Työvoimaneuvojani on jatkuvasti lykkäämässä mua työkokeiluun.
Itse olen sitä mieltä, että ainoat järkevät vaihtoehdot on olla joko sairaslomalla, eläkkeellä, työssä tai opiskella. Mutta en usko näihin työkokeilu, -harjoittelu ja -valmennusjuttuihin sitten yhtään.
Itse kun puhuin opiskelusta niin hän sanoi, että opiskeluun kuuluva työharjoittelu on sellaista, että on vastuussa vain itselleen mutta työkokeilussa olisin vastuussa työnantajalleni. Ja voisin opiskelujen aikanakin käydä kokeilussa. Tosi outoa ajattelua. Mulla ei todellakaan ole mitään vastuunotto-ongelmaa tms. Suututtaa että rivien välistä vihjaillaan tällaista. Olen pikemminkin ylitunnollinen. Ja todellakin työtä tekisin oman toimeentuloni ja urakehitykseni eteen enkä vain palvoakseni/nuollakseni työnantajaani.
Ja muka työkokeilussa pääsisi näkemään sen yrityksen toimintatavat sisältäpäin. Sitä vartenhan on koeaika! Mutta siihen neuvoja vaan naureskeli, että niin mutta ei siitä työpaikasta niin helposti tule silti lähdettyä.
Siis kaiken kaikkiaan todella outoa miten tärkeä tämä työkokeilu tuntuu nyt olevan. Miksi?
Mitä valtio hyötyy siitä? Tiedän että yrityksille maksetaan näistä ilmaistyöntekijöistä. Mutta onko kyse vain ja ainoastaan siitä että näin on nyt lakiin kirjattu että pitkäaikaistyöttömät on saatava ilmaistöihin keinolla millä hyvänsä ja virkailijat sokeasti vaan tätä noudattavat? Vai mikä on se juttu tässä tietääkö joku?
Koska minun etuani ja toiveitani tässä ei todellakaan ajatella ensimmäisenä. Eli sitä että minulle maksetaan joku tyhjänpäiväinen työnhakukurssi mutta ei suostuta maksamaan tutkintoon johtavaa av-kurssia joka minua kiinnostaisi tai vaikka kielikurssia!
Työkokeilu
18
4245
Vastaukset
Ilmeisesti joku yritys kaipaa kipeästi ilmaistyövoimaa tai työvoimaneuvojasi on saamassa provikat, jos hankkii ilmaistyöntekijän firmaan. Muuten tuota ei voi selittää.
Ilmaistyö pitäisi kieltää, olipa ilmaistyö naamioitu sitten minkä nimikkeen alle tahansa. Sillä on monenlaisia haitallisia seurauksia työelämään. Kyllä jokaisella pitäisi olla oikeus saada palkkaa työstä. Työttömälläkin.
1980-luvulla tai edes 1990-luvun puoliväliin asti jos joku olisi ehdottanut ilmaistyötä minkä nimikkeen alla tahansa, siitä olisi noussut sellainen haloo, että homma olisi päättynyt ajatuksen tasolle.
Tai taisihan Esko Aho 1990-luvun alkupuolella julkistaa Vanhasen suunnitteleman työreformin ja se sai silloin tylyn suhtautumisen - ettei olisi ollut peräti niitti Ahon poliittiselle uralle. Nyt työreformi on todellisuutta ja Vanhanen pääministerinä.
Ilmaistyö tehtiin laajasti mahdolliseksi vuoden 2006 tehdyllä lainmuutoksella. Kyllä ilmaistyötä on työmarkkinatuen alusta (muistaakseni vuoden 1995 tai 1996 alusta) ja kuntouttavaa työtoimintaa koskevan lain voimaantulosta (2002) alusta lukien ollut jossain määrin, mutta se oli hyvin rajattua ja nykyiseen nähden vähäistä. Tuossa nähdään se, että kun annetaan pahalle pikkusormi, niin ennen pitkää se vie koko käden.
Jos stoppia ei ilmaistyölle tehdä, niin ties, mihin se vielä johtaa. Siinä käy ennen pitkää nyt työssäolevillekin huonosti, sillä miksi työantaja ottaisi palkattua työvoimaa, jos ilmaiseksikin ja vielä tuen kera on saatavissa. Ilmaistyö myös alentaa yleistä palkkatasoa. Olisi siis kaikkien yhteinen etu vastustaa ilmaistyötä.
Kyllä ennenkin oli harjoittelijoita. Harjoittelu oli mainittu jopa TES:issä. Mutta silloin myös harjoittelusta maksettiin palkka. Vähemmän kuin itse ammattilaiselle, mutta kohtuullinen palkka kuitenkin, olisiko ollut jotain 10 - 15 %;lla alennettu alan TES-palkka tai jotain sellaista.
Toistan: KENENKÄÄN ei pitäisi suostua ilmaistyöhön, jos vain suinkin pystyy sellaisesta kieltäytymään. Ilmaistyöt loppuvat sinä päivänä, kun ei ole enää niihin suostuvia.- marevan
Onko työkokeilu kuntouttavaa työtoimintaa?
http://www.tyollisyysportti.fi/tyollisyyspalvelut/palvelukasitteet/kuntouttava_tyotoiminta/
"Yli 25-vuotiaalle kuntouttavaan työtoimintaan osallistuminen on vapaaehtoista."
Minulla oli työkkärin suunnitelmassa työkokeilu eli sen mukaan olin siihen velvollinen. Mutta vuoden alusta siihen tuli muutos kunnan heikentyneen työtilanteen takia. En ole nyt varma mihin olen velvollinen. Mutta onko työkokeiluun pakko suostua jos on vajaakuntoinen? - w:w
marevan kirjoitti:
Onko työkokeilu kuntouttavaa työtoimintaa?
http://www.tyollisyysportti.fi/tyollisyyspalvelut/palvelukasitteet/kuntouttava_tyotoiminta/
"Yli 25-vuotiaalle kuntouttavaan työtoimintaan osallistuminen on vapaaehtoista."
Minulla oli työkkärin suunnitelmassa työkokeilu eli sen mukaan olin siihen velvollinen. Mutta vuoden alusta siihen tuli muutos kunnan heikentyneen työtilanteen takia. En ole nyt varma mihin olen velvollinen. Mutta onko työkokeiluun pakko suostua jos on vajaakuntoinen?No, mullekin on nyt vänän epäselvää, että mikä se työkokeilu on. Siis jos siitä ei makseta öbaut 1500 egee kuussa eli palkkaa niin ei sillä mitään tekemistä työn kanssa sit oo. Palkka on työn ehkä keskeisin ominaisuus. Ilman palkkaa kyseessä on harrastus - tässä tapauksessa ehkä pakollinen sellainen. Eli tässäkö siis pakotetaan harrastamaan jotain mitä ei itse halua harrastaa ? No, sitten näin, mutta samassa istunnossa ei pidä puhua työelämästä.
- työllistyin
Työkokeilussa saat "palkkaa" eläkevakuutusyhtiöltäsi.
Näin itse tein ja sain vakituisen työpaikan. Sitten palkka tuli työnantajalta.
Tämä ei tietenkään sovi työnvieroksujalle.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Työkokeilu - ***************
työllistyin kirjoitti:
Työkokeilussa saat "palkkaa" eläkevakuutusyhtiöltäsi.
Näin itse tein ja sain vakituisen työpaikan. Sitten palkka tuli työnantajalta.
Tämä ei tietenkään sovi työnvieroksujalle.
http://fi.wikipedia.org/wiki/TyökokeiluVakuutusyhtiön maksama työkokeilu on toinen juttu kuin mitä on työkokeilu, johon työttömiä tyrkitään.
Samoin kuntouttavaa työtoimintaa on sekä vakuutusyhtiön kustantamaa, jolloin kyse on sairausperusteisesta kuntoutuksesta. Toinen juttu on sitten se, kun terveet työttömät pakotetaan kuntouttavaan työtoimintaan.
Ei pidä siis sekoitaa sairausperusteisia juttuja työttömien kyykytyksiin.
- entinen työkokeilija
Itse menin työkokeilun kautta nykyiseen työpaikkaani.
Sain jalan oven väliin ja minut palkattiin vakituiseksi.
En olisi muuten siihen hommaan päässyt.
En ymmärrä mikä työkokeilussa on vikana.- *********
Olet poikkeus lajissasi, jos työttömänä työkokeiluun menit ja työllistyit.
- marevan
Mua taas häiritsee työkokeilussa se, että pelkään olevani silloin muiden työntekijöiden rinnalla eriarvoinen, silmätikku, nöyryytettävä, säälin kohde. Valitettavasti mulla on kasa näitä nöyryytyskokemuksia työkkärin taholta. En tiedä opetetaanko näille työntekijöille niitä vallankäytön tekniikoita jossain kurssilla vai nouseeko niille automaattisesti pissi päähän kun pääsee hyppyyttämään ihmistä, joka on täysin heidän armoillaan.
Virkailijalle tuntui olevan tosi tärkeää se, että saisin sitä työelämän rytmiä työkokeilun avulla selkärankaan. Ikäänkuin kaikilla pitäisi olla 8-16 työ? Eikö tärkeämpää ole se, että saa hommansa hoidettua ja hyvin? Jokaisella on omat työtapansa. Ahdistaa se että yksilöllisyydestä ei välitetä vaan se koetaan uhkana jostain syystä.
Sitten hän puhui työvalmentajan kanssa minun istuessani vieressä ihan kuin minua ei olisi paikalla ollenkaan. Ja lopuksi työvalmentaja (jolle varattiin aikaa) alkoi lässyttämään että onko mulla netti käytössä tiedätkö missä toimistomme sijaitsee? Ja ehdotti että voisimme yhdessä mennä nyt työkkärin koneelle katsomaan vaikka Enirolta. Helkutti, sanoin siihen että ei mulle tartte sentään kun vähä-älyiselle puhua! Meni kyllä koko päivä pilalle sen käynnin jälkeen. Oletteko monet huomanneet tätä taktiikkaa että puhutaan kuin idiootille? Vallankäyttöä sekin.
Mutta se ajatus helpottaa aina, että ei ne työkkärin virkailijat itse sen kummempia ole. Ei ne muuten siellä hommissa olis. Sama pätee näihin yrityksiin jotka ei pärjää omillaan vaan tarvitsee valtion tukea ja ottaa sitten näitä ilmasia työjuhtia. - *********************'
marevan kirjoitti:
Mua taas häiritsee työkokeilussa se, että pelkään olevani silloin muiden työntekijöiden rinnalla eriarvoinen, silmätikku, nöyryytettävä, säälin kohde. Valitettavasti mulla on kasa näitä nöyryytyskokemuksia työkkärin taholta. En tiedä opetetaanko näille työntekijöille niitä vallankäytön tekniikoita jossain kurssilla vai nouseeko niille automaattisesti pissi päähän kun pääsee hyppyyttämään ihmistä, joka on täysin heidän armoillaan.
Virkailijalle tuntui olevan tosi tärkeää se, että saisin sitä työelämän rytmiä työkokeilun avulla selkärankaan. Ikäänkuin kaikilla pitäisi olla 8-16 työ? Eikö tärkeämpää ole se, että saa hommansa hoidettua ja hyvin? Jokaisella on omat työtapansa. Ahdistaa se että yksilöllisyydestä ei välitetä vaan se koetaan uhkana jostain syystä.
Sitten hän puhui työvalmentajan kanssa minun istuessani vieressä ihan kuin minua ei olisi paikalla ollenkaan. Ja lopuksi työvalmentaja (jolle varattiin aikaa) alkoi lässyttämään että onko mulla netti käytössä tiedätkö missä toimistomme sijaitsee? Ja ehdotti että voisimme yhdessä mennä nyt työkkärin koneelle katsomaan vaikka Enirolta. Helkutti, sanoin siihen että ei mulle tartte sentään kun vähä-älyiselle puhua! Meni kyllä koko päivä pilalle sen käynnin jälkeen. Oletteko monet huomanneet tätä taktiikkaa että puhutaan kuin idiootille? Vallankäyttöä sekin.
Mutta se ajatus helpottaa aina, että ei ne työkkärin virkailijat itse sen kummempia ole. Ei ne muuten siellä hommissa olis. Sama pätee näihin yrityksiin jotka ei pärjää omillaan vaan tarvitsee valtion tukea ja ottaa sitten näitä ilmasia työjuhtia.''pelkään olevani silloin muiden työntekijöiden rinnalla eriarvoinen, silmätikku, nöyryytettävä...''
Näinhän tuo on. Jos 1990-luvulla työllistämistuella työllistettynä (tuo tarkoitti tuolloin, että sain normaalin tessin mukaisen ja ammattikoulutusta vastaavan palkan, mutta sen vain maksoi työministeriö) jouduin tappelemaan, että sain normaalin aseman työyhteisössä. Monet eivät uskaltaneet samaa, vaan alistuivat ja joutuivat monin tavoin nöyryytetyksi ja roskahommien tekijäksi. Nykyisin kun monet työttömät ovat palkattomia työntekijöitä, heitä kohdellaan kuin roskasakkia.
Työvoimatoimiston virkailijat ovat pääasiassa merkonomitason koulutuksen omaavia, monilla ei ole sitä vähääkään. Monet virkailijoista ovat työllistettyjä. Työkkärin virkailijoilla ei siis ole mitään pätevyyttä hoitaa tehtäväänsä ja se ilmenee sitten vähättelevänä, ylimielisenä nöyryyttävänä työttömän kohteluna, älyttöminä ehdotuksian, älyttöminä osoituksina yms. - näin minä sen koin
*********************' kirjoitti:
''pelkään olevani silloin muiden työntekijöiden rinnalla eriarvoinen, silmätikku, nöyryytettävä...''
Näinhän tuo on. Jos 1990-luvulla työllistämistuella työllistettynä (tuo tarkoitti tuolloin, että sain normaalin tessin mukaisen ja ammattikoulutusta vastaavan palkan, mutta sen vain maksoi työministeriö) jouduin tappelemaan, että sain normaalin aseman työyhteisössä. Monet eivät uskaltaneet samaa, vaan alistuivat ja joutuivat monin tavoin nöyryytetyksi ja roskahommien tekijäksi. Nykyisin kun monet työttömät ovat palkattomia työntekijöitä, heitä kohdellaan kuin roskasakkia.
Työvoimatoimiston virkailijat ovat pääasiassa merkonomitason koulutuksen omaavia, monilla ei ole sitä vähääkään. Monet virkailijoista ovat työllistettyjä. Työkkärin virkailijoilla ei siis ole mitään pätevyyttä hoitaa tehtäväänsä ja se ilmenee sitten vähättelevänä, ylimielisenä nöyryyttävänä työttömän kohteluna, älyttöminä ehdotuksian, älyttöminä osoituksina yms.Olen ollut kunnnalla tukityöllistetynä 2 vuotta. palkka ja työ oli ihan ok.
Valitettavasti asia on niin, etttä työllistetty on eriarvoinen muihin työntekijöihin verrattuna, Hän joutuu tekemään enemmän töitä kuin vakitusiet, hän saa kokea olevansa ulkopuolinen.
itse yritin olla välittämättä, tehdä työni niin hyvin kuin osaan, Kieltämättä rassaa itsetuntoa kun kohdellaan vähempiarvoisena ihmisenä. Rajansa se on jaksamisellakin. Vaikka pidinkin työstäni, helpotti päästä pois. Elän taas ihmisenä, vaikka olenkin työtön. - -,.,-
*********************' kirjoitti:
''pelkään olevani silloin muiden työntekijöiden rinnalla eriarvoinen, silmätikku, nöyryytettävä...''
Työvoimatoimiston virkailijat ovat pääasiassa merkonomitason koulutuksen omaavia, monilla ei ole sitä vähääkään. Monet virkailijoista ovat työllistettyjä. Työkkärin virkailijoilla ei siis ole mitään pätevyyttä hoitaa tehtäväänsä ja se ilmenee sitten vähättelevänä, ylimielisenä nöyryyttävänä työttömän kohteluna, älyttöminä ehdotuksian, älyttöminä osoituksina yms.Aloitin kaksi viikkoa sitten työkokeilun, tänään tuli ilmoitus että minulta viedään kaikki etuudet pois, ennen kuin olen ollut 3 kk OIKEASSA työssä tai koulutuksessa.
Olen saanut elämässäni kaksi hermoromahdusta valtavien ongelmien takia. Kolmatta en aio saada, just kun parannuin ja minulla alkoi mennä paremmin, että voisin jotain tuottaakin, niin tekivät sitten näin. Kiitos.
Ne haluaa varmaan, että otan nyt loparit ja saan sanktioita ja papereissa ei näytä hyvältä....
Eli kesä pitäisi tehdä töitä ja hakea sossusta rahat? mitä ne oikein kuvittelevat. Tämä hankaloitti minun elämää entistä enemmän.
Mielenkiintoista on myös se, että hain siihen samaan paikkaan oma-aloitteisesti harjoitteluun toista vuotta sitten ja sainkin paikan, mutta T&E -toimistolle se ei käynyt. Sanoivat että HE EIVÄT voi ottaa riskiä, että en käy töissä...'
Tämä on jo henkistä sortamista. Kai ne yrittää saada mua kiikkuun. - 24
-,.,- kirjoitti:
Aloitin kaksi viikkoa sitten työkokeilun, tänään tuli ilmoitus että minulta viedään kaikki etuudet pois, ennen kuin olen ollut 3 kk OIKEASSA työssä tai koulutuksessa.
Olen saanut elämässäni kaksi hermoromahdusta valtavien ongelmien takia. Kolmatta en aio saada, just kun parannuin ja minulla alkoi mennä paremmin, että voisin jotain tuottaakin, niin tekivät sitten näin. Kiitos.
Ne haluaa varmaan, että otan nyt loparit ja saan sanktioita ja papereissa ei näytä hyvältä....
Eli kesä pitäisi tehdä töitä ja hakea sossusta rahat? mitä ne oikein kuvittelevat. Tämä hankaloitti minun elämää entistä enemmän.
Mielenkiintoista on myös se, että hain siihen samaan paikkaan oma-aloitteisesti harjoitteluun toista vuotta sitten ja sainkin paikan, mutta T&E -toimistolle se ei käynyt. Sanoivat että HE EIVÄT voi ottaa riskiä, että en käy töissä...'
Tämä on jo henkistä sortamista. Kai ne yrittää saada mua kiikkuun.Niin mihin tämä kirje perustui?
Mistä tämmöinen sankitio voi tulla?
Kai sinä jotain saat sen kokeilun ajalta? - -.,.-
24 kirjoitti:
Niin mihin tämä kirje perustui?
Mistä tämmöinen sankitio voi tulla?
Kai sinä jotain saat sen kokeilun ajalta?Huomenna uusi päivä, lähden kyselemään että mitä nyt tapahtuu. Toivon, että saan minulle kuuluvat rahat työkokeilun ajalta. Kelan tiedoissa lukee ettei oikeutta etuuteen.
Huomenna tiedän enemmän. Se on nyt varmaa, etten tule saamaan pävärahaa, ennen kuin olen töissä tai opiskelemassa.
Tarinani on aika pitkä. Mutta tuon sen julki joskus. - -,.,-
-.,.- kirjoitti:
Huomenna uusi päivä, lähden kyselemään että mitä nyt tapahtuu. Toivon, että saan minulle kuuluvat rahat työkokeilun ajalta. Kelan tiedoissa lukee ettei oikeutta etuuteen.
Huomenna tiedän enemmän. Se on nyt varmaa, etten tule saamaan pävärahaa, ennen kuin olen töissä tai opiskelemassa.
Tarinani on aika pitkä. Mutta tuon sen julki joskus.No niin.
Kolmen kuukauden työssäolovelvoite, eli karenssi. Olen kuulema itse kieltäytynyt työstä, vaikka sinne olen hakenut vuoden ja 8 kk. Lopulta pääsin tekemään koulutustani vastaavaa työtä, ja palkaksi sain tuon karenssin. Olen aina halunnut hyvää, en ole käynyt edes usein enää sossussa, koska en kokenut kunnialliseksi hakea rahaa, yritin kovasti. Enää en ole niin naiivi. Haistakoon pitkän vitun.
Olen todella pettynyt ja vihainen. Hiljainen viha.
Olen siis ollut jo kaksi viikkoa töissä, rahaa en vain ilmeisesti siitä tule saamaan. Pakottavat nyt muuttamaan pois työn tai opiskelujen perässä. Asia on vain nyt niin, että perheeni tarvitsee minun apuani, ja heidän takia olen vieläkin täällä... Minkäs teet, sossun luukulle pitäisi mennä. Luonne ei vain antaisi periksi. Koskaan en ole heille tehnyt mitään pahaa, olen vain ollut naiivi. Tietojani he kyllä utelevat. Aion nauhoittaa jokaikisen keskustelun tästä lähtien, jotta olisi todisteita tarvittaessa.
Papereihini on merkitty nyt aika ikäviä asioita, käänsivät kaiken päälaelleen, minut on helppo profiloida nyt työstäkieltäytyjäksi, vaikka itse olen omatoimisesti niitä hakenut. Osuuskunnasta kun kyselin, niin lienekkö niin pelottava asia heille sekin, kun menivät vaikeaksi. Pitävät ihmisiä idiootteina, sellainen näköjään onkin jos heihin luottaa.
On tämä kunniaton maailma, ainakin virastojen osalta. Valta turmelee ihmisen.
Myös burnoutin aikana kertomani asiat psykiatrille levitettiin julkisesti juoruileville ihmisille, en tiedä miksi. Opiskelin tuolloin ja poltin itseni loppuun syistä joita en ala luettelemaan, mutta ei ne kivoja ollut. Paperini ovat hyvät, muutin puolison perässä tälle paikkakunnalle, hain eka viikolla jo töitä ja sainkin harjoitttelupaikan. Työvoimatoimisto sanoi etten pääse sinne, koska heidän mielestään en ole tarpeeksi luotettava, jotta kävisin töissä. SIIS MITÄ HELVETTIÄ? Miten he voivat päättää mikä kellekin on sopiva työpaikka? Päätelkää itse, en ala heidän vihollisekseen. Sen kyllä voi arvata, mistä tällainen johtuu, tukirahoista ja tilastoista.
Eduskunnassa on onneksi oikeusasiamies.
Minut myös profiloitiin raksa-apumieheksi ja papereissa lukee, että mm. vihaan tietokoneita, koska en ymmärrä niitä. Samantien myös hoitovirhe, lääkkeillä jotka meinasivat tappaa minut synnynnäisen munuaisvian takia. Lääkäri teki diagnoosin 5 min. juttelun jälkeen, jolloin hän tiesi "just mulle sopivan lääkkeen, syöhän hän niitä itsekin." Silloin ajattelin luottaa lääkäriin sokeasti, siksi kokeilinkin. (Otin vain kolmasosan hänen määräämästään annoksesta, ja menin todella huonoon kuntoon, hyi helvetti mitä huumeita. Lääkäri lopetti uransa sen jälkeen.) Tämä lääkäri oli vain lääkeyhtiön edustaja, mutta toimi lääkärin nimikkeellä. Se on yleistä.
Olen todellisuudessa taitava korjaamaan tietokoneita, ja joskus ajattelinkin toiminimellä korjata niitä (tiedostojen palautukset ja asennukset rauta- ja softa-puolella). Nytkin olisin työkokeilussa koodannut nettisivuja, koska työpaikassa ei ole ostettu ohjelmia joilla tehdä.
Aion taistella, en luovuta. Sain juuri elämäni kuntoon vuosien taistelun jälkeen, en anna heidän pilata nyt tätä. - -,.,-
-,.,- kirjoitti:
No niin.
Kolmen kuukauden työssäolovelvoite, eli karenssi. Olen kuulema itse kieltäytynyt työstä, vaikka sinne olen hakenut vuoden ja 8 kk. Lopulta pääsin tekemään koulutustani vastaavaa työtä, ja palkaksi sain tuon karenssin. Olen aina halunnut hyvää, en ole käynyt edes usein enää sossussa, koska en kokenut kunnialliseksi hakea rahaa, yritin kovasti. Enää en ole niin naiivi. Haistakoon pitkän vitun.
Olen todella pettynyt ja vihainen. Hiljainen viha.
Olen siis ollut jo kaksi viikkoa töissä, rahaa en vain ilmeisesti siitä tule saamaan. Pakottavat nyt muuttamaan pois työn tai opiskelujen perässä. Asia on vain nyt niin, että perheeni tarvitsee minun apuani, ja heidän takia olen vieläkin täällä... Minkäs teet, sossun luukulle pitäisi mennä. Luonne ei vain antaisi periksi. Koskaan en ole heille tehnyt mitään pahaa, olen vain ollut naiivi. Tietojani he kyllä utelevat. Aion nauhoittaa jokaikisen keskustelun tästä lähtien, jotta olisi todisteita tarvittaessa.
Papereihini on merkitty nyt aika ikäviä asioita, käänsivät kaiken päälaelleen, minut on helppo profiloida nyt työstäkieltäytyjäksi, vaikka itse olen omatoimisesti niitä hakenut. Osuuskunnasta kun kyselin, niin lienekkö niin pelottava asia heille sekin, kun menivät vaikeaksi. Pitävät ihmisiä idiootteina, sellainen näköjään onkin jos heihin luottaa.
On tämä kunniaton maailma, ainakin virastojen osalta. Valta turmelee ihmisen.
Myös burnoutin aikana kertomani asiat psykiatrille levitettiin julkisesti juoruileville ihmisille, en tiedä miksi. Opiskelin tuolloin ja poltin itseni loppuun syistä joita en ala luettelemaan, mutta ei ne kivoja ollut. Paperini ovat hyvät, muutin puolison perässä tälle paikkakunnalle, hain eka viikolla jo töitä ja sainkin harjoitttelupaikan. Työvoimatoimisto sanoi etten pääse sinne, koska heidän mielestään en ole tarpeeksi luotettava, jotta kävisin töissä. SIIS MITÄ HELVETTIÄ? Miten he voivat päättää mikä kellekin on sopiva työpaikka? Päätelkää itse, en ala heidän vihollisekseen. Sen kyllä voi arvata, mistä tällainen johtuu, tukirahoista ja tilastoista.
Eduskunnassa on onneksi oikeusasiamies.
Minut myös profiloitiin raksa-apumieheksi ja papereissa lukee, että mm. vihaan tietokoneita, koska en ymmärrä niitä. Samantien myös hoitovirhe, lääkkeillä jotka meinasivat tappaa minut synnynnäisen munuaisvian takia. Lääkäri teki diagnoosin 5 min. juttelun jälkeen, jolloin hän tiesi "just mulle sopivan lääkkeen, syöhän hän niitä itsekin." Silloin ajattelin luottaa lääkäriin sokeasti, siksi kokeilinkin. (Otin vain kolmasosan hänen määräämästään annoksesta, ja menin todella huonoon kuntoon, hyi helvetti mitä huumeita. Lääkäri lopetti uransa sen jälkeen.) Tämä lääkäri oli vain lääkeyhtiön edustaja, mutta toimi lääkärin nimikkeellä. Se on yleistä.
Olen todellisuudessa taitava korjaamaan tietokoneita, ja joskus ajattelinkin toiminimellä korjata niitä (tiedostojen palautukset ja asennukset rauta- ja softa-puolella). Nytkin olisin työkokeilussa koodannut nettisivuja, koska työpaikassa ei ole ostettu ohjelmia joilla tehdä.
Aion taistella, en luovuta. Sain juuri elämäni kuntoon vuosien taistelun jälkeen, en anna heidän pilata nyt tätä.Lisättäköön vielä, että he eivät suostu muuttamaan näitä potilastietojani, jotka sisältävät virheellistä informaatiota. Jos olisi vain ne nauhat voisin todistaa minun kantani oikeaksi. Siinäpä profiloikoon, jos saavat siitä tyydytystä.
- tämä selvä
Olet nähtävästi kykenemätön ottamaan vastuuta itsestäsi ja elämästäsi. Jos pystyisit siihen olisit jo työssä tai opiskelemassa. Onneksi olet löytänyt ilmaista apua ongelmiisi.
- KYKENEVÄ
Painus baanalle ja etsi kinkku ja kokeile, kykenetkö.
Sinä et puolestasi näköjään näytä kykenevän muuhun kuin olemaan häirikkönä. Sääli lähipiiriäsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733