Asun kaapelitaloudessa ja haluaisin, että antenniverkon digiboxini toimisi. Miten tämä onnistuisi suht kohtuullisin kustannuksin ja suht ok laittein, ettei mitään suurempia ongelmia. Sisäantenneista en ota ohjeita, niitä en tule käyttämään.
Antenni kerrostaloon?
8
2097
Vastaukset
- Puuhis81
Mikset osta kaapelitalouteen sopivaa digiboksia? pääset paljon helpommalla??
- JJJJaas
Kyseinen malli on vain antennitalouteen. Tarvitsisin sen sisältämiä ominaisuuksia
- boksi?
JJJJaas kirjoitti:
Kyseinen malli on vain antennitalouteen. Tarvitsisin sen sisältämiä ominaisuuksia
Ja mikähän boksi on kyseessä josta ei löydy mallia kaapeliverkkoon?
Missä kaapelissa olet? Welho lähettää DVB-T:tä. Joskin tämä saattaa loppua vuoden lopussa. Siis mitä oikein tarkoitat, jos et halua sisäantennia? Tämän vaihtoehto on ulkoantenni, eikä sellaista kerrostaloon yleensä saa laittaa. Sitä kaapelisignaalia ei kotikonstein muuteta antenniverkkoon sopivaksi. Osta vaan suosiolla kaapeliin sopiva digiboksi.
- Jjjoos
Aika monella niillä jotka asuvat lähellä on ulkoantenni kerrostalossa. Sisäantennin laitosta ei tule mitään, sillä ei saa singnaalia sitten millään, eli ne olen jo jättänyt.
- Näin on.
Jjjoos kirjoitti:
Aika monella niillä jotka asuvat lähellä on ulkoantenni kerrostalossa. Sisäantennin laitosta ei tule mitään, sillä ei saa singnaalia sitten millään, eli ne olen jo jättänyt.
Kyllähän noita kaapeliverkosta antenniverkkoon muuntimia on, mutta mitä järkeä taas tuollaisesta laitteesta on maksaa 1500-2000 euroa? Tuolla hinnalla saisi aika monta peruskaapelivastaanotinta.
- Sisäantenni hitsauspillistä
Saattaa olla, että tässä on ihan pätevä ja halpa antenni. Se pitää kuitenkin tehdä itse tai teettää jollakulla,
kysele vaikka paikallisilta radioamatööreiltä apuja.
Mulla oli yhden työkaverin tekemänä tuollainen käytössä aiemmin kerrostalossa. Antenni mahtui piiloon verholaudan taakse, on niin kevyt että pysyi mulla sinitarralla kiinni. Hyvä puoli oli myös lyhyt syöttöjohto, antennin rungossa on valmiiksi pistokkeen paikka johon antennijohdon toinen pää tulee kiinni. Ei tule häviötä signaalissa piuhan pituuden takia.
Antennin perusideana on myös, että se pitää mitoittaa alueesi kanavanippujen taajuudelle, jolloin se pelittää jopa paremmin kuin jokin sattumanvarainen harava katolla. Itse katsoin noin 20km päässä mastosta tällä ihan sujuvasti.
Katso periaate ja kuvat alla olevasta linkistä. Voin suositella. Suurin ongelma on löytää joku joka tuon näprää kasaan, osat ei maksa edes viittä euroa.
http://www.mattikaki.fi/antennit/HB9CV.htm- pärjää:::
.
http://www.accessorystore.co.uk/acatalog/OFA_SV_9200_Indoor_Ampflified_Flat_TV_Antenna.html
hyvissä katseluolosuhteissa, voi laittaa esim. sinitarroilla seinälle tai tuuletusruutujen väliin reunoista nastoilla, silloin tosin tarvii litteän läpivientijohdon tuuletusruudusta sisälle
http://technicalconnectionsinc.stores.yahoo.net/8flfcojuca.html
ja F-liitin/IEC adapteri uros- ja naaraspuoliset
http://www.sähkökaluste.fi/product/1641/iecf-adapteri-fc-026
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063240Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391640Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951482- 921399
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1591265Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121198Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231029Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.51838