Marsun hengitys rohisee ja vinkuu

:(

Tuoreruokaa (kurkkua, salaattia jne) syödessä, sekä joskus öisin. Useimmiten rohina loppuu siihen, kun marsu saa kakottua, onko siis mahdollista, että se olisi vetänyt jotain "väärään kurkkuun"? Kuivaruokaa syödessä rohinaa ei ilmene, vain joidenkin tuoreruokien kanssa. Välillä vinkuna ja rohina on öisin niin kovaa, että siihen jopa herää. Aamulla ja päivisin marsu on kuitenkin täysin normaali. Jos marsun vie lääkäriin, osaako lääkäri selvittää syyn rohinaan, vaikka se ilmeneekin vain mainitsemillani tavoilla? Kamala kuunnella sellaista, kun ei tiedä, miten sitä voisi sillä hetkellä helpottaa

7

2896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marsuhullu

      Jos oma kurkkusi rohisisi ja vinkuisi menisitkö lääkäriin? Kurkkua ja salaattia ei kannata antaa kovin usein, ei ole niin terveellistä.

      • 6 marsua

        Jos nuo oireet ovat tulleet vasta hiljattain, eikä aina ole noin ollut, itse epäilisin hengitystietulehdusta, johon auttaa vain antibiootti (jos sekään). Sinuna veisin marsun lääkärin vastaanotolle.


      • :(
        6 marsua kirjoitti:

        Jos nuo oireet ovat tulleet vasta hiljattain, eikä aina ole noin ollut, itse epäilisin hengitystietulehdusta, johon auttaa vain antibiootti (jos sekään). Sinuna veisin marsun lääkärin vastaanotolle.

        Niin täytyy kyllä sanoo, et pari viime yötä ja aamuyötä ollu aika äänekkäitä. Marsun rohina on ihan hirveen kuulosta, nyt rohinaa alkanu tulla myös porkkanasta jne, en enää tiiä, mitä tuoretta sille voisin syöttää, kun kaikesta tuntuis tulevan jonkun näkönen rohina. Eikä varmaan voi pelkällä kuivaruualla mennä. Mutsi väittää, et marsu kuorsaa, mut musta se on älytön väite, marsut kun ei osaa kuorsata. Kyllä, oon 16-vuotias, eli en voi viedä omin päin lääkäriin, kun ei rahaakaa mulla oo. Tarkkailen marsun tilaa viel yöllä, jos jatkuu, viiää lääkärii


    • ------

      Koeta olla antamatta tuoreruokaa, josko vaiva helpottaisi.
      Jos ei sekään auta parin päivän sisään, tai vaiva pahenee, niin vie marsu eläinlääkäriin. Voi olla, että marsulla on tulehdus tms. varsinkin kun öisinkin röhisee. Kyllä eläinlääkäri kuulee, jos jossain hengityselimissä on tulehdusta tai muuta vaivaa.

      • WilleWallaton5

        Voi olla myös kyse allergiasta...Puru/heinä pölyää tms.
        Mulla myös toinen marsuista rohisee usein...syynä puru/heinä allergia.Käytin eläinlääkärillä.Joskus myös syödessään tuoreheinää alkaa rohisemaan,menee kyllä aina ohi.


    • Anonyymi

      Mun marsu rohisi äskön, eli yöllä 23.39🤷🏼‍♀️ja mul on lääkkeet siihen joita annan vasta aamulla.mut se ei rohise enään paljoa ja se syö ihan hyvin, mutta mistä äsköben hetkellinen tohina johtui?annan aamulla sille lääkettä, mutta se on vaikeaa. Toivotaan parasta❤🤧

      • Anonyymi

        Kannattaa soittaa eläinlääkärille ja kysyä rohinasta, jos se vielä jatkuu. YouTubessa on hyviä videoita lääkkeen antamisesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      280
      3104
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1565
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1291
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1207
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe