Olen yrittänyt joka paikasta saada selville, mikä on virallinen elatusmaksun eräpäivä. Onko se kuun viimeinen, vai kuun 1. päivä? Eli teenkö väärin jos maksan sen kuun 1. päivä, jolloin se on eri pankin takia exän tilillä 2. päivä? Hän väittää että lain mukaan sen pitäisi olla hänen tilillään kuun viimeinen päivä, noh eipä hänellä ole koskaan mikään hyvin, aina pitää valittaa jostain.
elatusmaksun eräpäivä HJEELP!!!!!!!!!!
7
2882
Vastaukset
- eka tai muu
http://www.eroperhe.net/?core=elatus
Elatusapu maksetaan etukäteen kuukauden 1. päivänä, jos muusta maksupäivästä ei ole sovittu. - yksi äiti
lukee elatussopimuksessa. Luulisin että useimmilla se on kuun ekana päivänä. Kuun loppuun asti on aikaa maksaa.Jos elatusmaksun maksaa kela niin se tulee joka kuun 10. päivä.
- ...
elatusmaksun pitää olla lähihuoltajan tilillä sinä päivänä mikä sopimuksessa lukee. Eli jos teillä lukee 1. päivä, niin maksat sen niin että se näkyy ja on käytettävissä silloin.
- Hinni
Meillä sopimuksessa päivä on 1.päivä ja eksä maksaa sen silloin, näkyy minun tililläni 2.päivä tai jos on viikonloppu välissä niin myöhemmin... mut mitä väliä parilla päivällä, kun maksaa joka tapauksessa aina. Joillakin tuntuu olevan tapa, että joka asiasta pitää saada riita aikaiseksi...
- huolehtija77
Kyllä mä ainakin yksinhuoltajana haluan suunnitella menomme ja laskumme hyvissä ajoin etukäteen ja
silloin on tärkeää tietää milloin mikäkin summa on tilillä.
Varsinkin kun osuu viikonloppuun on helpompi miettiä mitä esim ruokakaupasta voi ostaa, voidaanko viettää
herkkupäivää ja luvata sellainen lapsille ja pitää lupauksensa.
Ei mulla ainakaan ole kovinkaan usein ns.ylimääräistä rahaa tilillä vaikka töissä käynkin.
- Eipä makseta liikaa
Jos lapsi täyttää kesken kuukauden 18 vuotta, esim. lokakuun 15., maksetaanko viimeinen elatusmaksu syyskuun viimeinen päivä?
- kokemusta on
Lokakuun maksaa vielä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk843177Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921803Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871653- 1381499
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651448- 1621403
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671331Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur881282Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j991242- 851229