Mikäli joku on ollut sesonkityöläisenä Lapissa, millaista on ollut ja mitä työtä oot ollut tekemässä? Kuinka paljon on joustettu työajoissa? (tiedän että voisin olla joululoman ja kaikki talvilomaviikot hommissa ja sitten pari viikkoa opiskelujen takia pois ja taas ennen pääsiäistä takas ja siit eteenpäin koko loppu sesongin) miten luulette että tälläiseen suhtauduttaisiin? Nyt alkaisi olla viimeiset hetket jo hakea moniin paikkoihin! Plus mulla on kotipaikkakunnalla työpaikka, mutta haluaisin vaihtelua. Olenko aivan sekaisin? :D
Sesongiksi Lappiin?!
2
573
Vastaukset
- hieman kokemusta
Lappi on iso alue ja kannattaisi pian päättää, mihin suuntaan olet kiinnostunut menemään töihin. Ja riippuen mistä päin olet lähdössä, niin kannattaa aluksi selvittää kulkeminen sinne ettet joudu esim. julkisilla raahautumaan koko päivää jonnekin korpeen. Siis vaikka lentäisitkin, niin päästäksesi lopulliseen määränpäähän.
Minulla on vähän kokemusta ja vain läntisen Lapin puolelta, mutta töitä tehtiin niska limassa. Se oli kuitenkin hauskaa ja asiakkaita ympäri maailman. Menisin uudestaan, jos elämäntilanteeni antaisi nyt myöten.
Työajoissa joustin lähinnä minä, ei työnantaja. Uskoisin kuitenkin, että opiskelijana sinulla on hyvä syy olla välillä pois opintojesi takia ja jos olet muuten aikaansaapa yksilö sinua varmasti odotetaan mielihyvällä tulevaksi taas takaisin.
Ole kuitenkin tarkka, ettet suostu mihin vain. Lappilaisilla on vähän ikävä tyyli kuvitella omaa lääniään Suomen parhaimmaksi paikaksi ja joillakin on melkoista sokeutta palvelunsa tason suhteen= kuvitellaan, että mikä vaan uppoaa turisteille. Ei kannata lähteä siihen kelkkaan mukaan, vaan nosta kytkintä jos työpaikassasi hiukankin haiskahtaa sille. - jo8
eräoppaana olen ollut monessa paikassa. Jos oot nuori niin kokemuksena voi talvi tai kaksi olla OK. Palkka on paskaa ja töitä joutuu tekemään silloin kuin on asiakkaita. Vinkkinä vaan että on siellä kieroja muukkin kun hongat. Matkailubisnes on syvältä....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124030MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822081Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin941366Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216916Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828