Derbin kytkimen käytöstä?

anne19993

nii eli en ny keksiny parempaa otsikkoo mut toi noin ku mul on parin kaveripojan (ite oon siis tyttö) kans pientä kränää et tarviiks kytkintä käyttää ko vaihtaa vaihdetta vauhdis? ku mun isoveli ja sen kaverit sanoo et ei tarvi kun se on nii pieni kone eikä se mee paskaks siit mut muut sanoo et se kone menee siit ihan huonoks ja et pilaan koko mopon:D ni et kumpi on sit oikeessa?
vähän sekava teksti joo mut toivottavasti joku tajus ja auttais mua

7

495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se on todella suositeltua että käyttää kytkintä. Muuten moottori kärsii ja jossain vaiheessa hajoaa.
      JA se kytkimen käyttäminen on niin helppoa, etten edes tajua mikseivät jotkut käytä sitä. u_u

      • joo,joo

        Ei kytkimen käyttämättömyys hajoita moottoria jos käyttää 'välikierroksia'. Esimerkiksi Sisu-kuorma-autossa on 16-vaihteinen laatikko ja kytkintä käytetään vain liikkeellelähdössä ja pysähtyessä... Vaihtaminen alueilla tapahtuu välikaasulla. Kun vaihteiston nopeus on sovitettu kampiakselin nopeuteen rattaat menevät paikoilleen ilman murinoita.


    • jeje^^^^

      Jos et haluu käyttää kytkintä niin pyydä jotakin tyyppiä tai sitte ite niin poraat 5 millin terällä pytyn kylkeen reiän niin se ei tarvii kytkintä eli siitä tulee puoliautomaatti ite testasin ja hyvin toimii :D

    • sfghftfg

      kyseessähän ei nyt olekaan rekka-auto, joten olisi täysin suositeltavaa käyttää kytkintä vaihdetta vaihtaessa, vaikkei kone siihen paikkaan hajoaisikaan, jos kerran jättää käyttämättä

      käytä kytkintä niin mopo säilyy kunnossa

      • joo,joo

        Jos kampiakselinnopeus on yhtäkuin vaihteiston pääakselin nopeus ei KYTKINTÄ TARVITA. Ja sitten - mikä on REKKA-AUTO?.. Jos auto on auto ja rekka siis 3-akselinen puoliperävaunu, jota yleisesti rekaksi kutsutaan. Tuo yhdistelmä on semi. Semitraler.


      • dsfawsfdfs
        joo,joo kirjoitti:

        Jos kampiakselinnopeus on yhtäkuin vaihteiston pääakselin nopeus ei KYTKINTÄ TARVITA. Ja sitten - mikä on REKKA-AUTO?.. Jos auto on auto ja rekka siis 3-akselinen puoliperävaunu, jota yleisesti rekaksi kutsutaan. Tuo yhdistelmä on semi. Semitraler.

        kukas nyt saivartelee?
        ja mielestäni ei kannata 15 vuotiaita opettaa olemaan käyttämättä kytkintä, kun kaikki mopopojat ja tytöt ei välttämättä tiedä mitkä ovat oikeat kierrokset vaihteen vaihtamiselle kivuttomasti. ja sitten kun huudattavat konettä täysillä ja rysäyttävät isompaa silmään, niin ei ole kovin mukavaa vaihteensiirtäjää tms alkaa korjailemaan, vain koska joku rekkamies mopopalstalla käski olemaan kytkintä käyttämättä


    • werwer

      nii kytkintä PITÄÄ todellakin käyttää. ainostaan paikallaan moposammuksissa et tarvitse kytkintä vaihtaaksesi vaihdetta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      97
      1150
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      978
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      729
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe