Olen mies, tuloni ovat noin 2900 euroa kuukaudessa. Asun yhdessä avovaimoni kanssa, ja meillä ei ole yhteisiä lapsia. Avovaimolla on kolme lasta jotka asuvat meidän kanssamme. Minun lapseni ovat meillä joka toinen viikko to-ma. Heitä on kaksi kappaletta. Vuokra on 1300 euroa kuukaudessa, avovaimon palkka on noin 2200 kuukaudessa. Vaikuttaako hänen palkkansa minun maksamiin elareihin millään lailla? Lasteni äidin palkka on noin 2400 euroa kuukaudessa. Hän saa myös korotetut lapsilisät.
Mitähän mahtaa olla elatusmaksut per lapsi?
Mikähän mahtaa olla elatustuen määrä?
5
532
Vastaukset
- arvailija!
käsittääkseni vaimosi tulot eivät vaikuta sinun lastesi elatusmaksuun.
- 3 asiasta
Lastenvalvoja laskee suosituksen elatusavuksi.
1. Lapsen elatuksen tarve
2. Etähuoltajan elatuskysy
3. Lähihuoltajan elatuskyky
Elatuskykyä sinulla selvästi on 2900 -420 -650 = 1830. Avovaimosi tulot eivät vaikuta siihen mitenkään. Jos lähin elatuskky 2400 2x46 - 420 - 650 (veikkaus että hänelläkin uusi kumppani ja samansuur. asumistaso kuin sinulla, elatuskykyä jää 1422. Sinun osuutesi lasten elatuksen tarpeesta on 56 %. Arvio lasten elatuksen tarpeesta 290 390 (toinen lapsi täyttänyt 13 v) ja jos lapsilisät kattaisi lasten osuuden asumiskuluidta, tätä ei oikein arvioida kun ei tiedä lähin asumiskuluja.
Mutta elariveikkaus 190 / pää. - Säälittäälapsia
omille lapsille jo kyllin raskasta olla omasta isästäerossa, kun tietävät että naisystävän lapset saa olla sun kanssa joka päivä, vaikka et ole heidän isä. Omat lapset sen sijaan näkee sua vain joka toinen viikonloppu. Tuo on kurja tilanne lapsille, ja sinä vaan mietit elareita!!!
- vetävät sossussa
ei siihen taida olla kaavaa millä elareita laskevat. Eiköhän ne jotain 150euroa sulla pitäis olla per lapsi,kun vertaan omiin maksuihini. Se mikä laskee maksua on lasten lukumäärä ja se että paljonko lapset on syömässä ja asumassa kanssasi.Koskaan ei ole liian myöhäistä hakea yksinhuoltajuutta itselleen...
- lastenvalvoja laskee
Kyllä kuule kaavat on, ohjeet ja ohjelmat. Arvio noilla lähdöillä 170 lasta kohti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t744528- 332551
- 402394
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin211835Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401732- 821573
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251572- 1511407
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..231277Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901155