virusohjelma

karttsu

moi..mulla on ollut normannin virusohjelma palomuuri..se vanhenee enskuussa,ja tuumin pärjäisiköhän sitä ilmasella suojauksella..esim avast? kertokaahan mitä olette mieltä netistä ladattavista? kiitos ja moi..

17

382

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä ilmaisellakin. ja jos sulla on vähintään xp sp2 niin et tarvii edes palomuuria. siinä on itsessään.
      itse olen kerran kokeillut maksullista f securea pari viikkoa enkä ostanut sitä. sitten jostain ostin pandan kun oli ilmeisesti väärä hinta päällä ja oli halpa. kuukaudessa sekin vaihtui takaisin ilmaiseen.
      sellaisia kokemuksia.

• ---ffff---

Mulla oli aikoinaan F-secure johon olin tyytyväinen. Kun aloin käyttää pääasiassa Ubuntua en katsonut järkeväksi enää maksaa Windowsin satunnaisen käytön vuoksi virustorjunnasta. Loppuaikoina minulla oli Windowsissa Avast ja mielestäni se ajoi asiansa hyvin.

Nuo virustorjuntahuolet voi unohtaa jos vaihtaa käyttöjärjestelmän.

• voi unohtaa..

paljon muutakin, esim. enemmän pelaamisen, jonkun mielestä se on kyllä järkevää mutta useimmat haluavat viihdettäkin elämään.
        Kaksi käyttistä on kyllä asiaa, esim. Ubuntu surfaamiseen ja joku äkspee tai vista sitten pelamiseen.
        Itsellä kolme käyttistä samalla koneella ja hyvin pysyvät hallinassa ja päivitettynä kaikki.

• ...pengu..
        voi unohtaa.. kirjoitti:

paljon muutakin, esim. enemmän pelaamisen, jonkun mielestä se on kyllä järkevää mutta useimmat haluavat viihdettäkin elämään.
        Kaksi käyttistä on kyllä asiaa, esim. Ubuntu surfaamiseen ja joku äkspee tai vista sitten pelamiseen.
        Itsellä kolme käyttistä samalla koneella ja hyvin pysyvät hallinassa ja päivitettynä kaikki.

Konsoli on pelaamiseen järkevin vaihtoehto. Turha pelien vuoksi on Windowsista kärsiä. Ja mikä estää Ubuntullakaan pelaamisen.

http://www.ubuntugames.org/
        https://help.ubuntu.com/community/Games
        http://linux.about.com/od/ubuntu_doc/a/ubuntu_games.htm

http://linux.fi/wiki/Pelit
        http://happypenguin.org/
        http://www.linuxgames.com/

• Unohtaa voi myös
        voi unohtaa.. kirjoitti:

Tilaustenkäsittelyn.
        Laskutuksen.
        Asiakasrekisterin.
        Toimittajarekisterin.
        Kontaktirekisterin.
        Tuotannonsuunnittelun.
        Kuormitussuunnittelun.
        Tuoterekistein.
        Rakenteellisten tuotteiden ylläpidon.
        Varaston hallinan, etenkin rakenteellisten tuotteiden osalta.
        Liiketoiminnan suunnittelun.
        Ja paljon muuta.
        Jokaiseen varmaan saa jonkin yksittäisen ohjelman tai räpeltää jollain open officella mutta eipä taida löytyä yhtä ohjelmaa joka hoitaa nuo kaikki käyttäen keskitetyä tietokantaa.
        Se sanotaan jopa ubuntun omalla sivulla, että toimialakohtaisten sovellusten määrä on olematon.
        Niin että ei muuta kuin unohtelemaan vaan, mitäs sitä mitään muuta koneelle tekisikään kun surffaisi vaan jossain.

• hejikki
      • mulla..

on comodo kakkoskoneessa, tuntuu melko köykäseltä (kevyt) ihan kivan oloinen on, suomenkielinenkin viellä.

• Dingle123

Itse olen pärjännyt viime vuodet Windowsin omalla muurilla ja Avastilla.

Riippuu tuo tietoturva paljon siitä mitä koneella tekee, jost latailet laittomia ohjelmia ja pelejä niin niiden mukanahan kaikkea sontaa monesti tulee, samoin kuin jos vierailet millä sattuu sivustoilla.

• Duoda

Vuonna 2000 järkytin kauppiaan, joka tyrkytti ensimmäisen liittymän mukana F-Securea hirveillä kauhukuvilla Windowsin saastumisesta silmänräpäyksessä , johon töksäytin, että en maksa, kun naapurin ukko laittaa ilmaisen. Pysyi sillä silmät päässä, katalalla.
      Siitä lähtien vuosia käytin AVG:tä, ja sitten siirryin Avira Antiviriin, ja aika ajoin tarkastan myös verkossa Kasperskylla ja F-Securella, mutta ilmaisten jäljiltä ei ole ollut viruksia koskaan.

• Nykyisin työnantajani maksaa Windowsien virustorjunnan, mutta aikaisemmin käytin Avira AntiViriä, joka pelasi oikein hyvin ja on kevyt. XP:n omaa palomuuria kummempaa ei yksityinen käyttäjä tarvitse ja sen Aviran ilmaisversion jokapäiväisen mainosnalkutuksenkin saa pois. ; )

• xnxx.gg

Ei mua haittaa tuo mainosplakaatti, mutta voisit silti neuvoa miten sen saa estettyä?

• xnxx.gg kirjoitti:

Ei mua haittaa tuo mainosplakaatti, mutta voisit silti neuvoa miten sen saa estettyä?

En muista enää tarkkaan, mutta Aviran apusovelluksissa on joku Notifier tjsp, jonka käynnistyminen pitää estää vaikka palomuurilla tai muilla tavoin. Googlaamalla löytyy varmasti yksityiskohtaiset neuvot

• q

Laittaa Windowsin oman palomuurin päälle ja ei asenna mitään virustentorjuntaohjelmaa. Kone pelaa mukavasti takkuilematta.

Sitten jos virus iskee niin asentaa käyttöjärjestelmän uusiksi ja muut tiedostot varmuuskopioilta.

• 13+11=liian paljon

sitä tarvitse edes uusiksi laittaa. ainakin f securen onlineskanneri poistaa ja kasperskyn online antaa polut, että voi poistaa manuaalisti.

• aloittelija2

"ei asenna mitään virustentorjuntaohjelmaa"

Joku ilmainen virustorjuntaohjelmisto mieluummin. Kyssäriä vaikka Virustorjunta.nettiin
        En suosittelisi aloittelijoille Windoesia ilman suojausohjelmia..

• Ananasvakuuttaja

Comodo ja Avast! olleet mulla yhdessä käytössä päälle puoli vuotta. Hyvin toimivat keskenään. Juuri eilen skannasin koneeni pitkästä aikaa spywareista, ja ei löytynyt kuin normaalit DoubleClick ja TradeDoubler.

Joskus mulla ollut 15-30 eri spywarea koneella, mutta ei o tullu enää läpi :) Viruksista puhumattakaan. Avasti ei ole vinkunut pitkään aikaan. Yks troijalainen oli vanhassa tiedostossa, kun skannasin joskus :)

Eli ainakin näillä softilla pärjää erittäin hyvin.

• kyllä pärjää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      199
      6110
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2857
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2307
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2079
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2021
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      230
      1425
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1392
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      303
      1387
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1316
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1256
    Aihe