inhoan itseäni pikkuhiljaa

sekopää

En tajua miksei tämä olotila helpotu vähitellen. Olen vuoden ikäisen vauvan äiti ja hoitovapaalla olisi tarkoitus olla kunnes lapsi on 3v. Minulla ei ole ystäviä ollenkaan koska olemme muuttaneet toiselta paikkakunnalta. Olen niin yksinäinen että pää meinaa räjäähtää. Muutenkin minulla on aika pahoja masennuksen oireita mm. unettomuus, itkuisuutta ja toisinaan kamalaa raivoa kaikkea kohtaan. Olen yrittänyt jaksaa mennä lapsen kanssa leiksalle joka päivä ja oletin että sitä kautta saisin ede juttukavereita mutta ei. Leiksalla on vain harvoin kanssamme samaan aikaan muita vanhempia ja silloinkin kun on niin juttua ei synny millään. Nyt on alkanut tulla semmoinen olo että alkaa riittää. Päivittäin menetän hermoni lapseen (joka on monen mittapuun mukaan tosi helppo) ja joudun todella puremaan hammasta yhteen etten satuttaisi häntä. Pari kertaa on mennyt hermo niin että olen heittänyt jonkin esineen kädestäni ja huutanut lapselleni. Sitten saman tien tulee tietenkin huono olo siitä että lapsi on pelästynyt. Kun otan lapsen syliin niin itseänikin alkaa itkettää ja haluaisin vain kuolla. Olenkin päivittäin alkanut ajattelemaan miten helppoa olisi vain kuolla pois, toisaalta en ikinä tekisi itsemurhaa. Olen joskus jopa toivonut sairastuvani johonkin tappavaan tautiin että saisin hyvällä omallatunnolla kuolla. Viikonloppuisin tai silloin harvoin kun joku ystäväni on kylässä, minulla on ihan toisenlainen olo. Enkä siis muutenkaan ihan koko aikaa raivoa ja itke mutta lähi aikoina vähintään pari kertaa viikossa tulee semmoinen olo että haluan vain jättää kaiken ja häipyä.

5

525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan..

      oletko mistäpäin? itse olen myös kahden pienen kanssa kotona, uudelle paikkakunnalle muuttaneena ja tosi yksinäinen..

      • ---

        eikö siellä päin ole mitään äiti-lapsi kerhoja?


    • alsdfasns

      joko neuvolaan tai suoraan mielenterveysneuvolaan, ja pyytää apua. Tarvitset apua, ja sitä saatkin, mutta sinun ITSESI on toimittava ja oltava rohkea ja vietävä asiaa eteen päin. Puhun kokemuksesta, ja tiedän, että tie on pitkä ja kivinen, mutta KANNATTAA! Asiat alkavat pikku hiljaa helpottamaan, mutta sinun on itse lähdettävä ajamaan asiaa eteen päin, kukaan ei tule sinua sieltä kotoa pelastamaan! Tsemppiä!

      • ap

        Tuntuu ihan mahdottomalta ajatukselta ruveta kertomaan jollekkin muulle ihmiselle että joskus tekee mieli satuttaa omaa lastaan. Pelkään että jos kerron jollekkin niin sitten on kohta sosku oventakana kyttäämässä. Miehelleni olen kertonut aina jotakin mutten koskaan täysin selittänyt mikä kaaos sisälläni pyörii. Tuntuu myös niin ihmeelliseltä että miten nämä tunteet voivat korostua niin paljon kun olen yksin lapsen kanssa. Nyt olen melkein paniikissa kun tiedän että mieheni saattaa lähteä päivän työmatkalle ja jos lähtee niin joudun olemaan lapsen kanssa yksin koko päivän aamusta iltaan.


      • alsdfasns
        ap kirjoitti:

        Tuntuu ihan mahdottomalta ajatukselta ruveta kertomaan jollekkin muulle ihmiselle että joskus tekee mieli satuttaa omaa lastaan. Pelkään että jos kerron jollekkin niin sitten on kohta sosku oventakana kyttäämässä. Miehelleni olen kertonut aina jotakin mutten koskaan täysin selittänyt mikä kaaos sisälläni pyörii. Tuntuu myös niin ihmeelliseltä että miten nämä tunteet voivat korostua niin paljon kun olen yksin lapsen kanssa. Nyt olen melkein paniikissa kun tiedän että mieheni saattaa lähteä päivän työmatkalle ja jos lähtee niin joudun olemaan lapsen kanssa yksin koko päivän aamusta iltaan.

        aluksi avautua miehellesi ihan oikeasti, kertoa että olet väsynyt ja tarvitset apua jaksamiseen. Apua siihen, että selviätte eteen päin lasta vahingoittamatta. Ja kyllä, ulkopuoliselle avautuminen vaatii äärimmäistä rohkeutta ja REHELLISYYTTÄ itseä kohtaan, koska ikävät asiat on kohdatava ja tuotava päivän valoon. Mutta se on toisaalta hirmu vapauttavaa ja voimia tuovaa, kun pahan olon kierre saadaan poikki, ja saa asioilleen ymmärrystä ja sitä kautta muutosta. Ja kun seuraavan kerran suutut lapsellesi liian voimakkaasti, muista pyytää anteeksi ja kertoa että äiti on vaikka väsynyt ja ei ole pelättävää, vaikka suusta tulikin liian kova ääni. Kaikki tunteet ovat sallittuja, mutta sitä hienosäätöähän me kaikki opetellaan, eikö vaan?
        Katsopa vielä näitä ÄIMÄn sivuja http://www.aima.fi/ ja mieti asiaa! Olet itse vastuussa itsestäsi, ja kyllä, myös pienestä lapsestasi. Ota miehesi mukaan auttamaan, olettehan perhe. Selviätte kyllä, jos olet rohkea ja jaksat lähteä hakemaan apua!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6323
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4066
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2476
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1458
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe