa siis säästöperustein kysellä kyytejä, mutta jos autoileva alkaa puhumaan autoilun koko kustannuksista, hänet leimataan itsekkääksi kiskurimulkuksi, joka ei ymmärrä yhteisen hyvän päälle.

      Mutta onneksi tämä kaikki on vapaaehtoista. Kyytiin ei ole pakko ottaa, eikä kyytiin ole pakko tulla jos autoilun hinnat hirvittää. Kulut kuitenkin maksaa autonomistaja.

    • omatkulusimaksatitse

      No tottakai Auton omistaja maksaa autostaan aiheuttuvat kulut ei ne vieraalle Matkustajalle kuulu.Vain siitä matkasta aiheuttuviin polttoaine kuluihin kuuluu osallistua ei muihin.Näin se menee ja se siitä.

    • Mietippäs

      No kylläpä siitä matkanteosta johtuu aika moni muukin kulu, mikä autoilussa maksaa: huollot, vakuutus (kolarihistoria) ja ilmeisesti tulevaisuudessa myös ajamismäärään perustuva kilometrivero. Ihan sama kuin hyppäisin bussin kyytiin ja sanoisin, etten maksa kuin bussin kuluttaman kiisselin hinnan per bussissa oleva henkilömäärä. Taidan maksaa siinä vähän muustakin. Eli kuten aiemmin todettua, kimppakyyti on nimenomaan edullista kyydinruinaajille.

    • .......

      Ihan oikein on vaatia kyytirahaa, jossa huomioidaan kaikki kustannukset. Jos ei hinta kelpaa, ei tarvitse mennä kyseiseen kyytiin.

    • Brysseliläinen

      Itara ja ahne aloittaja. Mä ajan usein Brysselistä Hampurin kautta Köpikseen. Paikallinen yleinen taksa Hampuriin (n. 600 km) on 45-50 euroa. Eurooppalainen tapa rokottaa kimppakyytiläisiä on osallistuminen polttoainekuluihin, ei sentään auton hankintahintaan, huolto- ja käyttökuluihin. Kerran vielä: olet kitupiikki ahne! Juntti vielä kaiken lisäksi...

    • hmmmm...

      Aloittajalla on ihan oikea meininki. Riippuen taustoista voi marka olla riippuvainen maksavista matkustajista, eli ts. matka jäisi tekemättä, jos ei saa ulkopuolista rahoitusta. En muutenkaa ymmärrä itkua aiheesta: kaverin tarjoama "palvelu" vain lisää matkalaisten optioita. Ei se ole keltään pois. Ilmeisesti joidenkin mielestä olisi parempi jättää kokonaan tarjoamatta tuota mahdollisuutta.

      Peukkuja vaan aloittajalle :)

    • Anonyymi

      Miten tuonne kimppakyytiä saa lisättyä matkan mitä laitetaan kuvan tilaan kun tuntuu sitä vaativat. Osaaminen vajavaista.

    • Anonyymi

      Järjettömän halpaa. Oikeasti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe