Olen töissä tilintarkastustoimistossa jossa ei palkastani suostuta viellä 1,5 vuoden työssä olon jälkeen keskustelemaan uudelleen. Eli edelleen työskentelen 2200€ kuukausipalkalla.
Ajattelin siirtyä toiselle paikkakunnalle töihin, sillä oma käsitykseni palkasta on jotain ihan muuta kuin tuo nykyinen. Eli millaistas palkkaa Tampereelta voisi pyytää?
Työkokemusta ennen tilintarkastajan työtä 5 vuodelta, viimeisimpänä controllerin äitiyslomansijaisena isossa pörssiyhtiössä.
Tilintarkastajan palkka Tampereella
11
2661
Vastaukset
- Palkkaansa pettynyt
Niin ja tuon palkan piti olla koeajan palkka ja sain edellisestä työpaikasta enemmän... :(
- KerB4
Mitäs läksit vanhasta työpaikasta jos siellä oli palkka parempi? Itse en vaihda työpaikkaa ellei korotusta palkkaan tule vähintään 15%. Tällä hetkellä tuossa toimenkuvansa voit olla onnellinen että edes on töitä.
- Palkkaansa pettynyt
KerB4 kirjoitti:
Mitäs läksit vanhasta työpaikasta jos siellä oli palkka parempi? Itse en vaihda työpaikkaa ellei korotusta palkkaan tule vähintään 15%. Tällä hetkellä tuossa toimenkuvansa voit olla onnellinen että edes on töitä.
Äitiysloman sijaisena työsuhde edellisessä firmassa oli luonnollisesti määräaikainen ja lomautusten vuoksi työsuhdetta ei voitu jatkaa...
Ja kyllä tällä alalla tuntuu töitä riittävän joten en koe itseäni kovin "onnekkaaksi", lähinnä ihmettyttää surkea palkka joissain firmoissa. Jatkuvasti ei viitsisi työpaikkaa vaihtaa, mutta pakko kai on. - JakeZay34
Palkkaansa pettynyt kirjoitti:
Äitiysloman sijaisena työsuhde edellisessä firmassa oli luonnollisesti määräaikainen ja lomautusten vuoksi työsuhdetta ei voitu jatkaa...
Ja kyllä tällä alalla tuntuu töitä riittävän joten en koe itseäni kovin "onnekkaaksi", lähinnä ihmettyttää surkea palkka joissain firmoissa. Jatkuvasti ei viitsisi työpaikkaa vaihtaa, mutta pakko kai on.Ainahan sitä kannattaa yrittää toisin täytyy huomioida myös paikkakuntien elinkustannustaso ennen kuin vertailee palkkoja tarkemmin. Parasta olisi jos ei ota sellaista paikkaa missä ei alkupalkka mielytä, sillä harvoin sitä 3-6 kk:n jälkeen korotetaan. Itse saisin tuolla kehäkolmosen etelä puolella roimasti enemmän palkkaa mutta kun katsoo vastaavan kokoisen ja tasoisen asumuksen hintoja niin täytyy vain todeta että ei kiitos.
- Tiliesavesa
Siis olet ihan virallinen tilintarkastaja htm/kht? Kyllähän tuohon pitäisi saada VÄHINTÄÄN tonni lisää, mutta surkeaa se silti olisi....
- zzzzzzzzzzzzzz
Ei kai sentään kukaan KHT työskentele 2.200e kk-palkalla?! Suuri osa tilintarkastajista ei ole KHT-tutkinnon suorittaneita (tai edes HTM). "Big 4" yrityksissä tilkkarin alkupalkka lienee jossain 3.000e paikkeilla.
- iso nelonen
zzzzzzzzzzzzzz kirjoitti:
Ei kai sentään kukaan KHT työskentele 2.200e kk-palkalla?! Suuri osa tilintarkastajista ei ole KHT-tutkinnon suorittaneita (tai edes HTM). "Big 4" yrityksissä tilkkarin alkupalkka lienee jossain 3.000e paikkeilla.
alkupalkka noin 3300€ kuussa
- leplep
zzzzzzzzzzzzzz kirjoitti:
Eikös nyt tullut hiljattain joku lakiuudistus, että maallikkotilintarkastus loppuu? Eli ainoat hyväksytyt tilkkarit olisivat juurikin tutkinnon suorittaneita KHT, HTM tai JHTT.
- lakimuutoksesta
leplep kirjoitti:
Eikös nyt tullut hiljattain joku lakiuudistus, että maallikkotilintarkastus loppuu? Eli ainoat hyväksytyt tilkkarit olisivat juurikin tutkinnon suorittaneita KHT, HTM tai JHTT.
Siis tilintarkastajan titteliä ei saa käyttää kuin KHT yms. mutta kyllähän tilintarkastusta suorittaa vaikka kuinka monta ei-tutkinnon suorittanutta. Niistä vain käytetään nykyisin nimikettä asiantuntija tmv.
- dtukf,gi,
lakimuutoksesta kirjoitti:
Siis tilintarkastajan titteliä ei saa käyttää kuin KHT yms. mutta kyllähän tilintarkastusta suorittaa vaikka kuinka monta ei-tutkinnon suorittanutta. Niistä vain käytetään nykyisin nimikettä asiantuntija tmv.
Jos yritykseen valitaan tilintarkastaja, on sen oltava KHT tai HTM. Muilla ei ole oikeutta tehdä tilintarkastuksia. Voi olla että joissain tilanteissa käytetään avustajia, mutta se joka allekirjoittaa tilintarkastuskertomuksen on oltava virallinen tilintarkastaja.
Pienissä yhdistyksissä sallitaan vielä maallikko.
Tilintarkastaja on pakko valita jos kaksi seuraavista ylittyy: liikevaihto 200 000, taseen loppusumma 100 000 tai työntekijöitä keskimäärin kolme henkilöä. Myös tätäkin pienempiin on valittava tilintarkastaja jos yhtiöjärjestys niin määrää ja tilintarkastajan on aina oltava KHT tai HTM.
- öugug
Jos todellakin olet KHT tai HTM, niin miksi edes etsit töitä? Nythän on tilintarkastajien markkinat kun laki pakottaa yritykset valitsemaan virallisen tilintarkastajan. Ala myymään tilintarkastuspalveluja omiin nimiin niin saat tuon 2200e kasaan viikossa.
Itse olen kirjanpitäjä ja joskus ihmetellyt tilintarkastajien palkkioita jotka on nousseet lakimuutoksen jälkeen aika reippaasti. Esimerkiksi pieni osakeyhtiö jonka koko vuoden kirjanpidosta minä veloitin 1200e niin tilintarkastaja veloitti tarkastuksesta 700e. Tuskin sen yhden mapin tarkastuksessa on tuntia kauempaa mennyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391