ajatuksen siirtoa?

yäh

Olen tottunut herkuttelemaan a-luokan lihalla, mutta yhtäkkiä on tosi helppo luopua lihasta. Olen kiinnostunut budhalaisuudesta, mutta he syövät tietääkseni lihaa. Ehkä monet silti ovat kasvissyöjiä. Yhtenä päivänä tajusin etten syö enää lihaa, ainoastaan kasvisruokaa ja kalaa. Hämmästyn omia ajatuksiani. Mitään varsinaista syytä en keksi kasvissyönnille enkä ymmärrä mistä se ajatus tuli ja miksi se on niin selkeää. Aloin tyytyväisenä valmistaa liharuokaa mikrossa, mutta kun laitoin sen lautaselle niin tuli stoppi. Epäilen, että toisten ajatukset ja tunteet muuttuvat omikseni. Kollektiivinen asenne.

8

433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • htysy

      Omat aivosi sen ovat tehneet. Olet kuitenkin kuullut/lukenut paljon juttuja kasvissyönnistä, vegaaneista, eläinoikeuksista yms. Aivoissasi tuo ajatus on kypsynyt ilman, että sinun on tarvinnut sitä tietoisesti ajatella. Näin meitä aivopestään mukaan erilaisiin aatteisiin. Eipä silti ei tuo huono aate ole. En minäkään syö enää juurikaan lihaan. Yleinen mielipide vaikuttaa.

      • olento...

        se näyttää harmaalta ja äklöttää jostain syystä. Rasvaa ja bakteereita tai se haju. Ihan kuin en olisi juuri pitänyt lihasta. En ole kesän aikana pahemmin syönyt lihaa tämän ajatuksen takia ja kävin budhalaisluennolla keväällä. En ole tuntenut näin ja tiedän, että liha on terveellistä, koska siitä saa karnosiinia ja se toimii paremmin raudan lähteenä ja sinkin kanssa. Mutta ehkä tämä on toisella tavalla hyvä juttu.


    • Buddhailija

      Minulla (eikä kenelläkään) ole mitään syytä syödä lihaa. Mitä väliä sillä on mitä joku muu syö?
      Monet buddhalaiset käsittävät vahingoittamattomuuden niin etteivät syö lihaa. Lihansyönnin voi aloittaa tieltä löytyneestä kissanraadosta,se ei kenties ole paljon kärsinyt eikä sitä ole tapettu juuri minua varten. Nam?

      • niii

        monet buddhalaiset eivät syö lihaa. Olen ehkä pähkäillyt oikein. Olen mielessäni tehnyt työpaikastani temppelin, työkaverit ovat arvokkaita olentoja ja henkisiä kontakteja. Saan koko ajan osakseni positiivista palautetta. Positiiviset ajatukset ovat voimakkaampia kuin sanat.


      • niii
        niii kirjoitti:

        monet buddhalaiset eivät syö lihaa. Olen ehkä pähkäillyt oikein. Olen mielessäni tehnyt työpaikastani temppelin, työkaverit ovat arvokkaita olentoja ja henkisiä kontakteja. Saan koko ajan osakseni positiivista palautetta. Positiiviset ajatukset ovat voimakkaampia kuin sanat.

        joku ateisti niin tietämättään eräät ateistit ovat myös henkisiä kontakteja. Minusta on hienoa, että ihmiset ilmaisevat ajatuksiaan. Se on lisääntynyt. Vapautuneisuus.


      • ei-buddhalainen
        niii kirjoitti:

        joku ateisti niin tietämättään eräät ateistit ovat myös henkisiä kontakteja. Minusta on hienoa, että ihmiset ilmaisevat ajatuksiaan. Se on lisääntynyt. Vapautuneisuus.

        Se voi olla kuule ihan oma alitajuntasi, eikä "kontaktit". Jos alitajuisesti kannattaa jotain uskontoa ja se on sun tapauksessa buddhalaisuus, niin ihminen alkaa huomaamattaan käyttäytyäkin sen mukaisesti. "Kontakti" muihin ihmisiin kuulostaa (anteeksi vaan) epäjärkevältä. Ja kyse on sitten kasvisruokavaliosta - jos olisit jonkun "herätyksen"kokenut, niin uskoisin, että olisi tullut joku "tärkeämpi, suurempi" teko. Kuten tekstistäni näkyy, niin en buddhalaisuutta erityisemmin kannata, ja ps. olen lukenut kyllä kaiken m,ahdollisen duddahalisuuteen liittyvänm kirjallisuuden, mielenkiinnosta. Ainoa, mikä sitten jotenkin kuulostaa järkevältä, on zen-buddhalaisuus, varsinkin rentoutumisharjoitukset, joista on monelle paljon apua. Olen lukenut/kokenut myöskin kaikesta muusta/kaikkea muuta mahdollista, ja voin kertoa, että ei ole kontaktia muihin ihmisiin, toki voi olla kontakti johonkin, mutta ajatus sellaisesta ihmisketjusta kuulostaa naurettavalta. (Anteeksi. ) Sitä en kyllä kiistä, etteikö ihminen pystyisi hyvää tai pahaa energiaa "siirtämään/keräämään" ym ja kaikkea muuta...

        Tässä nyt yksi kannanotto.


      • mmmmm...
        ei-buddhalainen kirjoitti:

        Se voi olla kuule ihan oma alitajuntasi, eikä "kontaktit". Jos alitajuisesti kannattaa jotain uskontoa ja se on sun tapauksessa buddhalaisuus, niin ihminen alkaa huomaamattaan käyttäytyäkin sen mukaisesti. "Kontakti" muihin ihmisiin kuulostaa (anteeksi vaan) epäjärkevältä. Ja kyse on sitten kasvisruokavaliosta - jos olisit jonkun "herätyksen"kokenut, niin uskoisin, että olisi tullut joku "tärkeämpi, suurempi" teko. Kuten tekstistäni näkyy, niin en buddhalaisuutta erityisemmin kannata, ja ps. olen lukenut kyllä kaiken m,ahdollisen duddahalisuuteen liittyvänm kirjallisuuden, mielenkiinnosta. Ainoa, mikä sitten jotenkin kuulostaa järkevältä, on zen-buddhalaisuus, varsinkin rentoutumisharjoitukset, joista on monelle paljon apua. Olen lukenut/kokenut myöskin kaikesta muusta/kaikkea muuta mahdollista, ja voin kertoa, että ei ole kontaktia muihin ihmisiin, toki voi olla kontakti johonkin, mutta ajatus sellaisesta ihmisketjusta kuulostaa naurettavalta. (Anteeksi. ) Sitä en kyllä kiistä, etteikö ihminen pystyisi hyvää tai pahaa energiaa "siirtämään/keräämään" ym ja kaikkea muuta...

        Tässä nyt yksi kannanotto.

        olen jossain kuullut sanan. Mä en ajattele että olisi mitään ketjua. Mun mielestä kyseessä on verkko. Pidin kovasti tuosta anteeksipyynnöstä. Tuli lämmin olo.


    • kokija

      Voi olla asenneilmapiirin vaikutusta tai sitten niin että kroppa ei enää pidä lihasta. Kun koetan syödä lihapullia niin tulee mahanpuruja. Ennen ei ollut näin. Aikaa myöten biologiakin näyttää muuttuvan jonkin verran niin, että se alkaa suosia viljaa, juureksia ja muuta kevyempää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5289
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1562
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      191
      1449
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe