Historic-rallien verenmaku?

Retkuilija

Täytyykö ajaa niin helvetin tosissaan, notta hienoja häkkyröitä tuhoutuu ulosajoissa? Pahaa teki katsella mm. pyhimys-Volvon tuhoutumista.Olen kyllä itse autourheilun kannattaja mutta jotain rotia pitäisi olla.

5

610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • p1800

      kerran ajetaan kilpaa niin siihen ikään kuin kuuluu se että silloin ajetaan"veren maku suussa".sen "sunnuntai ajelun" kun voi suorittaa ihan missä ja milloin vaan.
      aika harvoin ne autot tuhoutuu ihan totaalisesti ulos ajoissa,kyllä ne yleensä "parsitaan" kasaan.ja toisaalta ne on vaan autoja,ei mitään korvaamatonta.

      • "ne on vaan autoja,ei mitään korvaamatonta"

        Kyllä se autokin silloin tavallaan korvaamaton on, jos vastaavaa yksilöä ei löydy tilalle. Kyllä esinekin voi olla korvaamaton. Eri asia, jos uusia osia tehtäisiin, mutta kun ei yleensä tehdä. Siten näihin rallivehkeisiin menee osia, joita voisivat tarvita muutkin.

        Moni varmaan ajaa historicissa vain siksi, kun vanha auto on uutta halvempi rakennettava. Tämä on väärin. Vanhalla ajamiseen pitää olla jokin muu asenne kuin se, että sitä käytetään vain siksi kun se on uutta halvempi. Nämä kuskit eivät varmaan arvosta vanhaa autoa autona, vaan se on heille vain uutta halvempi kilpuri....

        Vanhoilla formuloilla ajettavat ratakilpailut ovat ehkä aidompaa historiccia kuin nämä henkilöautokilpailut. Formulat on kuitenkin tehty vain kilpailemiseen. Sensijaan ralliautolla on usein pitkä siviilikäyttöhistoria, joten ei sitä oikein sellaiseksi historialliseksi kilpuriksi voi mieltää, jos se vasta vanhana on kilpuriksi tehty...se on kuitenkin kilpurina uusi, vaikka se autona onkin vanha.

        Asia erikseen tietysti ovat ne vanhat ralliautot, jotka eivät ole siviililiikennettä ikinä nähneetkään.


      • p1800
        M1978 kirjoitti:

        "ne on vaan autoja,ei mitään korvaamatonta"

        Kyllä se autokin silloin tavallaan korvaamaton on, jos vastaavaa yksilöä ei löydy tilalle. Kyllä esinekin voi olla korvaamaton. Eri asia, jos uusia osia tehtäisiin, mutta kun ei yleensä tehdä. Siten näihin rallivehkeisiin menee osia, joita voisivat tarvita muutkin.

        Moni varmaan ajaa historicissa vain siksi, kun vanha auto on uutta halvempi rakennettava. Tämä on väärin. Vanhalla ajamiseen pitää olla jokin muu asenne kuin se, että sitä käytetään vain siksi kun se on uutta halvempi. Nämä kuskit eivät varmaan arvosta vanhaa autoa autona, vaan se on heille vain uutta halvempi kilpuri....

        Vanhoilla formuloilla ajettavat ratakilpailut ovat ehkä aidompaa historiccia kuin nämä henkilöautokilpailut. Formulat on kuitenkin tehty vain kilpailemiseen. Sensijaan ralliautolla on usein pitkä siviilikäyttöhistoria, joten ei sitä oikein sellaiseksi historialliseksi kilpuriksi voi mieltää, jos se vasta vanhana on kilpuriksi tehty...se on kuitenkin kilpurina uusi, vaikka se autona onkin vanha.

        Asia erikseen tietysti ovat ne vanhat ralliautot, jotka eivät ole siviililiikennettä ikinä nähneetkään.

        taida ainakaan suomen historic-ralleissa olla sellaisia autoja joita ei olis muita yksilöitä olemassa.esim. pyhymys volvo ei ole mitenkään harvinainen.itse ajan historic rallia siksi että mulle riittää vähän huononpikin suorituskykyinen auto ja kyseisen sarjan "rento meininki".jos halvalla haluaa päästä niin taitaa toi f-ryhmäläinen auto tulla kaikkein halvimmaksi ylläpitää.


      • Retkuilija

      • rre

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2468
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2230
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2059
    5. 173
      1876
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      43
      1865
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1548
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe