Sesongiksi Lappiin?!

miemie^^

Mikäli joku on ollut sesonkityöläisenä Lapissa, millaista on ollut ja mitä työtä oot ollut tekemässä? Kuinka paljon on joustettu työajoissa? (tiedän että voisin olla joululoman ja kaikki talvilomaviikot hommissa ja sitten pari viikkoa opiskelujen takia pois ja taas ennen pääsiäistä takas ja siit eteenpäin koko loppu sesongin) miten luulette että tälläiseen suhtauduttaisiin? Nyt alkaisi olla viimeiset hetket jo hakea moniin paikkoihin! Plus mulla on kotipaikkakunnalla työpaikka, mutta haluaisin vaihtelua. Olenko aivan sekaisin? :D

2

600

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hieman kokemusta

Lappi on iso alue ja kannattaisi pian päättää, mihin suuntaan olet kiinnostunut menemään töihin. Ja riippuen mistä päin olet lähdössä, niin kannattaa aluksi selvittää kulkeminen sinne ettet joudu esim. julkisilla raahautumaan koko päivää jonnekin korpeen. Siis vaikka lentäisitkin, niin päästäksesi lopulliseen määränpäähän.

Minulla on vähän kokemusta ja vain läntisen Lapin puolelta, mutta töitä tehtiin niska limassa. Se oli kuitenkin hauskaa ja asiakkaita ympäri maailman. Menisin uudestaan, jos elämäntilanteeni antaisi nyt myöten.

Työajoissa joustin lähinnä minä, ei työnantaja. Uskoisin kuitenkin, että opiskelijana sinulla on hyvä syy olla välillä pois opintojesi takia ja jos olet muuten aikaansaapa yksilö sinua varmasti odotetaan mielihyvällä tulevaksi taas takaisin.

Ole kuitenkin tarkka, ettet suostu mihin vain. Lappilaisilla on vähän ikävä tyyli kuvitella omaa lääniään Suomen parhaimmaksi paikaksi ja joillakin on melkoista sokeutta palvelunsa tason suhteen= kuvitellaan, että mikä vaan uppoaa turisteille. Ei kannata lähteä siihen kelkkaan mukaan, vaan nosta kytkintä jos työpaikassasi hiukankin haiskahtaa sille.

• jo8

eräoppaana olen ollut monessa paikassa. Jos oot nuori niin kokemuksena voi talvi tai kaksi olla OK. Palkka on paskaa ja töitä joutuu tekemään silloin kuin on asiakkaita. Vinkkinä vaan että on siellä kieroja muukkin kun hongat. Matkailubisnes on syvältä....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2304
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      27
      1294
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      87
      1086
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      55
      1012
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      159
      967
    6. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      924
    7. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      893
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      833
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      833
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      50
      796
    Aihe