Sesongiksi Lappiin?!

miemie^^

Mikäli joku on ollut sesonkityöläisenä Lapissa, millaista on ollut ja mitä työtä oot ollut tekemässä? Kuinka paljon on joustettu työajoissa? (tiedän että voisin olla joululoman ja kaikki talvilomaviikot hommissa ja sitten pari viikkoa opiskelujen takia pois ja taas ennen pääsiäistä takas ja siit eteenpäin koko loppu sesongin) miten luulette että tälläiseen suhtauduttaisiin? Nyt alkaisi olla viimeiset hetket jo hakea moniin paikkoihin! Plus mulla on kotipaikkakunnalla työpaikka, mutta haluaisin vaihtelua. Olenko aivan sekaisin? :D

2

530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hieman kokemusta

      Lappi on iso alue ja kannattaisi pian päättää, mihin suuntaan olet kiinnostunut menemään töihin. Ja riippuen mistä päin olet lähdössä, niin kannattaa aluksi selvittää kulkeminen sinne ettet joudu esim. julkisilla raahautumaan koko päivää jonnekin korpeen. Siis vaikka lentäisitkin, niin päästäksesi lopulliseen määränpäähän.

      Minulla on vähän kokemusta ja vain läntisen Lapin puolelta, mutta töitä tehtiin niska limassa. Se oli kuitenkin hauskaa ja asiakkaita ympäri maailman. Menisin uudestaan, jos elämäntilanteeni antaisi nyt myöten.

      Työajoissa joustin lähinnä minä, ei työnantaja. Uskoisin kuitenkin, että opiskelijana sinulla on hyvä syy olla välillä pois opintojesi takia ja jos olet muuten aikaansaapa yksilö sinua varmasti odotetaan mielihyvällä tulevaksi taas takaisin.

      Ole kuitenkin tarkka, ettet suostu mihin vain. Lappilaisilla on vähän ikävä tyyli kuvitella omaa lääniään Suomen parhaimmaksi paikaksi ja joillakin on melkoista sokeutta palvelunsa tason suhteen= kuvitellaan, että mikä vaan uppoaa turisteille. Ei kannata lähteä siihen kelkkaan mukaan, vaan nosta kytkintä jos työpaikassasi hiukankin haiskahtaa sille.

    • jo8

      eräoppaana olen ollut monessa paikassa. Jos oot nuori niin kokemuksena voi talvi tai kaksi olla OK. Palkka on paskaa ja töitä joutuu tekemään silloin kuin on asiakkaita. Vinkkinä vaan että on siellä kieroja muukkin kun hongat. Matkailubisnes on syvältä....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5075
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1315
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe