Apteekin oma raskaustesti

Irmeli

Moi,

Onko kokemusta apteekin omasta raskaustestistä. Menkat pari viikkoa myöhässä, pari apteekin omaa testiä tehnyt, molemmat negoja, mutta menkat ei vaan ala. Eikä edes oireita alkamisen suhteen, sen sijaan on alkanut tulla kuvotusta... Voiko nuo testit näyttää väärin, onko kokemuksia?

93

355960

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sarah

      kun tulin ekan kerran raskaaks ostin apteekista 3 raskaustestiä,viikon sisään, ja kaikki näytti negatiivisilta en kuitenkaan luovuttanut koska tiesin että olen se vaan oli sellainen "äidin vaisto" =)
      Rinnat jos on kipeät ja arat se on varma merkki,menin terveyskeskukseen ja sieltä sitten sainkin positiivisen tuloksen,eli mene tekemään se sinne,saat varman tuloksen JA RAHAT EI MENE HUKKAAN.

      • rv5

        menkkojen piti alkaa perjantaina ja testasin apteekin raskaustestillä sunnuntaina ja positiivista näytti! kävin tänään terkkarilla (ei äitiysneuvolassa vielä) ja hän sanoi että positiivinen tulos on 99,9% varma, mutta negatiivista testi saattaa näyttää joillekin, jotka kuitenkin ovat raskaana.. joten kannattaa ottaa yhteyttä terveyskeskukseen.


      • Miiu
        rv5 kirjoitti:

        menkkojen piti alkaa perjantaina ja testasin apteekin raskaustestillä sunnuntaina ja positiivista näytti! kävin tänään terkkarilla (ei äitiysneuvolassa vielä) ja hän sanoi että positiivinen tulos on 99,9% varma, mutta negatiivista testi saattaa näyttää joillekin, jotka kuitenkin ovat raskaana.. joten kannattaa ottaa yhteyttä terveyskeskukseen.

        Ei minullakaan apteekin testillä näyttänyt plussaa, vaikka menkat oli melkein viikon myöhässä. Muutaman päivän päästä tein uuden testin, tällä kertaa Clear Bluella, ja haalen plussan näytti. (Pari päivää myöhemmin vahvemman) Joten ehkäpä kannattaa ostaa jokin vähän kalliimpi ja ns. parempi testi? Clear Bluessahan sanotaan ainakin, että se on yhtä tarkka kuin laboratoriotestit, ja huomaa virtsasta jo tosi pienenkin määrän raskaushormonia.


      • Pimu

        "Rinnat jos on kipeät ja arat se on varma merkki"

        tuperä kysymys, mutta tuleeko niihin sellasia tavallaan kipeitä pahkuroita, aika isoja.. arat.. maitorauhasia??


      • -S-
        Pimu kirjoitti:

        "Rinnat jos on kipeät ja arat se on varma merkki"

        tuperä kysymys, mutta tuleeko niihin sellasia tavallaan kipeitä pahkuroita, aika isoja.. arat.. maitorauhasia??

        Siis ne oli mulla niin kipeät etten voinut edes tunnustella,ja rinnat kasvoi ihan kauheesti,siis huomattavasti kun mulla on niin pienet rinnat muutenkin.
        Mutta kuitenkin,ARAT,ei voinut tietoisesti nukkua mahallaan kun niin sattui.


      • mami31
        -S- kirjoitti:

        Siis ne oli mulla niin kipeät etten voinut edes tunnustella,ja rinnat kasvoi ihan kauheesti,siis huomattavasti kun mulla on niin pienet rinnat muutenkin.
        Mutta kuitenkin,ARAT,ei voinut tietoisesti nukkua mahallaan kun niin sattui.

        No voin omasta puolestani kertoa, että mulla ei ollut esikoista oottaessani koskaan rinnat kipeät. Vasta synnytyksen jälkeen kun maito nousi suureni tissitkinja saattoivat kipeytyä.


      • ehkä...
        rv5 kirjoitti:

        menkkojen piti alkaa perjantaina ja testasin apteekin raskaustestillä sunnuntaina ja positiivista näytti! kävin tänään terkkarilla (ei äitiysneuvolassa vielä) ja hän sanoi että positiivinen tulos on 99,9% varma, mutta negatiivista testi saattaa näyttää joillekin, jotka kuitenkin ovat raskaana.. joten kannattaa ottaa yhteyttä terveyskeskukseen.

        heipsan!!

        mulla on kiertoväli yleensä noin 28päivää tai joskus jopa pari päivää alle. huomenna olisi 31. voiskohan näkyä jo testissä. kauhee into jo tehdä testi! mutta ei haluaisi pettyä turhaan,liian aikaisin tehdystä testistä...voiko alkuraskaudessa olla alaselän polttelua? (lievää).toivottavasti nyt olisi tärpännyt,kovasti ootetaan.joten,kannattaako ostaa huomenna testi?? varmaankin aamuvirtsasta olisi varmempi...? toivon vastausta pian!


      • qwedf
        ehkä... kirjoitti:

        heipsan!!

        mulla on kiertoväli yleensä noin 28päivää tai joskus jopa pari päivää alle. huomenna olisi 31. voiskohan näkyä jo testissä. kauhee into jo tehdä testi! mutta ei haluaisi pettyä turhaan,liian aikaisin tehdystä testistä...voiko alkuraskaudessa olla alaselän polttelua? (lievää).toivottavasti nyt olisi tärpännyt,kovasti ootetaan.joten,kannattaako ostaa huomenna testi?? varmaankin aamuvirtsasta olisi varmempi...? toivon vastausta pian!

        mä en tiä mitä tekisin.. koska oon vasta pian 15 vuotias ja en oo yhtää tarkkaillu kuukautisiani,vatsaan sattuuu.. siitä ei olu nyt kuin alle viikko. niin voisitteko ystävällisesti kertoa mulle et mitä oireita siihen raskauteen kuuluu? ja mitä mun pitäis oikeen tehä?en voi kertoo vanhemmilleni,koska ne ei ymmärtäis :( oon tosi peloissani ja en tiä ollenkaa et mitä tekis.. en oo oikeen ajatellu et tulisin raskaaksi. on vaan niin rasttavaa itkee joka päivä ja miettii mitä tekis,tai kelle kertoos..:( voisitteko kertoo vähä et onko mitää jälki ehkäisy tapletteja tai jotain?en tiä oikeen mitää tälläisestä..höävettävää kysellä netistä.. mutta ajattelin kun monet on saanu täältä' niin paljo vastauksia.olisin hirveen helpottunu jos joku vastaas tähän jotain..


      • äiti 3lle
        qwedf kirjoitti:

        mä en tiä mitä tekisin.. koska oon vasta pian 15 vuotias ja en oo yhtää tarkkaillu kuukautisiani,vatsaan sattuuu.. siitä ei olu nyt kuin alle viikko. niin voisitteko ystävällisesti kertoa mulle et mitä oireita siihen raskauteen kuuluu? ja mitä mun pitäis oikeen tehä?en voi kertoo vanhemmilleni,koska ne ei ymmärtäis :( oon tosi peloissani ja en tiä ollenkaa et mitä tekis.. en oo oikeen ajatellu et tulisin raskaaksi. on vaan niin rasttavaa itkee joka päivä ja miettii mitä tekis,tai kelle kertoos..:( voisitteko kertoo vähä et onko mitää jälki ehkäisy tapletteja tai jotain?en tiä oikeen mitää tälläisestä..höävettävää kysellä netistä.. mutta ajattelin kun monet on saanu täältä' niin paljo vastauksia.olisin hirveen helpottunu jos joku vastaas tähän jotain..

        ota yhteyttä koulun tai terveyskeskuksen terveyden hoitajaan. hän autaa sinua varmasti jos et voi vanhemmilesi puhua. voimia ja rohkeutta sinulle!


      • merita
        ehkä... kirjoitti:

        heipsan!!

        mulla on kiertoväli yleensä noin 28päivää tai joskus jopa pari päivää alle. huomenna olisi 31. voiskohan näkyä jo testissä. kauhee into jo tehdä testi! mutta ei haluaisi pettyä turhaan,liian aikaisin tehdystä testistä...voiko alkuraskaudessa olla alaselän polttelua? (lievää).toivottavasti nyt olisi tärpännyt,kovasti ootetaan.joten,kannattaako ostaa huomenna testi?? varmaankin aamuvirtsasta olisi varmempi...? toivon vastausta pian!

        mulla tänään kp 30 eikä menkkoja tullut. alaselkää ja alavatsaa on poltellut, rinnat arat ja valkkis lisääntynyt...eilen testi näytti negaa. ensi viikolla uusi testi.


      • toiveilija
        rv5 kirjoitti:

        menkkojen piti alkaa perjantaina ja testasin apteekin raskaustestillä sunnuntaina ja positiivista näytti! kävin tänään terkkarilla (ei äitiysneuvolassa vielä) ja hän sanoi että positiivinen tulos on 99,9% varma, mutta negatiivista testi saattaa näyttää joillekin, jotka kuitenkin ovat raskaana.. joten kannattaa ottaa yhteyttä terveyskeskukseen.

        Mulla oli kans haalea mut selvä viiva apteekin testissä. Mahtaakohan se oikeesti tarkottaa positiivista tulosta:)? Toivottavasti näyttää. Oisin niin onnellinen koska ollaan vast syyskuu yritetty ja nyt sit ois heti tärpänny :)


      • Miuka_Miiu
        toiveilija kirjoitti:

        Mulla oli kans haalea mut selvä viiva apteekin testissä. Mahtaakohan se oikeesti tarkottaa positiivista tulosta:)? Toivottavasti näyttää. Oisin niin onnellinen koska ollaan vast syyskuu yritetty ja nyt sit ois heti tärpänny :)

        Hei. Mietin itse ihan samaa asiaa. Voiko haalea viiva merkitä positiivista? Itselläni menossa kierron 37päivä.
        Yritety lasta useampi vuosi ja olisimme niin onnellisia jos nyt tärppäisi.


      • Testikauppa.fi
        Miiu kirjoitti:

        Ei minullakaan apteekin testillä näyttänyt plussaa, vaikka menkat oli melkein viikon myöhässä. Muutaman päivän päästä tein uuden testin, tällä kertaa Clear Bluella, ja haalen plussan näytti. (Pari päivää myöhemmin vahvemman) Joten ehkäpä kannattaa ostaa jokin vähän kalliimpi ja ns. parempi testi? Clear Bluessahan sanotaan ainakin, että se on yhtä tarkka kuin laboratoriotestit, ja huomaa virtsasta jo tosi pienenkin määrän raskaushormonia.

        Raskaustestit mittaavat istukkahormonin (hCG-hormoni) pitoisuuksia virtsassa. Ensimmäisen raskausviikon jälkeen hormonipitoisuus on 5-50 mIU/ml ja saavuttaa n. 100mIU/ml pitoisuuden sinä päivänä kun kuukautisten pitäisi normaalisti alkaa.

        Raskaustestin toimintamekanismi on hyvin yksinkertainen, ja monta kertaa testin epäonnistuminen johtuu siitä että testi tehdään liian aikaisin. Esimerkiki erittäin herkkä 10mIU/ml raskaustesti ( http://www.testikauppa.fi/tuotteet/raskaustesti ) tunnistaa raskauden keskimäärin 2-3 päivää ennen kuin esimerkiksi 25 mIU/ml herkkä raskaustesti.

        Eli jos testi on negatiivinen, niin monesti 1-2 päivän odotus auttaa siksi että hCG-hormonipitoisuudet tuplaantuvat joka toinen päivä raskauden edetessä.


      • Tässä neuvo
        qwedf kirjoitti:

        mä en tiä mitä tekisin.. koska oon vasta pian 15 vuotias ja en oo yhtää tarkkaillu kuukautisiani,vatsaan sattuuu.. siitä ei olu nyt kuin alle viikko. niin voisitteko ystävällisesti kertoa mulle et mitä oireita siihen raskauteen kuuluu? ja mitä mun pitäis oikeen tehä?en voi kertoo vanhemmilleni,koska ne ei ymmärtäis :( oon tosi peloissani ja en tiä ollenkaa et mitä tekis.. en oo oikeen ajatellu et tulisin raskaaksi. on vaan niin rasttavaa itkee joka päivä ja miettii mitä tekis,tai kelle kertoos..:( voisitteko kertoo vähä et onko mitää jälki ehkäisy tapletteja tai jotain?en tiä oikeen mitää tälläisestä..höävettävää kysellä netistä.. mutta ajattelin kun monet on saanu täältä' niin paljo vastauksia.olisin hirveen helpottunu jos joku vastaas tähän jotain..

        Hei sinä: gwedf Mene oman paikkakuntasi perhesuunnitelu neuvolaan, löydät puh. numeron puhelinluettelosta tai yhdistävät kun soitat kaupungin yleiseen numeroon.
        Perhesuunnittelun tavoitteena on seksuaaliterveyden ylläpitäminen ja edistäminen. Palveluiden yhteydessä voidaan käsitellä myös ihmissuhteisiin ja sukupuolikasvatukseen liittyviä kysymyksiä ja ongelmia.
        Perhesuunnitteluneuvolasta saa
        - raskauden ehkäisyneuvontaa ja yksilöllistä ehkäisyn suunnittelua
        - mahdollisuuden keskustella kokonaisvaltaisesti perhesuunnittelusta
        - sukupuolitauteihin liittyvää neuvontaa ja hoitoa
        - lapsettomuuden hoidon alkututkimukset ja neuvontaa
        - raskauden keskeytykseen liittyvää neuvontaa, tutkimuksia ja ohjausta

        Palveluista vastaavat terveydenhoitajat, perushoitajat ja lääkärit.

        Palvelu on LUOTTAMUKSELLISTA.

        Perhesuunnitteluneuvolan käynnit ovat MAKSUTTOMIA.


      • shukri

        Moi tulin raskaaks mua pelotaa hirveesti


    • Äiti

      Älä nyt hyvä ihminen mene ainakaan kalliimpaa testiä ostamaan!!! Ne on kaikki ihan yhtä luotettavia, itse olen aina ostanut HALVIMMAN, se on joku silver stick (en muista miten kirjotetaan) ja myös apteekin oma testi kyllä toimii. Riippuu ihan siitä millon teet testin, lue ohjeista milloin sen voi tehdä ja varsinkin jos kuukautiskiertosi on ollut epäsäännöllinen ei testiä kannata heti tehä kun epäilee menkkojen olevan myöhässä! Kuopiossa ei enää edes tehdä TK:ssa raskaustestejä erikseen vaan pelkkä apteekista ostettu oma testi riittää juuri sen vuoksi koska se on niin luotettava! Mutta kallein testi voi maksaa yli 20 ja se halvin on jotain 5 euron luokkaa muistaakseni...Mulla on kyllä aina pitänyt paikkansa ja myös muilla ystävilläni!

      • Tyttö24

        vitosen pistin apteekin omaan ja positiivisen näytti ennenkö 5 minsan testiaika oli kulunu.. Ei yksikään testi merkki ole susi!! Ei niitä myydä jos ei näyttäisi oikeaa tulosta...

        Joillain sitä raskaushormoonia erittyy vähemmän kuin muilla, joskus esimerkiks stressi pitkittää kuukautisten tuloa. Jos oma kierto alkaa "elää omaa elämää" ni kipase tohtorille!
        Täysin oma lukunsa on nää naiset jotka tekee raskaustestejä ennenkö menkkojen pitäis edes alkaa!

        Tee palvelus itsellesi ja lue raskaustesti ja tee se oikein..


      • Sarah
        Tyttö24 kirjoitti:

        vitosen pistin apteekin omaan ja positiivisen näytti ennenkö 5 minsan testiaika oli kulunu.. Ei yksikään testi merkki ole susi!! Ei niitä myydä jos ei näyttäisi oikeaa tulosta...

        Joillain sitä raskaushormoonia erittyy vähemmän kuin muilla, joskus esimerkiks stressi pitkittää kuukautisten tuloa. Jos oma kierto alkaa "elää omaa elämää" ni kipase tohtorille!
        Täysin oma lukunsa on nää naiset jotka tekee raskaustestejä ennenkö menkkojen pitäis edes alkaa!

        Tee palvelus itsellesi ja lue raskaustesti ja tee se oikein..

        et sä voi noin sanoa jos sulla on näyttänyt kaikki oikein,mulla näytti kolme testiä negatiivia ja vielä samana päivänä kun menin lääkärille ja oli positiivinen,olishan se voinut näyttää vähän myöhemmin sen positiivisen mutta olin kuitenkin jo kolmannella viikolla,LÄÄKARIN TESTIT ON VARMEMPIA JA PISTE.


      • Satu
        Sarah kirjoitti:

        et sä voi noin sanoa jos sulla on näyttänyt kaikki oikein,mulla näytti kolme testiä negatiivia ja vielä samana päivänä kun menin lääkärille ja oli positiivinen,olishan se voinut näyttää vähän myöhemmin sen positiivisen mutta olin kuitenkin jo kolmannella viikolla,LÄÄKARIN TESTIT ON VARMEMPIA JA PISTE.

        Menkat on n. 1kk myöhässä, tein tänään aamulla testin ja negatiivinen. Aamupahoinvointia ja pyörrytystä on ollut jonkunverran. En tiedä ostanko uuden testin vai käynkö tohtorilla. Minä en ainakaan tietoisesti stressaa mutta voi se olla mahdollista, koska olen ollut menossa viimeisen kuukauden kuin tuulispää.

        Elämä on ihmeellistä ja uuden elämän alku on ihmeellisempää.


      • yksi vain
        Tyttö24 kirjoitti:

        vitosen pistin apteekin omaan ja positiivisen näytti ennenkö 5 minsan testiaika oli kulunu.. Ei yksikään testi merkki ole susi!! Ei niitä myydä jos ei näyttäisi oikeaa tulosta...

        Joillain sitä raskaushormoonia erittyy vähemmän kuin muilla, joskus esimerkiks stressi pitkittää kuukautisten tuloa. Jos oma kierto alkaa "elää omaa elämää" ni kipase tohtorille!
        Täysin oma lukunsa on nää naiset jotka tekee raskaustestejä ennenkö menkkojen pitäis edes alkaa!

        Tee palvelus itsellesi ja lue raskaustesti ja tee se oikein..

        ite oon tehny 2 predactor (?) raskaustestiä, kumpikin näytti negatiivistä...kuukautiset n. kuukauden myöhässä. kauhee äklötysolo on koko ajan ja hirvee paniikki iskee piakkoin. mitä pitäisi tehdä? terveyskeskuskin on niin huonosti auki...


      • ikkiaM
        Sarah kirjoitti:

        et sä voi noin sanoa jos sulla on näyttänyt kaikki oikein,mulla näytti kolme testiä negatiivia ja vielä samana päivänä kun menin lääkärille ja oli positiivinen,olishan se voinut näyttää vähän myöhemmin sen positiivisen mutta olin kuitenkin jo kolmannella viikolla,LÄÄKARIN TESTIT ON VARMEMPIA JA PISTE.

        Nytnyt hyvät ihmiset.
        Mikään raskaustesti ei näytä oikeaa tulosta ellei virtsa ole ollut rakossa vähintään 4 tuntia.
        Varminta on tehdä testi silloin, kun ei ole käynyt pissalla viiteen-kuuteen tuntiin. Virtsa ei näytä lääkäreillekään mitään jos se on ihan "tuoretta" :D


      • vieras?!
        Tyttö24 kirjoitti:

        vitosen pistin apteekin omaan ja positiivisen näytti ennenkö 5 minsan testiaika oli kulunu.. Ei yksikään testi merkki ole susi!! Ei niitä myydä jos ei näyttäisi oikeaa tulosta...

        Joillain sitä raskaushormoonia erittyy vähemmän kuin muilla, joskus esimerkiks stressi pitkittää kuukautisten tuloa. Jos oma kierto alkaa "elää omaa elämää" ni kipase tohtorille!
        Täysin oma lukunsa on nää naiset jotka tekee raskaustestejä ennenkö menkkojen pitäis edes alkaa!

        Tee palvelus itsellesi ja lue raskaustesti ja tee se oikein..

        Muutama vuosi sitten minulle laitettiin hormooni kierukka, puolivuotta laiton jälkeen aloin kärsiä todella pahoista "raskausoireista" niitä sitten seurattiin ja testailtiin tk:ssa raskaustesti oli nega, miksi ihmettelinkin kun terkkari käski viikon päästä ostaa apteekista testin koska oireet eivät olleet loppuneet... Noh, kotona paukahti sitten yllätys kun testissä olikin kaksi viivaa, marssin suoraan tk:seen terkkarille joka suureen ääneen ihmetteli tulosta, siitä naistensairaalaan, matka oli muuten todella kauhea, koska sen ei pitänyt olla mahdollista, että olisin raskaana, enkä sitä olisi edes halunnut, mutta kaikki kääntyi hyvin kun naikkarin testi oli NEGA. Eli apteekin raskaustesti oli väärässä, harvinaista, mutta väärässä :D


      • larva
        ikkiaM kirjoitti:

        Nytnyt hyvät ihmiset.
        Mikään raskaustesti ei näytä oikeaa tulosta ellei virtsa ole ollut rakossa vähintään 4 tuntia.
        Varminta on tehdä testi silloin, kun ei ole käynyt pissalla viiteen-kuuteen tuntiin. Virtsa ei näytä lääkäreillekään mitään jos se on ihan "tuoretta" :D

        ihan näin muuten vaan, mä plussasin molemmista tytöistäni puolen tunnin rakkoajan jälkeen :D sun väite ei pidä paikkaansa.


      • huh helpotus
        vieras?! kirjoitti:

        Muutama vuosi sitten minulle laitettiin hormooni kierukka, puolivuotta laiton jälkeen aloin kärsiä todella pahoista "raskausoireista" niitä sitten seurattiin ja testailtiin tk:ssa raskaustesti oli nega, miksi ihmettelinkin kun terkkari käski viikon päästä ostaa apteekista testin koska oireet eivät olleet loppuneet... Noh, kotona paukahti sitten yllätys kun testissä olikin kaksi viivaa, marssin suoraan tk:seen terkkarille joka suureen ääneen ihmetteli tulosta, siitä naistensairaalaan, matka oli muuten todella kauhea, koska sen ei pitänyt olla mahdollista, että olisin raskaana, enkä sitä olisi edes halunnut, mutta kaikki kääntyi hyvin kun naikkarin testi oli NEGA. Eli apteekin raskaustesti oli väärässä, harvinaista, mutta väärässä :D

        Jälkiehkäisypillerin jälkeen kuukautiset tulivat viikon etuajassa. Vuoto oli todella niukkaa ja siksi huolestuinkin. Minun ei pitänyt tulla raskaaksi! Apteekin testi näytti positiivista. Tämän jälkeen tein kaksi tikkutestiä ja ne näyttivät negaa. Olin seota epätietoudesta.. Terveyskeskuksessa tehty testi näytti kuitenkin negatiivista ja siinä tiedossa eletään! Joten vääriä positiivisiakin voi tulla!!


      • Että näin!!
        Sarah kirjoitti:

        et sä voi noin sanoa jos sulla on näyttänyt kaikki oikein,mulla näytti kolme testiä negatiivia ja vielä samana päivänä kun menin lääkärille ja oli positiivinen,olishan se voinut näyttää vähän myöhemmin sen positiivisen mutta olin kuitenkin jo kolmannella viikolla,LÄÄKARIN TESTIT ON VARMEMPIA JA PISTE.

        Tiesittekö että kun menet terkkariin raskautestiin, tekevät ne myös ihan noilla normi raskautesteillä sen siitä pissasta jonka olet purkkiin antanut (itse katsonut vieressä) joten ei ole mitenkään sen luotettavampi kuin kaupankaan testit. (eri asia jos tehdään verestä) Jos menkat myöhässä ja epäilee raskautta saattaa nega tuolos johtua siitä että hedelmöitys on tapahtunut myöhemmin! hedelmöityksestä tarvii olla vähintään 14-15 päivää että teti voi positiivista näyttää!


      • Anonyymi

        Mites kun clear ku digi näytti lauantaina raskaana 1-2viikkoa ja sunnuntaina Apteekin testi puhdasta negaa...... Että sillee. Verikoe tuloksia odottelen.


    • Jonna selo

      Hei!
      Itselleni kävi tässä pari päivää sitten samalla tavalla kuin sinulle. Menkat oli myöhässä jo jonkin verran ja raskauden oireita alkoi olla. Tein apteekin testin ja tulos oli negatiivinen. Menkoista ei vieläkään mitään merkkejä...Ehkä testit eivät ole aivan luotettavia...?

    • mä vaan

      Mulla menkat nyt vajaan viikon myöhässä eli kierto kestäny jo 36 pv. Kuin moni ei ole ollutkaan raskaana vaan testi ollu negatiivinen ja menkat alkanu vaan myöhässä?

      • BettyB

        Joo, tahdon myös tietää muiden kokemuksia tästä asiasta. Mulla kierto nyt todella huima, mutta testi näytti vaan negatiivista. Kuinkahan nopeasti tämän "tapahtuman" jälkeen tätä istukkahormonia alkaa pissassa näkymään...??


    • kiiki

      Itselläni on nyt n.1kk menkat myöhässä. Tein viikko sitte apteekin raskaustesti ja negatiivista näytti. Tällä viikolla si tein uuden testin ja tällä kertaa Early Detection raskaustestin joka oli edelleen -. Voinkohan nyt turvallisin mielin olettaa etten ole raskaana? Voiko tosiaankin molemmat testit olla - vaikka olisinkin raskaana?

      • kokemuksella

        Heippa,
        Luin mielenkiinnolla kirjoituksianne...Ennen kuin sain tietää odottavani esikoistani, minulla oli menkat kolme kuukautta poissa...testejä tein ainakin valehtelematta 20kappaletta ja kävin labrassa kokeessa..Kaikki näytti negatiivista...3kk ja viikon kuluttua testi näytti positiivista...Lääkärin mukaan minulla oli siinä välissä ovulaatio ilman vuotoa....eli kaikki on mahdollista...kaikista varmin testi on ottaa verikokeesta se raskaustesti..Se on varmin ja kallein!


      • äippä
        kokemuksella kirjoitti:

        Heippa,
        Luin mielenkiinnolla kirjoituksianne...Ennen kuin sain tietää odottavani esikoistani, minulla oli menkat kolme kuukautta poissa...testejä tein ainakin valehtelematta 20kappaletta ja kävin labrassa kokeessa..Kaikki näytti negatiivista...3kk ja viikon kuluttua testi näytti positiivista...Lääkärin mukaan minulla oli siinä välissä ovulaatio ilman vuotoa....eli kaikki on mahdollista...kaikista varmin testi on ottaa verikokeesta se raskaustesti..Se on varmin ja kallein!

        Mulla apteekin raskaustesti näytti positiivista vasta 2pv sen jälkeen,kun menkkojen ois pitänyt alkaa,kontrolli-ikkunaan ilmestyi poikkisuora viiva sitä ennen,ja olin raskaana.Nyt toinen vauva toiveissa,menkat jo kolme pv:ää myöhässä,ja negaa näyttää


      • Jii
        äippä kirjoitti:

        Mulla apteekin raskaustesti näytti positiivista vasta 2pv sen jälkeen,kun menkkojen ois pitänyt alkaa,kontrolli-ikkunaan ilmestyi poikkisuora viiva sitä ennen,ja olin raskaana.Nyt toinen vauva toiveissa,menkat jo kolme pv:ää myöhässä,ja negaa näyttää

        Mulla on menkat myöhässä hiukan reilun viikon! Tein ensimmäisen testin kotona heti kun menkat oli myöhässä 2 päivää. Testi näytti negaa. Sitten kun menkat oli viikon myöhässä tin toisen testin kotona ja sekin näytti negaa. Sitten menin lääkäriin verikokeelle kun huono olo vaan jatkui ja menkoista ei kuulunut mitään. SAin tuloksen joka oli myös negatiivinen. Sitten minulle sanottiin että se voi myös olla kohdunulkopuolinen raskaus siinä on kuulemma samoja oireita kun "oikeassa" raskaudessa. En silti itse usko siihen että minulla olisi kohdunulkopuolinen raskaus. Mutta ylihuomenna se tutkitaan kun minulla on lääkäriaika!! Jotenkin mulla on vaan sellanen olo että olen raskaana ja ne testit vaan näyttää silti negatiivista!!! Mutta voinhan tietenkin olla väärässä!! No perjantaina sen sitten saa tietää!!!


      • katariinakoo
        Jii kirjoitti:

        Mulla on menkat myöhässä hiukan reilun viikon! Tein ensimmäisen testin kotona heti kun menkat oli myöhässä 2 päivää. Testi näytti negaa. Sitten kun menkat oli viikon myöhässä tin toisen testin kotona ja sekin näytti negaa. Sitten menin lääkäriin verikokeelle kun huono olo vaan jatkui ja menkoista ei kuulunut mitään. SAin tuloksen joka oli myös negatiivinen. Sitten minulle sanottiin että se voi myös olla kohdunulkopuolinen raskaus siinä on kuulemma samoja oireita kun "oikeassa" raskaudessa. En silti itse usko siihen että minulla olisi kohdunulkopuolinen raskaus. Mutta ylihuomenna se tutkitaan kun minulla on lääkäriaika!! Jotenkin mulla on vaan sellanen olo että olen raskaana ja ne testit vaan näyttää silti negatiivista!!! Mutta voinhan tietenkin olla väärässä!! No perjantaina sen sitten saa tietää!!!

        Jii, oletko siis jo saanut selvyyden mahdollisesta raskaudesta? Jäi tuo hieman vaivaamaan. Kerro jos olet näillä sivustoilla. Myös se kiinnostaa, että onko tuo Apteekin Oma raskaustesti jotenkin vähemmän herkkä kuin monet muut kun kuulostaa siltä, että täytyy testailla vasta päiviä kuukautisten oletetun alkamispvän jälkeen ennenkuin näyttää plussaa..


      • Piipa75
        katariinakoo kirjoitti:

        Jii, oletko siis jo saanut selvyyden mahdollisesta raskaudesta? Jäi tuo hieman vaivaamaan. Kerro jos olet näillä sivustoilla. Myös se kiinnostaa, että onko tuo Apteekin Oma raskaustesti jotenkin vähemmän herkkä kuin monet muut kun kuulostaa siltä, että täytyy testailla vasta päiviä kuukautisten oletetun alkamispvän jälkeen ennenkuin näyttää plussaa..

        Minuakin kiinnostaa, miten Jiille kävi.
        Itselläni oli puoli vuotta sitten tilanne, että olin melkein varma siitä, että olisin raskaana: rintakivut, ihmeelliset mieliteot ym. Olimme olleetkin sitä ennen mieheni kanssa ilman ehkäisyä (vauva toiveissa). Raskaustesti näytti kuitenkin negatiivista ja lopulta menkatkin tulivat, tosin niukkana ruskeana vuotona. Tiedä sitten, mitä tapahtui. Edelleen yritys päällä, tai oikeastaan täysipainoinen yritys vasta kuukauden. Nyt jännään, alkaako pe vai ei.. :)


      • Tuikku87

        mä tein myös pari päivää sitten sen apteekin oman raskaustestin ja negatiivistä näytti, menkat kuitenkin jo jonkun verran myöhässä. Kuukautiset ovat olleet yleensä ihan säännölliset. Pari päivää vielä odottelen ja sitten teen testin jollain toisella merkillä. Koko sydämestäni toivon että nyt näyttäisi plussaa.


      • mymmelikä
        Tuikku87 kirjoitti:

        mä tein myös pari päivää sitten sen apteekin oman raskaustestin ja negatiivistä näytti, menkat kuitenkin jo jonkun verran myöhässä. Kuukautiset ovat olleet yleensä ihan säännölliset. Pari päivää vielä odottelen ja sitten teen testin jollain toisella merkillä. Koko sydämestäni toivon että nyt näyttäisi plussaa.

        ihmisen elimistö on äärimmäisen herkkä toimimaan tilanteissa missä pienintäkin stressiä, ruokavalion muutoksista, laihtumisesta yms.. Eli menkat voi jäädä pienemmästäkin syystä pois ilman että on raskaan..... Varmasti osa myös on raskaana ja raskaushormonia erittyy hitaasti eikä testit vaan näytä sitä vielä, mutta kyllä ne testit alkaa näyttää siinä kun viikon kaks kuukautiset on ollut tulematta...herkimmät viikon päästä ovulaatiosta eli viikkoa ennen menkkojen poisjääntiä(milloin taas sinänsä ei viisasta testata, kun näyttää myös kemialliset raskaudet - mikä lisää pettymysten määrää).
        Kuitenkin olemme yksilöitä, joten kaikki mahdollista


      • tuli84
        kokemuksella kirjoitti:

        Heippa,
        Luin mielenkiinnolla kirjoituksianne...Ennen kuin sain tietää odottavani esikoistani, minulla oli menkat kolme kuukautta poissa...testejä tein ainakin valehtelematta 20kappaletta ja kävin labrassa kokeessa..Kaikki näytti negatiivista...3kk ja viikon kuluttua testi näytti positiivista...Lääkärin mukaan minulla oli siinä välissä ovulaatio ilman vuotoa....eli kaikki on mahdollista...kaikista varmin testi on ottaa verikokeesta se raskaustesti..Se on varmin ja kallein!

        Viime kuukautisista 71 päivää. Olen tehnyt kaksi raskaustestiä ja molemmat näyttää negatiivista. En tiedä mitä ajatella. Viinaa en uskalla juoda koska pelkään sen vahingoittavan vauvaa jos olen raskaana. En ole uskaltautunut vielä ottaa yhteyttä terveyskeskukseen, mutta taitaa olla korkea aika tarttua härkää sarvista ja varata aika. "kokemuksella", kiitos tekstistäsi, se antoi minulle uutta ajateltavaa. Onko muillakin kokemuksia piinaavasta odotuksesta ja epätietoisuudesta?


      • ...
        katariinakoo kirjoitti:

        Jii, oletko siis jo saanut selvyyden mahdollisesta raskaudesta? Jäi tuo hieman vaivaamaan. Kerro jos olet näillä sivustoilla. Myös se kiinnostaa, että onko tuo Apteekin Oma raskaustesti jotenkin vähemmän herkkä kuin monet muut kun kuulostaa siltä, että täytyy testailla vasta päiviä kuukautisten oletetun alkamispvän jälkeen ennenkuin näyttää plussaa..

        acon merkkinen raskaus testi on herkempi kuin apteekin oma. mun menkat on reilun viikon myöhässä oon tehny kaks acon merkkistä ja haaleeta viivaa näytti ja yhden apteekin oman joka näitti negaa. huomenna lääläriin..


      • heeidi_89
        Jii kirjoitti:

        Mulla on menkat myöhässä hiukan reilun viikon! Tein ensimmäisen testin kotona heti kun menkat oli myöhässä 2 päivää. Testi näytti negaa. Sitten kun menkat oli viikon myöhässä tin toisen testin kotona ja sekin näytti negaa. Sitten menin lääkäriin verikokeelle kun huono olo vaan jatkui ja menkoista ei kuulunut mitään. SAin tuloksen joka oli myös negatiivinen. Sitten minulle sanottiin että se voi myös olla kohdunulkopuolinen raskaus siinä on kuulemma samoja oireita kun "oikeassa" raskaudessa. En silti itse usko siihen että minulla olisi kohdunulkopuolinen raskaus. Mutta ylihuomenna se tutkitaan kun minulla on lääkäriaika!! Jotenkin mulla on vaan sellanen olo että olen raskaana ja ne testit vaan näyttää silti negatiivista!!! Mutta voinhan tietenkin olla väärässä!! No perjantaina sen sitten saa tietää!!!

        heissan.
        mulla oli menkat viikon myöhässä ni kävin ostamassa raskaustestin. se näytti positiivista... olen kyllä mielestäni liian nuori mutta kykenen hyvin itse hoitamaan lapseni.... toivottavasti sen isäkin :D

        onnee muille


      • ihmetyksiä
        Piipa75 kirjoitti:

        Minuakin kiinnostaa, miten Jiille kävi.
        Itselläni oli puoli vuotta sitten tilanne, että olin melkein varma siitä, että olisin raskaana: rintakivut, ihmeelliset mieliteot ym. Olimme olleetkin sitä ennen mieheni kanssa ilman ehkäisyä (vauva toiveissa). Raskaustesti näytti kuitenkin negatiivista ja lopulta menkatkin tulivat, tosin niukkana ruskeana vuotona. Tiedä sitten, mitä tapahtui. Edelleen yritys päällä, tai oikeastaan täysipainoinen yritys vasta kuukauden. Nyt jännään, alkaako pe vai ei.. :)

        Itelläni menkat loppu kuin seinään n.4 kk sitten, mitään ei ole sen jälkeen kuulunut, kaikki tekemäni testit ovat olleet negatiivisia ja terveyskeskuksenkin testi näytti negaa kk sitte. Oireet senkun vaan jatkuu, huimaa ja oksettaa vähän väliä (tosin nyt on alkanut pahoinvointi helpottaan), rinnat aristaa niin paljon ettei liivejä ole välillä mukava pitää, alavatsaa kihelmöi ja painokin on noussut. Lääkäri käski vaan mennä kotiin.. Luettuani erilaisia tekstejä ja keskusteluja olen alkanut itsekin epäilemään ettei vaan olisi kohdun ulkoinen raskaus..?


      • örps
        kokemuksella kirjoitti:

        Heippa,
        Luin mielenkiinnolla kirjoituksianne...Ennen kuin sain tietää odottavani esikoistani, minulla oli menkat kolme kuukautta poissa...testejä tein ainakin valehtelematta 20kappaletta ja kävin labrassa kokeessa..Kaikki näytti negatiivista...3kk ja viikon kuluttua testi näytti positiivista...Lääkärin mukaan minulla oli siinä välissä ovulaatio ilman vuotoa....eli kaikki on mahdollista...kaikista varmin testi on ottaa verikokeesta se raskaustesti..Se on varmin ja kallein!

        verikokeella otettu raskaustesti laboratoriossa maksaa 6e.juuri eilen soitin. en tiedä onko se sitten jotenki sairaalakohtaista tai jotain.


      • tytsi-325
        kokemuksella kirjoitti:

        Heippa,
        Luin mielenkiinnolla kirjoituksianne...Ennen kuin sain tietää odottavani esikoistani, minulla oli menkat kolme kuukautta poissa...testejä tein ainakin valehtelematta 20kappaletta ja kävin labrassa kokeessa..Kaikki näytti negatiivista...3kk ja viikon kuluttua testi näytti positiivista...Lääkärin mukaan minulla oli siinä välissä ovulaatio ilman vuotoa....eli kaikki on mahdollista...kaikista varmin testi on ottaa verikokeesta se raskaustesti..Se on varmin ja kallein!

        Kuulin että varmin testi on verikoetesti jos haluaa tietää olevasi varmaastikin raskaana.
        Paljonko sellaiseb tekeminen maksaa ja mistä???? Jos saan kysyä.


    • epävärma

      Sain positiivisen rakaustesti tuloksen kuukautisten ollessa myöhässä viikon, sen jälkeen ajattelin "varmistavani" asian tekemällä apteekin oman raskaustestin heti aika pian ja se sitten näyttikin negaa. No tässä sitä sitten ihmetellään kaikkien muiden oireiden (kuvotus, lisääntynyt virtsaamisen tarve, jännä painon ja kihelmöinnin tunne alavatsalla, rinnat ei ole yhtään kipeet mutta niinku ne olis kasvanut tai jotain epämääräistä) keskellä uskoako asiaa todeksi vai ei. Ei ole helppoa tämä naisen elämä! Ja se siitä varmistuksesta eli apteekin omasta raskaustestistä!

      • MsHoo

        Mulle apteekin oma raskaustesti on näyttänyt jo kaksi negaa (kuukausi väliä). mutta kuukautisia ei kuulu ja kaikki hajut saavat voimaan pahoin.


    • Hätähousu

      Sain tänään apteekin omalla raskaustestillä poikkiviivan testi-ikkunaan, haalea oli mutta selvästi silmällä nähtävä... Mitäköhän siitä pitäisi nyt ajatella? Nyt menossa kp 21/25.

      • leya83

        Minulla on sama juttu. Haalea viiva selvästi silmin nähtävissä.

        Ajattelinkin, kun sehän on merkki, että raskaushormoneja on jonkinverran, muttei vielä tarpeeksi, niin onko muilla kokemusta ettei silti ole raskaana vaikka antoi sentään sen haaleankin viivan?

        Varmuudenhan saa tietenkin odottamalla vähän aikaa ja tekemällä sitten uuden, mutta siksi kyselen, että onko vielä syytä asettaa toiveita(aiemmin ei ole edes haaleaa viivaa näkynyt)raskauden suhteen? :)


      • mom82
        leya83 kirjoitti:

        Minulla on sama juttu. Haalea viiva selvästi silmin nähtävissä.

        Ajattelinkin, kun sehän on merkki, että raskaushormoneja on jonkinverran, muttei vielä tarpeeksi, niin onko muilla kokemusta ettei silti ole raskaana vaikka antoi sentään sen haaleankin viivan?

        Varmuudenhan saa tietenkin odottamalla vähän aikaa ja tekemällä sitten uuden, mutta siksi kyselen, että onko vielä syytä asettaa toiveita(aiemmin ei ole edes haaleaa viivaa näkynyt)raskauden suhteen? :)

        Mulla kans tuli haalea viiva testi-ikkunaan. Menkkojen ois pitäny alkaa kolme päivää sitten. Käytössä oli se Apteekin Oma Raskaustesti. Aattelin tehdä toisen testin tossa viikonloppuna kun ohjeissa sanottiin et parin päivän päästä kannattais kokeilla uudestaan. Ollaan yritetty lasta nyt kolme kk ja ekan (poika nyt 2v.) kanssa tärppäs heti. Nyt on niin malttamaton olo.

        Voiko haalean tuloksen perusteella siis olettaa, että raskaushormoonia erittyy varmasti? Olen itse ainakin luottavaisin mielin odottamassa, että nyt on tärpännyt. Vai voisiko olla valeplussaa?


      • hööhö
        mom82 kirjoitti:

        Mulla kans tuli haalea viiva testi-ikkunaan. Menkkojen ois pitäny alkaa kolme päivää sitten. Käytössä oli se Apteekin Oma Raskaustesti. Aattelin tehdä toisen testin tossa viikonloppuna kun ohjeissa sanottiin et parin päivän päästä kannattais kokeilla uudestaan. Ollaan yritetty lasta nyt kolme kk ja ekan (poika nyt 2v.) kanssa tärppäs heti. Nyt on niin malttamaton olo.

        Voiko haalean tuloksen perusteella siis olettaa, että raskaushormoonia erittyy varmasti? Olen itse ainakin luottavaisin mielin odottamassa, että nyt on tärpännyt. Vai voisiko olla valeplussaa?

        ..mulla sama homma kävi. Menkat oli pari viikkoo myöhäs, testin ku tein ni haalee, mut kummiski selkeesti erottuva viiva näky. En ehtiny labrakokeisiin vaiks lähete jo oli, kun menkat sit 3viikkoo normaalista myöhässä alko. Kaveri epäili alkuvaiheen keskenmenoo, itte en tiiä, ku ei mitään muita oireita tullu. Mutta niin oon kuullu että kotitestitkään harvemmin antais väärää positiivista tulosta.. Toivotaan parasta :)


      • Viisain
        leya83 kirjoitti:

        Minulla on sama juttu. Haalea viiva selvästi silmin nähtävissä.

        Ajattelinkin, kun sehän on merkki, että raskaushormoneja on jonkinverran, muttei vielä tarpeeksi, niin onko muilla kokemusta ettei silti ole raskaana vaikka antoi sentään sen haaleankin viivan?

        Varmuudenhan saa tietenkin odottamalla vähän aikaa ja tekemällä sitten uuden, mutta siksi kyselen, että onko vielä syytä asettaa toiveita(aiemmin ei ole edes haaleaa viivaa näkynyt)raskauden suhteen? :)

        Haaleakin viiva on positiivinen tulos.


      • titisididi
        leya83 kirjoitti:

        Minulla on sama juttu. Haalea viiva selvästi silmin nähtävissä.

        Ajattelinkin, kun sehän on merkki, että raskaushormoneja on jonkinverran, muttei vielä tarpeeksi, niin onko muilla kokemusta ettei silti ole raskaana vaikka antoi sentään sen haaleankin viivan?

        Varmuudenhan saa tietenkin odottamalla vähän aikaa ja tekemällä sitten uuden, mutta siksi kyselen, että onko vielä syytä asettaa toiveita(aiemmin ei ole edes haaleaa viivaa näkynyt)raskauden suhteen? :)

        moikka !!! jäi mietitytää ku tein tossa pari kertaa raskaus testin ja se näytti pari kertaa vähän aikaan sitä kahta viivaa siis ne oli haaleita ja otin ne aamu virtsasta onko teillä tämmösiä kokemuksia kannataisko odottaa vaik viikko ja tehä uus menkat yli kuukauden myöhäs ja ollu jo 4v säännöliset t.apua


    • mira71

      mulla on sama tilanne

    • Mik03

      Minä tein 4 samaa raskaustestiä (jotka näytti negatiivistä)ennen kuin vaihdoin merkkiä joka näytti positiivistä. Seuraavalla viikolla kävin ultrassssa ja olin jo 11 3 viikolla. Raskaustestin merkkejä en kyllä muista koska poika on 2.5 vuotias.

    • myös..

      tein tänään apteekin oman raskaustestin, negaa näytti. tosin menkat olisikin pitäny alkaa vasta tänään.oireita on mm.yökötyskohtauksia, arat rinnat, yölläkin saa nousta vessaan.onko tietoa laskee lämmöt ennen vai jälkeen menkkojen alun??mulla edelleen 37 asteen tienoilla..

      • *pikku_myy*

        Vajaa puoli vuotta on tuloksetta vauvaa yritetty ja jokaikinen apteekin testi näytti negatiivista. Nyt sitten taas menkat myöhässä - tosin nyt yli 2vkoa, rinnat ei oo tullu kipeeks kuten yleensä noin viikkoa ennen menkkoja. Apteekin oma testi näytti negatiivista, samoin neuvolan "pikatestikin" näytti negatiivista.. No, ensi maanantaina sitten verikokeeseen ja antoivat ymmärtää että sen jälkeen taas odotetaan viikko jos vieläkin näyttää miinusta.

        Voihan tietty olla, että e-pillereiden jälkeen mun kierto on menny totaalisen sekaisin (ei nimittäin mitään hajua mikä se oikein yrittää nyt olla), mutta on se vähän turhankin mielenkiintoista jos se rupeaa menemään yli 49 päivää, vai mitä mieltä te muut ootte asiasta?


      • nenna78
        *pikku_myy* kirjoitti:

        Vajaa puoli vuotta on tuloksetta vauvaa yritetty ja jokaikinen apteekin testi näytti negatiivista. Nyt sitten taas menkat myöhässä - tosin nyt yli 2vkoa, rinnat ei oo tullu kipeeks kuten yleensä noin viikkoa ennen menkkoja. Apteekin oma testi näytti negatiivista, samoin neuvolan "pikatestikin" näytti negatiivista.. No, ensi maanantaina sitten verikokeeseen ja antoivat ymmärtää että sen jälkeen taas odotetaan viikko jos vieläkin näyttää miinusta.

        Voihan tietty olla, että e-pillereiden jälkeen mun kierto on menny totaalisen sekaisin (ei nimittäin mitään hajua mikä se oikein yrittää nyt olla), mutta on se vähän turhankin mielenkiintoista jos se rupeaa menemään yli 49 päivää, vai mitä mieltä te muut ootte asiasta?

        onkohan kenelläkään tämmöisestä kokemusta?

        Tein raskaustestin päivänä jona menkkojen piti alkaa ja se näytti melko selkeän plussan, tein sen vielä iltapäivällä eikä vessassa käynnistä ollut edes varmaan neljää tuntia.Testi oli joku herkkä testi en muista merkkiä. Se oli torstai kun sen tein.

        Tänään lauantaina tein apteekin oman testin ja viiva niin haalea että kyllä näkyi, mutta haaleampi kuin torstaina. Epäilen itse että kohta alkaa menkat, että tuli aikainen keskenmeno. onko vielä toivoa? onko kellään sattunut samanlailla?


      • kymysys
        *pikku_myy* kirjoitti:

        Vajaa puoli vuotta on tuloksetta vauvaa yritetty ja jokaikinen apteekin testi näytti negatiivista. Nyt sitten taas menkat myöhässä - tosin nyt yli 2vkoa, rinnat ei oo tullu kipeeks kuten yleensä noin viikkoa ennen menkkoja. Apteekin oma testi näytti negatiivista, samoin neuvolan "pikatestikin" näytti negatiivista.. No, ensi maanantaina sitten verikokeeseen ja antoivat ymmärtää että sen jälkeen taas odotetaan viikko jos vieläkin näyttää miinusta.

        Voihan tietty olla, että e-pillereiden jälkeen mun kierto on menny totaalisen sekaisin (ei nimittäin mitään hajua mikä se oikein yrittää nyt olla), mutta on se vähän turhankin mielenkiintoista jos se rupeaa menemään yli 49 päivää, vai mitä mieltä te muut ootte asiasta?

        Jos syö e-pillereitä ja unohtaa ottaa pillerin. No sen unohtamisen takia tuletkin raskaaksi, mutta et tiedä sitä ja jatkat pillereitten syömistä. Kysymys siis on, että ovatko pillerit sikiölle vaarallisia?


      • sekaisin00
        kymysys kirjoitti:

        Jos syö e-pillereitä ja unohtaa ottaa pillerin. No sen unohtamisen takia tuletkin raskaaksi, mutta et tiedä sitä ja jatkat pillereitten syömistä. Kysymys siis on, että ovatko pillerit sikiölle vaarallisia?

        Vitsit tein tänään kaupasta ostetun testin ja se anto tuloksen 5minuutissa. Olin niin paniikissa, että tein sen siellä heti vessassa. Tulos näytti pelkkää sinistä, eikä edes pienen pientä haaleeta punasta viivaa siinä testinäytössä. Pitäisikö minun tehdä uusi testi? Oireita on mm. alaselän jatkuva kipu, kuplintaa vasemmalla puolella alavatsassa, kauhea väsymys, rinnatkin vähän arat kun koskettelee niitä. Eli onko se, että olen raskaana? Testissä väitettiin olevan 99,9% varma tulos. Saako sitten TK:sta aivan 100%:n varman tuloksen? olen vasta 16 :s ja opiskelut kaikki muu kesken vielä. En halua olla mikään teiniäiti. Kiitos. :(


      • onkalo
        sekaisin00 kirjoitti:

        Vitsit tein tänään kaupasta ostetun testin ja se anto tuloksen 5minuutissa. Olin niin paniikissa, että tein sen siellä heti vessassa. Tulos näytti pelkkää sinistä, eikä edes pienen pientä haaleeta punasta viivaa siinä testinäytössä. Pitäisikö minun tehdä uusi testi? Oireita on mm. alaselän jatkuva kipu, kuplintaa vasemmalla puolella alavatsassa, kauhea väsymys, rinnatkin vähän arat kun koskettelee niitä. Eli onko se, että olen raskaana? Testissä väitettiin olevan 99,9% varma tulos. Saako sitten TK:sta aivan 100%:n varman tuloksen? olen vasta 16 :s ja opiskelut kaikki muu kesken vielä. En halua olla mikään teiniäiti. Kiitos. :(

        vielä toinenkin testi, jos menkat on vieläkin myöhässä. mutta toki meillä nuorilla voi kierto heitellä muutenkin. itselläni tosin ollut /-2pv säännöllinen parin vuoden ajan, nyt menkat myöhässä 2 viikkoa. vihlovaa alavatsakipua on ollut joinakin päivinä, muttei menkkoja siltikään ole kuulunut. ramppaan vessassa varmaan tunnin välein ja heräilen öisinkin tarkistamaan, josko olisivat alkaneet. en ole koskaan tehnyt raskaustestiä, mutta nyt olen päättänyt odottaa vielä viikonlopun yli ja maanantaina tehdä sen, jos menkat eivät ole vieläkään alkaneet.

        olen siis 18-vuotias. raskaus on kaikin puolin todella epätodennäköistä. olen harrastanut seksiä vain poikaystäväni kanssa (2 vuotta), joka ikinen kerta olemme käyttäneet kondomia, emmekä ole huomanneet sen rikkoutuneen.

        vaikken olisikaan raskaana, haluaisin kuitenkin tietää, mistä kuukautisten poisjääminen johtuu. jos seuraaviakaan menkkoja ei kuulu, käyn tk:ssa varmistamassa, vaikka apteekin testi näyttäisi negatiivista.

        poikaystävälleni en ole vielä kertonut asiasta, mutta tänään aion, sillä nähdään taas pitkän tauon jälkeen. puhelimessa mitään tällaista ei kuitenkaan viitsi tömäyttää. jännittää myös ystävien paine, sillä nyt viikonloppuna on tiedossa pitkään suunnitellut juhlat, enkä halua juoda varmuuden vuoksi. minkäänlaiset epäilyt eivät kuitenkaan olisi tervetulleita, sillä itse koen asian niin ahdistavana. olen kertonut vain yhdelle ystävälleni.

        toivon todella, että tämä hirveä panikoiminen olisi aivan turhaa. en halua edes ajatella sitä, miltä positiivinen tulos tuntuisi ja mitä sen jälkeen tapahtuisi.

        jag återkommer.


      • hyvä kyssä ;)
        kymysys kirjoitti:

        Jos syö e-pillereitä ja unohtaa ottaa pillerin. No sen unohtamisen takia tuletkin raskaaksi, mutta et tiedä sitä ja jatkat pillereitten syömistä. Kysymys siis on, että ovatko pillerit sikiölle vaarallisia?

        Olin itse samantapaisessa tilanteessa jonkin aikaa sitten. Mutta itse en syönyt e-pillereitä vaan käytin Nuvaringiä. Renkaan asiallisesta ja pitkäaikaisesta käytöstä huolimatta alkoi raskauden oireita ilmenemään ja huolestuin että Nuvaring vahingoittaisi mahdollista alkiota.. Kysyin asiasta ammattilaiselta joka vastasi että Pillereistä ja renkaista erittyvä hormoni määrä on niin pieni että se ei vahingoita tulevaa lasta mitenkään ;)


      • Ei valmis äidiksi

        Heippa!
        Minuakin kiinnostaisi tietää mitä keskustelun henkilöille kuuluu? Kuinka moni oli/ei ollut raskaana?
        Itselläni kuukautiset täysin sekaisin, viimeisistä aikaa yli 70 päivää. Raskaustestin olen tehnyt kahdesti; Clear Blue, molemmat negatiivisia. Viimeisestä yhdynnästä aikaa yli 5 kk (kondomi oli käytössä, eikä ainakaan huomattu revenneen), joten ei se raskaus kai kovin todennäköinen ole. Eikö se tässä vaiheessa jo tuntuisi ja näkyisi selvästi? Painoni on noussut aiemmasta 52 kg:sta 56:een. Tämäkin saattaa vain liittyä jouluun ja talveen ja kaikkeen.
        Siltikin on aika kova stressi päällä. Täytän kohta 17 vuotta, enkä todellakaan koe olevani valmis äitiyteen.


      • ????
        Ei valmis äidiksi kirjoitti:

        Heippa!
        Minuakin kiinnostaisi tietää mitä keskustelun henkilöille kuuluu? Kuinka moni oli/ei ollut raskaana?
        Itselläni kuukautiset täysin sekaisin, viimeisistä aikaa yli 70 päivää. Raskaustestin olen tehnyt kahdesti; Clear Blue, molemmat negatiivisia. Viimeisestä yhdynnästä aikaa yli 5 kk (kondomi oli käytössä, eikä ainakaan huomattu revenneen), joten ei se raskaus kai kovin todennäköinen ole. Eikö se tässä vaiheessa jo tuntuisi ja näkyisi selvästi? Painoni on noussut aiemmasta 52 kg:sta 56:een. Tämäkin saattaa vain liittyä jouluun ja talveen ja kaikkeen.
        Siltikin on aika kova stressi päällä. Täytän kohta 17 vuotta, enkä todellakaan koe olevani valmis äitiyteen.

        jos edellisestä yhdynnästä on 5 kk ja menkat ollut 70 pv sitten. et todennäköisestikään ole raskaana jos menkat on tullut tuon yhdynnän jälkeen. älä siis stressaa.


    • hipsukka<3

      Mulla oli kuukautiset viimeksi 25. tammikuuta. Kaks (nimenomaan apteekin raskaustestiä olen tehnyt ja negaa näyttäny.) Kummallista, ku on pieniä raskausoireita ja kaks aiempaa raskautta näkyi tuplaviivana heti. Huomenna ostamaan joku kalliimpi testi ja jos en plussaa niin pakko painua tohtorille.

      • ?!?

        Menkat oli viimeksi jouluna (eli nyt myöhässä 45p)..Oon tehnyt 4 Apteekin omaa raskaustestiä ja negoja olleet. Lämpöä nousee iltaisin ja alavatsaa välillä nipistelee (pari kertaa kouras oikeen kunnolla). 2 vuotta sitten tein Apteekin oman raskaustestin kun tajusin ettei menkkoja ollu tullu pariin kuukauteen ja plussaa näytti. Sillon ei kuitenkaan ollu minkäänlaisia nipistyksiä yms. Voiko siis olla, että en nyt olisikaan raskaana? Oon vaan niin varma..Plussaa kyllä toivottais..


      • memmmiii
        ?!? kirjoitti:

        Menkat oli viimeksi jouluna (eli nyt myöhässä 45p)..Oon tehnyt 4 Apteekin omaa raskaustestiä ja negoja olleet. Lämpöä nousee iltaisin ja alavatsaa välillä nipistelee (pari kertaa kouras oikeen kunnolla). 2 vuotta sitten tein Apteekin oman raskaustestin kun tajusin ettei menkkoja ollu tullu pariin kuukauteen ja plussaa näytti. Sillon ei kuitenkaan ollu minkäänlaisia nipistyksiä yms. Voiko siis olla, että en nyt olisikaan raskaana? Oon vaan niin varma..Plussaa kyllä toivottais..

        Olen 15v en ole ollut yhdynnässä mutta sängyssä kyllä makoillut ilman vaatteita ja semmosta. 2 menkat jäänyt välistä ei vielä ihan säänölliset mutta silti. En kai VOI millään olla raskaana ? Jos on raskaana tuleeko valkovuotoa ?


      • nitzku
        memmmiii kirjoitti:

        Olen 15v en ole ollut yhdynnässä mutta sängyssä kyllä makoillut ilman vaatteita ja semmosta. 2 menkat jäänyt välistä ei vielä ihan säänölliset mutta silti. En kai VOI millään olla raskaana ? Jos on raskaana tuleeko valkovuotoa ?

        no et kyllä todella voi olla raskaana, jos et ole ollut sukupuoli yhdynnässä tai jollain muulla keinoin saanut miehen spermaa sisääsi. (nimenomaan alapään kautta)!! Tai jollet tietämättäsi ole käynyt hedelmöitys hoidoissa, mikä on kyllä aika epätodennäköistä.. joten ei huolta. kannattaa silti käydä vaikka koulu terveydenhoitajalla tai vastaavalla, jos menkkojasi ei ole vieläkään alkanut kuulua...


    • for dummies ;)
    • anuunnuu

      mä olin ollu yhynnäs n. 2päivää sit ja ostin siit heti raskaustestin ja pissasin siihe. Nii näkyykö se heti seuraavan päivänä yhdynnän jälkee? vai pitääks mun ostaa uus raskaustesti ja koklaa viikon pääst uusiks?? ku se näytti etten ois raskaan.

      • anuunuu

        oon ton ylemmän viestin kirjottaja , ja siihe viel lisään et mä en tajunu niit kuukautisten poisjäännistä, koska ei mul oo nyt jääny pois joten toimiiks se vielkii se raskaustesti vaikka ei ois kuukautiset jääny pois?


      • metu
        anuunuu kirjoitti:

        oon ton ylemmän viestin kirjottaja , ja siihe viel lisään et mä en tajunu niit kuukautisten poisjäännistä, koska ei mul oo nyt jääny pois joten toimiiks se vielkii se raskaustesti vaikka ei ois kuukautiset jääny pois?

        jos olet yhtään katsellut näitä aiempia viestejä tai muita aiheeseen liittyviä kirjoituksia tai OLISIT LUKENUT RASKAUSTESTIN KÄYTTÖOHJEEN ennen testin tekemistä, tietäisit ettei testi todellakaan anna todellista tulosta muutama päivä yhdynnän jälkeen. eikös se mahda olla niin, että muutama pv sen jälkeen, kun menkat olis pitäny alkaa, testi on luotettava.


      • haloo hei
        anuunuu kirjoitti:

        oon ton ylemmän viestin kirjottaja , ja siihe viel lisään et mä en tajunu niit kuukautisten poisjäännistä, koska ei mul oo nyt jääny pois joten toimiiks se vielkii se raskaustesti vaikka ei ois kuukautiset jääny pois?

        anuunuu!!!! Raskautesti näyttää oletko raskaana vasta 15 päivää panemisen jälkeen!!


    • ....

      Hei auttakaa, olen vasta 15 vuotias tyttö ja tunnen olevani raskaana. vanhemmilleni en voi kertoa koska he eivät ymmärtäisi, heittäisivät ulos. en ole ennen ollut ikinä yhdynnässä, poikaystävä kerran lauennut päälle. pelkään kamalasti olevani raskaana sillä rinnat ovat välillä kipeät ja vatsassa tuntuu kummalliselta. en uskalla oikee muille ku poikaystävälle kertoo, nyt pitäs testi käydä tekemässä. onko ne luotettavia?

      • odottavaoijoi

        minulla massu ollut kipeä,eli vihlonut ala vatsaan,ja ja selkään koskenut. tein testin,ja positiivinen tuli :)


      • mimmiiiii
        odottavaoijoi kirjoitti:

        minulla massu ollut kipeä,eli vihlonut ala vatsaan,ja ja selkään koskenut. tein testin,ja positiivinen tuli :)

        Voisinkohan olla raskaana? Tai no oikeastaan aika tyhmästi esitin kysymyksen. Mutta niin.. Minulla on eilen tai no nyt oikeastaan toissapäivänä alkanut pistelemään nännejä. ne ovat oikein arat. Tässä miehen kanssa on yritystä jälleen, jotta saatais meille semmoinen pieni käärö. Keskenmenosta on toivuttu jo sen verran että yritystä ois. Ovulaatio oli vähän hakusessa tossa. Odoteltiin menkkoja ja sen jälkeen aletttiin touhuamaan. oikeastaan 2-3 päivän välein.. tuossa viime kuun 19.-25. päivän väleillä luultavimmin oli ovulaatioaika. ja touhuttiin senkin edestä. tuossa viime maanantaina tuli joku tahra pikkuhousuihin, jotain rusehtavaa. ei paljon tullut ja sekin jäi ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi kun näin sitä. Mietin että voisiko se millään olla tätä ns. kiinnittymisvuotoa? onko toivoa?!


      • nega
        mimmiiiii kirjoitti:

        Voisinkohan olla raskaana? Tai no oikeastaan aika tyhmästi esitin kysymyksen. Mutta niin.. Minulla on eilen tai no nyt oikeastaan toissapäivänä alkanut pistelemään nännejä. ne ovat oikein arat. Tässä miehen kanssa on yritystä jälleen, jotta saatais meille semmoinen pieni käärö. Keskenmenosta on toivuttu jo sen verran että yritystä ois. Ovulaatio oli vähän hakusessa tossa. Odoteltiin menkkoja ja sen jälkeen aletttiin touhuamaan. oikeastaan 2-3 päivän välein.. tuossa viime kuun 19.-25. päivän väleillä luultavimmin oli ovulaatioaika. ja touhuttiin senkin edestä. tuossa viime maanantaina tuli joku tahra pikkuhousuihin, jotain rusehtavaa. ei paljon tullut ja sekin jäi ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi kun näin sitä. Mietin että voisiko se millään olla tätä ns. kiinnittymisvuotoa? onko toivoa?!

        Minä väittäisin, että raskautta ei pysty päättelemään mistään tuntemuksista. On monta eri syytä, miksi vatsaa ja selkää voi vihloa, rinnat tuntua turvonneilta, nännit sattua tai kuvottaa. Kuukautisetkin voivat olla monesta syystä myöhässä. Relatkaa vähän ja tehkää testi ohjeiden mukaan ja jos tulee negatiivinen, mutta kuukautisia ei kuulu moneen viikkoon, niin sitten uutta testiä kehiin ja/tai gynekologin luokse. Esim. stressi on hyvin yleinen syy kuukautisten pois jäämiseen, mutta jokin hormonihäiriökin voi aiheuttaa kuukautisten puuttumisen ja pingoittuneen olon rinnoissa ja muualla.


      • b
        nega kirjoitti:

        Minä väittäisin, että raskautta ei pysty päättelemään mistään tuntemuksista. On monta eri syytä, miksi vatsaa ja selkää voi vihloa, rinnat tuntua turvonneilta, nännit sattua tai kuvottaa. Kuukautisetkin voivat olla monesta syystä myöhässä. Relatkaa vähän ja tehkää testi ohjeiden mukaan ja jos tulee negatiivinen, mutta kuukautisia ei kuulu moneen viikkoon, niin sitten uutta testiä kehiin ja/tai gynekologin luokse. Esim. stressi on hyvin yleinen syy kuukautisten pois jäämiseen, mutta jokin hormonihäiriökin voi aiheuttaa kuukautisten puuttumisen ja pingoittuneen olon rinnoissa ja muualla.

        Siis minullehan tapahtui näin, että minä ja miesystäväni hieman puuhailimme, mutta emme kuitenkaan olleet ihan täydessä yhdynnässä. sukupuolielimemme kuitenkin olivat jonkinlaisessa kontaktissa. nytten menkat ovat melkein kaksi viikkoa myöhässä. onko siis mahdollista että olen raskaana??


      • pirpana85
        b kirjoitti:

        Siis minullehan tapahtui näin, että minä ja miesystäväni hieman puuhailimme, mutta emme kuitenkaan olleet ihan täydessä yhdynnässä. sukupuolielimemme kuitenkin olivat jonkinlaisessa kontaktissa. nytten menkat ovat melkein kaksi viikkoa myöhässä. onko siis mahdollista että olen raskaana??

        Minkä ihmeen takia 15 vuotiaat "natiaiset" edes harrastaa seksiä ja vielä suojaamatonta sellaista jos ei muka tiedä miten siinä voi käydä!?
        Nyt on taas ollut lapsilla näköjään korvat koristeena biologian- ja terveystiedon tunnilla vai eikö sitä muka enää opeteta ollenkaan? Kyllä minä kuuntelin jokseenkin tarkasti aikoinani (kun olin n.15 vee) että mitä se terkkari meille pienille tytöntylleröisille ja pojanpalleroisille puhuu kun "seksuaalivalistustuntia" meille piti....


      • 4 lapsen äiti
        pirpana85 kirjoitti:

        Minkä ihmeen takia 15 vuotiaat "natiaiset" edes harrastaa seksiä ja vielä suojaamatonta sellaista jos ei muka tiedä miten siinä voi käydä!?
        Nyt on taas ollut lapsilla näköjään korvat koristeena biologian- ja terveystiedon tunnilla vai eikö sitä muka enää opeteta ollenkaan? Kyllä minä kuuntelin jokseenkin tarkasti aikoinani (kun olin n.15 vee) että mitä se terkkari meille pienille tytöntylleröisille ja pojanpalleroisille puhuu kun "seksuaalivalistustuntia" meille piti....

        tuskin kukaan yöllä ravaa montaa kertaa vessassa ellei ole sitten viimesillään raskaana.. aamulla on varmasti tarkka, oli se sitten apteekin oma tai mikä tahansa, mut tottahan se että harvoissa tapauksissa ne ei toimi..
        aikasemmista testauksista en muista mitä merkkiä, mutta aina on positiivista näyttänyt.. viimesimmällä kerralla testasin apteekin omalla ja heti pomppas kaks viivaa ja tämä tapahtui neljän aikaa iltapäivällä.. muulloin olen aamuisin testaillut=)


      • SaRuFa78
        4 lapsen äiti kirjoitti:

        tuskin kukaan yöllä ravaa montaa kertaa vessassa ellei ole sitten viimesillään raskaana.. aamulla on varmasti tarkka, oli se sitten apteekin oma tai mikä tahansa, mut tottahan se että harvoissa tapauksissa ne ei toimi..
        aikasemmista testauksista en muista mitä merkkiä, mutta aina on positiivista näyttänyt.. viimesimmällä kerralla testasin apteekin omalla ja heti pomppas kaks viivaa ja tämä tapahtui neljän aikaa iltapäivällä.. muulloin olen aamuisin testaillut=)

        Toista lasta odottaessani "tiesin" olevani raskaana ja, kun menkat ei ees ollu myöhässä ja tein testin jo kun olin rv 4 3 ed.menkoista... kierto mulla siis tosi epäsäännöllinen, heittää jotain 28-35 päivän säteellä...
        No, yhä tosta talvesta 2004; eka testi näytti negaa, mut puol tuntii myöh ku epätoivoissani tarkistin, ni siin oli hyvin, hyvin haalea viiva näyttämässä plussaa... 2pv myöhemmin uusi testi näytti vahvaa plussaa....
        NYT sitten tilanne tämä, et menkat reilusti myöhässä, jotain vahvoja oireita on, mut testi näytti negaa.... unohdin sen sitten, mut muistin seuraavana päivänä, et kuinka kävi kuopuksen kanssa ja tarkistin ihan piruuttani ja SHOKKI: haaleanvaalean haalea viiva ilmestynyt...
        Eli nyt vaan odotamme maanantaihin, et uusin testin...
        ja kyseessä siis nyt ihan halpistesti (Acon Early Detection), joka makso lähiapteekissa 2,90€.
        (ja juu, ei niitä sais lukee enää sen tietyn ajan jälkeen, joka tol merkil on 10min, tiedän, mut minkäs luonteelleen voi) ;-)


      • Mar3
        SaRuFa78 kirjoitti:

        Toista lasta odottaessani "tiesin" olevani raskaana ja, kun menkat ei ees ollu myöhässä ja tein testin jo kun olin rv 4 3 ed.menkoista... kierto mulla siis tosi epäsäännöllinen, heittää jotain 28-35 päivän säteellä...
        No, yhä tosta talvesta 2004; eka testi näytti negaa, mut puol tuntii myöh ku epätoivoissani tarkistin, ni siin oli hyvin, hyvin haalea viiva näyttämässä plussaa... 2pv myöhemmin uusi testi näytti vahvaa plussaa....
        NYT sitten tilanne tämä, et menkat reilusti myöhässä, jotain vahvoja oireita on, mut testi näytti negaa.... unohdin sen sitten, mut muistin seuraavana päivänä, et kuinka kävi kuopuksen kanssa ja tarkistin ihan piruuttani ja SHOKKI: haaleanvaalean haalea viiva ilmestynyt...
        Eli nyt vaan odotamme maanantaihin, et uusin testin...
        ja kyseessä siis nyt ihan halpistesti (Acon Early Detection), joka makso lähiapteekissa 2,90€.
        (ja juu, ei niitä sais lukee enää sen tietyn ajan jälkeen, joka tol merkil on 10min, tiedän, mut minkäs luonteelleen voi) ;-)

        Entäs tälläinen www.ovulaatiotesti.net
        Itsellä oli hieman ongelmia saada ensimmäinen alulle, eli nyt voisi kokeilla kaikki mahdolliset toimenpiteet. Kuukautiset aina ajallaa ja muutenkin elintavat varsin hyvät.

        Maarit


      • B
        Mar3 kirjoitti:

        Entäs tälläinen www.ovulaatiotesti.net
        Itsellä oli hieman ongelmia saada ensimmäinen alulle, eli nyt voisi kokeilla kaikki mahdolliset toimenpiteet. Kuukautiset aina ajallaa ja muutenkin elintavat varsin hyvät.

        Maarit

        Joo mulla on myöhässä kuukauden!! tein ensin apteekin testin joka näytti todella positiivista, sitten menin lääkäriin ottamaan verikokeet ja näytti negatiivista!? Ja menkkoja odottelen vieläkin. Sanoivat että kannattaa mennä ultraan , ja jos siellä ei näy mitään ni määräsivät jonkun pillerin että hormoonit menisivät normaaliksi taas. En oikein tiedä mitä tekisin, kun olen ulkomailla.
        En oikein tiedä että olenko raskaana vai en..,huono olo kyllä aika usein, ja rinnat todella kipeät!


      • ei hätää

        Kerrot ettet ole ollut yhdynnässä eli et sä kyllä sitten voi olla raskaana. Mullakin oli rinnat kipeinä mut ei se tarkoita että maitoa alkaa kerääntymään...välttämättä. Paras olis jos tilaat netistä raskaustestin tai pari niin saat mielenrauha (esim http://www.raskaaksi.fi).


    • 15wee

      :S nyt kelpais apu tosiaa oon 15v ja oksettaa kokoaja poikaystävänkanssa viikko sitte kumi puhki tms :s vähä pelottaa äitille kerroin ja se sano et mun pitää menn terkalle mut kuinka nopeesti on teillä ihmiset näkyny ekat oireet tai tuntunu tms??

    • epätoivoinentyttö92

      moi hei te vanhemmat ihmiset,äidit/äidiksi tulevat voisitteko hieman auttaa 19v tyttöä,mulla on viimiset menkat ollu heinäkuunlopussa eli viimisistä menkoista on 6viikkoa, yks kaunis ilta ku luin kirjaa ni jouduin juoksemaan vessaan oksentamaan, tosi huono olo ollut ja haju aisti jonkin verran terästynyt sillä minä tupakoin ja en yleensä haista sitä mutta kaupungilla kun istuin linkkipysäkillä tuli kauhea kuvotuksen tunne kun haistoin vanhan tumpin hajun,päätä särkee ja välillä huimaa tosi rankasti ja rinnat ollu välil niin kipeet että on tehny mieli itku päästää,ala selkä on myös ollut kipeä ja mahaa nippaillut voimakkaasti ja alavatsakin oli kipeä sillonkun menkkojen piti alkaa no ne ei alkanu ja sit yhen äkkii tuli melkeinpä viikon päästä semmosta tiputtelua tosi niukkaa vuotoa ja sitte se loppu ku seinään.auttakaa oon tehny jo muutaman raskaustestin ja aina tullu negatiivinen ja menkkoja ei tosiaan kuulunu 6 viikkoon!

    • soivaballero

      no minulla menkat 2kuukautta myöhässä ja 5 apteekin "halpistestiä" olen tehnyt :) kaikki negatiivisiä! tiedä sitten olenko raskaana vai en.. Pillereitä en ole syönyt.
      Jotenki musta vaan tuntuu etten luota niihin testeihin, oma vaisto sanoo toista. Olenkin harkinnut että seuraavaksi ostan vähän kalliimman clearbluen, tai helpommaksihan tuo kävis mennä vaan lääkärille ...

    • 14.v

      Moi, mä oon vasta 14 vuotias tyttö, ja mä en tiedä olenko raskaana vai en.. Olemme aina käyttäneet kondomia, mutta on käynyt joskus niin että olemme harrastaneet seksiä ja häneltä on tullut spermaa, mutta olen sen jälkeen ottanut suihin, ja vielä sen jälkeen harrastaneet seksiä mutta ilman kondomia. Silloin häneltä ei tullut spermaa mutta oisko voinu käydä niin että sitä olis jääny viel siit ekast kerrast ja siitä olisin tullut raskaaksi?

      Ei mitään muuta merkkiä raskaudesta kuin että menkat on noin viikon myöhässä. Mutta sehän on normaalia vielä tässä iässä..?

      Voisko joku ystävällisesti vastata, sillä olen todella huolissani. :(

      • piupiupii

        Ei tuohon "ulos laukeemiseen" oikeen kannata luottaa ns ehkäisykeinona koska usein miehiltä tulee spermaa muutenki seksin aikana vähän kerrallaan, vaikka laukeaminen tapahtuiskin johonkin muualle kun naisen sisään..kai se on jonkinlainen luontainen kostutuskeinokin että mies erittää pikkuhiljaa seksin aikana spermaa jo ennen laukemista ja voi myös sen jälkeen. Eli kaikessa lyhykäisyydessään: spermaa voi tulla koko seksin ajan eikä vain laukeamisen aikana.. Odottele vielä viikko ja tee testi....yleensä suositellaan et mahdollisen ovulaation/hedelmöittymisen (lue panemisen) jälkeen odotellaan 14 päivää ja sitten ois raskaushormonia tarpeeks jotta näkyy raskaustesteissä. Aamun ensimmäisestä pissasta kannattaa se testi tehdä koska silloin pissa kaikkein vahvinta (pidempi pidätysaika takana) ja hormoniakin näkyy sillon enempi pissassa.


      • pikku vika...
        piupiupii kirjoitti:

        Ei tuohon "ulos laukeemiseen" oikeen kannata luottaa ns ehkäisykeinona koska usein miehiltä tulee spermaa muutenki seksin aikana vähän kerrallaan, vaikka laukeaminen tapahtuiskin johonkin muualle kun naisen sisään..kai se on jonkinlainen luontainen kostutuskeinokin että mies erittää pikkuhiljaa seksin aikana spermaa jo ennen laukemista ja voi myös sen jälkeen. Eli kaikessa lyhykäisyydessään: spermaa voi tulla koko seksin ajan eikä vain laukeamisen aikana.. Odottele vielä viikko ja tee testi....yleensä suositellaan et mahdollisen ovulaation/hedelmöittymisen (lue panemisen) jälkeen odotellaan 14 päivää ja sitten ois raskaushormonia tarpeeks jotta näkyy raskaustesteissä. Aamun ensimmäisestä pissasta kannattaa se testi tehdä koska silloin pissa kaikkein vahvinta (pidempi pidätysaika takana) ja hormoniakin näkyy sillon enempi pissassa.

        Korjataanpas tuota sinun tekstiäsi sen verran, että jos ei tiedä ovulaatioaikaansa, niin testi kannattaa testiohjeiden mukaan tehdä 19 päivän kuluttua yhdynnästä. Tämä siksi, että miehen siittiöt säilyvät hengissä naisen sisällä muutamia päiviä ja jos ovulaatio on muutaman päivän kuluttua yhdynnästä, niin testi ei näytä vielä plussaa kahden viikon kuluttua yhdynnästä, vaikka raskaana olisikin. Toisin sanoen, testi näyttää plussaa 14 päivää ovulaation jälkeen, ei välttämättä sen "panemisen".


    • blaaa

      Apua, menkkani ovat kaksikuukautta olleet pois, ja ten testin ekan kuun jälkeen ja negatiivistä näytti. Pitäisikö tehdä uusi vai kävellä suoraa lääkärin vastaan otolle ? auttakaa!

    • ????

      Onko kenelläkään kokemusta että raskaustesti näyttää ensin negatiivista ja tunnin parin päästä onkin positiivinen? Ja mikä on sitten oikea tulos??

    • nainen199984

      Mulla kävi tossa puoli vuotta sitten niin, että apteekin testi näytti aluksi niin kuin sinulla, elikkä ns. negaa (joka muuttui haaleaksi viivaksi 10 min myöhemmin)mutta muutama päivä myöhemmin se oli jo ihan näkyvä viiva.

      Olin siis raskaana ja oireet sen mukaiset.. menkkoja ei kuulunut aluksi.. varasin ajan neuvolaan ja pohdin jännityksellä uutta elämän alkua. Pari viikkoa tämän jälkeen alkoi vuoto.. se päättyi kuitenkin pian ja minulle sanottiin että se on normaalia alku raskaudessa. Tein kuitenkin testin heti kun vuoto loppui ja viivaa ei enää tullut. Todennäköisesti olin raskaana hyvin vähän aikaa ja se päättyi noin ikävästi.

      Luotan apteekin testeihin täysin mutta näin voi myös siis tapahtua..odottaminen on hyvä asia.

    • ^^ss^^

      Voisiko joku auttaa menkkoja ei ole näkynyt yli kuukauteen eikä testit näytä positiivista mikä vikana? :0

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1858
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe