Törmäsin mielestäni maailman söpöimpään nimeen..

Lotta+perhe

Nimi Neelia sai minut pysähtymään. Teki jonkin kumman vaikutuksen heti. Mitä mieltä olette? Meidän neidin pitäisi tulla maailmaan lähiviikkoina. Ehdotelkaa toista ja mahdollista kolmatta nimeä myös. Mielessäni olen miettinyt vaihto ehtoja Neelia Johanna ja Neelia Oona Maria. Mutta jotenkiin nuo ei vaan tahdo tuntua oikeilta. Ylpeä isoveli on nimeltään Kaapo Aleksanteri ja siskopuoli on Ronja Emma Julia.

23

4739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Minun mielestäni Neela on kivempi nimi kuin Neelia. Neela sopisi Kaaponkin kanssa paremmin kuin Neelia.

      Neela Oona Maria

    • --Myy--

      Tytär on syntymässä lähiviikkoina ja olemme päätyneet Neela nimeen. Neeliakin on ihan ok, mut jotenkin se ei kuulosta mun korvaan niin kivalta..mut antakaa toki jos tykkäätte, eipähän ole niin montaa Neelaa rekisterissä =)

    • Primrose

      on tehnyt sinuun noin syvän vaikutuksen ja muukin perhe pitää siitä, niin antakaa se lapselle ilman muuta. Muuten kaduttaa.
      Mielestäni Neelia on kauniimpi kuin Neela. Hieno toinen nimi löytyy varmimmin omista esipolvista. Tässä kuitenkin muutama ehdotus.

      Neelia Adalmiina
      Neelia Ellinoora
      Neelia Isabella
      Neelia Margareetta
      Neelia Rosemarie
      Neelia Suvituuli

      Kuten huomaat, ehdotan Neelialle 2. nimeksi nelitavuisia nimiä.

    • Täti

      Neela sopisi Kaapon kanssa paremmin yhteen, ja muutenkin minun korvaani Neela kuulostaa kauniimmalta kuin Neelia, mutta jos Neelia on sinua sykähdyttänyt, laita ihmeessä se lapsesi nimeksi, ettei myöhemmin harmita :)

      Neelia Oona Maria on parempi Kuin Neela Johanna, mutta minäkin kehottaisin vielä tutkiskelemaan suvun nimiä ;)

      • alk..

        Maria ja Johanna
        Muita mitä suvussa ja mitä voisin harkita: Eleonora paljon suvussa käytetty, Kassandra (1897), Liselotte (1915), Katriina myös paljon suvussa käytetty, Eleonorasta päivitetympi versio suvussa ollut myös paljon käytössä Elli-Noora sekä Elsa, Iida, Aino, Helmi ja Tuulia. Ehdotelkaa noista parasta ja muitakin toki vielä.


      • vii.
        alk.. kirjoitti:

        Maria ja Johanna
        Muita mitä suvussa ja mitä voisin harkita: Eleonora paljon suvussa käytetty, Kassandra (1897), Liselotte (1915), Katriina myös paljon suvussa käytetty, Eleonorasta päivitetympi versio suvussa ollut myös paljon käytössä Elli-Noora sekä Elsa, Iida, Aino, Helmi ja Tuulia. Ehdotelkaa noista parasta ja muitakin toki vielä.

        Eli kannattaa ehdottomasti antaa lapselle juuri se nimi, mikä itsestä tuntuu oikeimmalta! Neelia on sitäpaitsi kaunis nimi. Tulee mieleen joku kukka, mutta en tiedä onko sellaista oikeasti.

        Tässä ehdotuksia suvun nimiä mukaillen:

        Neelia Elsa Loviisa
        Neelia Elli-Noora
        Neelia Anna Katriina
        Neelia Helmi Maria
        Neelia Leonora


      • Täti
        alk.. kirjoitti:

        Maria ja Johanna
        Muita mitä suvussa ja mitä voisin harkita: Eleonora paljon suvussa käytetty, Kassandra (1897), Liselotte (1915), Katriina myös paljon suvussa käytetty, Eleonorasta päivitetympi versio suvussa ollut myös paljon käytössä Elli-Noora sekä Elsa, Iida, Aino, Helmi ja Tuulia. Ehdotelkaa noista parasta ja muitakin toki vielä.

        Neelia Elsa Katriina
        Neelia Iida Maria
        Neelia Helmi Johanna
        Neelia Elli-Noora

        Neelia Helmi Viola
        Neelia Sini Viola
        Neelia Rosa Linnea


    • sisiliskosisko

      sopii oikein hyvin tuo Neelia, ja kannatan sitä ehdottomasti siksikin, että se on teihin niin suuren vaikutuksen tehnyt! Jos nimi kolahtaa, niin ei kannata sitä vaihtaa jos siinä ei mitään vikaa ole. Monien ehdottama Neela on myös kiva nimi, mutta jos se ei sykähdytä _teitä_ niin ei kannata valita sitä vain siksi, että se meillyyttää suurempaa osaa kuin Neelia.

      Kahdella vanhemmalla lapsellanne on etunimenä vähän uudempi nimi, ja jälkimmäiset on klassikoita ja perinteisiä nimiä. Jos Neelialle muovattaisiin samalla kaavalla, niin:

      Neelia Elisabet
      Neelia Anna Maria
      Neelia Laura Emilia
      Neelia Saara Johanna
      Neelia Katariina

      Onnea nimen valintaan!

    • Salliskainen

      Neelia Maria Anneli..
      Neelia Aada Johanna
      Neelia Minttu Elisabeth
      Neelia Johanna
      Neelia Oona Kristiina
      Neelia Suvi Annikki
      Neelia Lumituulia
      Neelia Roosa Maria
      eiköhän tässä ollut jotakin nyt

      • alk.

        sykähdyttää tuo Neelia Aada Johanna.. menee harkintaan


    • ölöpölö..

      ihan ehdottomasti olen sitä mieltä, että laitatte sen Neelian nimeksi, kun se tuntuu nyt jo niin hyvältä.
      itse menin antamaan omalle lapselleni nimen (miehelle ei minun ehdottamani sopinut), jota kaduin kamalasti sen 2 vuotta!!! lopulta nimi vaihdettiin kuitenkin siihen minkä olisin alunperinkin halunnut :) en vaan kestänyt nimeä, joka ei tuntunut omalta :)

    • aamuisin

      En pysty lausumaan neelia vaan ainakin aamupöpperöisenä kieli taipuu vahingossa neeliä tai nieliä. Neela on jo helpompi.

    • YESH, YESH

      Neelia on tosi natti. Paljon natempi kuin Nella, joka mua muistuttaa koirannimesta. Annan aaneni!

    • smultron¨¨

      Neelia Aino Kassandra
      Neelia Helmi Tuulia
      Neelia Elsa Liselotte
      Neelia Iida Katriina
      Neelia Aino Helmiina
      Neelia Iida Ellinoora
      Neelia Oona Eleonora
      Neelia Aino Maria
      Neelia Alva Johanna
      Neelia Helmi Maria

      • alk.

        Neelia Aada Katriina ja itse kaavailin nimeä Neelia Elsa Kassandra mitä mieltä olette?


      • kauniita nimiä
        alk. kirjoitti:

        Neelia Aada Katriina ja itse kaavailin nimeä Neelia Elsa Kassandra mitä mieltä olette?

        tykkään enemmän Neelia Aada Katriinasta, mutta Neelia Elsa Kassandrakin on hyvä. Itse kirjoittaisin sen tosin Neelia Elsa Cassandra. Cassandra on yksi niitä nimiä, kuten Camillakin, joihin tuo C-kirjain sopii paremmin kuin K. Mutta suomalaiselle tytölle Neelia Aada Katriina on tosi kaunis ja raikas nimi. voittehan yhdistellä nimet jos tykkäätte, Neelia Elsa Katriina. Siinä on sopivasti perinnettä ja uutta samassa. ehdotan vielä yhtä vaihtoehtoa: Neelia Lilja Katriina.


      • Täti
        alk. kirjoitti:

        Neelia Aada Katriina ja itse kaavailin nimeä Neelia Elsa Kassandra mitä mieltä olette?

        Neelia Aada Katariinasta.
        Kassandra kuulostaa niin vieraalta minunkorvaani.


    • NeeliaIidaElinaRyhänen

      Kuten nimimerkistä huomaatte, mä olen yks Neelia. Musta nimi sopii lapselle. Oonhan itekki tietty lapsi. Juttelin äitin kanssa siitä, mitä mun nimi tarkottaa. Äiti sanoi, että se on vähä niiku lyhenne nimestä Korneelia, mutta koska en uskonu, nii hain sen sitte netistä.

      PS. Kiva tietää, että Neelia on söpö nimi :).

    • JJJuusto

      Pisäkää Neelia Iida Elina sile lapsele.

    • HIRVEITÄ

      Ap lopeta toi lasten rääkkäys!

    • Ullamaija_

      Neelia Pipsa Kumina

    • Ullamaija_

      Neelia Pipsa Kumina

    • kesäkumi

      Neelia Pimpsa Kumina olisi paljon osuvampi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      50
      3506
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      11
      2079
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1574
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1424
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1371
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1292
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1198
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1134
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. 23
      1059
    Aihe