Welsh Corgi Pembroke

Davina

Onko kellään tätä corgi rotua?Haluaisin kuulla mielipiteitä rodusta, saatan hankkia sellaisen jos hyvin käy=)

15

3003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henna

      Morotus!

      Minulla on welsh corgi cardigan, eli toinen versio corgeista, mutta corgipiirit ei ole jakaantuneet kahtia ja olen tavannut tapahtumissa jonkin verran myös pembrokeja. Mitä haluat tietää, jospa osaisin kertoa..?

      Saanko kysyä ihan mielenkiinnosta että miksi pembroke eikä cardigan?

      • Davina

        Haluaisin vain tietää hieman rodun käyttäytymisestä, onko itsepäisyyttä vai oppiiko nopeasti yms. Soveltuuko seurakoiraksi kerrostaloon?

        Sattui vain sellainen tilaisuus että pembroke olisi saatavilla, en haluaisi ostaa sikaa säkissä, kiva olisi tietää mahdollisimman paljon rodusta jos sattuu niin ihanasti että koira haluaa luotani kodin=)


      • kalle
        Davina kirjoitti:

        Haluaisin vain tietää hieman rodun käyttäytymisestä, onko itsepäisyyttä vai oppiiko nopeasti yms. Soveltuuko seurakoiraksi kerrostaloon?

        Sattui vain sellainen tilaisuus että pembroke olisi saatavilla, en haluaisi ostaa sikaa säkissä, kiva olisi tietää mahdollisimman paljon rodusta jos sattuu niin ihanasti että koira haluaa luotani kodin=)

        ja se on minun mielestä maailman paras koira.


    • Korkki

      Pembroket on tosi mukavia tapauksia, tottelevaisia, fiksuja, kauniita. Sanotaan että siinä on iso koira pienessä paketissa. Itsellä on vihdoin ja viimein cardigan joka luonteeltaan poikkeaa hivenen pemusta. Katso vaikka corgi seuran sivuilta lisää tietoa! www.saunalahti.fi/corgi

      • Henna

        Cardillesi pusuterkut! :)

        Itse henkilökohtaisesti pidän enemmän cardiganin luonteesta. Pembroke saattaapi olla enemmän seurakoiraräksyttäjä joka äkäilee muille ihmisille ja koirille, cardigan taas on pidättyväisempi oman perheen koira joka on enemmän työkoiramaisempi ja jotenkin...noh, sellainen alkukantainen mutta seurallinen ja aktiivinen. Cardigan on enemmän "iso koira pienessä paketissa." Ei sillä, olen tavannut aivan mahtavanluonteisia pemuja, lähestulkoon kaikki ovat sellaisia olleet, mutta se vaan on jotenkin niin seurakoira että kyllä tämä tyttö pidättäytyy cardeissa... :)

        Mutta sinulle joka harkitset pembrokea: sanon vain että corgi on maailman paras rotu. Se ei mene selkäsi taakse ja sano "ui ui". Vahvaluonteisia, seuallisia, aktiivisia koiria joiden kanssa harrastusmahdollisuudet ovat lähes rajattomat.

        Onnea!


      • Korkki
        Henna kirjoitti:

        Cardillesi pusuterkut! :)

        Itse henkilökohtaisesti pidän enemmän cardiganin luonteesta. Pembroke saattaapi olla enemmän seurakoiraräksyttäjä joka äkäilee muille ihmisille ja koirille, cardigan taas on pidättyväisempi oman perheen koira joka on enemmän työkoiramaisempi ja jotenkin...noh, sellainen alkukantainen mutta seurallinen ja aktiivinen. Cardigan on enemmän "iso koira pienessä paketissa." Ei sillä, olen tavannut aivan mahtavanluonteisia pemuja, lähestulkoon kaikki ovat sellaisia olleet, mutta se vaan on jotenkin niin seurakoira että kyllä tämä tyttö pidättäytyy cardeissa... :)

        Mutta sinulle joka harkitset pembrokea: sanon vain että corgi on maailman paras rotu. Se ei mene selkäsi taakse ja sano "ui ui". Vahvaluonteisia, seuallisia, aktiivisia koiria joiden kanssa harrastusmahdollisuudet ovat lähes rajattomat.

        Onnea!

        Omaa cardiani vertaisin helposti aiempaan koiraani joka oli saksanpaimenkoira, tämä on luonteelta ja tavoiltaa niin samanlainen, ylpeä, tarkka, harkitseva ja erittäin siisti kaikinpuolin. Corgeja en kyllä räksyttäjänä osaa pitää mitenkään, tai sitten en vain ole räksyttävään corgiin vielä jostain syystä törmännyt. Itselle cardigan on itsestään selvyys mutta en mitenkään sulje pois ettenkö pemuakin voisi joskus ottaa!


    • Henna

      Jos olet
      -huumorintajuinen
      -vahvatahtoinen
      -huumorintajuinen
      -itsepäinen
      -huumorintajuinen
      -hyvähermoinen
      -huumorintajuinen

      tulet pärjäämään corgisi kanssa hienosti!! :)

      • -katri-

        :) :) :) ... juuri tuota corgin kanssa tarvitaan, joskus on etua siitä, että olisi myös kuuro ja sokea *nimim. 2 pembroken omistaja*

        ei, ihan totta corgit ovat välillä turhankin kekseliäitä ja uteliaita koiria. en ole vastaavanlaisia muissa roduissa tavannut!


    • Pemun omistaja

      Hei.

      Meillä on kanssa Corgi ja voin sanoa, että on sitten mahtava koira. Vaatii kuitenkin omistajaltaan määrätietoista otetta, sillä osaa olla myös varsin itseppäinen. Loukkaantuu myös hyvin helposti, jos vaikka toruu. Sitten tuijottelee seinää muutaman tunnin. Oikea persoona on!

      • vastaaja

        hei! corgi on mahtavan ihana koira. itselläni on 12- vuotias welsh corgi pembroke poika ja on ollut myös tyttö corgi. aikaisempien kuvaukset rodusta pitävät paikkansa. ovat isoja koiria pienessä koossa. oman arvon tuntevia mutta myös huumorintajuisia, iloisia, aktiivisia sekä hyvin oppivaisia! sosiaalisuutta löytyy ja myös vahtitaipumusta.koulutukseen rakkautta ja jämäkkyyttä. onnittelut hyvästä rotu valinnasta. t.corgin ja rotikan omistaja


    • Aikavaeltaja

      Oikein valitsisit.
      Se on tosi ihana rotu.Voin vain suositella, mutta kyllä sekin omat temppunsa osaa. Mikään koira ei ole valmis. Käy tutustumassa rotuun
      www.koirat.com/rodut/
      Käy meidän sivuilla
      http://www.lcrail.com/doris/
      Kalajoelta Kennel Regionista tulee pentu meille.
      Sen omat sivut löytyy http://www.kotinet.com/marjo.pysto/
      T: Aikavaeltaja

    • Nessu

      Kaverilla on Welsh gorgi pembroken. Ne on ihanii!
      Mun äiti ei pidä koirista erityisemmin, mutta rakas-
      tui kun kaveri tuli hakemaan mua lenkille!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        tollasen kun sais ja sanni utriaisella tollanen näkyy olevan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tollasen kun sais ja sanni utriaisella tollanen näkyy olevan

        tollasen kun sais


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tollasen kun sais

        IHANA JOS MIKÄ OLEN AINA HAAVEILLUT TÄLLÄSESTÄ


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2063
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1149
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      731
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      547
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe