Fujitsu, Esprimo V6545 ??

WT

Heips. Mun vanha Fujitsu Amilo on hajoamassa käsiin, joten oon harkinnut tilalle pienenpää, 15,4 tuuman näytöllä olevaa Esprimo V6545 läppäriä!
Onko kenelläkään kokemusta tästä koneesta? Onko hyvä? Itse tykkään Fujitsun koneista, ne on musta hyviä kaikin puolin.
Tarviin lähinnä nettisurffailuun konetta, ehkä pieneen pelaamiseen myös.

Ainoastaan arveluttaa että onko 15,4 tuumainen näyttö liian pieni, nykyinen hajoamassa oleva on 17 tuumainen. Eihän se kauhean paljon pienempi siis ole. Myös mietin näppäimiä, kun yritin katsoa kuvia, että taitaa olla samankokoiset kuin 17-tuumaisessani, ainoastaan oikealta sivusta lähteny yks rivi nappuloita pois.

Onko Esprimossa jotain huonoja puolia? Luin että siinäkin on 3 usb-paikat (GOOD!), mulla on nykyisessäkin, ja katselin saman kokoisia aserin koneita, ei ollut kuin 2 usb paikat, tarviin kyllä mielellään kolmet.

Lisäksi on S-video, mitä mulla ei täs vanhassa ole. Tuosta näytönohjaimesta en vaan tiedä mitään, et onko hyvä tuo ATI Mobility Radeon HD3450, 256 Mt:n muisti ???
Nykyisessäni on vaan 512 muisti ja 80 kovalevy (ei saa nauraa, vanha kamu), tässä uudessa olis muistia 2 ja kovalevy 160, eli ihan luxusta vanhaan verrattuna.

Hintakaan ei olis paha.
Pikaisia mielipiteitä viel, kohta taitaa hajota käsiin tämä nykyinen... :/

7

1062

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • WT

Onko kenelläkään kokemusta tästä tietokoneesta?

• JT

Mulla on Fujitsu Siemens Esprimo Mobile V5353 ollut vuoden, ostin uutena Price Pointista hintaan 399 €. Hyvä kone on ollut, ei vikoja. Tosin vain peruskättöä ollut enkä pelaa lainkaan. Lähinnä keskustelupalstoilla, sanomalehtien lukua ja pankkiasioiden hoitamista. 3G-känny (SE) toimii USB:llä modeemina. Kun en oikein ymmärrä tietokoneista kuin peruskäytön, niin siksi ostin uutena ja suht´koht´edullisen kannettavan enkä halunnut pöytäkonetta yksiöön.. Tyytyväinen olen ollut. Joku on joskus sanonut, että Esprimo-mallit ovat parempia kuin Amilot.

• WT

Onko sulla 15,4 tuuman näyttöinen? Mietin vaan niitä näppäimiä, onko ne sormille sopivat? Samoin näyttöä, onko riittävä reso ja riittävän iso näyttö katsella esim. elokuvia? Tosiaan tuo 6545 olis nyt 399e, ni mietin pitäiskö äkkiä ostaa sellainen kun niitä vielä on?

• fundamentalist

kone.

Esprimo on "Business Notebook" joten laatu ollee
      kyllä reipaasti Amiloa parempi.

Itselläni on nyt runsaaan vuoden kokemus edellisestä mallista V6535,
      kone on toiminut vuorenvarmasti melko raskaassa ammattikäytössä.
      Omani on Business-varustelulla joten se ei ole mikään pelikone,
      ehkä 6545 on siinä suhteessa parempi.
      Tässä on kyllä 4 USB-paikkaa, milestäni 6545 on sama runko joten
      olisko siinä vähemmän?
      Pienenä haittana on että kone on kokoonsa nähden uskomattoman
      raskas, lienee hinta tukevahkosta rakenteesta.

"Nykyisessäni on vaan 512 muisti ja 80 kovalevy (ei saa nauraa, vanha kamu), "
      En naura, vanhassa läppärissäni oli muistia 64 Megaa ja kiintolevy mahtavat 4 Gigaa.

• WT

Ei haittaa ollenkaan vaik olis vähän painavampi, harvemmin sitä raahaisin mukanani, yleensä pöydällä kököttää tämä vanhakin... Ja tämä varmasti painaa enempi kuin tuo uusi pienempi. Himottais tilata tuo kun noin halvalla sais... hmm, vai odottaisko viel hetken!?

• WT
        WT kirjoitti:

Ei haittaa ollenkaan vaik olis vähän painavampi, harvemmin sitä raahaisin mukanani, yleensä pöydällä kököttää tämä vanhakin... Ja tämä varmasti painaa enempi kuin tuo uusi pienempi. Himottais tilata tuo kun noin halvalla sais... hmm, vai odottaisko viel hetken!?

Ja 399 olis sen hinta, ei musta paha ollenkaan...

• >Pienenä haittana on että kone on kokoonsa nähden uskomattoman
        raskas, lienee hinta tukevahkosta rakenteesta.

Tarkemmin sanottuna siitä että tukevuus on tehty halvalla. Parempi kai kuitenkin näin päin, että kuori/runko kestää, vaikka sitten painaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2235
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1918
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1479
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1327
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      93
      1048
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      957
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      741
    Aihe