Kylmän Kukka !

En tahtoisi tähän lopettaa
oisin kanssasi samaa mieltä,
en tunteiden solmuja auki saa
mitkä löytyivät rinnastas sieltä.

Sana rakkaus vieras sulle on
joka rikkoo tunteilta pohjaa,
sempä vuoksi olenkin onneton
vain kiintymys kulkuas ohjaa.

Ei kukaan toistaan voi omistaa
vaikka iäti rinnalla kulkee,
täällä rakkaudenkin lahjana saa
tunteet ovia aukoo ja sulkee.

Olis ilo kanssasi rakastaa
vois käydä tunteiden aavaa,
usein vain kylmän katseen saa
jotka sieluun piirtää haavaa.

Olen vieras tunteesi maailmaan
olin sitä kai alusta saakka?
Siksipä joudun uskomaan
on suhteemme pelkkä taakka ?

Ei halpana ketään voi rakastaa
saa inho ja sääli vain kättä,
kyllä maailma kaikkia ravistaa
lyödään lujaa ja pyytämättä.

Siksi lahjoitan tunteeni kukkasen
joka aikansa hehkuen kestää,
nuo tunteesi kylmät, tiedän sen
kerran kyyneleillä ne pestää.

14

352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laudi

      Tekstiä ! Mieki eilen rustasin runon jääkukkasista
      mutta se jäi ..nytki luvattiin tänne räntää :(
      Jääkukka ikkunassa on kaunis myös
      .. yöpakkanen on koristanu pitsillä sen.

      *Ystävän halaus sinne*

      ps yökukkuja taas ens yönä

      • Luoja on kaikista taitavin kuurankukkien tekijä
        ihminen tekee ne itse omaan sisimpäänsä.

        Koita pysyä hereillä !

        Ystävän halit Sinulekkin.


    • lindalinda1

      toisenlaisista osasista kukin koottu.

      Yksi osaa kirjoittaa, toinen laulaa. Joku osaa puhua
      tunteensa ääneen ja joku toinen taas kätkee ne
      kaikki sisimpäänsä - rakkaudenkin.
      Totta on sekin, että suhde voi olla joskus taakka.
      Jos ei löydy sitä yhteistä säveltä, on paras erota
      ja lähteä eri suuntiin.

      Kattava tunnepohjainen runo jälleen Sinulta,
      jonka viimeinen säkeistö saa melkein kyynelen silmä-
      kulmaan.

      Suruisan kaunista, liikauttaa ainakin tätä lukijaa.

      • Kaikki olemme erilaisia silti samanarvoisia.
        Toinen näyttää tunteensa jollekkin taas
        anteeksipyytäminen tuottaa tuskaa.

        Meistä jokainen on täällä jyvä
        joka orasta kasvaa saa,
        on rakkauden tila hyvä
        kun on kitketty tunnemaa.

        Valoa päiviisi Ystäväni !
        T: J


    • Kauris-62

      Hienoa riimittelyä,kertakaikkiaan!
      sanomakin löytyi sieltä
      kiitos runosta sinulle

      • piirtoja tavoittaa,
        tiesitkö Sinä ?
        milloin sen
        Rakkauden kohdata saa?

        KIITOS SINULLE !

        Jospa me osaisimme arvostaa
        sitä mitä saamme ?
        Rakastaa sitä mitä olemme.
        Koota nekin risut
        jotka tuuli naapurinaidasta
        irroittaa.

        Kauniita syyspäiviä Sinulle.


    • Mysteriet

      Satuttavakin...

      Tapasi käyttää sanoja hivelee vanhan Leino-fanin silmää =)

      Wou

      • SUURET KIITOKSET
        SANOISTASI !

        Joskus vaan tulee näin ?

        Kuinka oisin Leino?
        Selvin päin?
        Miettimään mä sitä jäin?
        Tässä ihan yksinäin!
        Mys, oot silti mielessäin
        halin sulle tuokoon näin.

        Pikkasen kai löytyy,mutta
        sitä Leinon rakkautta,
        sen käsilläni tahdon kantaa
        onnen unen sille antaa.

        Kiitos Mys .


    • Pois lähdin luotasi sinun!

      Viestisi niin monin tulkinnan kysymysmerkki.
      Sinua kerran autoin, puolikkaalla sydämelläni rakastaen.
      En ajatuksiani paljastaa silloin voinnut.
      En kertoa voi sitä, mitä mä näin silmilläni.
      Liioin en kertoa voinnut vakuuttavasti mitä kuulin korvillani.
      Paheksuin ehkä liikaa ja tunsin sääliäkin sinuun?
      En osannut pelätä, torjuin tulevan väistämättömän.
      Sinä tiedät sen kuin minäkin, niin ei olisi saanut käydä.
      Kuitenkin se meiltä sujui ja sai sydämet lyömään
      kiivaasti kuin viimeistä päivää.
      Mitä on sinun tunteesi, väittämä välittämisestä aidosta?
      Vaikka olisitkin samaa mieltä kanssani jostain.
      Unohtuu vaikeasti muististani, tuo juonittelun verkko.
      Johon suostuit ja minut mukanasi houkuttelit.
      Kylmäksi minua väität, sydämessäsi tiedät kyllä
      toisin asian olevan. Et mitään sä tarjota mulle voi,
      muuta kuin muistoja kirvelevän ihania.
      Kalliiksi en sinulle edes tullut, vaikka toista väitätkin.
      Vaan hinnan aivan toisen mä sain maksaa
      ja loppua sille ei ole näkyvissä.
      Kilometrit vie unohdukseen, kauas pois luotasi.
      Missään kun ei ole hyvä minun elää.
      Ehkä paikka seesteinen löytyy vielä mulle.

      • oikein arvata mitään?

        Esität silti asiasi
        arvokkaammin kuin minä,
        silti Sinua rakastetaan.'

        Tätä kommenttia
        ei voi tajuta oikein
        ilman rakkautta.


      • Pois lähdin luotasi sinun!
        halausm kirjoitti:

        oikein arvata mitään?

        Esität silti asiasi
        arvokkaammin kuin minä,
        silti Sinua rakastetaan.'

        Tätä kommenttia
        ei voi tajuta oikein
        ilman rakkautta.

        Arvokkaammin tai en?
        Mitään suurat lohtua, aineellinen hyvä ei tuo rikki revitylle sielulle.
        Se mitä olen kaivannut koko elämäni, se tuskaa suurinta on
        tuottanut myöskin...
        Mitä sinä rakastamisesta tiedät, kun et pysty luopumaan.
        Näin minä sen näen, suoriksi sanoen sinulle asian laidan.
        En ihmettele jos et tajuaisikaan.
        Mutta sinä tulet vielä huomaamaan jonain päivänä.
        Olen mennyt, etkä pysty tavoittamaan minua.
        Välimatkani sinuun kun mahdottomaksi teen....
        Mitä siitä vaikka, sinun kanssasi onnellinen saattaisinkin
        olla toisissa olosuhteissa.
        Hyvästi jää tästä hetkestä alkaen...


      • Pois lähdin luotasi sinun! kirjoitti:

        Arvokkaammin tai en?
        Mitään suurat lohtua, aineellinen hyvä ei tuo rikki revitylle sielulle.
        Se mitä olen kaivannut koko elämäni, se tuskaa suurinta on
        tuottanut myöskin...
        Mitä sinä rakastamisesta tiedät, kun et pysty luopumaan.
        Näin minä sen näen, suoriksi sanoen sinulle asian laidan.
        En ihmettele jos et tajuaisikaan.
        Mutta sinä tulet vielä huomaamaan jonain päivänä.
        Olen mennyt, etkä pysty tavoittamaan minua.
        Välimatkani sinuun kun mahdottomaksi teen....
        Mitä siitä vaikka, sinun kanssasi onnellinen saattaisinkin
        olla toisissa olosuhteissa.
        Hyvästi jää tästä hetkestä alkaen...

        Myös tästä kommentistasi.

        Hyvää syksynaikaa.


    • Minanoita

      "Helmaas lapseni kyynelsilmin
      kylmän kukkia kannan,
      näinhän taaskin sen siivet perhojen
      yöllä jäätyivät pintaan veen, rannankoivukaan
      ei nää varjoaan, jäälle on tuiskunnut lunta......
      (laulu putkahti mieleeni runostasi:)

      Hyvä runo josta myös aidosti pidin=))

      • Eero Avenin hienoilla sanoilla
        saattelit runoani :))

        Hyvää syysaikaa Sinulle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe