nii eli en ny keksiny parempaa otsikkoo mut toi noin ku mul on parin kaveripojan (ite oon siis tyttö) kans pientä kränää et tarviiks kytkintä käyttää ko vaihtaa vaihdetta vauhdis? ku mun isoveli ja sen kaverit sanoo et ei tarvi kun se on nii pieni kone eikä se mee paskaks siit mut muut sanoo et se kone menee siit ihan huonoks ja et pilaan koko mopon:D ni et kumpi on sit oikeessa?
vähän sekava teksti joo mut toivottavasti joku tajus ja auttais mua
Derbin kytkimen käytöstä?
7
495
Vastaukset
Se on todella suositeltua että käyttää kytkintä. Muuten moottori kärsii ja jossain vaiheessa hajoaa.
JA se kytkimen käyttäminen on niin helppoa, etten edes tajua mikseivät jotkut käytä sitä. u_u- joo,joo
Ei kytkimen käyttämättömyys hajoita moottoria jos käyttää 'välikierroksia'. Esimerkiksi Sisu-kuorma-autossa on 16-vaihteinen laatikko ja kytkintä käytetään vain liikkeellelähdössä ja pysähtyessä... Vaihtaminen alueilla tapahtuu välikaasulla. Kun vaihteiston nopeus on sovitettu kampiakselin nopeuteen rattaat menevät paikoilleen ilman murinoita.
- jeje^^^^
Jos et haluu käyttää kytkintä niin pyydä jotakin tyyppiä tai sitte ite niin poraat 5 millin terällä pytyn kylkeen reiän niin se ei tarvii kytkintä eli siitä tulee puoliautomaatti ite testasin ja hyvin toimii :D
- sfghftfg
kyseessähän ei nyt olekaan rekka-auto, joten olisi täysin suositeltavaa käyttää kytkintä vaihdetta vaihtaessa, vaikkei kone siihen paikkaan hajoaisikaan, jos kerran jättää käyttämättä
käytä kytkintä niin mopo säilyy kunnossa- joo,joo
Jos kampiakselinnopeus on yhtäkuin vaihteiston pääakselin nopeus ei KYTKINTÄ TARVITA. Ja sitten - mikä on REKKA-AUTO?.. Jos auto on auto ja rekka siis 3-akselinen puoliperävaunu, jota yleisesti rekaksi kutsutaan. Tuo yhdistelmä on semi. Semitraler.
- dsfawsfdfs
joo,joo kirjoitti:
Jos kampiakselinnopeus on yhtäkuin vaihteiston pääakselin nopeus ei KYTKINTÄ TARVITA. Ja sitten - mikä on REKKA-AUTO?.. Jos auto on auto ja rekka siis 3-akselinen puoliperävaunu, jota yleisesti rekaksi kutsutaan. Tuo yhdistelmä on semi. Semitraler.
kukas nyt saivartelee?
ja mielestäni ei kannata 15 vuotiaita opettaa olemaan käyttämättä kytkintä, kun kaikki mopopojat ja tytöt ei välttämättä tiedä mitkä ovat oikeat kierrokset vaihteen vaihtamiselle kivuttomasti. ja sitten kun huudattavat konettä täysillä ja rysäyttävät isompaa silmään, niin ei ole kovin mukavaa vaihteensiirtäjää tms alkaa korjailemaan, vain koska joku rekkamies mopopalstalla käski olemaan kytkintä käyttämättä
- werwer
nii kytkintä PITÄÄ todellakin käyttää. ainostaan paikallaan moposammuksissa et tarvitse kytkintä vaihtaaksesi vaihdetta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 971150
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116978- 125906
- 91729
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten285704Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54596Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483