vaihteistoöljy

valtteri 72

Tarkoitus on vaihtaa avensis versoon -04 2.0 vvti manuaaliin vaihteistoöljyt.Elikkä tuleeko ongelmia jos laittaa synteettisen vaihteistoöljyn tilalle normi ATF:n?

15

9420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hajota

      75w-90 lienee oikeata.

    • ...käsi raamatulla sanoa, että EI tule ongelmia pitkänkään ajan jälkeen...... Todennäköisesti ei tule, mutta jos joku on varma, niin se on aivan varma ja sitä rataa -) .....

      -jos haluat ATF:n notkeuden talveksi ja samalla öljyn, joka on tarkoitettu MANUAAaLILLE,
      niin vastaus on Redline MTL (myy Motonet) -toki kallista, mutta elämä on....

      • valtteri72

        Kiitoksia ajatuksesta,täytyy sulatella..Mitähan"pahaa" ATF:ssä on manuaalille?


      • cvbnfgdhfgh
        valtteri72 kirjoitti:

        Kiitoksia ajatuksesta,täytyy sulatella..Mitähan"pahaa" ATF:ssä on manuaalille?

        Se saattaapi tuhota synkat, siitä ATF:stä kun puuttuu manuaalilaatikon tarvitsemat lisäaineet.
        Ihmettelen vaan porukkaa, joka on tunkemassa ATF:ää manuaaleihin, vaikka niihin on olemassa omat öljynsä.


      • ave2.0
        valtteri72 kirjoitti:

        Kiitoksia ajatuksesta,täytyy sulatella..Mitähan"pahaa" ATF:ssä on manuaalille?

        Toyotan huollossa laittavat manuaalilaatikkoon juuri punaista ATF:ää.Perinteinen vaihteistoöljy on liian jäykkää,"talvella vaihtamien ekoilla kilometreillä kankeaa,"synkrorenkaat" venyvät.
        Useamman satatuhatta ATF:llä ajanut eikä mitään ongelmia.
        Toyota-huolto ja minä suosittelemme.


      • Avensis/7AFE
        ave2.0 kirjoitti:

        Toyotan huollossa laittavat manuaalilaatikkoon juuri punaista ATF:ää.Perinteinen vaihteistoöljy on liian jäykkää,"talvella vaihtamien ekoilla kilometreillä kankeaa,"synkrorenkaat" venyvät.
        Useamman satatuhatta ATF:llä ajanut eikä mitään ongelmia.
        Toyota-huolto ja minä suosittelemme.

        Jeps, Juuri näin. Toyota-huollossa suosittelevat Mobil ATF:ää. Ja minullekkin laitettu.
        Ajattu 228tkm ja hyvin spelittää :)


      • Avensis/7AFE kirjoitti:

        Jeps, Juuri näin. Toyota-huollossa suosittelevat Mobil ATF:ää. Ja minullekkin laitettu.
        Ajattu 228tkm ja hyvin spelittää :)

        ....Tojoissa väitetään olevan vanhemmiten (yli 200tkm ajetuissa) synkronointiongelmia :-)....

        Sinänsä hassua tuo väittämänne Tojo-liikkeen suositus, koska 1998 tai jotain, laatikkööljyn vaihto on poistettu huolto-ohjelmasta.....-minä en ole samaa mietä, niin ATF:stä kuin vaihtamattomuudetsakaan......


      • Avensis/7AFE
        Tojo-Kölli kirjoitti:

        ....Tojoissa väitetään olevan vanhemmiten (yli 200tkm ajetuissa) synkronointiongelmia :-)....

        Sinänsä hassua tuo väittämänne Tojo-liikkeen suositus, koska 1998 tai jotain, laatikkööljyn vaihto on poistettu huolto-ohjelmasta.....-minä en ole samaa mietä, niin ATF:stä kuin vaihtamattomuudetsakaan......

        Jaa. Mun mielestä Avensisten omistajat pilaa vaihdelaation näin:
        -ei koskaan vaihdata laatikon öljyjä
        -vedättää kaupunkiajossa liian isolla vaihteella

        Mä en oo huomannut eroa laatikossa oliko se sitten normaalia öljyä taikka ATF:ää.
        Toki talvella se ATF on parempaa, vaihteet toimii sujuvammin yöpakkasten jälkeen.
        Tässä tapauksessa on poissulkis Redlinen MTL öljyä. Sehän on puheitten mukaan ollut
        hyvää kans. Mut pääasia että vaihdattaa öljyt niin ei tule tänne keskuslupalstalle kommentteja että laatikko levis jne...


      • Avensis/7AFE kirjoitti:

        Jaa. Mun mielestä Avensisten omistajat pilaa vaihdelaation näin:
        -ei koskaan vaihdata laatikon öljyjä
        -vedättää kaupunkiajossa liian isolla vaihteella

        Mä en oo huomannut eroa laatikossa oliko se sitten normaalia öljyä taikka ATF:ää.
        Toki talvella se ATF on parempaa, vaihteet toimii sujuvammin yöpakkasten jälkeen.
        Tässä tapauksessa on poissulkis Redlinen MTL öljyä. Sehän on puheitten mukaan ollut
        hyvää kans. Mut pääasia että vaihdattaa öljyt niin ei tule tänne keskuslupalstalle kommentteja että laatikko levis jne...

        ...ensimmäisessä viestissäni sanoin: käsi raamatulla en menisi väittämään, että ATF:ssä ei ole haittavaikutuksia manuaaliin, mutta en kyllä väitä, että olisikaan...

        -samaa mieltä olen siitä kanssasi, että pääasia on öljyjen vaihto Suomen olosuhteissa, ei välttämättä öljyn laatu


      • valtteri72
        Tojo-Kölli kirjoitti:

        ...ensimmäisessä viestissäni sanoin: käsi raamatulla en menisi väittämään, että ATF:ssä ei ole haittavaikutuksia manuaaliin, mutta en kyllä väitä, että olisikaan...

        -samaa mieltä olen siitä kanssasi, että pääasia on öljyjen vaihto Suomen olosuhteissa, ei välttämättä öljyn laatu

        Kysyisin vielä siitä että vaikuttaako teistä asiaan se että tällä autolla vedetään vaunua ja peräkärryä säännöllisesti.Tämän vuoksi näen öljyn vaihdon vieläkin tärkeämmäksi kuin tavallisesti.


      • ave2.0
        valtteri72 kirjoitti:

        Kysyisin vielä siitä että vaikuttaako teistä asiaan se että tällä autolla vedetään vaunua ja peräkärryä säännöllisesti.Tämän vuoksi näen öljyn vaihdon vieläkin tärkeämmäksi kuin tavallisesti.

        Vaunua tai peräkärryä(painavaa) vedettäessä kannattaa suosiolla unohtaa suurimman vaihteen käyttö.Muutenkin liian suuren vaihteen käyttö suhteessa ajonopeuteen on suurin syy vaihteistorikkoihin,antaa vaan bensaa palaa muutaman desin enemmän satkulla ja vaihteisto kestää.
        Minulle ainakin suosittelivat vaihteistoöljyn vaihtoa 105000km:n välein vaikka toyotan huoltoohjelmasta se onkin jätetty kokonaan pois.


      • valtteri72
        ave2.0 kirjoitti:

        Vaunua tai peräkärryä(painavaa) vedettäessä kannattaa suosiolla unohtaa suurimman vaihteen käyttö.Muutenkin liian suuren vaihteen käyttö suhteessa ajonopeuteen on suurin syy vaihteistorikkoihin,antaa vaan bensaa palaa muutaman desin enemmän satkulla ja vaihteisto kestää.
        Minulle ainakin suosittelivat vaihteistoöljyn vaihtoa 105000km:n välein vaikka toyotan huoltoohjelmasta se onkin jätetty kokonaan pois.

        ATF:t olleet kuukauden sisällä ja laatikon toiminta ensiluokkaista,tosi liukas ja synkrotkin tuntuisi toimivan liukkaasti.


      • Peel@

        Tarve on luokkaa 2-3 litraa ja vaikka litrahinta on 16 euroa niin eipä tuosta toyotisti konkurssiin joudu. Jos toyotisti palaa halusta hankkiutua eroon tilipussistansa niin Toyota-huolto on lyhin tie.

        Apropå, odotan jännityksellä missä kohtaa autojen huoltotoiminnoisaa tulee raja vastaan hinnoittelun suhteen. Merkkiliikkeissä keskituloinen tilipussi saattaa huveta yhdessä työpäivässä normaaleissa huoltotoimenpiteitä teettäen. Todistettavasti tiedän tapauksen jossa VAG-huolto laskutti minuutin työstä 70 euroa, autolle jossa oli takuu voimassa. Huoltohintojen tuntiveloitus lienee 100 e tuntumassa ja sen päälle pientarvikelisä sekä työlle että osille. Pahimmassa tapauksessa asiakas tilaa määräaikaishuollon kiinteään hintaan, maksaa huollossa havaittujen puutteiden korjaukset moninkertaisin varaosahinnoin, joutuu teettämään lisätyönä kiinteähintaisia töitä joiden todellinen lisäkustannus olisi marginaalinen, mutta maksu ainutkertaine. Huoltoliikkeen asentaja voi tehdä 4:ssä tunnissa työt jotka maksavat asiakkaalle 1700 e ilman että varaosien ja tarvikkeiden osuus loppuhinnasta on tarvikeliikkeiden hinnoin mitattuna kahta sataa enemmän. Esim audi quattron huoltohinnat marmoritiskillä mainittiin jo lähes viisi vuotta takaperin maksavan >1700 e.


    • Dfv

      Helppo homma, etsi 24 millin pitkä kiintoavain, pukeille, auki ja vanhat ulos ja yläpuolelta auki saman näköinen pultti ja koko kansa 24, uudet sisään( 1.9 litraa) pitkällä muoviletkulla ja pullo päässä. Kiinni pultti ja menox. Mulla 98 Ave, 1.6 .

    • Anonyymi

      Pitäisi 2.0, T25 1AZ-FSE moottorilla varustettuun aveen kanssa laatikkoöljyjä katsella, kun ei merkintää, että olisi ikinä vaihdettu. 191 tuhatta ajettu. Ainakaan manuskan mainostamaa toyota omaa öljyä ei löydy mistään. ATF oikeasti laittavat merkkihuollossa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9669
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      399
      4148
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      88
      2872
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2604
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      197
      2587
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1657
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1600
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1413
    Aihe