Ilmeisesti tilistä sinällään ei mene kuukausimaksuja(visa-kortti maksaa jotain/kk?), mutta mitä kuluja tulee kun siirtää suomalaiselta pankkitililtä rahaa virolaiselle tilille? Siirtokuluja? Muuntokuluja??
Käsittääkseni viron tilille voi siirtää mitä valuuttaa tahansa, mutta muuntaako pankki ne sitten sen hetkisellä kurssilla esim. viron kruunuiksi??
Nämä pankit ainakin toimivat virossa, mikä olisi ns. "paras"?
-Swedpank
-Sebpank
-Sampopank
-Nordeapank
-j
Pankkitili Virosta
3
1672
Vastaukset
- miksei näinkin
mainostaa http://www.tavex.fi/index.php?main=71
- dipl.kaufmann
Tili on ilmainen. Pankkikortista, jossa on esim. Visa Electron, veloitetaan kortinhoitomaksua n. 1eur/kuukausi.
Mielestäni euromääräinen nettipankkisiirto Suomesta Viroon on ilmainen. (Sepa-siirto tms.) Ainakin minulle tulevat suomalaiset pankkisiirrot täysimääräisinä virolaisille tileille. Olen siirtänyt omalta suomalaiselta tililtäni virolaiselle tilille, eikä minusta Suomen puolellakaan ole veloitettu minkäänlaisia kuluja, kunhan muistaa käyttää siirrossa IBAN- ja SWIFT-koodeja.
Jos haluat, että virolaisella tililläsi on eurot, pitää siinä olla euroviite. Tällöin ei tilillesi tulevia euromääräisiä tilisiirtoja automaattisesti muunneta kruunuiksi. Vaihtokurssi tilin sisällä on luokkaa 15.62 ja vaihtaa voi nettipankissa parilla näppäimistön painalluksella. Jos haluat käyttää pankkikorttiasi, pitää tilillä olla kruunuja. Kruunusaldon loppuessa ei tili osaa käyttää tilillä olevia euroja. Jos taas haluat nostaa tililtäsi euroja, niin se maksaa.
2 suurimmalla, eli Swedbank ja SEB, on kaikkein eniten konttoreita ja pankkiautomaatteja, mutta niillä esim. laskujenmaksu nettipankissa on maksullinen (luokkaa 6eek/lasku). Sammolla ja Nordealla on Viron sisäinen laskujenmaksu netissä ilmainen. Pankkiautomaattien ristiinkäyttö maksaa. - kerppe
Tuolla on tili mulla, mutta en missään nimessä suosittele yhtään mitään, en ole näihin perehtynyt sen enempää.
Ainakaan silloin ei saanut tälläiseen tiliin, mihin itse suomesta siirtelen pikkusummia pätäkkää, mitään visoja, mutta viron puolella kortti käy seinään ja normi-pankkikortista.
Uuden kortinkin sain junailtua suoraan kotipaikkakuntani nordeaan, kun ei sattunut silloin menottamaan tallinnaan.
En ole seurannut noita muuntokuluja, olen pistänyt jo laittaessa nuo krooneiksi ja mielestäni menee vaihtopalkkiota.
Suomen nordean palvelunumerossa olen saanut erittäin asiallisia vastauksia tämän tilin johdosta pari kertaa. Jos on ihan tavan tallaaja, niin helposti menee käsi päähän jo ulkomaanmaksuissa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀1906090Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis1515645BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2444222- 2293531
Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main1173362Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1263210HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok212966Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai92475Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa
Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja1902026- 1291981