Taloyhtiö

Suna

Voiko taloyhtiöltä saada itseään ja huoneistoaan koskevat pöytäkirjajäljennökset, koska tuntuu, että taloyhtiön hallitus luulee olevansa jonkunasteinen oikeustuomioistuin.

9

833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hallitus

      Voit saada vain yhtiökokousten pöytäkirjat. Voit yrittää pyytää hallituksen pöytäkirjaotetta itseäso koskevassa asiassa.

    • Outi

      Lähetä hallitukselle kirje ( jätä itsellesi kopio)jossa pyydät pöytäkirjaotteen kokouksesta joss käsiteltiin sinua koskevaa asiaa.

      Hallituksella ei ole taloyhtiössä minkäänlaisia lainsäätäjän tai poliisin valtuuksia, vaikka yhdellä sun toisella hallituksella sellainen käsitys asiantilasta tuntuu olevankin. Hallituksen "oikeusistunnot" ovat painoarvoltaan juridisesti nolla. Jos ne tekevät oikeusistunnoistaan pöytäkirjan, pyydä että kirjoittavat sen pehmeälle paperille, niin sille on sentään jotain käyttöä ;)

      Taloyhtiöiden hallituksiin tuppaa etsiytymään sellaisia reppanoita,joilla on mieletön vallanhimo mutta heikko asiantunetmus ja olematon kyvykkyys, ja jotka sen vuoksi esim. työpaikoilla eivät pääse pätemään vaan heidät nauretaan ulos. Taloyhtiön hallitukseen pääseminen sen sijaan ei edellytä minkäänlaista osaamista ja kyvykkyyttä,joten siellä ne vallanhaluiset mäntit pääsevät vapaasti mellastamaan. Näille tyypeille on ominaista ettei heillä ole minkäänlaista käsitystä siitä mihin heidän valtansa ulottuu.

      Ei tietenkään koske kaikkia taloyhtiöitä, mutta yllättävän yleistä tämä on.

      Mitä asiasi koskee?

      • mrom

        totta, mutta hallitus voidaan aina muuttaa,
        mutta ongelmana on se, yhtiökokouksissa ei kukaan uskalla puhua mitään, äänestetään entisiä hallitukseen ja vasta kotimatkalla alkaa valitus.


      • Niipa
        mrom kirjoitti:

        totta, mutta hallitus voidaan aina muuttaa,
        mutta ongelmana on se, yhtiökokouksissa ei kukaan uskalla puhua mitään, äänestetään entisiä hallitukseen ja vasta kotimatkalla alkaa valitus.

        Kokemukseni on, että taloyhtiön hallitukseen on kovin vähän halukkaita. Jos joku osoittaa vuosikokouksessa kiinnostusta yhteisiin asioihin kyselemällä asioista, tulee itse valituksi hallitukseen. Joutuu todella ponnistelemaan, ettei joudu hallitukseen, jos työn takia tai vain muista syistä halua ei sinne halua.


      • Outi
        Niipa kirjoitti:

        Kokemukseni on, että taloyhtiön hallitukseen on kovin vähän halukkaita. Jos joku osoittaa vuosikokouksessa kiinnostusta yhteisiin asioihin kyselemällä asioista, tulee itse valituksi hallitukseen. Joutuu todella ponnistelemaan, ettei joudu hallitukseen, jos työn takia tai vain muista syistä halua ei sinne halua.

        Sanotaan, että valtaa tuliskin antaa vain niille jotka eivät sitä halua, koska he eivät käytä sitä väärin.

        Meillä tilanne on päinvastainen: samat jermut ehdottomasti haluavat olla hallituksessa, eikä kukaan uskalla yrittäkään työntää heitä siltä pallilta alas. Vuodesta toiseen nämä pikkuhitlerit öykkäröivät sillä perusteella että kantavat hallituksen jäsenen titteliä. Hallituksen vaihtaminen ei ole onnistunut,koska kukaan ei uskalla pistää niille öykkäreille vastaan. Itse olen kokouksissa avannut suuni ja puhunut ääneen sellaista, mitä muut puhuvat kahden kesken,ja totisesti olen saanut tuntea sen nahoissani. Eräänkin kokouksen jälkeen hallituksen jäsen tuli jälkeenpäin sanomaan että vetää minua turpaan jos tulen pimeällä kadulla vastaan

        Että tätä tasoa on meidän hallituksemme.

        Totisesti ymmärrän ensimmäistä kirjoittajaa!


      • Suna
        mrom kirjoitti:

        totta, mutta hallitus voidaan aina muuttaa,
        mutta ongelmana on se, yhtiökokouksissa ei kukaan uskalla puhua mitään, äänestetään entisiä hallitukseen ja vasta kotimatkalla alkaa valitus.

        Kuulostaa, että monessa yhtiössä kukaan muu kuin "tyhjät tynnyrit kolisevat eniten" -porukka ei pysty olemaan hallituksessa, koska jos tämä porukka ei ole hallituksessa, he vaikeuttavat järjettömillä kannanotoillaan hallituksen ja yhtiön toimintaa, ovat poikkiteloin joka asiassa, että enemmistökään ei uskalla päättää enemmistönä asiasta.


    • mies

      asiasi on tärkeä vaikka taloudellisesti ja muutenkin ota kokoukseen juristi. Taloyhtiöt eivät erityisemmin pidä siitä että heidän tekemisiään tai tekemättä jättämisiään aletaan puimaan avoimesti.
      Kun en tiedä mikä on asiasi en osaa sanoa enempää. Päytäkirja otteen pitäisi voida saada pyydetäessä.

      • Suna

        Juristi on varmaankin tästä lähtien otettava kokoukseen mukaan, tai ainakin joku ulkopuolinen todistaja.


    • Anonyymi

      Vaikea on saada hallitukseen ketään. Puheenjohtaja on seniili vanhus joka saa raivokohtauksia. Keltainen neste valuu punttiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuuluuko ehkäisy parisuhteessa molemmille

      Mieheni pelkää kovasti sitä, että minun käyttämä ehkäisy (pillerit) pettävät ja että tulisin raskaaksi. Hänellä on jo en
      Parisuhde
      62
      1214
    2. Suhun ihastuminen oli liikaa mulle ...

      Se meni jo sairauden ja sekavuuden puolelle. Oisin tehnyt melkein mitä vain, että saisin sut ja se ei ole tervettä. Vars
      Ikävä
      34
      1020
    3. Mihin ihastuit ensimmäisenä

      kaivatussasi? 💯
      Ikävä
      63
      1010
    4. Tänään valtuustossa

      Striimi rikki. Mennään saliin ja otetaan pussillinen mätiä omenoita mukaan. Popcornit valmiiksi kun Savola alkaa puhumaa
      Ähtäri
      26
      1007
    5. Miten paljon odotat hänen

      Kohtaamisia tai näkemistä? Kuinka hyvä keskusteluyhteys teillä on?
      Ikävä
      69
      955
    6. Onko kaivattunne puhelias

      Vai hiljainen hissukka.
      Ikävä
      46
      941
    7. Jiille kysymys

      Oletko kuitenkin mennyt eteenpäin ja sinulla joku uusi nainen kuvioissa? 🥹
      Ikävä
      73
      892
    8. Suomussalmen mustalaiset

      Uutena suomussalmelaisena mietin, että millasta porukkaa ovat?
      Suomussalmi
      17
      870
    9. Oletko mielestäsi kaivattusi

      ihannetyyppi ulkoisesti?
      Ikävä
      56
      852
    10. Minkälaiset hiukset

      kaivatullasi on? Miehellä Kenties ananas, puolikalju jne jne Naisella kenties vaaleat kiharat jne jne
      Ikävä
      27
      836
    Aihe