Olen tottunut herkuttelemaan a-luokan lihalla, mutta yhtäkkiä on tosi helppo luopua lihasta. Olen kiinnostunut budhalaisuudesta, mutta he syövät tietääkseni lihaa. Ehkä monet silti ovat kasvissyöjiä. Yhtenä päivänä tajusin etten syö enää lihaa, ainoastaan kasvisruokaa ja kalaa. Hämmästyn omia ajatuksiani. Mitään varsinaista syytä en keksi kasvissyönnille enkä ymmärrä mistä se ajatus tuli ja miksi se on niin selkeää. Aloin tyytyväisenä valmistaa liharuokaa mikrossa, mutta kun laitoin sen lautaselle niin tuli stoppi. Epäilen, että toisten ajatukset ja tunteet muuttuvat omikseni. Kollektiivinen asenne.
ajatuksen siirtoa?
8
458
Vastaukset
- htysy
Omat aivosi sen ovat tehneet. Olet kuitenkin kuullut/lukenut paljon juttuja kasvissyönnistä, vegaaneista, eläinoikeuksista yms. Aivoissasi tuo ajatus on kypsynyt ilman, että sinun on tarvinnut sitä tietoisesti ajatella. Näin meitä aivopestään mukaan erilaisiin aatteisiin. Eipä silti ei tuo huono aate ole. En minäkään syö enää juurikaan lihaan. Yleinen mielipide vaikuttaa.
- olento...
se näyttää harmaalta ja äklöttää jostain syystä. Rasvaa ja bakteereita tai se haju. Ihan kuin en olisi juuri pitänyt lihasta. En ole kesän aikana pahemmin syönyt lihaa tämän ajatuksen takia ja kävin budhalaisluennolla keväällä. En ole tuntenut näin ja tiedän, että liha on terveellistä, koska siitä saa karnosiinia ja se toimii paremmin raudan lähteenä ja sinkin kanssa. Mutta ehkä tämä on toisella tavalla hyvä juttu.
- Buddhailija
Minulla (eikä kenelläkään) ole mitään syytä syödä lihaa. Mitä väliä sillä on mitä joku muu syö?
Monet buddhalaiset käsittävät vahingoittamattomuuden niin etteivät syö lihaa. Lihansyönnin voi aloittaa tieltä löytyneestä kissanraadosta,se ei kenties ole paljon kärsinyt eikä sitä ole tapettu juuri minua varten. Nam?- niii
monet buddhalaiset eivät syö lihaa. Olen ehkä pähkäillyt oikein. Olen mielessäni tehnyt työpaikastani temppelin, työkaverit ovat arvokkaita olentoja ja henkisiä kontakteja. Saan koko ajan osakseni positiivista palautetta. Positiiviset ajatukset ovat voimakkaampia kuin sanat.
- niii
niii kirjoitti:
monet buddhalaiset eivät syö lihaa. Olen ehkä pähkäillyt oikein. Olen mielessäni tehnyt työpaikastani temppelin, työkaverit ovat arvokkaita olentoja ja henkisiä kontakteja. Saan koko ajan osakseni positiivista palautetta. Positiiviset ajatukset ovat voimakkaampia kuin sanat.
joku ateisti niin tietämättään eräät ateistit ovat myös henkisiä kontakteja. Minusta on hienoa, että ihmiset ilmaisevat ajatuksiaan. Se on lisääntynyt. Vapautuneisuus.
- ei-buddhalainen
niii kirjoitti:
joku ateisti niin tietämättään eräät ateistit ovat myös henkisiä kontakteja. Minusta on hienoa, että ihmiset ilmaisevat ajatuksiaan. Se on lisääntynyt. Vapautuneisuus.
Se voi olla kuule ihan oma alitajuntasi, eikä "kontaktit". Jos alitajuisesti kannattaa jotain uskontoa ja se on sun tapauksessa buddhalaisuus, niin ihminen alkaa huomaamattaan käyttäytyäkin sen mukaisesti. "Kontakti" muihin ihmisiin kuulostaa (anteeksi vaan) epäjärkevältä. Ja kyse on sitten kasvisruokavaliosta - jos olisit jonkun "herätyksen"kokenut, niin uskoisin, että olisi tullut joku "tärkeämpi, suurempi" teko. Kuten tekstistäni näkyy, niin en buddhalaisuutta erityisemmin kannata, ja ps. olen lukenut kyllä kaiken m,ahdollisen duddahalisuuteen liittyvänm kirjallisuuden, mielenkiinnosta. Ainoa, mikä sitten jotenkin kuulostaa järkevältä, on zen-buddhalaisuus, varsinkin rentoutumisharjoitukset, joista on monelle paljon apua. Olen lukenut/kokenut myöskin kaikesta muusta/kaikkea muuta mahdollista, ja voin kertoa, että ei ole kontaktia muihin ihmisiin, toki voi olla kontakti johonkin, mutta ajatus sellaisesta ihmisketjusta kuulostaa naurettavalta. (Anteeksi. ) Sitä en kyllä kiistä, etteikö ihminen pystyisi hyvää tai pahaa energiaa "siirtämään/keräämään" ym ja kaikkea muuta...
Tässä nyt yksi kannanotto. - mmmmm...
ei-buddhalainen kirjoitti:
Se voi olla kuule ihan oma alitajuntasi, eikä "kontaktit". Jos alitajuisesti kannattaa jotain uskontoa ja se on sun tapauksessa buddhalaisuus, niin ihminen alkaa huomaamattaan käyttäytyäkin sen mukaisesti. "Kontakti" muihin ihmisiin kuulostaa (anteeksi vaan) epäjärkevältä. Ja kyse on sitten kasvisruokavaliosta - jos olisit jonkun "herätyksen"kokenut, niin uskoisin, että olisi tullut joku "tärkeämpi, suurempi" teko. Kuten tekstistäni näkyy, niin en buddhalaisuutta erityisemmin kannata, ja ps. olen lukenut kyllä kaiken m,ahdollisen duddahalisuuteen liittyvänm kirjallisuuden, mielenkiinnosta. Ainoa, mikä sitten jotenkin kuulostaa järkevältä, on zen-buddhalaisuus, varsinkin rentoutumisharjoitukset, joista on monelle paljon apua. Olen lukenut/kokenut myöskin kaikesta muusta/kaikkea muuta mahdollista, ja voin kertoa, että ei ole kontaktia muihin ihmisiin, toki voi olla kontakti johonkin, mutta ajatus sellaisesta ihmisketjusta kuulostaa naurettavalta. (Anteeksi. ) Sitä en kyllä kiistä, etteikö ihminen pystyisi hyvää tai pahaa energiaa "siirtämään/keräämään" ym ja kaikkea muuta...
Tässä nyt yksi kannanotto.olen jossain kuullut sanan. Mä en ajattele että olisi mitään ketjua. Mun mielestä kyseessä on verkko. Pidin kovasti tuosta anteeksipyynnöstä. Tuli lämmin olo.
- kokija
Voi olla asenneilmapiirin vaikutusta tai sitten niin että kroppa ei enää pidä lihasta. Kun koetan syödä lihapullia niin tulee mahanpuruja. Ennen ei ollut näin. Aikaa myöten biologiakin näyttää muuttuvan jonkin verran niin, että se alkaa suosia viljaa, juureksia ja muuta kevyempää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123710MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721944Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421598Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin821243Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671057Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33998Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778