En sitten millään (enää) pysty nielemään kaplselia, (outo kurkku :) Olen nyt pureskellut ne, mutta mitenhän on tuon imeytymisen laita? Imeytyykö silti yhtä hyvin, onko tietoa?
Vitamiini kapselin pureskelu
6
791
Vastaukset
- -----------------------------------------
tarkoitettu purtaviksi, mistä valmisteesta on kyse?
- D2
Niin mitä kapseleita?
http://personal.inet.fi/koti/remeli/ravinteet.htm- cupla
d-vitamiini kapseleita....ei kai se auta kun sitten vaan nielaista. Pari kertaa vaan on jotenkin juuttunut kurkkuun...
- tokoferoli
cupla kirjoitti:
d-vitamiini kapseleita....ei kai se auta kun sitten vaan nielaista. Pari kertaa vaan on jotenkin juuttunut kurkkuun...
Ota ne ruuan jälkeen .
Aivan samalla tavalla imeytyy vaikka pureskelisit.
Monet lapset ja sairaat ei voi niellä kapseleita tai tabletteja,silloin ne pureskellaan tai murskataan ennen ottamista.
Poikkeuksen tekee ns "time released"tabletit jotka tarkoitettu imeytymään hitaasti.
Tosin nekin voi pureskella .
Puhun nyt vitamiineista en depot lääkevalmisteista .
- Anonyymi
Vanha ketju mutta niin tärkeä aihe että täytyy vastata. Vitamiinijauhe varmaan paras vaihtoehto nauttia vitamiinit ja hinnaltaan myös paras vaihtoehto kun ei tule ylimääräistä hintaan kapseloinnin tai pilleroinnin takia.
- Anonyymi
Jauheen annostelu on epämääräistä ellei ole käytettävissä tarkkaa mittalusikkaa tms.
Nykyisin vitamiineja on hyvin erilaisina pillereinä ja kapseleina. Mm. D-vitamiinia löytyy eräiltä valmistajilta niin pieninä pillereinä ettei niiden nieleminen liene vaikeaa. Yhdellä valmistajalla on jopa etiketissä luonnollista kokoa oleva kuva pilleristä, jolloin näkee kuinka pieni se on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1184339- 1503689
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah973467Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia392829- 1291740
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta371575Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk141211Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191184Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221154Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421140