Tilintarkastajan palkka Tampereella

Palkkaansa pettynyt

Olen töissä tilintarkastustoimistossa jossa ei palkastani suostuta viellä 1,5 vuoden työssä olon jälkeen keskustelemaan uudelleen. Eli edelleen työskentelen 2200€ kuukausipalkalla.

Ajattelin siirtyä toiselle paikkakunnalle töihin, sillä oma käsitykseni palkasta on jotain ihan muuta kuin tuo nykyinen. Eli millaistas palkkaa Tampereelta voisi pyytää?

Työkokemusta ennen tilintarkastajan työtä 5 vuodelta, viimeisimpänä controllerin äitiyslomansijaisena isossa pörssiyhtiössä.

11

2480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Palkkaansa pettynyt

      Niin ja tuon palkan piti olla koeajan palkka ja sain edellisestä työpaikasta enemmän... :(

      • KerB4

        Mitäs läksit vanhasta työpaikasta jos siellä oli palkka parempi? Itse en vaihda työpaikkaa ellei korotusta palkkaan tule vähintään 15%. Tällä hetkellä tuossa toimenkuvansa voit olla onnellinen että edes on töitä.


      • Palkkaansa pettynyt
        KerB4 kirjoitti:

        Mitäs läksit vanhasta työpaikasta jos siellä oli palkka parempi? Itse en vaihda työpaikkaa ellei korotusta palkkaan tule vähintään 15%. Tällä hetkellä tuossa toimenkuvansa voit olla onnellinen että edes on töitä.

        Äitiysloman sijaisena työsuhde edellisessä firmassa oli luonnollisesti määräaikainen ja lomautusten vuoksi työsuhdetta ei voitu jatkaa...
        Ja kyllä tällä alalla tuntuu töitä riittävän joten en koe itseäni kovin "onnekkaaksi", lähinnä ihmettyttää surkea palkka joissain firmoissa. Jatkuvasti ei viitsisi työpaikkaa vaihtaa, mutta pakko kai on.


      • JakeZay34
        Palkkaansa pettynyt kirjoitti:

        Äitiysloman sijaisena työsuhde edellisessä firmassa oli luonnollisesti määräaikainen ja lomautusten vuoksi työsuhdetta ei voitu jatkaa...
        Ja kyllä tällä alalla tuntuu töitä riittävän joten en koe itseäni kovin "onnekkaaksi", lähinnä ihmettyttää surkea palkka joissain firmoissa. Jatkuvasti ei viitsisi työpaikkaa vaihtaa, mutta pakko kai on.

        Ainahan sitä kannattaa yrittää toisin täytyy huomioida myös paikkakuntien elinkustannustaso ennen kuin vertailee palkkoja tarkemmin. Parasta olisi jos ei ota sellaista paikkaa missä ei alkupalkka mielytä, sillä harvoin sitä 3-6 kk:n jälkeen korotetaan. Itse saisin tuolla kehäkolmosen etelä puolella roimasti enemmän palkkaa mutta kun katsoo vastaavan kokoisen ja tasoisen asumuksen hintoja niin täytyy vain todeta että ei kiitos.


    • Tiliesavesa

      Siis olet ihan virallinen tilintarkastaja htm/kht? Kyllähän tuohon pitäisi saada VÄHINTÄÄN tonni lisää, mutta surkeaa se silti olisi....

      • zzzzzzzzzzzzzz

        Ei kai sentään kukaan KHT työskentele 2.200e kk-palkalla?! Suuri osa tilintarkastajista ei ole KHT-tutkinnon suorittaneita (tai edes HTM). "Big 4" yrityksissä tilkkarin alkupalkka lienee jossain 3.000e paikkeilla.


      • iso nelonen
        zzzzzzzzzzzzzz kirjoitti:

        Ei kai sentään kukaan KHT työskentele 2.200e kk-palkalla?! Suuri osa tilintarkastajista ei ole KHT-tutkinnon suorittaneita (tai edes HTM). "Big 4" yrityksissä tilkkarin alkupalkka lienee jossain 3.000e paikkeilla.

        alkupalkka noin 3300€ kuussa


      • leplep
        zzzzzzzzzzzzzz kirjoitti:

        Ei kai sentään kukaan KHT työskentele 2.200e kk-palkalla?! Suuri osa tilintarkastajista ei ole KHT-tutkinnon suorittaneita (tai edes HTM). "Big 4" yrityksissä tilkkarin alkupalkka lienee jossain 3.000e paikkeilla.

        Eikös nyt tullut hiljattain joku lakiuudistus, että maallikkotilintarkastus loppuu? Eli ainoat hyväksytyt tilkkarit olisivat juurikin tutkinnon suorittaneita KHT, HTM tai JHTT.


      • lakimuutoksesta
        leplep kirjoitti:

        Eikös nyt tullut hiljattain joku lakiuudistus, että maallikkotilintarkastus loppuu? Eli ainoat hyväksytyt tilkkarit olisivat juurikin tutkinnon suorittaneita KHT, HTM tai JHTT.

        Siis tilintarkastajan titteliä ei saa käyttää kuin KHT yms. mutta kyllähän tilintarkastusta suorittaa vaikka kuinka monta ei-tutkinnon suorittanutta. Niistä vain käytetään nykyisin nimikettä asiantuntija tmv.


      • dtukf,gi,
        lakimuutoksesta kirjoitti:

        Siis tilintarkastajan titteliä ei saa käyttää kuin KHT yms. mutta kyllähän tilintarkastusta suorittaa vaikka kuinka monta ei-tutkinnon suorittanutta. Niistä vain käytetään nykyisin nimikettä asiantuntija tmv.

        Jos yritykseen valitaan tilintarkastaja, on sen oltava KHT tai HTM. Muilla ei ole oikeutta tehdä tilintarkastuksia. Voi olla että joissain tilanteissa käytetään avustajia, mutta se joka allekirjoittaa tilintarkastuskertomuksen on oltava virallinen tilintarkastaja.
        Pienissä yhdistyksissä sallitaan vielä maallikko.

        Tilintarkastaja on pakko valita jos kaksi seuraavista ylittyy: liikevaihto 200 000, taseen loppusumma 100 000 tai työntekijöitä keskimäärin kolme henkilöä. Myös tätäkin pienempiin on valittava tilintarkastaja jos yhtiöjärjestys niin määrää ja tilintarkastajan on aina oltava KHT tai HTM.


    • öugug

      Jos todellakin olet KHT tai HTM, niin miksi edes etsit töitä? Nythän on tilintarkastajien markkinat kun laki pakottaa yritykset valitsemaan virallisen tilintarkastajan. Ala myymään tilintarkastuspalveluja omiin nimiin niin saat tuon 2200e kasaan viikossa.

      Itse olen kirjanpitäjä ja joskus ihmetellyt tilintarkastajien palkkioita jotka on nousseet lakimuutoksen jälkeen aika reippaasti. Esimerkiksi pieni osakeyhtiö jonka koko vuoden kirjanpidosta minä veloitin 1200e niin tilintarkastaja veloitti tarkastuksesta 700e. Tuskin sen yhden mapin tarkastuksessa on tuntia kauempaa mennyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5369
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4785
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3036
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1653
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe