Olen etsinyt jo kauan eri tahoilta edullista asuntoa tai jopa kokonaan omaa mökkiä Italiasta (vuokralle), mieluusti jostain pienestä paikasta. Calabria ja erityisesti Tropea kiinnostavat sekä Toscanan alue. Olen ennenkin ollut Italiassa, mutta vain viikon lomilla kerallaan. Kokemuksesta huolimatta, en ole löytänyt kohtuuhintaista vaihtoehtoa asua suunnitelmieni mukaiset n. 3 kuukautta meren läheisyydessä. Matkan ajankohta on vielä vähän auki, ei vielä tänä vuonna, eikä varmaan ensi vuonnakaan. Olen aikaisin liikkeellä tarkoituksella! Eli siis, tietäisikö kukaan miten voisin löytää edullisen asunnon itselleni sieltä? Olen yrittänyt etsiä netistä itse, mutta törmään vain loma-asuntoihin, jotka ovat jotain 600 euroa viikko! Ei sen kummoinen tarvitse olla, pieni asunto yhdelle, oma kylppäri ja keittiö ja se on siinä. Tarkoitus onkin ikään kuin asua vaatimattomasti ja tutustua Italialaiseen kulttuuriin.
Olen todella kiitollinen kaikista vinkeistä! Aluksi mietin asuntovaihtoa yksityisen kanssa, mutta en ole varma, onko se hyvä vaihtoehto, onko sellaisesta kokemusta?
Mökki/asunto Italiasta muutamaksi kuukaudeksi?
1
797
Vastaukset
- Kulttuurimatkailija
Vastaan vain, koska itselläni on ollut saman tapaisia aikomuksia.
En kuitenkaan ole haaveillut Italiasta, minulla on aloitettuna jo kantokykyyni nähden liian monta kieltä.
Nyt olin jo vähällä toteuttaa aikeeni mennä Isoonbritanniaan pitemmäksi aikaa mutta sitten sieltä alkoi kuulua kielteisiä uutisia sikainfluenssasta, joten päätin siirtää.
Minulla on kuitenkin kokemuksia useammastakin maasta -ennen kaikkea kaupungeista- että asuntojen vuokrailmoituksiin törmäilee vähän siellä sun täällä; viimeksi tänä keväänä Pietarissa satuin kulkemaan erän puun ohi juuri kun mies oli niittaamassa siihen ilmoitusta vapaasta asunnosta :)
Saksalaisissa pikkukaupungeissa oli ainakin yhteen aikaan ilmoituksia vapaasta asunnosta talojen ikkunoissa.
Puolassa olen jopa hommannut katon pääni päälle paikallisesta kuppilasta; satuin menemään sisään aikaan jolloin paikalliset ukot olivat iltapäiväkaljoilla.
Tuollaiset kuppilat ovat muutenkin kokemukseni mukaan aarreaittoja; tarvitsee vain lähestyä pöytää ja sanoa paikallisella kielellä (ulkomaalaisittan murtaen) "hyvää päivää", ja ruveta kyselemään. Hyviä ja käyttökelpoisia ohjeita alkaa tulla oikealta ja vasemmalta :) Mutta ei siis turistipaikoissa. Vaan niissä paikoissa missä paikalliset ukot nauttivat päiväkaljaansa.
Niinkuin sanottu, Italiaan en ole sillä tavalla lähdössä, mutta olen lähdöss pikku Venezianreissulle marraskuun alkupäivinä, ja silkasta harrastuksesta aion ottaa selvää OLISIKO mahdollista löytää asunto JOS olisin sitä etsimässä...
Mutta olisiko nykyaikana (oletan että osaat kieltä) kovin vaikeata soittaa tai lähettää sähköpoistilla pikku ilmoitus johonkin kulmakuntalehteen ja pyytää vastauksia omaan sähköpostiin.
Ennen ilmoiteltiin lehdissä paljonkin, mutta kyllä niitä nykyisinkin vielä luetaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1407741Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.303007Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole3431932Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729422751587Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih1271371- 1001189
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1371102Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa
Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com191026Kirkonkylän puliveivarit
Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j21992Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille
Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.82951