Avensiksen

Taka-akseli

Millä osilla korjataan jumiva ja narahteleva käsijarru (vain oikea taka) ja hieman nimismiehen kiharassa naputtava taka-akseli (joku vakaajatanko vai koiranluu?). Haittaako naputus katsastuksessa. Kolina on liian voimakas ilmaisu.

9

937

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että....

1. oikean takajarrun käsijarruvaijeri pitää vaihtaa.

2. tämä kolina on ihan peruskamaa eli vakaajatangon runkokumit vaihtoon
      (tee-se-itse miehet toki laittavat jotain täytekumia tangon runkopuslien väliin.... joka sekin ajaa asiansa ja alkuperäisosaa halvempi korjaustapa)

Vaikutuksista sen verran, että jumittava käsijarru kuluttaa kengät loppuun ja lisää polttoaineen kulutusta, joten se kannattaa korjata. Tuo klapina on ainoastaan ikävä äänihaitta, josta ei tule seuraamuksia katsastuksessa.

• vaihtamasta

sitä vakaajatankoa uuteen, en minä ainakaan viitsisi 100-200 euron takia kuunnella kolinaa pidempään tai alkaisi tunkea mitään kuminpaloja pusliin.

• vaihtamasta kirjoitti:

sitä vakaajatankoa uuteen, en minä ainakaan viitsisi 100-200 euron takia kuunnella kolinaa pidempään tai alkaisi tunkea mitään kuminpaloja pusliin.

....mutta luulen ymmärtäväni kysymyksesi ja vastaus on siihen yksinkertainen:

-vakaajatangon vaihto EI AUTA YHTÄÄN MITÄÄN, jos PUSLISSA VIKA. (ihan erilliset osat)

-Siis jos raha ei ole ongelma, vaihdatat ne puslat merkkiliikkeessä 100-200e hinnalla tai vaihdat itse (joka ei ole ihan helppo homma) parilla kympillä.... (osat eimaksa paljon merkkiliikkeessä ja muualta et niitä saa)

Tämä "kumiviritys" ehdotus tuli siitä, että joillekin tuntuu olevan mahdoton hakea mitään osia merkkihuollosta....... (maksaa) :-)

• Kertoo
        Tojo-Kölli kirjoitti:

....mutta luulen ymmärtäväni kysymyksesi ja vastaus on siihen yksinkertainen:

-vakaajatangon vaihto EI AUTA YHTÄÄN MITÄÄN, jos PUSLISSA VIKA. (ihan erilliset osat)

-Siis jos raha ei ole ongelma, vaihdatat ne puslat merkkiliikkeessä 100-200e hinnalla tai vaihdat itse (joka ei ole ihan helppo homma) parilla kympillä.... (osat eimaksa paljon merkkiliikkeessä ja muualta et niitä saa)

Tämä "kumiviritys" ehdotus tuli siitä, että joillekin tuntuu olevan mahdoton hakea mitään osia merkkihuollosta....... (maksaa) :-)

Luku 11, takapään kallistuksen vaimentimen irrotus ja asennus (ilm. koiranluut).

Luku 12, takapään tukivarsien irrotus ja asennus (ilm. vakaajatanko).

http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/181427/0

• Kertoo kirjoitti:

Luku 11, takapään kallistuksen vaimentimen irrotus ja asennus (ilm. koiranluut).

Luku 12, takapään tukivarsien irrotus ja asennus (ilm. vakaajatanko).

http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/181427/0

...en yhtään ymmärtänyt, varsinkaan kun en omista tuota "Haynesia"..... vaikka Motonet myisi tarkoittamaani vakaajatankoa, rahaa siihen ei kenenkään kannata tuhlata......

-toistan palstalla jo monia kertoja saman fraasin, että 90% todennäköisyydellä 1-kopan Avensiksen takapaan kolinan aiheuttaa vakaajatangon runkokumit, mikäli niitä ei ole jo kertaalleen vaihdettu. Piste. Tietoa asiasta on useammasta yksilöstä. Tietääkseni myöskään tätä tyyppivikaista puslaa ei myydä tarvikkeena........

-nämä loput 10% ovat "osastolla" vakaajatankon koiranluut (ne jotka muissa merkeissä ovat KUULEMMA EN TIEDÄ, kulutustavaraa) tai sitten joku poikittaisista tukitangoista.

-Omassa 463tkm ajetussa yksilössä em. runkokumit on vaihdettu jo 2 kertaa. (herkkä kuulo) 400tkm jälkeen on tarvinnut vaihtaa lisäksi myös takapään pikkukolinan takia koiranluut ja toinen ns. taaempi poikkittaistukivarsi. (takana on yhteensä 1 pitkittäistuksivarsi ja 2 poikittaista)

• Pusla
        Tojo-Kölli kirjoitti:

...en yhtään ymmärtänyt, varsinkaan kun en omista tuota "Haynesia"..... vaikka Motonet myisi tarkoittamaani vakaajatankoa, rahaa siihen ei kenenkään kannata tuhlata......

-toistan palstalla jo monia kertoja saman fraasin, että 90% todennäköisyydellä 1-kopan Avensiksen takapaan kolinan aiheuttaa vakaajatangon runkokumit, mikäli niitä ei ole jo kertaalleen vaihdettu. Piste. Tietoa asiasta on useammasta yksilöstä. Tietääkseni myöskään tätä tyyppivikaista puslaa ei myydä tarvikkeena........

-nämä loput 10% ovat "osastolla" vakaajatankon koiranluut (ne jotka muissa merkeissä ovat KUULEMMA EN TIEDÄ, kulutustavaraa) tai sitten joku poikittaisista tukitangoista.

-Omassa 463tkm ajetussa yksilössä em. runkokumit on vaihdettu jo 2 kertaa. (herkkä kuulo) 400tkm jälkeen on tarvinnut vaihtaa lisäksi myös takapään pikkukolinan takia koiranluut ja toinen ns. taaempi poikkittaistukivarsi. (takana on yhteensä 1 pitkittäistuksivarsi ja 2 poikittaista)

Mikä on helpoin tapa korjata nivelet.

• Evikka90
        Pusla kirjoitti:

Mikä on helpoin tapa korjata nivelet.

Pneumatiikkaletku halki ja työnnät sen hieman raotettuun välykseen ja mattoveitsellä poikki.
        On hommana noin 5 minuutin homma montulla ja itsellä on 50 tkm pitänyt kolinat pois. Letkua on mustanakin.

• kpg

Samaiset saiturit eivät osta myöskään uusia vaijereita, jos entinen vain on ehjä.
      Vaijerin voi "rokottaa" öljyllä, ruiskuun vedetään mobilia tms ohutta öljyä ja kuoren läpi öljytty vaijeri toimii normaalisti eikä myöskään jäädy.

• ..... koska kyseessä lienee samanlainen vaima kuin minun Tojoissani, eli vaijeri EI OLE ehjä.

Tojon kässärivaijeri on muovipinnoitettu teräsvaijeri ja se pinnoitteen rikkoutuminen aiheuttaa jumin siinä kohtaa, kun vaihjeri tulee jarrunpäässä kuoresta ulos. -olen yllä yrittänyt ensiapuna öljyä, mutta ei auta, vaihjeri lienee ruosteesta lihonnut?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4461
    2. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2365
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      14
      2357
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      51
      2118
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1677
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1471
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1466
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1274
    9. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1231
    10. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      40
      1104
    Aihe