sienestämään?
Ei mun ainakaan...mieluummin poimin kukkia tai vaikka sinisiksi muuttuneita liiloja käpyjä :)).
http://s878.photobucket.com/player.swf?file=http://vid878.photobucket.com/albums/ab344/issu_bucket/160909.flv&fs=1&os=1&ap=1
Tekeekö mieli...
135
666
Vastaukset
sienien kasvua ihailekkaan???Mä kyllä vaikken niitä syö juurikaa...
- issu56
etten ihailisi niiden kasvua???
issu56 kirjoitti:
etten ihailisi niiden kasvua???
aika selvää...valitsetko sienet vai kukat?Sienet sienet :)
- issu56
davalyan kirjoitti:
aika selvää...valitsetko sienet vai kukat?Sienet sienet :)
sulla on jatkuvasti vääristellä kirjoituksiani...se on todella enemmän kuin kummallista!!!
issu56 kirjoitti:
sulla on jatkuvasti vääristellä kirjoituksiani...se on todella enemmän kuin kummallista!!!
Sitä saa mitä tilaa....
- issu56
davalyan kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa....
nyt jo pientä rajaa noihin omituisuuksiin!!!
issu56 kirjoitti:
nyt jo pientä rajaa noihin omituisuuksiin!!!
vai??? ;)Kas kun odotin sulta sitä rajaa...melkein 2 vuotta,ei löytynyt joten tässä ollaan...
- ´
davalyan kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa....
Aikuinen? nainen joka käyttäytyy kuin häiriintynyt teini?
´ kirjoitti:
Aikuinen? nainen joka käyttäytyy kuin häiriintynyt teini?
isekee jälleen...ja juuri ajallaan ;))))kuin..KÄSKETTY...
- ´
davalyan kirjoitti:
isekee jälleen...ja juuri ajallaan ;))))kuin..KÄSKETTY...
Voithan tehdä lukujärjestyksen josta selviää mihin aikaan hyväksyt meidän puskistenkin palstakirjoittelun.
Katso lapsiesi lukujärjestyksistä mallia. ´ kirjoitti:
Voithan tehdä lukujärjestyksen josta selviää mihin aikaan hyväksyt meidän puskistenkin palstakirjoittelun.
Katso lapsiesi lukujärjestyksistä mallia.mulla,kuten joka kunnon äitillä on lapset tähän aikaan nukkumassa...hyväksyn puskikset...jos eivät vittuile puskista ;)
- issu56
davalyan kirjoitti:
vai??? ;)Kas kun odotin sulta sitä rajaa...melkein 2 vuotta,ei löytynyt joten tässä ollaan...
laps viitsi, sillä nuo sun lätinäs ei ole oikeudenmukaisia todellakaan ja tiedät sen hiton hyvin itsekin... Olet nyt kyllä ihan täysin väärillä jäljillä...!!!
Kun sulla kerran on kanttia aukoa täällä mulle päätäs jatkuvasti, niin miksi et voi selvittää asiaa mun kanssani henkilökohtaisesti sähköpostitse??? Eikö sulla kantti siihen riitä, vai mistä se on kiinni??? - issu56
davalyan kirjoitti:
mulla,kuten joka kunnon äitillä on lapset tähän aikaan nukkumassa...hyväksyn puskikset...jos eivät vittuile puskista ;)
antaa sinulle oikeuden vittuilla???
issu56 kirjoitti:
laps viitsi, sillä nuo sun lätinäs ei ole oikeudenmukaisia todellakaan ja tiedät sen hiton hyvin itsekin... Olet nyt kyllä ihan täysin väärillä jäljillä...!!!
Kun sulla kerran on kanttia aukoa täällä mulle päätäs jatkuvasti, niin miksi et voi selvittää asiaa mun kanssani henkilökohtaisesti sähköpostitse??? Eikö sulla kantti siihen riitä, vai mistä se on kiinni???taidan olla poikaas vanhempi..ja eiks silläkin ole jo lapsia?Mutta joo,sähkäri käy jos siihen loppuu myös "laktoosi"vihjailut...niihin oon perinjuurin kyllästynyt.
- ´
davalyan kirjoitti:
taidan olla poikaas vanhempi..ja eiks silläkin ole jo lapsia?Mutta joo,sähkäri käy jos siihen loppuu myös "laktoosi"vihjailut...niihin oon perinjuurin kyllästynyt.
Onko sinulle vihjailtu jotain laktoosi vaivastasi?
´ kirjoitti:
Onko sinulle vihjailtu jotain laktoosi vaivastasi?
ole ;)En puhu nyt,enkä koskaan vaan omasta puolestani...mut,mitä se sua liikuttaa????
- ´
davalyan kirjoitti:
ole ;)En puhu nyt,enkä koskaan vaan omasta puolestani...mut,mitä se sua liikuttaa????
Kiristätkö Issua jollakin kuvitteellisella asialla?
Tiedätkö että syyllistyit kiristykseen.
Sanoit lopettavasi Issulle v*ttuilun jos hän lopettaa laktoosivihjailut.Se on selväsanainen uhkaus/kiristys.Jos ei Issu tottele sinua kun määräät mistä ei saa kirjoittaa sinä jatkat hänelle v*ttuilua. ´ kirjoitti:
Kiristätkö Issua jollakin kuvitteellisella asialla?
Tiedätkö että syyllistyit kiristykseen.
Sanoit lopettavasi Issulle v*ttuilun jos hän lopettaa laktoosivihjailut.Se on selväsanainen uhkaus/kiristys.Jos ei Issu tottele sinua kun määräät mistä ei saa kirjoittaa sinä jatkat hänelle v*ttuilua.sulle kuuluu???Mun ja issun asiat on varmaan kahden välisiä...ja toisin kuin jotkut aina jaksaa uskoa,en usko että olet issu puskassa ;))
- issu56
davalyan kirjoitti:
taidan olla poikaas vanhempi..ja eiks silläkin ole jo lapsia?Mutta joo,sähkäri käy jos siihen loppuu myös "laktoosi"vihjailut...niihin oon perinjuurin kyllästynyt.
Mitkä hiton laktoosivihjailut??? Ainavain Dava menee oudommaksi sulla puheet ja se miksi kirjoitin laps, niin tarkoittaa suomeksi, että vaikka oletkin poikaani aavistuksen vanhempi, niin voisit silti olla oma tyttäreni...!!!
- ´
davalyan kirjoitti:
sulle kuuluu???Mun ja issun asiat on varmaan kahden välisiä...ja toisin kuin jotkut aina jaksaa uskoa,en usko että olet issu puskassa ;))
Jos tuot kiristyksesi ja uhkailusi julkiselle palstalle se kuuluu jokaiselle lukijalle.
issu56 kirjoitti:
Mitkä hiton laktoosivihjailut??? Ainavain Dava menee oudommaksi sulla puheet ja se miksi kirjoitin laps, niin tarkoittaa suomeksi, että vaikka oletkin poikaani aavistuksen vanhempi, niin voisit silti olla oma tyttäreni...!!!
laktoosilla vihjailit...mutta jos nekin loppuu,lopetan minäkin???En ole kiinnostunut siitä ollaanko väleissä vaan siitä,että kautta rantain vihjailut loppuu...ymmärrätkö?Uskon että kyllä jos vaan haluat.
´ kirjoitti:
Jos tuot kiristyksesi ja uhkailusi julkiselle palstalle se kuuluu jokaiselle lukijalle.
sudaniin...
- ´
davalyan kirjoitti:
laktoosilla vihjailit...mutta jos nekin loppuu,lopetan minäkin???En ole kiinnostunut siitä ollaanko väleissä vaan siitä,että kautta rantain vihjailut loppuu...ymmärrätkö?Uskon että kyllä jos vaan haluat.
MIksi et pommita myös Umaa vaatimuksillasi?
Hän vihjailee jatkuvasti pohjanmaalaisista, lahtelaisista, metsästyksestä, kukkasista jne.
Sinua ei se haittaa koska inhoat heitä joille Uma vihjauksillaan v*ttuilee.Onko se yhteinen sopimuksenne? davalyan kirjoitti:
sudaniin...
tuolta puskasta on tietty, että hinski kiusaa sinua niin paljon kuin sielu sietää :))
´ kirjoitti:
MIksi et pommita myös Umaa vaatimuksillasi?
Hän vihjailee jatkuvasti pohjanmaalaisista, lahtelaisista, metsästyksestä, kukkasista jne.
Sinua ei se haittaa koska inhoat heitä joille Uma vihjauksillaan v*ttuilee.Onko se yhteinen sopimuksenne?mietis koska viimeinen sellainen juttu löytyy..siitä on tooodella aikaa...
- issu56
davalyan kirjoitti:
mutta tais mennä nyt ihan yli hilseen mulla. Ja kuule mun ei tarvit kauttarantain tehdä yhtään mitään milloinkaan, sillä edelleenkin sanon sanottavani suoraan ja puhun asioista niiden oikeilla nimillä. Jos se ei sua miellytä, niin sille en vi yhtään mitään valitettavasti!!!
- issu56
davalyan kirjoitti:
mietis koska viimeinen sellainen juttu löytyy..siitä on tooodella aikaa...
Oliskohan sun nyt jo aika herätä tähän päivään ja lopettaa nuo naurettavuudet...???
- ´
davalyan kirjoitti:
mietis koska viimeinen sellainen juttu löytyy..siitä on tooodella aikaa...
00
Förikin ulkoistettiin
umalehtinen Käyttäjän viestit 16.8.2009 11:36
Vastauksia: 77
Lukukertoja: 376
TEKSTIKOKO: font-sizefont-sizefont-size
Viestien esitystapa:
ja muistaakseni sinne tuli tämän ulkoistuksen kautta uudet kuskit. Palkatkin taisvat laskea jonkun verran
Toisaalta on se aika rankkaa ajaa Åbosta Turkuun eestaa kerran toisensa jälkeen varsinkin kun kyydissä näin turistiaikaan on muita kuin Turkulaisia. Toisaalta se Föri kun osaa kulkea melkein itekseen sen matkan. Sain minäkin muutaman kerran ohjata sitä pienen matkaa kakarana, kun päivittäin kuljin sen kyydissä. Silloin vielä förikuskeilla oli upee mallaksen tuoksu nokassa, kun Auran Panimon luona oli toinen pysähtymispaikoista.
Toisaalta täältä oli aistittavissa Etelä-Pohjanmaalta kumpuava kateus palavereja kohtaan joita voi pitää vaikkapa terassilaivoilla ja joilla tarjoillaan mitä upeimpia drinksuja alkoholilla tai ilman. Palavereja voi myös pitää vaikkapa suvisin piknikkinä ihanalla nurmella puskien suojissa viltillä istuen;)))
Palavereissa kun ei juurikaan istuta kuivin suin. Yleensä ainakin saatavilla kahvia tai teetä.
Voi voi sentään kuinka se kuski nyt tolleesti teki. Ei taatusti ollut aito Turkulainen ei. Aito Turkulainen kun ottaa, jos ottaa "sivistyneesti" Ehkäpä syntyisin vaikka sieltä Pohjanmaalta tai Lahdesta, mutta tuskin Varsinais-Suomesta. ´ kirjoitti:
00
Förikin ulkoistettiin
umalehtinen Käyttäjän viestit 16.8.2009 11:36
Vastauksia: 77
Lukukertoja: 376
TEKSTIKOKO: font-sizefont-sizefont-size
Viestien esitystapa:
ja muistaakseni sinne tuli tämän ulkoistuksen kautta uudet kuskit. Palkatkin taisvat laskea jonkun verran
Toisaalta on se aika rankkaa ajaa Åbosta Turkuun eestaa kerran toisensa jälkeen varsinkin kun kyydissä näin turistiaikaan on muita kuin Turkulaisia. Toisaalta se Föri kun osaa kulkea melkein itekseen sen matkan. Sain minäkin muutaman kerran ohjata sitä pienen matkaa kakarana, kun päivittäin kuljin sen kyydissä. Silloin vielä förikuskeilla oli upee mallaksen tuoksu nokassa, kun Auran Panimon luona oli toinen pysähtymispaikoista.
Toisaalta täältä oli aistittavissa Etelä-Pohjanmaalta kumpuava kateus palavereja kohtaan joita voi pitää vaikkapa terassilaivoilla ja joilla tarjoillaan mitä upeimpia drinksuja alkoholilla tai ilman. Palavereja voi myös pitää vaikkapa suvisin piknikkinä ihanalla nurmella puskien suojissa viltillä istuen;)))
Palavereissa kun ei juurikaan istuta kuivin suin. Yleensä ainakin saatavilla kahvia tai teetä.
Voi voi sentään kuinka se kuski nyt tolleesti teki. Ei taatusti ollut aito Turkulainen ei. Aito Turkulainen kun ottaa, jos ottaa "sivistyneesti" Ehkäpä syntyisin vaikka sieltä Pohjanmaalta tai Lahdesta, mutta tuskin Varsinais-Suomesta.mikäköhän tarkoitus tälläkin viestikkä oli? Varmaan joku elämää suurempi. No onneksi mua pulinointia suuremmin nukuttaa, joten taidan lähteä koisimaan
- 9-2 pistipäpahan
issu56 kirjoitti:
antaa sinulle oikeuden vittuilla???
kuin ihmetellä??!!!IOlisko se sama mikä on sinulle antanut harjottaa vittuiluasi ja terroriasi vuosikausia!!!
- issu56
9-2 pistipäpahan kirjoitti:
kuin ihmetellä??!!!IOlisko se sama mikä on sinulle antanut harjottaa vittuiluasi ja terroriasi vuosikausia!!!
puskiin ttas kerran? No vaan mitä se mulle...kun ei vois vähempää kiinnostaa!!!
Ja näytä nyt jo vihdoin nuo väitteesi toteen, äläkä vain pälise hittovieköön!!! hinski kirjoitti:
tuolta puskasta on tietty, että hinski kiusaa sinua niin paljon kuin sielu sietää :))
Sitä mä en usko :)Vaikka kuka sanois...
issu56 kirjoitti:
Oliskohan sun nyt jo aika herätä tähän päivään ja lopettaa nuo naurettavuudet...???
oliko se laktoosi vai tällä kertaa keliakia..hei,mä näen sun ja muutaman muun läpi...
issu56 kirjoitti:
mutta tais mennä nyt ihan yli hilseen mulla. Ja kuule mun ei tarvit kauttarantain tehdä yhtään mitään milloinkaan, sillä edelleenkin sanon sanottavani suoraan ja puhun asioista niiden oikeilla nimillä. Jos se ei sua miellytä, niin sille en vi yhtään mitään valitettavasti!!!
kun sanoisit suoraan...
issu56 kirjoitti:
puskiin ttas kerran? No vaan mitä se mulle...kun ei vois vähempää kiinnostaa!!!
Ja näytä nyt jo vihdoin nuo väitteesi toteen, äläkä vain pälise hittovieköön!!!olin minä koska olin poissa...lasten huomisia koulujuttuja nälkäpäivän keräystä mietittiin...
- issu56
davalyan kirjoitti:
kun sanoisit suoraan...
jospa sinä et vain sitä oikein tajua...???
- issu56
davalyan kirjoitti:
olin minä koska olin poissa...lasten huomisia koulujuttuja nälkäpäivän keräystä mietittiin...
No voi voi, kun en sitä itse edes huomannut. Vaan on se hyvä, että fiksumpana huomaat kaiken...joskin nyt meni persnettoa tuo sun ivailus!!!
tosiaan mieli enemmän sienimetsään, siellä on kuin kotonaan :)
- issu56
jokaikinen sieni...ei syödä niitä meillä.
hinski kirjoitti:
hirvikärpäset häiritse ;)
eikä ainakaan liikaa...kun metsällä olin tänäänkin :)
issu56 kirjoitti:
jokaikinen sieni...ei syödä niitä meillä.
ja nam nam. Pitäisi opetella tunnistamaan enemmänkin noita lajikkeita
- issu56
hinski kirjoitti:
ne räkäklöntit on joidenkin mielstä suurinta herkkua, mutta me sanotaa niille kiitos, mutta ei kiitos.
issu56 kirjoitti:
ne räkäklöntit on joidenkin mielstä suurinta herkkua, mutta me sanotaa niille kiitos, mutta ei kiitos.
Ei se nyt voi olla sienten vika, jos ne on valmistettu väärin. Ja jos mausta ei tykkää, niin se on sitten toinen asia :))
issu56 kirjoitti:
eli jos joku pitää sienistä,ne on sun mielestä alinta paskaa...eli räkää...auta armias jos joku sun ruusustas sanoisi moista!!!!!!!!!!!!!! ;)
- ´
davalyan kirjoitti:
eli jos joku pitää sienistä,ne on sun mielestä alinta paskaa...eli räkää...auta armias jos joku sun ruusustas sanoisi moista!!!!!!!!!!!!!! ;)
Kiellätkö Issulta oikeuden omaan mielipiteeseensä?
´ kirjoitti:
Kiellätkö Issulta oikeuden omaan mielipiteeseensä?
muitten mielipiteet....saako issu lytätä ne heti kättelyssä? ;))))
- Ärrieri
davalyan kirjoitti:
katsotaan hieman vinoon jos aikuinen ihminen sanoo ruualle yök,saati kutsuu sitä räkäklöntiksi..
- ´
davalyan kirjoitti:
muitten mielipiteet....saako issu lytätä ne heti kättelyssä? ;))))
Olet todella lapsellinen.
Vietätkö taas koko illan netissä vihaa sylkien? Ärrieri kirjoitti:
katsotaan hieman vinoon jos aikuinen ihminen sanoo ruualle yök,saati kutsuu sitä räkäklöntiksi..
saisi pystyyn väittelyn, miksi kukaan selväjärkinen söisi mämmiä.... ja kerran vuodessa kermna kanssa sitäkin kutsutaan herkuksi :)
hinski kirjoitti:
Kyllä pentuna piti olla mukana sienimetsässä, mutta ei ne silloin silleen kiinnostanut, keräsin yleensä vain kantarelleja kun ne oli helppo tunnistaa. ;D Lähinnä syötiin sienisalaattia ja sienikastiketta, eipä mulle muut sieniruuat ole kovin tuttuja. Tykkään kyllä sienistä silloin kun ne on hyvin valmistettu! Mutta sienimetsään lähteminen on jostain syystä ollut ylivoimaista... Joskus on ollut mielessä pyytää entiseltä vuokraemännältä että pitäisi minulle pienen tehokurssin, hän on venäläinen ja käyttää metsän, kasvimaan ja kasvihuoneen antimia hyväkseen vähän eri tavalla kuin keskivertopohjoismaalainen... Venäläinen jos ei tunne sieniä niin sitten ei kukaan. :D
´ kirjoitti:
Olet todella lapsellinen.
Vietätkö taas koko illan netissä vihaa sylkien?hyvin vastata..ihan liittyi kysymykseen ;))))
Ursa kirjoitti:
Kyllä pentuna piti olla mukana sienimetsässä, mutta ei ne silloin silleen kiinnostanut, keräsin yleensä vain kantarelleja kun ne oli helppo tunnistaa. ;D Lähinnä syötiin sienisalaattia ja sienikastiketta, eipä mulle muut sieniruuat ole kovin tuttuja. Tykkään kyllä sienistä silloin kun ne on hyvin valmistettu! Mutta sienimetsään lähteminen on jostain syystä ollut ylivoimaista... Joskus on ollut mielessä pyytää entiseltä vuokraemännältä että pitäisi minulle pienen tehokurssin, hän on venäläinen ja käyttää metsän, kasvimaan ja kasvihuoneen antimia hyväkseen vähän eri tavalla kuin keskivertopohjoismaalainen... Venäläinen jos ei tunne sieniä niin sitten ei kukaan. :D
jos tuollaisen kävelevän sienioppaan saisikin mukaan. Kanttarellit ja suppilovahverot (ja okei tatit) on niitä tosi helppoja. Suurin osa syötävistä jää silti tunnistamatta! Ja mä kyllä ihan oikeasti olsisn valmis säilömään vaikka mitä. Voisiko ton sun ex-vuokraemännän liisata meille viikoksi sienioppaaklsi?
Ärrieri kirjoitti:
mennessä pitäisi oppia syömään mitä tarjotaan :)))))
hinski kirjoitti:
jos tuollaisen kävelevän sienioppaan saisikin mukaan. Kanttarellit ja suppilovahverot (ja okei tatit) on niitä tosi helppoja. Suurin osa syötävistä jää silti tunnistamatta! Ja mä kyllä ihan oikeasti olsisn valmis säilömään vaikka mitä. Voisiko ton sun ex-vuokraemännän liisata meille viikoksi sienioppaaklsi?
mutta Venäläiset onkin joissain asioissa eri maata...ehkä maittaa vodka mutta tiedetään myös miten elää halvalla ja hyvin :)
hinski kirjoitti:
luulisi sen olevan mieluista puuhaa. :D
Sitä en sitten tiedä, onko Vennään maalla saman kriteerit sienien syömäkelpoisuuden suhteen. ;) Jos siellä vaikka pikku hallusinaatiot katsotaan vaan plussaksi...Ursa kirjoitti:
luulisi sen olevan mieluista puuhaa. :D
Sitä en sitten tiedä, onko Vennään maalla saman kriteerit sienien syömäkelpoisuuden suhteen. ;) Jos siellä vaikka pikku hallusinaatiot katsotaan vaan plussaksi...tapauksessa ainakin tunnistavat ne halluja aiheuttavat :) Kunhan muistaa varoittaa
- issu56
davalyan kirjoitti:
nyt taas??? Jumalaut kun ne sienet on meidän mielestä kuin räkäklönttejä ja sellaisina myös pysyy, sillä yhden ainoankaan mieliksi en niitä ala kehumaan, jos me niistä kerran ei pidetä ja piste!!!
issu56 kirjoitti:
nyt taas??? Jumalaut kun ne sienet on meidän mielestä kuin räkäklönttejä ja sellaisina myös pysyy, sillä yhden ainoankaan mieliksi en niitä ala kehumaan, jos me niistä kerran ei pidetä ja piste!!!
jos asia näin on...mikset sano siitä myös Hinskille&Ursalle????Vain mulle :))))
- Ärrieri
issu56 kirjoitti:
kentien useinkin ymmärryksessä vikaa mielestäsi?
Meillä kotona on opetettu arvostamaan ruokaa,se ei ole kaikille itsestäänselvyys.Jos jostain ruoasta ei pidä niin on fiksu tapa olla mainostamatta sitä kuitenkaan,syödä ei tarvitse muttei myöskään ääneen yökötellä ja irvistellä,näin meillä toimi kotikasvatus ja mikäli joskus on omia lapsia niin samat opit annan eteenpäin. - ´
davalyan kirjoitti:
Miksi yrität määrätä kenelle ja mitä Issun pitää kirjoittaa?
- Ärrieri
davalyan kirjoitti:
blondius iski ja vastasinkin viestiin joka ei ollut miule tarkoitettu.Arvelinkin että jotain hämärää tässä nyt on jos miun ymmärrystä noin arvostellaan :)
Pahoittelen häiriötä asianomaisten keskustelussa.. - issu56
Ärrieri kirjoitti:
blondius iski ja vastasinkin viestiin joka ei ollut miule tarkoitettu.Arvelinkin että jotain hämärää tässä nyt on jos miun ymmärrystä noin arvostellaan :)
Pahoittelen häiriötä asianomaisten keskustelussa...Arvelinkin että jotain hämärää tässä nyt on jos miun ymmärrystä noin arvostellaan :)...???
Minä kyllä vastasin Davalle...näkyy kyllä, jos vai haluaa nähdä!!! - Ärrieri
issu56 kirjoitti:
.Arvelinkin että jotain hämärää tässä nyt on jos miun ymmärrystä noin arvostellaan :)...???
Minä kyllä vastasin Davalle...näkyy kyllä, jos vai haluaa nähdä!!!kopsasit lauseen vastauksestani?
Mitä osaa et tajunnut?
Ja edelleen katsoin viestipuuta väärin,ei ollut varmaan ensimmäinen kerta maailmanhistoriassa.. - 9-2pistipäpahan
issu56 kirjoitti:
ne olis kaikki täyttä paskaa!!!Eihän niitäkään täällä saa kuin kehua,jos arvostelee niin kyllä saa sun vittuilut ja huudot palkaksi!J
- 1500
9-2pistipäpahan kirjoitti:
ne olis kaikki täyttä paskaa!!!Eihän niitäkään täällä saa kuin kehua,jos arvostelee niin kyllä saa sun vittuilut ja huudot palkaksi!J
sääkii ankkaa ja daamia ja mee nukkuu
Ärrieri kirjoitti:
kopsasit lauseen vastauksestani?
Mitä osaa et tajunnut?
Ja edelleen katsoin viestipuuta väärin,ei ollut varmaan ensimmäinen kerta maailmanhistoriassa..mutta aina yhtä anteeksiantamatonta...saman virheen tehny....
- 24
Ärrieri kirjoitti:
Meillä kotona on opetettu arvostamaan ruokaa,se ei ole kaikille itsestäänselvyys.Jos jostain ruoasta ei pidä niin on fiksu tapa olla mainostamatta sitä kuitenkaan,syödä ei tarvitse muttei myöskään ääneen yökötellä ja irvistellä,näin meillä toimi kotikasvatus ja mikäli joskus on omia lapsia niin samat opit annan eteenpäin.kasvatuksen olen minäkin saannut ja lapseni olen opettanut samoilla peri-aatteilla ja hyvin on oppi perille mennyt:)
- issu56
davalyan kirjoitti:
mennessä pitäisi oppia syömään mitä tarjotaan :)))))
mutta söisitkö sinä myrkyllisiä sieniä...minä en todellakaan, enkä niitä liioin porukallenikaan herkkuruokana tarjoilisi!!!
- issu56
Ärrieri kirjoitti:
Meillä kotona on opetettu arvostamaan ruokaa,se ei ole kaikille itsestäänselvyys.Jos jostain ruoasta ei pidä niin on fiksu tapa olla mainostamatta sitä kuitenkaan,syödä ei tarvitse muttei myöskään ääneen yökötellä ja irvistellä,näin meillä toimi kotikasvatus ja mikäli joskus on omia lapsia niin samat opit annan eteenpäin.moralisoimaan joistain sienistä, sillä kuinkas kävikään silloin, kun kerroin laittavani ruokaa jopa munuaisista??? Silloinkin sain yhtä sontaa niskaani ja nyt taas...katsos kun nuohan on pöperöksi kelpaamattomia sieniä, joita olen huvikseni kuvannut...kannattais ehkä katsa tarkemmin, mitä kuvissa näkyy...vai eikö...?
- Ärrieri
issu56 kirjoitti:
moralisoimaan joistain sienistä, sillä kuinkas kävikään silloin, kun kerroin laittavani ruokaa jopa munuaisista??? Silloinkin sain yhtä sontaa niskaani ja nyt taas...katsos kun nuohan on pöperöksi kelpaamattomia sieniä, joita olen huvikseni kuvannut...kannattais ehkä katsa tarkemmin, mitä kuvissa näkyy...vai eikö...?
vaan oman mielipiteeni keskustelupalstalla, ja sinä tapasi mukaan vastaat tyyliin:
"ihan turhaa ruveta moralisoimaan.."
Mietippä huviksesi miksi vain muutamat onnistuvat keskustelemaan kanssasi ilman riitaa...
Minäkin olen tehnyt ruokaa munuaisista,mutta kotioloissa käytän vain maksaa.
En katsonut lainkaan viedota,joten en tiedä mitä sieniä olet kuvannut. Ärrieri kirjoitti:
vaan oman mielipiteeni keskustelupalstalla, ja sinä tapasi mukaan vastaat tyyliin:
Mietippä huviksesi miksi vain muutamat onnistuvat keskustelemaan kanssasi ilman riitaa...
En katsonut lainkaan viedota,joten en tiedä mitä sieniä olet kuvannut.kanssa ei voi keskustella...viimeisimmät aloituksensa ovat sen niin hyvin todistaneet...jokaiselle joka on ollut samaa mieltä on tullut ystävällinen vastaus,jokaiselle päinvastoin vastanneelle taas tuollainen...
Ja älä nyt issu vaan tuu väittämään ettei oo totta...- issu56
davalyan kirjoitti:
kanssa ei voi keskustella...viimeisimmät aloituksensa ovat sen niin hyvin todistaneet...jokaiselle joka on ollut samaa mieltä on tullut ystävällinen vastaus,jokaiselle päinvastoin vastanneelle taas tuollainen...
Ja älä nyt issu vaan tuu väittämään ettei oo totta...Enemmän kuin naurettava ja niin täydelleen päin persettä meni taakin tuo vastaukses ja tiedät sen kyllä itsekin, jos vain järjellä ajattelet!!!
Dava älä nyt ihan oikeasti enää viitsi, sillä tuossa sun touhussa ei todellakaan ole pienintäkään järkeä!!!
Miksi sun kantti ei kestä selvittää ongelmaasi sähköpostilla??? - issu56
Ärrieri kirjoitti:
En katsonut lainkaan viedota,joten en tiedä mitä sieniä olet kuvannut.munuaisista...siis millaista ruokaa ja miten?
- Virtuaalikoneistaja
issu56 kirjoitti:
Enemmän kuin naurettava ja niin täydelleen päin persettä meni taakin tuo vastaukses ja tiedät sen kyllä itsekin, jos vain järjellä ajattelet!!!
Dava älä nyt ihan oikeasti enää viitsi, sillä tuossa sun touhussa ei todellakaan ole pienintäkään järkeä!!!
Miksi sun kantti ei kestä selvittää ongelmaasi sähköpostilla???näyttää että sinä annat nyt ohjeita, onko sekin asia joka on muilta kielletty mutta sinulta sallittu?
- issu56
Virtuaalikoneistaja kirjoitti:
näyttää että sinä annat nyt ohjeita, onko sekin asia joka on muilta kielletty mutta sinulta sallittu?
missä hitossa olen joitain ohjeita antanut???
Tekisi mieli nyt sanoa paljon muutakin entisistä ajoista, mutta mitäpä se hyödyttäis nyt enää, kun jotkut uskoo kaiken pskan ja toimivat sen mukaisesti myös...niinkuin nyt on jo pitkään nähtykin...! issu56 kirjoitti:
Enemmän kuin naurettava ja niin täydelleen päin persettä meni taakin tuo vastaukses ja tiedät sen kyllä itsekin, jos vain järjellä ajattelet!!!
Miksi sun kantti ei kestä selvittää ongelmaasi sähköpostilla???ongelma on...ei mulle,ei missään määrin ;))))
issu56 kirjoitti:
Tekisi mieli nyt sanoa paljon muutakin entisistä ajoista, mutta mitäpä se hyödyttäis nyt enää, kun jotkut uskoo kaiken pskan ja toimivat sen mukaisesti myös...niinkuin nyt on jo pitkään nähtykin...!SUORAAN etkä vihjaile...paitsi just äsken ;))))Ja aika monesti muulloinkin...
- Virtuaalikoneistaja
issu56 kirjoitti:
Tekisi mieli nyt sanoa paljon muutakin entisistä ajoista, mutta mitäpä se hyödyttäis nyt enää, kun jotkut uskoo kaiken pskan ja toimivat sen mukaisesti myös...niinkuin nyt on jo pitkään nähtykin...!käyttämään sähköpostia, mutta ehkä luin väärin :)
Palstan ilmapiirin parantamiseksi olisi tietysti hyvä jos niitä asioita saisi täältä joskus lukea, ei vain niitä vihjailuja, mutta tietysti se vaara on olemassa että joku sen paskan uskoo, joten... - Ärrieri
issu56 kirjoitti:
munuaisista...siis millaista ruokaa ja miten?
kiinnostunut vai kysyitkö muuten vaan mukaviksesi..
Muhennosta (hyvin perinteisesti) olen tehnyt,aikaa siitä tosin on vierähtänyt joku vuosi,kaikkea sitä ravintola-alan koulutukseen kuuluukin,kieltä kohtaan tunsin kyllä täysin järjenvastaista ennakkoluuloa..
Eipä sinänsä,maku oli itseasiassa ihan ookoo,mut jos käytän sisäelimiä ruoanlaitossa niin suosin maksaa paremman maun ja nopeamman käsittelyn takia.Munuaisten liottelu ja huljuttelu ei ollut oikein mukavaa puuhaa. - issu56
davalyan kirjoitti:
ongelma on...ei mulle,ei missään määrin ;))))
no kuule kun ei tosiaankaan ole mulle mikään ongelma, mutta suuri ihmettelyn aihe kylläkin ja sinä itsekin kyllä tiedät syyn siihen...vai etkö tiedäkin???
- issu56
davalyan kirjoitti:
SUORAAN etkä vihjaile...paitsi just äsken ;))))Ja aika monesti muulloinkin...
käsittämätön noine juttuinesi.
Mikset voi selvittää ongelmaasi kanssani sähköpostitse, kun osoitteeni kuitenkin tiedät...mikä siinä siis kiikastaa???
Vastaisitko edes yhden ainoan kerran suoraan...!!! - issu56
käyttämään sähköpostia, mutta ehkä luin väärin :)
Palstan ilmapiirin parantamiseksi olisi tietysti hyvä jos niitä asioita saisi täältä joskus lukea, ei vain niitä vihjailuja, mutta tietysti se vaara on olemassa että joku sen paskan uskoo, joten...pyysin/toivoin ja teen sitä edelleenkin, että Dava voisi selvittää ongelmansa syyn kanssani postitse...mitä ohjeistamista se on, jonka toiveena esittää???
- issu56
Ärrieri kirjoitti:
kiinnostunut vai kysyitkö muuten vaan mukaviksesi..
Muhennosta (hyvin perinteisesti) olen tehnyt,aikaa siitä tosin on vierähtänyt joku vuosi,kaikkea sitä ravintola-alan koulutukseen kuuluukin,kieltä kohtaan tunsin kyllä täysin järjenvastaista ennakkoluuloa..
Eipä sinänsä,maku oli itseasiassa ihan ookoo,mut jos käytän sisäelimiä ruoanlaitossa niin suosin maksaa paremman maun ja nopeamman käsittelyn takia.Munuaisten liottelu ja huljuttelu ei ollut oikein mukavaa puuhaa.Siis ihan aidosti ilman sen kummempia kysyin. Kumpiako munuaisia käytät/olet käyttänyt...porsaan vai naudan ja miten olet niitä esikäsitellyt ja kummatko on mielestäsi parempia???
- Virtuaalikoneistaja
issu56 kirjoitti:
pyysin/toivoin ja teen sitä edelleenkin, että Dava voisi selvittää ongelmansa syyn kanssani postitse...mitä ohjeistamista se on, jonka toiveena esittää???
tulkinta erojahan ne on.
Olen useinkin täällä nähnyt ehdotettavan ja esitettävän sinulle toiveen että selvittäisit henkilökohtaiset erimielisyytesi Umalehtisen kanssa sähköpostitse, silloin et ole pitänyt ajatusta kovinkaan hyvänä, ilmeisesti mielesi asian suhteen on muuttunut ja nyt pidät sitä parhaana vaihtoehtona, niin se maailma muuttuu. Virtuaalikoneistaja kirjoitti:
tulkinta erojahan ne on.
Olen useinkin täällä nähnyt ehdotettavan ja esitettävän sinulle toiveen että selvittäisit henkilökohtaiset erimielisyytesi Umalehtisen kanssa sähköpostitse, silloin et ole pitänyt ajatusta kovinkaan hyvänä, ilmeisesti mielesi asian suhteen on muuttunut ja nyt pidät sitä parhaana vaihtoehtona, niin se maailma muuttuu.vaan Uman kanssa sopimaan =))Ja juu,on sitä(kin)ehdotettu ihan ilman suuria taka-ajatuksia :)))
Mutta kuten jo sanottua...minä en jaksa enää lukea kuinka kuuntelen ohjeita turun suunnasta,kuinka laktoosiintolerantikko parvekkeelta käskyttää mua yms shittia :)- issu56
tulkinta erojahan ne on.
Olen useinkin täällä nähnyt ehdotettavan ja esitettävän sinulle toiveen että selvittäisit henkilökohtaiset erimielisyytesi Umalehtisen kanssa sähköpostitse, silloin et ole pitänyt ajatusta kovinkaan hyvänä, ilmeisesti mielesi asian suhteen on muuttunut ja nyt pidät sitä parhaana vaihtoehtona, niin se maailma muuttuu.ja taas kerran umauma. Mikä ihme tuossa on epäselvää...ei voi ymmärtää, sillä tuolla kyseisellä nickilläkö on se ainut ja täydellinen oikeus ihan mihin tahansa tekoihin, mutta kuitenkin niiden tekojensa "uhreiksi" joutuneista tehdäänkin niitä suurimpia syntipukkeja, niinkuin tässä nyt on käynyt...
Se menee nyt kyllä niin, että homma on ihan päinvastainen ja tuo mainitsemasi nicki on se, jolla on selvitysvelvollisuus niihin tekemiinsä tekoihin ikävä kyllä!!! - issu56
davalyan kirjoitti:
vaan Uman kanssa sopimaan =))Ja juu,on sitä(kin)ehdotettu ihan ilman suuria taka-ajatuksia :)))
Mutta kuten jo sanottua...minä en jaksa enää lukea kuinka kuuntelen ohjeita turun suunnasta,kuinka laktoosiintolerantikko parvekkeelta käskyttää mua yms shittia :)Mutta kuten jo sanottua...minä en jaksa enää lukea kuinka kuuntelen ohjeita turun suunnasta,kuinka laktoosiintolerantikko parvekkeelta käskyttää mua yms shittia :)
Ja tuostako syytät mua??? Voi hyvää päivää sun kanssas, sillä kerrohan nyt mulle ihan oikeasti, miksi ilveilisin tuosta/noista, sillä äidilläni on niin keliakia kuin myös laktoosi-intoleranssi ja ihan kuule diagnosoitu, eli ei mikään mutujuttu...tai keksitty sairaus. Ja kuule, ennenkuin alat nälvimään lisää, niin kerrottakoon, että olen täysin tietoinen, mitä noihin kuuluu...eli mm. se ruokavalio...mulla on siitä niin tosi pitkäaikainen kokemus!!! - Virtuaalikoneistaja
issu56 kirjoitti:
ja taas kerran umauma. Mikä ihme tuossa on epäselvää...ei voi ymmärtää, sillä tuolla kyseisellä nickilläkö on se ainut ja täydellinen oikeus ihan mihin tahansa tekoihin, mutta kuitenkin niiden tekojensa "uhreiksi" joutuneista tehdäänkin niitä suurimpia syntipukkeja, niinkuin tässä nyt on käynyt...
Se menee nyt kyllä niin, että homma on ihan päinvastainen ja tuo mainitsemasi nicki on se, jolla on selvitysvelvollisuus niihin tekemiinsä tekoihin ikävä kyllä!!!nyt sanon suoraan ja ihan vain oman mielipiteeni, en usko että palstalla kirjoittelemalla, toisilleen tuntemattomat ihmiset, voivat kirjoitella mitään joka tekisi toisesta kirjoittajasta "uhrin".
Minä en näe sinua uhrina, mutta en myöskään syntipukkina, eihän minulla aivan oikeasti ole minkäänlaista tietoa siitä mistä teidän erimielisyytenne johtuu, en tiedä miksi sinä olet "uhri" ja miksi mainitsemani henkilö syntipukki tai sitä mistä hän on "selvitysvelvollinen"
Näin se vain menee sinun aiheettomista syyttelyistäsi huolimatta. - issu56
nyt sanon suoraan ja ihan vain oman mielipiteeni, en usko että palstalla kirjoittelemalla, toisilleen tuntemattomat ihmiset, voivat kirjoitella mitään joka tekisi toisesta kirjoittajasta "uhrin".
Minä en näe sinua uhrina, mutta en myöskään syntipukkina, eihän minulla aivan oikeasti ole minkäänlaista tietoa siitä mistä teidän erimielisyytenne johtuu, en tiedä miksi sinä olet "uhri" ja miksi mainitsemani henkilö syntipukki tai sitä mistä hän on "selvitysvelvollinen"
Näin se vain menee sinun aiheettomista syyttelyistäsi huolimatta.että jälleen kierran minä puhun/kirjoitan ainoastaan ja vain totuuden.
- Virtuaalikoneistaja
issu56 kirjoitti:
että jälleen kierran minä puhun/kirjoitan ainoastaan ja vain totuuden.
niin minäkin ja myöskin aina.
- Myy-Pikkuinen
issu56 kirjoitti:
että jälleen kierran minä puhun/kirjoitan ainoastaan ja vain totuuden.
Keitä niille sun kavereille sienisoppaa niin loppuu nuokin katkeruudet.
- tatittaa
Pidän metsässä samoilemisesta ja aina parempi jos kävelykeikalla jotain syötävää mukaankin tarttuu. Onhan ne sienet joskus toki vähän limaisia ja märkiä, mutta onko mitään mukavampaa kerättävää kuin tatit? Ne on niin mukavia pyöreitä palleroita, ja normaalisti ihan kuivia ja siistejä niin ettei kädet likaannu, samoin kanttarellit. Ja entäs se maku kun iskee tatit tai kanttarellit pannulle ja tekee oikein hyvää paistia.
Sienet ovat mukavaa lakkikansaa jota keräilee ihan ilokseen!- issu56
no se on ihan makuasia, mutta meille ne ei vain yksinkertaisesti maistu...!!!
- kanttarellukka
issu56 kirjoitti:
no se on ihan makuasia, mutta meille ne ei vain yksinkertaisesti maistu...!!!
Laitas pannulle vähän sipulia, kanttarelleja ja kuohukermaa, niin lupaan että maistuu!!!!!
- issu56
kanttarellukka kirjoitti:
Laitas pannulle vähän sipulia, kanttarelleja ja kuohukermaa, niin lupaan että maistuu!!!!!
tuo sama herkkusienistä tehtynä heh...
- 31*31=961
Mieluummin maukkaita sieniä kuin tuollaisia iljettäviä rikkaruohoja!
poimin mieluimmin sieniä kuin kukkia, mikäli jotakin poimia täytyy. Mieheni pitää sienistä tosi paljon ja maukasta ruokaa niistä saakin aikaiseksi. Itse en syö sieniä, mutta suon sen toiselle.
Kukkia en syö eikä miehenikään vaikka niitä kukkien syöjiäkin on.
http://www.pellervo.fi/pellervo/7_01/syotavat.htm- n.sorsa
sienet ja ne ketkä metsässä käy sienestämässä vois jättää metsän elukoille myös sieniä, monet eläimet syö sieniä. Viime syksyllä katselin, kun oraava söi itseään isompaa tattia, ois pitännyt olla kamera mukana, ois hyvän kuvan saannut siitä. Sen vertaa kukista, että pitäis katsella nukkumatteja, mistä saa ostettua ja lajikkeita. Kaksi nukkumattia ollut, eka kirpputori löytö makso euron paikkeila, sai talvella kylmää ja kuoli, oli paremp lajike, kun toinen nukkumattini, minkä ostin kaupasta, mikä ei kuukautta kauempaa elännyt, eikä edes jaksannut iltasin kunnolla laittaa lehtiä suppuun. Et jos saan valita, ei sienille, kyllä kukille.
- n.sorsa
davalyan kirjoitti:
eläimille sieniä jää...kuten marjojakin :)
viime vuonna meilläpäin ollut sieniä. Esim. jos on huono käpyvuosi, niin oravat syö sitten kaikkea muuta, mitä luonnosta löytyy ja ihmiset heille antaa siihen päälle. Barcelonassa aikoinaan oli hilkulla, ettenkös ostannut oravaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Orava n.sorsa kirjoitti:
viime vuonna meilläpäin ollut sieniä. Esim. jos on huono käpyvuosi, niin oravat syö sitten kaikkea muuta, mitä luonnosta löytyy ja ihmiset heille antaa siihen päälle. Barcelonassa aikoinaan oli hilkulla, ettenkös ostannut oravaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Oravavuonna...mutta eikös just taannoin uma etsinyt jonkun "mittauksen"...jonka mukaan ainakin 95%metsän antimista jää poimimatta???Tuskin ennen oli niin :)
- n.sorsa
davalyan kirjoitti:
vuonna...mutta eikös just taannoin uma etsinyt jonkun "mittauksen"...jonka mukaan ainakin 95%metsän antimista jää poimimatta???Tuskin ennen oli niin :)
tilastosta, mutta sen tiedän että oravat on vähentynnyt kamalasti kahdessa vuodessa meijän kulmilta, onko ravinnon vähyys tai sairaudet tai ihmiset, sekä petoeläimet kantaa vähentännyt en osaa sanoa. Ei edes siilejä näy, yhden nähnyt tänä vuonna.
n.sorsa kirjoitti:
tilastosta, mutta sen tiedän että oravat on vähentynnyt kamalasti kahdessa vuodessa meijän kulmilta, onko ravinnon vähyys tai sairaudet tai ihmiset, sekä petoeläimet kantaa vähentännyt en osaa sanoa. Ei edes siilejä näy, yhden nähnyt tänä vuonna.
oravia vaikka jakaa ja siilejäkin :)
n.sorsa kirjoitti:
Meilläpäin kyllä oravia vipeltää paljonkin.Tuolla lenkkien varrella muutamissa lintujen ruokintapaikassa niitä näkyy melkein aina.Niitä sitten ollaan koissujen kanssa ihmetelty.
Mutta siilit on melko totaalisesti vähentyneet.Kun muutettiin,niin niitä näkyi paljon,ja joka vuosi se meijän siilinnoutajakoiruus niitä minullekkin jokusia kanteli o_O
Nyt en muista,kuinka monta vuotta sitten olisin nähnyt.Tuo nuorimmainen koiruuskaan ei ole elämässään yhtään nähnyt.
Jossain oli,että yksi syy voi olla se,että ihmisillä on liian siistit pihat,ettei ne viihdy,kun ei saa pesäkoloa ja liikennekin niitä paljon verottaa.Harmi.molossi kirjoitti:
Meilläpäin kyllä oravia vipeltää paljonkin.Tuolla lenkkien varrella muutamissa lintujen ruokintapaikassa niitä näkyy melkein aina.Niitä sitten ollaan koissujen kanssa ihmetelty.
Mutta siilit on melko totaalisesti vähentyneet.Kun muutettiin,niin niitä näkyi paljon,ja joka vuosi se meijän siilinnoutajakoiruus niitä minullekkin jokusia kanteli o_O
Nyt en muista,kuinka monta vuotta sitten olisin nähnyt.Tuo nuorimmainen koiruuskaan ei ole elämässään yhtään nähnyt.
Jossain oli,että yksi syy voi olla se,että ihmisillä on liian siistit pihat,ettei ne viihdy,kun ei saa pesäkoloa ja liikennekin niitä paljon verottaa.Harmi.on puskia ja siilejä :)))Ja poikasiakin viellä...
davalyan kirjoitti:
vuonna...mutta eikös just taannoin uma etsinyt jonkun "mittauksen"...jonka mukaan ainakin 95%metsän antimista jää poimimatta???Tuskin ennen oli niin :)
että sienisadosta poimitaan Suomessa vain noin yksi prosentti.
http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/6dde3d0f-411e-4cbc-88fb-746627a5a57a.aspx
Onhan se aika kummallista, että metsistä löytyviä herkullisia luonnonrikkauksia jotenkin vähätellään...Ursa kirjoitti:
Onhan se aika kummallista, että metsistä löytyviä herkullisia luonnonrikkauksia jotenkin vähätellään...muistelin...mutta vähän päätin liioitella ettei ihan pieleen menisi :)
molossi kirjoitti:
Jossain oli,että yksi syy voi olla se,että ihmisillä on liian siistit pihat,ettei ne viihdy,kun ei saa pesäkoloa ja liikennekin niitä paljon verottaa.Harmi.ne hävisivät välillä melkein kokonaan, ja nyt niitä on taas alkanut parin kesän aikana näkyä enemmän. :) Täällä ei valitettavasti ole siilejä, ne on kyllä jotenkin ihanan symppiksiä eläimiä.
Ja varsinkin tämä siili mikä mulla on auton takaikkunassa. ;D Paitsi nyt piti ottaa pariksi päiväksi pois...
http://www.shoppi.fi/convert/magick2.php/19038/tuotekuvat/19038_1153908918.jpg?resize(750)Ursa kirjoitti:
ne hävisivät välillä melkein kokonaan, ja nyt niitä on taas alkanut parin kesän aikana näkyä enemmän. :) Täällä ei valitettavasti ole siilejä, ne on kyllä jotenkin ihanan symppiksiä eläimiä.
Ja varsinkin tämä siili mikä mulla on auton takaikkunassa. ;D Paitsi nyt piti ottaa pariksi päiväksi pois...
http://www.shoppi.fi/convert/magick2.php/19038/tuotekuvat/19038_1153908918.jpg?resize(750)http://www.shoppi.fi/convert/magick2.php/19038/tuotekuvat/19038_1153908918.jpg
--> nukkumaan. :)- Virtuaalikoneistaja
davalyan kirjoitti:
on varmasti juuri se mikä tuonne metsään jää luonnonantimista ja anteeksi vaan, minusta on hämmästyttävää jos aikuinen ihminen ei sitä tiedä, ja tuo ei sitten ollut hyökkimistä vaan olen todellakin hämmästynyt siitä että oikeasti aikuinen ihminen on niin etääntynyt luonnosta että edes kuvittelee ihmisen keräämisten vaikuttavan eläinten ruoan saantiin luonnossa.
Ursa kirjoitti:
Onhan se aika kummallista, että metsistä löytyviä herkullisia luonnonrikkauksia jotenkin vähätellään...Hyvää ravintoa jää pilaantumaan ja ilmaista vielä. Kyllä ihmisten pitäisi enemmän käyttää hyödykseen tuota luonnon antamaa ruokaa. Minusta on häpeä miten paljon noita jää noukkimatta. Monella on ruuasta puutetta ja sienet sekä marjat antavat oman lisänsä ruokapöytään.
Sienistäkin on moneen, kuten marjoista.- Virtuaalikoneistaja
umalehtinen kirjoitti:
Hyvää ravintoa jää pilaantumaan ja ilmaista vielä. Kyllä ihmisten pitäisi enemmän käyttää hyödykseen tuota luonnon antamaa ruokaa. Minusta on häpeä miten paljon noita jää noukkimatta. Monella on ruuasta puutetta ja sienet sekä marjat antavat oman lisänsä ruokapöytään.
Sienistäkin on moneen, kuten marjoista.ainakin kanttarelleista ja suppilovahveroista taitaisi saada ihan mukavan pikkutienestinkin.
ainakin kanttarelleista ja suppilovahveroista taitaisi saada ihan mukavan pikkutienestinkin.
Eilen eräs tuttu kertoi miten oli saanut verkolla ison noin 13 kiloa painavan lohen. Oli myynyt sen kalaravintolaan. Samoin olivat myyneet toiseen paikkaan keräämänsä kanttarellit. Hyvä lisä kukkaroon .
on varmasti juuri se mikä tuonne metsään jää luonnonantimista ja anteeksi vaan, minusta on hämmästyttävää jos aikuinen ihminen ei sitä tiedä, ja tuo ei sitten ollut hyökkimistä vaan olen todellakin hämmästynyt siitä että oikeasti aikuinen ihminen on niin etääntynyt luonnosta että edes kuvittelee ihmisen keräämisten vaikuttavan eläinten ruoan saantiin luonnossa.
ihmiset aina vaan etääntyy metsästä ja sen antimista,nuoret ei niitä paljon kerää...en täälläkään oo meidän lisäksi nähnyt ketään metsällä,tuolla kauempana yksi vanhempi nainen ilmeisesti käy....koska aina välillä hän metsästä kori kädessä tulee.
Nyt taas monen vuoden tauon jälkeen oon jäänyt koukkuun! :) Ottaa ihan pattiin, kun monta hienoo sienestyspäivää menee hukkaan kun pitää olla töissä. :( No ei vaiskaan, onnellinen saan olla kun töitä riittää. Mut silti ois kivampaa siellä metsässä! :)))
Vielä kun tuntis vähän enemmän niitä sieniä. Ihka uus tuttavuus mulle on Mustatorvisieni. Niitä on kuivumassa kaikilla pöydillä. Ne kyllä kuivuttuaan näyttää enemmän roskilta kuin sieniltä... ;)
Eikä näin äkkiseltään tuu parempaa herkkua mieleen kuin kanttarellit sipuli voi suola paistinpannu. NAM!- Virtuaalikoneistaja
on ulkonäöstään huolimatta erittäin herkullinen sieni, ihan suppilon veroinen :)
on ulkonäöstään huolimatta erittäin herkullinen sieni, ihan suppilon veroinen :)
kerrottavan. Täytyy myöntää, etten ikinä oo moista maistanut. Edes nyt. Nyt pitää vaan ahneuksissaan keskittyä siihen että saa ne kaikki kuivattua myöhempää käyttöä varten! =D
sai siskoltaan aika kasan. Löysi itsekkin ja ne on säilötty pakkaseen talven varalle. Olisi ollut parempi kuivattaa, mutta käy se noinkin. Itse en ole maistanut enkä enää pysty.
- Virtuaalikoneistaja
Puskalissu kirjoitti:
kerrottavan. Täytyy myöntää, etten ikinä oo moista maistanut. Edes nyt. Nyt pitää vaan ahneuksissaan keskittyä siihen että saa ne kaikki kuivattua myöhempää käyttöä varten! =D
kuivasin viime lauantaisen saaliini huoneenlämmössä, tai ovat vieläkin pöydällä mutta nyt paljon, paljon pienemmässä tilassa.
Lauantaina en löytänyt kuin muutaman torvisienen mutta yhtenä syksynä kannoin niitä todella pieneltä alueelta tosi paljon, se kasvaa parhaillaan aivan "mattona". Virtuaalikoneistaja kirjoitti:
kuivasin viime lauantaisen saaliini huoneenlämmössä, tai ovat vieläkin pöydällä mutta nyt paljon, paljon pienemmässä tilassa.
Lauantaina en löytänyt kuin muutaman torvisienen mutta yhtenä syksynä kannoin niitä todella pieneltä alueelta tosi paljon, se kasvaa parhaillaan aivan "mattona".ne mullakin vielä on. Paikka jossa niitä kasvaa (kiitos vävypojalle tiedosta! ) oli vielä melko "tyhjä" kun käytiin. Jätettiin kasvamaan jos viikon päästä saatais satoa enemmän. Ellei sitten joku muu ehdi ensin. :(
On ne vaan hauskoja, kun ensin miettii että mihinkä kaikki mahtuu, niin parinpäivän päästä sais levittää jo samanlaisen satsin viereen kuivumaan.umalehtinen kirjoitti:
sai siskoltaan aika kasan. Löysi itsekkin ja ne on säilötty pakkaseen talven varalle. Olisi ollut parempi kuivattaa, mutta käy se noinkin. Itse en ole maistanut enkä enää pysty.
mäkin oisin ne pakkaseen laittanut, mutta neuvottiin kuivaamaan. Säilyy kuulemma paremmin ja maku voimistuu. Ja mulle toi pakastaminen ois ollut tutumpaa hommaa kuin kuivaaminen. Ja turvallisempaa. ;)
Mielenkiinnolla odotan makuelämystä!Puskalissu kirjoitti:
mäkin oisin ne pakkaseen laittanut, mutta neuvottiin kuivaamaan. Säilyy kuulemma paremmin ja maku voimistuu. Ja mulle toi pakastaminen ois ollut tutumpaa hommaa kuin kuivaaminen. Ja turvallisempaa. ;)
Mielenkiinnolla odotan makuelämystä!olisi ollut parempaa. Mutta kelpaa ne miehelleni noinkin.
umalehtinen kirjoitti:
olisi ollut parempaa. Mutta kelpaa ne miehelleni noinkin.
mullekkin ihan kummin vaan, vertailukohdetta kun ei oo :)))
- 29
tekemään mieli sienimetsään,,,aivan ihana video:)
- seija .
Sienien ja marjojen poimiminen kuuluu syksyyn, tietenkin. Syötäviksi ne siellä metsässä kasvavat.
- issu56
ne syötäväksi kelpaavat sienet, mutta tuskinpa kukaan noita videossa olleita myrkkysieniä isommin havittelee...vai oletko kenties jotain toista mieltä?
- seija .
issu56 kirjoitti:
ne syötäväksi kelpaavat sienet, mutta tuskinpa kukaan noita videossa olleita myrkkysieniä isommin havittelee...vai oletko kenties jotain toista mieltä?
en tiedä kun en availe tuntemattomia linkkejä. Vastasin vaan muuten siihen viestiin.
Minä en sieniin koske, noihan olivat syömäkelvottomia mutta en syö muitakaan sieniä.
Keräävät kaikki myrkkyjäämät maaperästä, raskasmetallit ja muut.- issu56
myrkkysieniä jokainen ja vaikka mitä jotkut sanoo, niin ei kiitos sanotaan meillä sienille...paitsi poikkeuksena herkkusienimuhennos :).
- 19
syöt hirveetä hirvee joka on sieltä metsästä popsinut poskeensa niitä raskasmetalleja? outo logiikka sinullakin.
- daaBadiiBa
19 kirjoitti:
syöt hirveetä hirvee joka on sieltä metsästä popsinut poskeensa niitä raskasmetalleja? outo logiikka sinullakin.
tyyli sulla,tooooooosi outo
- Myy-Pikkuinen
vie voiton kukkien poimimisesta. Mikäs sen mukavempaa ku metsässä haahuilla ja kerätä sienii.
Tekee ja on muutamia reissuja jo tehtykkin :)
Samassa yhdistyy niin huvi kuin hyöty.Meillä syödään sieniä,monessakin muodossa,mutta minun kurmee ruokaa on ranskalaiset paksulla kermasienikastikkeella ja juomaksi cocis,njami njami.
Jos paljon löytyy,niitä mitä siis poimitaan eli lähinnä noit suoraan "poimi ja nauti",niin niistä liikenee koirillekkin.Sienethän on melkoisia mineraali ja hivenainepommeja.
Ja hyötynä tulee sitten kivat lenkit samalla metsissä koissujen kanssa ja uusien mettienkin koluaminen.
Mutta kyllä kukatkin kelpaa.Lähinnä niitä tulee omasta pihasta poimittua useinkin,nytkin on maljakossa semmoiset "erikois"auringon kukat,jotka kasvaa kuin pensas.Mutta pari kertaa kesässä ne perinteiset luonnonkukatkin vaasiin poimitaan :)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei235913- 602037
- 271499
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom2411284- 741145
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️691138Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531117- 511072
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1441067Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle58995