Kuolinpilleri 70 vuotiaille Kaari Utrio

61v.

http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=198281
Ketjuun on 162 kirjoitusta se on luettu 6 455 kertaa.

http://keskustelut.iltasanomat.fi/thread.jspa?threadID=20033 lööpin julkaisseessa lehdessä 684 kirjoitusta aiheesta.

Meneekö niin että muut kuin asianosaiset ovat asiasta kiinnostuneita?

http://www.iltasanomat.fi/otakantaa/tulos.asp?gid=51398

Hyväksytkö yli 70-vuotiaiden sairaiden vanhusten itsemurhat?
Tilanne tällä hetkellä:

* Kyllä 62%
* Ei 38%

Äänestys avattu: 14.9.2009 klo 10:54
Ääniä tähän mennessä: 26 493

Siis tosi harva yli 70 vuotias, osaa käyttää nettiä, omistaa se, näin kykenisi äänestämään tai ottamaan kantaa?

24

567

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhuuden kynnyksellä

asiasta tulee vakavasti alkaa keskustella, KETÄÄN ei ilman omaa tahtoaan voi hoitaa, eikä tule hoitaa.
      Vain ihminen, joka on tullut elämänsä päähän, ja ITSE PYYTÄÄ, voi saada hoidon.
      Tämä on minun ehdotus.

• 70nen

Pakko laittaa mielipide silti:

Minun elämäni on arvokas ja haluan olla ja elää, siksi meillä on sairaalat ja hoidot, kun niitä tarvitaan, sairaudet eivät katso ikää.
        Nuorikin ihminen on vaikeasti sairas tuskissaan ja elämänlanka ohut, kenellä se on minkäkin mittainen se on korkeimman kädessä.

Elämä on lahja ja pidän sen hamaan loppuun saakka.

• Omainen

nykyäänkin sairaaloissa tapana, jos potilas on hoidon ulottumattomissa, niin elvytystä ei suoriteta, pääsee potilas pois kärsimyksistään. Tosin omaisilta kysytään lupa. Viisautta mielestäni omaisilta on, jos antavat luvan, eihän potilas, joka on jo miltei aivokuollut, osaa itse päättää kohtalostaan. Muutoin monipiippuinen asia, Jumalaa ei voi kuka tahansa leikkiä, kuolinpilleri ei ole ratkaisu vanhusten vähentämiseen, vain Jumala säätää.

• ajastin

Jokaisella pitäisi olla oikeus poistua olemattomasta elämästä, iästä huolimatta. Tuska, loputon kipu "vihanneksi" muuttuvana ei ole elämää. Eikä huumeen varassa pyöriminen.
      Täydessä ymmärryksessä pillerin pyyntö on oikeus oman elämän hallinnassa. Kukaan ei voi tuntea toisen tuskaa, valtaisaa kipua. Toisen elämääkään ei voi elää jokaisella on omansa. Vain ihminen joka ei ole tuntenut oikeaa tuskaa voi vastustaa siirtymistä rajantaa.
      Moni on päättänyt kivun myötä päivänsä väkivaltaisesti, sekö sattuisi omaisiin vähemmin. Omaiset useasti vastustavat pillerin ottamista itsekkäästi, heillä on vain sydämen tuska, se helpompi.

• Jos pää toimii niin eletään vaan uhallakin!

'Joku' äänestää 7-kymppisten puolesta, ehkä perilliset? Tai nuoriso kuriittaan, koska useat vanhukset näilläkin palstoilla vaan mollaavat nuorison nykyelämän 'helppoa' elämää ja kurittomuutta.

• 70nen

sanomalla vain oman mielipiteeni elämästä, vai pitääkö minut nyt teilata heti...juoksen karkuun.

• MiNä elän vielä
        70nen kirjoitti:

sanomalla vain oman mielipiteeni elämästä, vai pitääkö minut nyt teilata heti...juoksen karkuun.

Pohditaan nyt niin monessa ketjussa, ettei oikein ymmärrä, ja vain yhden kirjailijan mielipiteestä aihe on saanut alkunsa.
        Pitääkö kaikkien nyt kuolla pillerillä huh huh

• elämässä kiinni
        MiNä elän vielä kirjoitti:

Pohditaan nyt niin monessa ketjussa, ettei oikein ymmärrä, ja vain yhden kirjailijan mielipiteestä aihe on saanut alkunsa.

ja kuolemasta ei päätä Kaari Utrio eikä nämä palstan kirjoittajat. Johan vanhusten itsemurhaluvut on Euroopan tai maailmankin huipputuasoa, ei tässä mitään uutta ole.

• Seku
        70nen kirjoitti:

Tarkoitan seitsemänkymppisen karkuunjuoksua.
        Siinähän ei muuten mitään ihmettä ja kummaa ole, että meidän ikäisemme juoksee, mutta tuo
        tilanne mistä lähdetään käpälämäkeen on absurdi.

Muuten, vakavammin: jos eutanasia olisi vapaa, lakisääteinen, niin se saattaisi villiintyä, niinkuin Saksassa 1930-40 luvulla, jolloin mielisairaat, kehitysvammaiset ja hyvin iäkkäät ihmiset murhattiin, puhumattakaan etnisistä puhdistuksista.

Muutenkin, jo nyt mollataan päättäjiä mitä moninaisimmista virheistä, entä sitten, jos muut ihmiset saisivat päättää koska meidän on siirryttävä pois tästä ajasta?!

• omatoiminen vanhus"

arvostan nuorisoa, kyllä äänestäjät on seitenkymppisiä, on muutamia seitenkymppisiä jotka tahtoo elää uhallakin, vaikka on jo täydellisesti toisten hoidettavissa, antakaamme heille se elämisen mahdollisuus, jos he nauttivat täydellisestä palvelusta, vaippojen vaihdosta ym.
        Itse olen OMATOIMINEN, ( matkustelen, maalaan, hoidan yleiskuntoa ulkoillen , uiden) vailla kenenkään huolen pitoa, kun aika koittaa , ja joudun toisten ihmisten varaan, silloin TAHDON ITSE PÄÄTTÄÄ oman elämän pituudesta.
        ON KESKUTELUN aika asiasta TULLUT.

• vanhus ,
        MiNä elän vielä kirjoitti:

kaikilla tulee olla oikeus ITSE päättää asiasta.

• huono-osaisempi
        omatoiminen vanhus" kirjoitti:

arvostan nuorisoa, kyllä äänestäjät on seitenkymppisiä, on muutamia seitenkymppisiä jotka tahtoo elää uhallakin, vaikka on jo täydellisesti toisten hoidettavissa, antakaamme heille se elämisen mahdollisuus, jos he nauttivat täydellisestä palvelusta, vaippojen vaihdosta ym.
        Itse olen OMATOIMINEN, ( matkustelen, maalaan, hoidan yleiskuntoa ulkoillen , uiden) vailla kenenkään huolen pitoa, kun aika koittaa , ja joudun toisten ihmisten varaan, silloin TAHDON ITSE PÄÄTTÄÄ oman elämän pituudesta.
        ON KESKUTELUN aika asiasta TULLUT.

ja isoilla kirjaimilla kuulutat omatoimisuutta, miten uit ja maalaat, vailla kenenkään huolenpitoa.Voihan sitä sen huolenpitäjänkin palkata, ihan omaksi ilokseen. Onkohan sinustakaan sitten päättäjäksi, jos jonkun slaagin saat, ettei pelaa puhe, ei raajat, ei aivot. Eipä ole kaikilla nuorilla ja terveillä mahdollisuus kaikkeen tuohon, matkusteluunkaan. Ei katsele nuori polvi hyvällä, kun pitää maksaa korkeaa eläkettä neljäkymmentä vuotta .satavuotiaaksi helpolla elää , kun on varaa hoitaa ja hemmotella itseään.

• Laritsa M

...ei pitäisi kysyä kenenkään lupaa. Sellaisia ovat elinsiirrot. Jos esim joltakin sellaiselta otetaan munuaiset, joka niitä ei enää tarvitse, se pitäisi olla sallittua. Erityisesti, jos sillä pelastetaan jonkun toisen henki.

• Hoksannut

Avasit jo toisen ketjun samasta aiheesta. Etkös poloinen hoksannut edellistä?

• Hoitotestamentin ja elinsiirto testamentin.

Olen sitä mieltä,jos minusta on jollekin apua,niin siitä vaan.

• muori67 kirjoitti:

Hoitotestamentin ja elinsiirto testamentin.

Olen sitä mieltä,jos minusta on jollekin apua,niin siitä vaan.

että minun elimistäni ei olisi mitään apua nuorelle.
        Me jo elämämme ehtoopuolella olevat ,ei niitä elimen siirtoja voi kai antaakkaan .
        Kuinkaas sekin asia oikeastaan o.
        En minä ainakaan anna elimiäni kellekkään, olen senverran itsekäs.
        Asia olisi erillainen jos nuorena sukulaiseni olisi tarvinnut. Ja jos ne ylipäätään kelpaiskaan, Vaikka terve olen ja toivon itselleni pitkää ikää.

• päivi*
        ullamirjami kirjoitti:

että minun elimistäni ei olisi mitään apua nuorelle.
        Me jo elämämme ehtoopuolella olevat ,ei niitä elimen siirtoja voi kai antaakkaan .
        Kuinkaas sekin asia oikeastaan o.
        En minä ainakaan anna elimiäni kellekkään, olen senverran itsekäs.
        Asia olisi erillainen jos nuorena sukulaiseni olisi tarvinnut. Ja jos ne ylipäätään kelpaiskaan, Vaikka terve olen ja toivon itselleni pitkää ikää.

Vielä 60 ikäinen voi olla elinsiirto potilas. Omalla kohdallani uskon, ettei minusta tässä iässä enää ole muualle kun makkaratehtaalle, näin on marjat.

• Jos meikällä havaittais joku satavarma, parantumaton sairaus toivoisin voivani tehdä itse hyvin henkilökohtaisen ratkaisun.

• Atolfia

tästä kuolinpilleristä. Hän sanoi, ettei sellaista pilleriä edes ole olemassa. Ainoa tapa, jolla kuolemaa voidaan jouduttaa, on hoitojen lopettaminen.

Jos makaan aivokuolleena sairaalassa, silloin voivat minun puolestani ottaa kaiken tarpeellisen minusta toisten hyödyksi. Luulen kuitenkin, kuten jo edelläkin on asia todettu, että näin vanhan rontin elimet tuskin kellekkään kelpaavat, ehkä väliaikaisesti paremman toivossa.

Tunsin kerran erään vanhuksen, joka ole kerännyt unipillereitä siltä varalta, että jos hullusti käy, niin hän ottaa koko purkillisen ja nukkuu ikuiseen uneen. Kävikin niin, että hän halvaantui, eikä pystynyt ottamaan pillereitään. Loppu oli melko ikävä.

Voihan sitä loppunsa suunnitella, mutta ei se aina onnistu.

• tuulivei

Onkohan ikääntyvän kirjailijan jo pakko turvautua tällaiseen provosoivaan aiheeseen saadakseen kirjojaan myydyksi ja onhan heillä peräti kirjakustantamo. Vertaisin Tervoon. Minusta ne ovat halpahintaisia keinoja, koska älykkönä kirjailija tietää tällaisen aiheen markkina-arvon.

• että nuorison

ääniä tässä asiassa lasketaan. Totta kai he ovat valmiita poistamaan maan laskuista vanhukset, saadakseen itse enemmän.

Kaikesta sitä äänestetäänkin, ei voi kuin ihmetellä maailman pahuutta.

.

• pilvi*

Pilvi nyt sanoo, että nautitaan elämästämme niin kauan kuin sitä riittää:D ----Kaari Utrio toi tämän ajatuksen meille, ei anneta sen säädellä elämäämme. Eletään siinä onnellisessa tietämyksessä, että meidänkin elämämme on arvokasta Jumalan silmissä. Näin kuuluu olla, olemmehan jokainen tehneet osuutemme tässä yhteiskunnassa.

Nyt Hyvää ja siunauksellista yötä meille kaikille:)

• ullapulla*
        pilvi* kirjoitti:

Pilvi nyt sanoo, että nautitaan elämästämme niin kauan kuin sitä riittää:D ----Kaari Utrio toi tämän ajatuksen meille, ei anneta sen säädellä elämäämme. Eletään siinä onnellisessa tietämyksessä, että meidänkin elämämme on arvokasta Jumalan silmissä. Näin kuuluu olla, olemmehan jokainen tehneet osuutemme tässä yhteiskunnassa.

Nyt Hyvää ja siunauksellista yötä meille kaikille:)

ole ollut minkään arvoista.
        Jos ajattelen että sen täytyis olla jonkun arvoista Jumalan silmissä. Minulla kun ei ole jumalaa joka katsoisi minuna .Ei elävänä eikä kuoleena.
        Mutta ,ei se niin kamalaa ole kun te luulette te variseukselaiset ja muut .
        Luulen että minun jälkipolvet muistavat aika kauan Ullamummun kun se aika tulee.
        Toivottavasti saan olla heidän kanssaan vielä KAAUAN!!!!

• Seku
        ullapulla* kirjoitti:

ole ollut minkään arvoista.
        Jos ajattelen että sen täytyis olla jonkun arvoista Jumalan silmissä. Minulla kun ei ole jumalaa joka katsoisi minuna .Ei elävänä eikä kuoleena.
        Mutta ,ei se niin kamalaa ole kun te luulette te variseukselaiset ja muut .
        Luulen että minun jälkipolvet muistavat aika kauan Ullamummun kun se aika tulee.
        Toivottavasti saan olla heidän kanssaan vielä KAAUAN!!!!

Minä kyllä uskon, että on Jumala, joka katsoo sinuakin, vaikka tunnustautuisit umpiateistiksi.

Kaari Utriokin on Jumalankieltäljä, mikä näkyy selkeästi hänen kannanotoissaan.

Mielestäni toivoton ja näköalaton "vakaumus".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      141
      3162
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      58
      2542
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      29
      2009
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1657
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      75
      1474
    6. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      78
      1434
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      364
      1418
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1115
    9. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      90
      1069
    10. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      83