viisumi

hei!filiippeineille menossa,saako rajalta viisumin ja miten vai tuhkolmasta filiipp suurlähet.kumpi helpompaa noin 2kk.kiitti tiedoista etukäteen.

11

769

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sushi Lover

      Saat maahantulon yhteydessä lentokentällä 21 vrk leiman passiin. Sitä voi sitten jatkaa 59 päivään (Visa extension) paikan päällä suurimmissa kaupungeissa sijaitsevissa maahantulotoimistoissa. Se voidaan sitten uusia kahden kuukauden välein Niissä on sitten pukeutumiskoodi eli hihattomassa paidassa, sandaaleissa ja shortseissa et pääse sisään.

      Itse olen käyttänyt useassa hotellissa olevia matkatoimistoja. He ovat tehneet kaiken minun puolestani. Minun on vain tarvinnut ojentaa paassini heille ja se on sitten toimitettu takaisn hotellin respaan. Lisäkustannus tästä minusta kohtuullinen 670PHP

      http://www.immigration.gov.ph/

      • vai et silleen...

        kyllä minä istuin toimistossa cebussa ihan shortseissa ja t-paidassa, ja hörpin kaffeeta, kun pojat leimaili pikavauhtia viisumia, kun pistin 1500 pesoa vähän lahjusrahaa, niin ei tarvinnut koko päivää istuskella rahvaan seassa.

        Höpö höpöpukeutumis-säännöt :D


      • Sushi Lover
        vai et silleen... kirjoitti:

        kyllä minä istuin toimistossa cebussa ihan shortseissa ja t-paidassa, ja hörpin kaffeeta, kun pojat leimaili pikavauhtia viisumia, kun pistin 1500 pesoa vähän lahjusrahaa, niin ei tarvinnut koko päivää istuskella rahvaan seassa.

        Höpö höpöpukeutumis-säännöt :D

        No sitten minä pääsin halvemmalla ja helpommalla :)


      • jeep jep jep
        Sushi Lover kirjoitti:

        No sitten minä pääsin halvemmalla ja helpommalla :)

        päästä ;) Mut hyvä homma, jos siltä tuntuu, itse nyt en pidä 1500 pesoa (n. reilut 20 euroa) kovinkaan merkittävänä menoeränä matkabudjetissa Filippiineillä,jos oleskelet kauemmin :D Kas minä puhuin 4 kuukauden jatko viisumista, johon lahjusrahaa 1500, ja istuin sumppia hörppien ja paikallisia keksejä popsien privat toimistossa, päivän lehteä lukien nojatuolissa:D Alakerrassa toki istui monta valkoista kaveria hikoillen koko päivän odottaen vuoroaan maniana maniana nääs.

        Ja edelleenkään ei siellä tarvitse mitään dress codea pitää yllä, jos asioit toimistoissa.

        Muutenkin sen verran, että rajalla saat 21 päivää automaattisesti halutessasi sen 30 päivää lisää eli 51 päivää ja se nyt ei montaa pesoa maksanut. Jos taassen viivyt pitempään, niin tarvitset tuon 51 päivän lisäksi 4 kuukauden jatko viisumin. Sen jälkeen muistaakseni saa jo vuoden viisumin.


      • Sushi Lover
        jeep jep jep kirjoitti:

        päästä ;) Mut hyvä homma, jos siltä tuntuu, itse nyt en pidä 1500 pesoa (n. reilut 20 euroa) kovinkaan merkittävänä menoeränä matkabudjetissa Filippiineillä,jos oleskelet kauemmin :D Kas minä puhuin 4 kuukauden jatko viisumista, johon lahjusrahaa 1500, ja istuin sumppia hörppien ja paikallisia keksejä popsien privat toimistossa, päivän lehteä lukien nojatuolissa:D Alakerrassa toki istui monta valkoista kaveria hikoillen koko päivän odottaen vuoroaan maniana maniana nääs.

        Ja edelleenkään ei siellä tarvitse mitään dress codea pitää yllä, jos asioit toimistoissa.

        Muutenkin sen verran, että rajalla saat 21 päivää automaattisesti halutessasi sen 30 päivää lisää eli 51 päivää ja se nyt ei montaa pesoa maksanut. Jos taassen viivyt pitempään, niin tarvitset tuon 51 päivän lisäksi 4 kuukauden jatko viisumin. Sen jälkeen muistaakseni saa jo vuoden viisumin.

        How can aliens admitted under E.O. 408 (non-visa required nationals admitted for 21 days) extend their stay in the Philippines beyond 21 days?

        Aliens admitted under E.O. 408 (non-visa required nationals admitted for 21 days) may extend their stay in the Philippines beyond 21 days by applying for a visa waiver at his nearest Immigration Office before the expiration of the 21-day period. This will entitle him to stay in the country for more than 59 days, he should secure extension of stay and register with the Bureau of Immigration, and pay the necessary Immigration fees.

        What is the maximum extension of stay that can be granted?

        Foreigners holding temporary visitors visa pursuant to Philippine Immigration Act of 1940 and aliens admitted under E.O. 408 may extend their stay in the Philippines every 2 months for a total stay of 16 months. Extension of stay after16 months, up to 24 months need the approval of the Chief of the Immigration Regulation Division. Extension of stay after 24 months need the approval of the Commissioner. (MCL Memorandum dated 31 July 2007)


      • Sushi Lover
        vai et silleen... kirjoitti:

        kyllä minä istuin toimistossa cebussa ihan shortseissa ja t-paidassa, ja hörpin kaffeeta, kun pojat leimaili pikavauhtia viisumia, kun pistin 1500 pesoa vähän lahjusrahaa, niin ei tarvinnut koko päivää istuskella rahvaan seassa.

        Höpö höpöpukeutumis-säännöt :D

        "Visitors should be aware that Bureau of Immigration offices generally will not serve persons who do not conform to their dress code. The dress code varies from time to time and from one office to another, but the usual Boracay attire of T-shirt, shorts, and flip-flops is not generally considered suitable. The Bureau of Immigration in Manila generally requires long trousers, shoes and socks; and sometimes requires shirts with collars. The Boracay field office of the Bureau of Immigration may or may not relax this a bit."

        http://www.boracayinfo.net/VisaInfo.htm


      • diipa daapaa
        Sushi Lover kirjoitti:

        "Visitors should be aware that Bureau of Immigration offices generally will not serve persons who do not conform to their dress code. The dress code varies from time to time and from one office to another, but the usual Boracay attire of T-shirt, shorts, and flip-flops is not generally considered suitable. The Bureau of Immigration in Manila generally requires long trousers, shoes and socks; and sometimes requires shirts with collars. The Boracay field office of the Bureau of Immigration may or may not relax this a bit."

        http://www.boracayinfo.net/VisaInfo.htm

        asiasta puhut :D Minä olen Cebussa kyseisessä paikassa käynyt ja kukaan, ei sitten niin kukaan tule siellä valkoiselle miehelle höpöttämään pukeutmissäännöistä :D Ja sama pätee ihan kaikkialla Filippiineillä.


      • diipa daapa
        Sushi Lover kirjoitti:

        How can aliens admitted under E.O. 408 (non-visa required nationals admitted for 21 days) extend their stay in the Philippines beyond 21 days?

        Aliens admitted under E.O. 408 (non-visa required nationals admitted for 21 days) may extend their stay in the Philippines beyond 21 days by applying for a visa waiver at his nearest Immigration Office before the expiration of the 21-day period. This will entitle him to stay in the country for more than 59 days, he should secure extension of stay and register with the Bureau of Immigration, and pay the necessary Immigration fees.

        What is the maximum extension of stay that can be granted?

        Foreigners holding temporary visitors visa pursuant to Philippine Immigration Act of 1940 and aliens admitted under E.O. 408 may extend their stay in the Philippines every 2 months for a total stay of 16 months. Extension of stay after16 months, up to 24 months need the approval of the Chief of the Immigration Regulation Division. Extension of stay after 24 months need the approval of the Commissioner. (MCL Memorandum dated 31 July 2007)

        59 päivää olet oikeassa.

        Sain itse tuon lisäpäivät Filippiinien suurlähetystöstä Ruotsista. Ja 9.7 hain Cebusta lisä aikaa ja sitä tuli lokakuuhun 9 asti, ja näm katsoin juuri passistani. Kuten sanoin money talk Filippiineillä :D Ja kaikki tämä shortsit ja t-paita päällä, kun oli niin kuuma, ja tokihan filipinot ymmärtää et valkoisela miehellä hikee pukkaa kuumalla ilmalla. Toki hienoa, jos joku lähtee solmiokaulassa hakeen 2 kuukauden viisumia, vaikka voi saada 4 kuukauttakin tai jopa enemmän kerralla, jos vaan on pesoja taskussa, mutta oikeesti ei kannata nyt sentäänsä ihan kaikkea kirjaimellisesti ottaa mitä virastojen sivuilla lukee. Maa on sen verran korruptoitunut ja säännöistäkin joustetaan just iham mukavasti, jos vaan virkailijasta tuntuu siltä. Toisaalta niitä voi tulkita sitten vastaavasti varsin tarkkaa, jos herra ei ymmärrä kulttuuritapoja.


      • diipa daapaa kirjoitti:

        asiasta puhut :D Minä olen Cebussa kyseisessä paikassa käynyt ja kukaan, ei sitten niin kukaan tule siellä valkoiselle miehelle höpöttämään pukeutmissäännöistä :D Ja sama pätee ihan kaikkialla Filippiineillä.

        hei !niile vaatteille ysilusti,mennää asiaa.kysyin riittäätkö passi vain pitempää oleskeluu 3-5kk vain hakea suotsin filiipiini suurlähes viisumi.voiko passilla jatkaa oleskelua 3-5kk


      • Sushi Lover
        jamppa21624 kirjoitti:

        hei !niile vaatteille ysilusti,mennää asiaa.kysyin riittäätkö passi vain pitempää oleskeluu 3-5kk vain hakea suotsin filiipiini suurlähes viisumi.voiko passilla jatkaa oleskelua 3-5kk

        Passi riittää.


    • se on sit helpoa,jos ei ole tuo vaikeaampaa.viisumi haku ja kuvat ja kaikki muu on siinä oma työnsä.kiitti kovasti tiedoista,eihän sitä tiedä milloin palataan kun kun tyttö on ihania moi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3673
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2287
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      1999
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1874
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1286
    6. 80
      1205
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1094
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1020
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe