Monet entiset reikinharjoittajat ovat uskoontulon jälkeen päässeet eroon reikinharjoittamisesta. Käykääpäs lukemassa. Omien kokemusteni jälkeen en susosittele reikiä kenellekään.
http://www.reikidangers.eu/home.htm
Tietoisku reikihuijauksesta
67
1830
Vastaukset
- Aritta
ei monikaan uskalla tehdä yhtään mitään. Koko ajan saa pelätä joko saatanaa tai rankaisevaa jumalaa.
Ei siis kannata tulla uskoon. Minäkin olin uskossa nuorempana, mutta pääsin onneksi siitä touhusta eroon ja nykyisin uskallan jopa käyttää reikiä vaikka se ei olekaan minun hoitomuotoni. Kutsun omaa hoitoani intuitiiviseksi healingiksi.Pyysin kerran lähettämään hyvää energiaa helposti väsyvälle vaimolleni. Kiitän siitä. Hän piristyi aivan erikoisesti. Nyt olen itsekin oppimassa energiansiirtotekniikkaa, mutta lisäapu olisi taas tarpeen.
- Aritta
capt.cöpenick kirjoitti:
Pyysin kerran lähettämään hyvää energiaa helposti väsyvälle vaimolleni. Kiitän siitä. Hän piristyi aivan erikoisesti. Nyt olen itsekin oppimassa energiansiirtotekniikkaa, mutta lisäapu olisi taas tarpeen.
itsekin alkanut opetella tätä vaihtoehtoa. Mutta tottakai voin antaa vaimollesi lisää energiaa myöhempään tänä iltana.
- lisää energiaa
Aritta kirjoitti:
itsekin alkanut opetella tätä vaihtoehtoa. Mutta tottakai voin antaa vaimollesi lisää energiaa myöhempään tänä iltana.
Skepo vie voimat!
- enerkiakanava itsekin
lisää energiaa kirjoitti:
Skepo vie voimat!
Uskomusjärjestelmäsi epäily saattaa tuntua sinusta ahdistavalta. Valitettavasti kaukoparannuksen tilaaminen ei auta oloasi.
- Kokeile!
enerkiakanava itsekin kirjoitti:
Uskomusjärjestelmäsi epäily saattaa tuntua sinusta ahdistavalta. Valitettavasti kaukoparannuksen tilaaminen ei auta oloasi.
"Valitettavasti kaukoparannuksen tilaaminen ei auta oloasi."
Niin ei se pelkkä tilaaminen auta, mutta siinä vaiheessa kun kaukoparannusta lähetetään, niin moni saa apua.
- Kertokaa Reikistä
Mistä Reikissä on kysymys?
Voisiko joku kertoa?- niistä
"Mistä Reikissä on kysymys?"
Reiki on energiahoitomuoto. On muitakin energiahoitotapoja kuin reiki. Tässä reikistä:
http://www.reikisivut.com/
http://www.mikao-usuin-reiki.fi/
http://www.reikiry.fi/ - vai kurssitushuijausta
Reiki on Mikao Usuin kehittelemä formaatti, jossa annat rahasi reikimestarille. Hän sitten narraa lähettävänsä sinulle kosmista elämänvoimaa. Kuulostaako tyhmältä? Todellinen ansaintalogiikka on tietenkin siinä, että ei kukaan tietenkään osta reikituotteita, mutta on erittäin helppo myydä ahneille hipeille reikimasterkoulutuksia ja vihkimysrituaaleja. Systeemi on vähän sama kuin verkostomarkkinoinnin tienausmeiningissä.
- Aritta
vai kurssitushuijausta kirjoitti:
Reiki on Mikao Usuin kehittelemä formaatti, jossa annat rahasi reikimestarille. Hän sitten narraa lähettävänsä sinulle kosmista elämänvoimaa. Kuulostaako tyhmältä? Todellinen ansaintalogiikka on tietenkin siinä, että ei kukaan tietenkään osta reikituotteita, mutta on erittäin helppo myydä ahneille hipeille reikimasterkoulutuksia ja vihkimysrituaaleja. Systeemi on vähän sama kuin verkostomarkkinoinnin tienausmeiningissä.
Niin myös energiasiirtokurssit.
En oikein ymmärrä miksi reagoit noin negatiivisesti. - ex-reikihoitaja
Aritta kirjoitti:
Niin myös energiasiirtokurssit.
En oikein ymmärrä miksi reagoit noin negatiivisesti.Aloin etsimään apua epämääräisiin oireisiini reikihoidosta ja siinä kävi sitten niin että jotkin kivut lievittyivät ja kävin siinä innostuksessani itsekin reikikurssin. Aloitin siis hoidoista jotka maksoivat 35e tunti ja niitä otin muutamia. Ensimmäisestä kurssista maksoin n. 300 euroa ja silloin aloitin ns. itsehoidon reikienergialla. Hoitelin itseäni reikillä ja löysin netistä reikisivut. Ja sitä kautta uusia ystäviä joiden kanssa jakaa kokemuksia tästä energiahoidon ihmeellisestä maailmasta. Monet vanhat ystäväni sitä kritisoivatkin ja oudoksuivat, mutta olin näiden reiki yms. muiden hörhömaailman lumoissa, etten ottanut varoituksia vakavasti vaan uskoin olevani oikealla tiellä. Kävin sitten reikin kakkos kurssin ja siihen upposi muutama satanen lisää ja olin entistä syvemmällä reikin ja energiahoitojen maailmassa. Kakkoskussin käytyään reikihierarkiassa valmis hoitamaan muita ja alkamaan vaikka itse hoitajaksi. (Huom. reikikurssit jotka kävin olivat viikonlopun mittaisia kursseja. Ja sellaisella koulutuksella monet vaihtoehtohoitajat työskentelevät ihmisten terveyden parissa. Ilman minkäänlaista terveydenhoitokoulutusta tai tietoa psykologiasta.)
No kävi siinä sitten että tunsin kutsumuksekseni aloittaa muiden hoitamisen tällä ihmeellisellä reikienergialla ja aloin hoitajaksi. Tietenkin siihen upposi rahaa kun ryhtyy yrittäjäksi. Reikimasterini kannusti siihen ja aloin hänen kanssaan yhteistyöhön. Asiakkaita kävi harvakseltaan ja miinuksella toimittiin. Kakkosreikikurssin käynyt voi toimia reikihoitajana, mutta sitten on kolmastaso eli reikimastertaso jonka jälkeen voi opettaa tätä reikienergiahoitoa. Kurssi tietenkin maksaa maltaita. Onneksi ei ollut silloin tarpeeksi varaa mennä kolmoskurssille, muutoin olisin sille kurssille mennyt. Minulla kävi tuuri, kun tulin uskoon ja järkiini ja pääsin eroon reikihuijaksesta ja selvisin kokemuksistani selväjärkisenä.
Jotkut reikimasterit ovat menettäneet järkensä ja sellaiset ihmiset kuuluisivat psyykkiseen hoitoon ammatti-ihmisten hoidettavaksi, mutta valitettavasti näitä ihmisiä on antamassa energiahoitoja ja kursseja naiveille ja pahaa aavistamattomille reikin viehätykseen ajautuneille ihmisille. - Aritta
ex-reikihoitaja kirjoitti:
Aloin etsimään apua epämääräisiin oireisiini reikihoidosta ja siinä kävi sitten niin että jotkin kivut lievittyivät ja kävin siinä innostuksessani itsekin reikikurssin. Aloitin siis hoidoista jotka maksoivat 35e tunti ja niitä otin muutamia. Ensimmäisestä kurssista maksoin n. 300 euroa ja silloin aloitin ns. itsehoidon reikienergialla. Hoitelin itseäni reikillä ja löysin netistä reikisivut. Ja sitä kautta uusia ystäviä joiden kanssa jakaa kokemuksia tästä energiahoidon ihmeellisestä maailmasta. Monet vanhat ystäväni sitä kritisoivatkin ja oudoksuivat, mutta olin näiden reiki yms. muiden hörhömaailman lumoissa, etten ottanut varoituksia vakavasti vaan uskoin olevani oikealla tiellä. Kävin sitten reikin kakkos kurssin ja siihen upposi muutama satanen lisää ja olin entistä syvemmällä reikin ja energiahoitojen maailmassa. Kakkoskussin käytyään reikihierarkiassa valmis hoitamaan muita ja alkamaan vaikka itse hoitajaksi. (Huom. reikikurssit jotka kävin olivat viikonlopun mittaisia kursseja. Ja sellaisella koulutuksella monet vaihtoehtohoitajat työskentelevät ihmisten terveyden parissa. Ilman minkäänlaista terveydenhoitokoulutusta tai tietoa psykologiasta.)
No kävi siinä sitten että tunsin kutsumuksekseni aloittaa muiden hoitamisen tällä ihmeellisellä reikienergialla ja aloin hoitajaksi. Tietenkin siihen upposi rahaa kun ryhtyy yrittäjäksi. Reikimasterini kannusti siihen ja aloin hänen kanssaan yhteistyöhön. Asiakkaita kävi harvakseltaan ja miinuksella toimittiin. Kakkosreikikurssin käynyt voi toimia reikihoitajana, mutta sitten on kolmastaso eli reikimastertaso jonka jälkeen voi opettaa tätä reikienergiahoitoa. Kurssi tietenkin maksaa maltaita. Onneksi ei ollut silloin tarpeeksi varaa mennä kolmoskurssille, muutoin olisin sille kurssille mennyt. Minulla kävi tuuri, kun tulin uskoon ja järkiini ja pääsin eroon reikihuijaksesta ja selvisin kokemuksistani selväjärkisenä.
Jotkut reikimasterit ovat menettäneet järkensä ja sellaiset ihmiset kuuluisivat psyykkiseen hoitoon ammatti-ihmisten hoidettavaksi, mutta valitettavasti näitä ihmisiä on antamassa energiahoitoja ja kursseja naiveille ja pahaa aavistamattomille reikin viehätykseen ajautuneille ihmisille.mitä tarkoitat. Paitsi että uskovaiset eivät hyväksy muita parannuskeinoja kuin omiaan vaikka ne ovat ihan samoja kuin muiden energiahoidot.
Itse en ole kiinnostunut reikistä koska minua ei kiinnosta mitkään masterit eikä muutkaan auktoriteetit ja johtajat ja olen myös sitä mieltä että jotkut kurssit maksavat aivan liian paljon. Oma ykkösreikikurssini maksoi vain 400 kruunua viikonloppu. Enempää en sitten viitsinyt käydä vaan käytän ihan omaa tyyliä.
Reiki on vain yksi hoitomuoto monesta ja se on kuulemma erittäin tehokas. Eikä reiki ole syynä kenenkään järjen menetykseen. He olisivat varmaan menettäneet järkensä muutenkin.
Moni sanoisi että kun tulee uskoon menettää järkensä. Minä en nyt ihan noin sano mutta en ymmärrä miksi pitää olla uskossa. En usko että Jumala vaatii moista. - rajaa psykokulteille
Aloin etsimään apua epämääräisiin oireisiini reikihoidosta ja siinä kävi sitten niin että jotkin kivut lievittyivät ja kävin siinä innostuksessani itsekin reikikurssin. Aloitin siis hoidoista jotka maksoivat 35e tunti ja niitä otin muutamia. Ensimmäisestä kurssista maksoin n. 300 euroa ja silloin aloitin ns. itsehoidon reikienergialla. Hoitelin itseäni reikillä ja löysin netistä reikisivut. Ja sitä kautta uusia ystäviä joiden kanssa jakaa kokemuksia tästä energiahoidon ihmeellisestä maailmasta. Monet vanhat ystäväni sitä kritisoivatkin ja oudoksuivat, mutta olin näiden reiki yms. muiden hörhömaailman lumoissa, etten ottanut varoituksia vakavasti vaan uskoin olevani oikealla tiellä. Kävin sitten reikin kakkos kurssin ja siihen upposi muutama satanen lisää ja olin entistä syvemmällä reikin ja energiahoitojen maailmassa. Kakkoskussin käytyään reikihierarkiassa valmis hoitamaan muita ja alkamaan vaikka itse hoitajaksi. (Huom. reikikurssit jotka kävin olivat viikonlopun mittaisia kursseja. Ja sellaisella koulutuksella monet vaihtoehtohoitajat työskentelevät ihmisten terveyden parissa. Ilman minkäänlaista terveydenhoitokoulutusta tai tietoa psykologiasta.)
Jotkut reikimasterit ovat menettäneet järkensä ja sellaiset ihmiset kuuluisivat psyykkiseen hoitoon ammatti-ihmisten hoidettavaksi, mutta valitettavasti näitä ihmisiä on antamassa energiahoitoja ja kursseja naiveille ja pahaa aavistamattomille reikin viehätykseen ajautuneille ihmisille.Kiinnostus okkultismia ja magiaa kohtaan (esim. vaihtoehtohoidot) voi olla merkki psyykkisestä alttiudesta vaikutuselämyksille ja todellisuudentajun sumentumiselle. Usein taustalla on elämänkriisi tai uskonnollinen etsiskely (etsikkoaika). Eksyttävät hoitorituaalit ja terveysväittämät voivat avata portin varsinaisiin uususkonnollisiin alakulttuureihin guruineen ja kultteineen. Ne ovat olennainen osa vaihtoehtolääkinnän markkinoita.
- Aritta
rajaa psykokulteille kirjoitti:
Kiinnostus okkultismia ja magiaa kohtaan (esim. vaihtoehtohoidot) voi olla merkki psyykkisestä alttiudesta vaikutuselämyksille ja todellisuudentajun sumentumiselle. Usein taustalla on elämänkriisi tai uskonnollinen etsiskely (etsikkoaika). Eksyttävät hoitorituaalit ja terveysväittämät voivat avata portin varsinaisiin uususkonnollisiin alakulttuureihin guruineen ja kultteineen. Ne ovat olennainen osa vaihtoehtolääkinnän markkinoita.
Kun etsitään vaihtoehtohoitoja johtuu se usein siitä että apua ei ole saatu lääketieteestä.
Ja kun on kiinnostunut okkultismista ja rajatiedosta johtuu se useimmiten siitä että itsellä on sellaisia kykyjä, esim selvännäkijän kykyjä, healing-kykyjä jne.
Ja uususkonnollisuus on oikeastaan sitä alkuperäistä uskoa ennen kuin piispat väärensivät raamatun. - rajaa psykokulteille
Aritta kirjoitti:
Kun etsitään vaihtoehtohoitoja johtuu se usein siitä että apua ei ole saatu lääketieteestä.
Ja kun on kiinnostunut okkultismista ja rajatiedosta johtuu se useimmiten siitä että itsellä on sellaisia kykyjä, esim selvännäkijän kykyjä, healing-kykyjä jne.
Ja uususkonnollisuus on oikeastaan sitä alkuperäistä uskoa ennen kuin piispat väärensivät raamatun.Vain osa käyttää uskomuslääkinnän ja esoteriikan palvelujen todellisiin hoito- ja kuntoutustarpeisiin. Toki vakavasti sairaide huijaaminen tai harhauttaminen on ikävää todellisuutta alakulttuureissa.
Hyväuskoisuus fantastisia, hupsujakin, uskomuslääkinnän (CAM) väittämiä kohtaan voi kertoa myös kohonneesta suggestioherkkyydestä, taipumuksesta fantasiointiin - tai yleissivistyksen puutteesta. Piilevä psykoottisuus on riskitekijä uskomuslääkinnällisessä rituaalissa.
Elämänkriisit, maailmankatsomuksellinen etsintävaihe ja ryhmäpaine voivat saada tervejärkisenkin erehtymään ja temmata mukaansa esoteriikan ja näennäishoitojen piireihin tai niiden gurujen opetuslapsiksi.. - Aritta
rajaa psykokulteille kirjoitti:
Vain osa käyttää uskomuslääkinnän ja esoteriikan palvelujen todellisiin hoito- ja kuntoutustarpeisiin. Toki vakavasti sairaide huijaaminen tai harhauttaminen on ikävää todellisuutta alakulttuureissa.
Hyväuskoisuus fantastisia, hupsujakin, uskomuslääkinnän (CAM) väittämiä kohtaan voi kertoa myös kohonneesta suggestioherkkyydestä, taipumuksesta fantasiointiin - tai yleissivistyksen puutteesta. Piilevä psykoottisuus on riskitekijä uskomuslääkinnällisessä rituaalissa.
Elämänkriisit, maailmankatsomuksellinen etsintävaihe ja ryhmäpaine voivat saada tervejärkisenkin erehtymään ja temmata mukaansa esoteriikan ja näennäishoitojen piireihin tai niiden gurujen opetuslapsiksi..aika sulkeutunut ja ahdasmielinen.
Turha sinulle on selittää kuinka monet ovat parantuneet uskomushoidoilla ja kuinka monet ovat mediaalisia ja pystyvät näkemään muutakin kuin tämän 3D maailman. - irti valheenverkosta
Aritta kirjoitti:
aika sulkeutunut ja ahdasmielinen.
Turha sinulle on selittää kuinka monet ovat parantuneet uskomushoidoilla ja kuinka monet ovat mediaalisia ja pystyvät näkemään muutakin kuin tämän 3D maailman.Kukaan ei ole kiistänyt etteivät motivaatio, maailmankatsomus ja placebo-vaikutus olisi mukana kaikessa tervehtymisessä. Olisi myös vastuutonta kiistää psyykkisesti sairaiden haavoittuvuus, suggestioherkkyys tai uskonnollisen tarvitsevuuden väärinkäyttö.
- Aritta
irti valheenverkosta kirjoitti:
Kukaan ei ole kiistänyt etteivät motivaatio, maailmankatsomus ja placebo-vaikutus olisi mukana kaikessa tervehtymisessä. Olisi myös vastuutonta kiistää psyykkisesti sairaiden haavoittuvuus, suggestioherkkyys tai uskonnollisen tarvitsevuuden väärinkäyttö.
herkkiä mutta en oikein tajua mitä ajat takaa. Sitäkö että psyykkisesti sairaita hoidetaan vaihtoehtohoidolla? En usko että siinä on mitään ihmeellistä. Mitä on "uskonnollisen tarvitsevuuden väärinkäyttö"?
Ihmisen ruumis on se joka parantaa sairaudet, ei lääkkeet ja lääkärit. Vaihtoehtohoito on usein se joka käynnistää parantumisen. Lääkkeetkin voivat tehdä sen mutta sitten ne taas aiheuttavat muuta epätasapainoa jonka tuloksena on uusi sairaus. ex-reikihoitaja kirjoitti:
Jotkut reikimasterit ovat menettäneet järkensä ja sellaiset ihmiset kuuluisivat psyykkiseen hoitoon ammatti-ihmisten hoidettavaksi, mutta valitettavasti näitä ihmisiä on antamassa energiahoitoja ja kursseja naiveille ja pahaa aavistamattomille reikin viehätykseen ajautuneille ihmisille.Olen hyvin negatiivisesti varautunut miesihminen; elänyt elämäni yhteiskunnan laitapuolella.Se on jättänyt jälkensä. Olen erakkorapu pienessä kivenkoloelämässäni.
Luin netistä kustannusyhtiön alan kirjoja tarjoavilta sivuilta. Tilasin Lena Johanssonin Reiki Parantava Voima. Kun tulin kirjan sivuilla reikiharjoituksia kohtaan, aloin niitä tehdä.
Jo ensimmäinen harjoitus tuntui rauhoittavalta. Puoli vuotta tämän jälkeen uskaltauduin reikikurssille. Erakoitunut ei helpolla lähde mihinkään uuteen. Kurssinvetäjä sanoi, sinä pärjäät.
Koin kurssin vapauttavana. Noin vuoden päästä hakeuduin saman vetäjän Reiki 2 kursille. Meni kuukausia, ennenkuin saatoin uskoa, että omien kipujen eliminoiminen on mahdollista.
Hyvin hämmästyttävä kokemus elämässään pettymyksiä kokeneelle tyypille. Vaikeuksillani on neurobiologinen, diagnosoitu tausta; ei parane koskaan tyypityksin.
Tuo saattoi olla syynä, että yritin murtautumista ulos kivenkolostani. Reikiksi sanottu menetelmä, pystyi murtamaan esim. nettiaddiktion ja ajan myötä alkoholiriippuvuuteni.
Kuulin joku päivä sitten erään papin kertovan addiktiokierteestä; siitä, ettei sitä murra mikään muu kuin toinen terveellisempi harrastus. Koen tämän todeksi kohdallani.
Reikimeditaatio mahdollistaa jokapäiväisen keitaan autiomaassa tarpovalle matkaajalle - jos motivaatiota hiljentymiselle riittää. Joka on joutunut vedenvaraan, oljenkorsikin on avuksi.
Romukuntoisen tukirankani takia hoitopöydällä tehty meditaatio on tukirankaa vahvistava itsehoitomuoto. Proteesein ja moniin kertoihin leikatut raajat vaativat eri ohjelmansa.
Sukumme erikoisesti miespuolisia hautaan aikaisin vievä vitsaus, sydän ja verisuonisairaudet vievät nopeasti raajalaskimoiden vajaatoiminnan takia liikkumisvaikeuksiin.
Tätäkin voi melko ratkaisevasti viivyttää aktiiviseen liikuntaan satsaamisella.
Tärkeintä on kuitenkin henkisen kantin aktivoiminen. Ellei sun koneesi virranjakaja toimi, pian olen tiepuolessa toisten autettavana. Reiki palauttaa energiatasosi.
Tähän Rei-Ki meditaatio, melko vaativana kokonaisvaltaisena, sekä psyyken, että fyysisen puolen harjoitusmuotona on elvyttämismenetelmäksi onnen omiaan.
- vaivaan
"Reiki ei voi vahingoittaa ketään, mutta siitä on moni saanut apua muun muassa päänsärkyyn, hartia- ja niskakipuihin, stressiin, erilaisiin särkytiloihin sekä myös varsinaisiin sairauksiin. Jotkut ovat saaneet reikistä apua myös erilaisiin riippuvuuksiin kuten tupakka- ja alkoholiongelmiin.
Henkisellä ja tunnetasolla reiki pyrkii puhdistamaan ja poistamaan kielteisiä tunteita, tuomaan iloa ja voimaa elämään sekä uskoa omaan itseen. Vaikeiden asioiden ylitsepääsemisen pitäisi reikin avulla helpottua sekä keskittymiskyvyn ja päivittäisten tilanteiden hallinnan parantua. Reikin parissa työskentelevät uskovat sen parantavan myös luovuutta, muistia ja intuitiota."
http://www.mtv3.fi/helmi/arkisto.shtml/498191- ef
Reiki ja kaikki muutkin "epämääräiset" parantamis- yms. keinot on Raamatussa aika selkeästi kielletty. Ei sen vuoksi, ettei niillä olisi tehoa vaan siksi, että niillä (voi olla) on tehoa. Tässä mielessä raamatullinen maailmankuva on siis kaksijakoinen (vaikkakaan ei dualistinen): toisaalta on Jumala, joka tekee ihmeitä mutta on myös saatana kumppaneineen, jotka voivat tiettyyn rajaan saakka tehdä samanlaisia ihmeitä. Ensin mainitun tekemät ovat hyviä ja jälkimmäisen pahoja. Syynä tälle on mm. se, että jälkimmäisen tapauksessa yleensä ihmeeseen liittyy myös pahaa (pahimmassa tapauksessa riivatuksi tuleminen).
- linkittäjä
ef kirjoitti:
Reiki ja kaikki muutkin "epämääräiset" parantamis- yms. keinot on Raamatussa aika selkeästi kielletty. Ei sen vuoksi, ettei niillä olisi tehoa vaan siksi, että niillä (voi olla) on tehoa. Tässä mielessä raamatullinen maailmankuva on siis kaksijakoinen (vaikkakaan ei dualistinen): toisaalta on Jumala, joka tekee ihmeitä mutta on myös saatana kumppaneineen, jotka voivat tiettyyn rajaan saakka tehdä samanlaisia ihmeitä. Ensin mainitun tekemät ovat hyviä ja jälkimmäisen pahoja. Syynä tälle on mm. se, että jälkimmäisen tapauksessa yleensä ihmeeseen liittyy myös pahaa (pahimmassa tapauksessa riivatuksi tuleminen).
- Aritta
ef kirjoitti:
että raamatussa olisi sellaista kielletty. Jeesus oli suuri parantaja ja hän sanoi että "sen mitä minä teen tulette tekin tekemään mutta vielä paremmin". Eli healing oli myös Jeesuksen parantamistyyli.
Sitäpaitsi kuka välittää siitä mitä raamattu sanoo tai ei sano. Se ei ole mikään faktakirja. - Aritta
linkittäjä kirjoitti:
Vai sääliäkö näitä ihmisiä joilla on niin suuri Jumalan pelko puhumattakaan saatanan pelosta.
- raamatussa
Aritta kirjoitti:
että raamatussa olisi sellaista kielletty. Jeesus oli suuri parantaja ja hän sanoi että "sen mitä minä teen tulette tekin tekemään mutta vielä paremmin". Eli healing oli myös Jeesuksen parantamistyyli.
Sitäpaitsi kuka välittää siitä mitä raamattu sanoo tai ei sano. Se ei ole mikään faktakirja.kovin innokkaasta pillerien määräämisestä ja syöttämisestä?
- reikitys on syntiä ja selkäranka veltostuu
raamatussa kirjoitti:
kovin innokkaasta pillerien määräämisestä ja syöttämisestä?
Tavaa itse:
http://ftp.funet.fi/index/bible/fi/1992/ - Aritta
raamatussa kirjoitti:
kovin innokkaasta pillerien määräämisestä ja syöttämisestä?
:-)
- Aritta
reikitys on syntiä ja selkäranka veltostuu kirjoitti:
Tavaa itse:
http://ftp.funet.fi/index/bible/fi/1992/Raamattu ei sano mitään reikistä. Jos sanoisi niin silloin se olisi myös tuominnut Jeesuksen teot.
Mutta sitten taas, mitä ihmeen väliä sillä on mitä raamattu sanoo tai ei sano? Uskovaiset luulevat sen olevan Jumalan sanaa mitä se ei tietenkään ole. Jumala viis veisaa miten me elämämme elämme. Sitä paitsi Jumala ei ole persoona. - kloka gubben
Aritta kirjoitti:
Raamattu ei sano mitään reikistä. Jos sanoisi niin silloin se olisi myös tuominnut Jeesuksen teot.
Mutta sitten taas, mitä ihmeen väliä sillä on mitä raamattu sanoo tai ei sano? Uskovaiset luulevat sen olevan Jumalan sanaa mitä se ei tietenkään ole. Jumala viis veisaa miten me elämämme elämme. Sitä paitsi Jumala ei ole persoona.>Jumala viis veisaa miten me elämämme elämme. Sitä paitsi Jumala ei ole persoona.
Lievää sisäistä ristiriitaa tässä, mutta niinhän se oli, että mediaalisuus ei toimi loogisuuden alueella, joten loogisuudesta ei tarvitse välittää. - Aritta
kloka gubben kirjoitti:
>Jumala viis veisaa miten me elämämme elämme. Sitä paitsi Jumala ei ole persoona.
Lievää sisäistä ristiriitaa tässä, mutta niinhän se oli, että mediaalisuus ei toimi loogisuuden alueella, joten loogisuudesta ei tarvitse välittää.Minä uskon että Jumala on intelligenssi, voima joka ilmentää itseään meidän kauttamme. Mutta hän ei ole mikään erillinen ulkopuolinen persoona jossain taivaassa jossa hän määräilee ihmisiä.
- rajaa psykokulteille
Suomessakin "luontaishoidot" (vaihtoehtoishoidannat) ja muut esoteriikkahoidot linkittyvät vahvasti uudempaan new age-uususkonnollisuuteen ja vanhempaan okkultismiin, Reiki-rituaalit tai muut henkien kanavoinnit ovat mukana monissa vaihtoehtohoidoissa ja lähes kaikilla vaihtoehtoishoitojen asemilla tai hoitoloilla. Psyykkisesti herkät ovat erityisessä vaaravyöhykkeessä. Kyse on paitsi uususkonnollisesta toiminnasta myös paljaasta rahastuksesta.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8489647- Aritta
Tottakai rahastustakin harrastetaan näissä toiminnoissa niin kuin kaikkialla. Ja sellaisiakin on jotka vain rahastavat.
Mutta se ei tarkoita että kaikki uskomushoito olisi väärin. Okkultismi on saanut huonon maineen uskovaisten takia koska he pelkäävät kaikkea sellaista mikä poikkeaa heidän omasta raamatun tulkinnastaan. Ja raamatun tulkinnoista on tullut kulttuurikertomuksia joita ihmiset pitävät totena, mitä ne eivät ole.
Reikissä ei käsittääkseni olla tekemisissä henkien kanssa vaan reiki-parannus-voiman kanssa. Vaikka ei ole väärin pyytää henkiä apuun eri asioissa.
Kun minä annan energiaparannusta voi minulla olla joukko parantajia takanani apuna. He ovat henkimaailmasta ja he ovat työskennelleet parantamisen kanssa myös eläessään.
Ja psyykkisesti häiriintyneet ovat vaarassa muutenkin. He eivät sekoa uskomushoidoista elleivät sitten joudu jonkin huiputtajan käsiin joita tietysti ikävä kyllä on joka alalla. - entä henkimaailmassa?
Aritta kirjoitti:
Tottakai rahastustakin harrastetaan näissä toiminnoissa niin kuin kaikkialla. Ja sellaisiakin on jotka vain rahastavat.
Mutta se ei tarkoita että kaikki uskomushoito olisi väärin. Okkultismi on saanut huonon maineen uskovaisten takia koska he pelkäävät kaikkea sellaista mikä poikkeaa heidän omasta raamatun tulkinnastaan. Ja raamatun tulkinnoista on tullut kulttuurikertomuksia joita ihmiset pitävät totena, mitä ne eivät ole.
Reikissä ei käsittääkseni olla tekemisissä henkien kanssa vaan reiki-parannus-voiman kanssa. Vaikka ei ole väärin pyytää henkiä apuun eri asioissa.
Kun minä annan energiaparannusta voi minulla olla joukko parantajia takanani apuna. He ovat henkimaailmasta ja he ovat työskennelleet parantamisen kanssa myös eläessään.
Ja psyykkisesti häiriintyneet ovat vaarassa muutenkin. He eivät sekoa uskomushoidoista elleivät sitten joudu jonkin huiputtajan käsiin joita tietysti ikävä kyllä on joka alalla.Aritta: > "Kun minä annan energiaparannusta voi minulla olla joukko paArirantajia takanani apuna. He ovat henkimaailmasta ja he ovat työskennelleet parantamisen kanssa myös eläessään."
- Kertoisitko lisää näistä takanasi toimivista "henkimaailman parantajista"? Ovatko he siis kuolleiden parantajien henkiä?
Aritta: >"tottakai rahastustakin harrastetaan näissä toiminnoissa niin kuin kaikkialla... Mutta se ei tarkoita että kaikki uskomushoito olisi väärin. Okkultismi on saanut huonon maineen..."
- Mitä hyvää, Aritta, näet okkultismissa, joka on mukana ns. vaihtoehtohoidoissa? Esim. yhteistyö henkimaailman vainajahenkien kanssa? Muita etuja okkultismissa? - Aritta
entä henkimaailmassa? kirjoitti:
Aritta: > "Kun minä annan energiaparannusta voi minulla olla joukko paArirantajia takanani apuna. He ovat henkimaailmasta ja he ovat työskennelleet parantamisen kanssa myös eläessään."
- Kertoisitko lisää näistä takanasi toimivista "henkimaailman parantajista"? Ovatko he siis kuolleiden parantajien henkiä?
Aritta: >"tottakai rahastustakin harrastetaan näissä toiminnoissa niin kuin kaikkialla... Mutta se ei tarkoita että kaikki uskomushoito olisi väärin. Okkultismi on saanut huonon maineen..."
- Mitä hyvää, Aritta, näet okkultismissa, joka on mukana ns. vaihtoehtohoidoissa? Esim. yhteistyö henkimaailman vainajahenkien kanssa? Muita etuja okkultismissa?ovat joskus eläneet ihmisinä mutta työskentelevät nyt rajan takaa apuna esim minulle.
Niin, mitä pahaa on okkultismissa? En ole sitä vielä käsittänyt. Uskovaiset tietysti luulevat että ollaan demonien kanssa tekemisissä mutta kun demoneja ei ole. Mahdollisuus tai riski on että saa yhteyden maantasolle jääneeseen destruktiiviseen henkeen (siis ihmishenkeen joka ei ole mennyt valoon) ja tämä voi aiheuttaa ongelmia. Uskoisin että juuri siksi on varoitus raamatussa että ihmiset eivät sekoilisi tällaisten henkien kanssa. Mutta heidät voi lähettää valoon.
Jos ei ole ihan noviisi niin nuo henget erottaa valoon menneistä hengistä.
Ja siis, mitä hyvää näen okkultismissa joka on mukana vaihtoehtohoidossa? Henget ovat hyvänä apuna tietenkin. - vastaus kysymykseesi
Aritta kirjoitti:
ovat joskus eläneet ihmisinä mutta työskentelevät nyt rajan takaa apuna esim minulle.
Niin, mitä pahaa on okkultismissa? En ole sitä vielä käsittänyt. Uskovaiset tietysti luulevat että ollaan demonien kanssa tekemisissä mutta kun demoneja ei ole. Mahdollisuus tai riski on että saa yhteyden maantasolle jääneeseen destruktiiviseen henkeen (siis ihmishenkeen joka ei ole mennyt valoon) ja tämä voi aiheuttaa ongelmia. Uskoisin että juuri siksi on varoitus raamatussa että ihmiset eivät sekoilisi tällaisten henkien kanssa. Mutta heidät voi lähettää valoon.
Ja siis, mitä hyvää näen okkultismissa joka on mukana vaihtoehtohoidossa? Henget ovat hyvänä apuna tietenkin.Sekä Uudessa, että Vanhassa testamentissa on kieltoja näistä asioista. Jumala varoittaa ihmisiä.
Esim. 5 Moos.18:10-12 "Älköön keskuudessanne olko ketään …joka tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta tai velhoutta, joka lukee loitsuja, kysyy vainaja - tai tietäjähengiltä tahi kääntyy vainajien puoleen. Sillä jokainen joka senkaltaista tekee on kauhistus Herralle." 3 Moos.19:26 "Älkää merkeistä ennustelko älkääkä harjoittako noituutta." Joh.ilm. 22:15 " Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki jotka valhetta rakastavat ja tekevät."
Jeesus joka on Jumalan poika paransi Jumalan ja Pyhän Hengen voimalla, eikä siinä kyseessä ole reikienergia tai mikään muukaan okkulttinen hömppähoito. - Aritta
vastaus kysymykseesi kirjoitti:
Sekä Uudessa, että Vanhassa testamentissa on kieltoja näistä asioista. Jumala varoittaa ihmisiä.
Esim. 5 Moos.18:10-12 "Älköön keskuudessanne olko ketään …joka tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta tai velhoutta, joka lukee loitsuja, kysyy vainaja - tai tietäjähengiltä tahi kääntyy vainajien puoleen. Sillä jokainen joka senkaltaista tekee on kauhistus Herralle." 3 Moos.19:26 "Älkää merkeistä ennustelko älkääkä harjoittako noituutta." Joh.ilm. 22:15 " Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki jotka valhetta rakastavat ja tekevät."
Jeesus joka on Jumalan poika paransi Jumalan ja Pyhän Hengen voimalla, eikä siinä kyseessä ole reikienergia tai mikään muukaan okkulttinen hömppähoito.on juuri sitä mitä Jeesuskin käytti, ei sen kummempaa. Vai mitä okkultismi sitten on?
Ja hömppähoitoa Jeesuskin harrasti. Oli se sitten nimellä pyhä henki tai universaalinen voima. Tai vaikka reiki. Jos nyt itse Jeesusta on edes ollut olemassakaan. Todisteita kun ei ole.
Eikä raamatun juttuihin ole uskominen. Niin kuin aiemmin kirjoitin ei raamattu ole mikään faktakirja. Se ei myöskään ole Jumalan sana. Evankeliumit ovat piispojen väärennöksiä. Vanhassa testamentissa on astraalimaailman kanavointia.
Ja miksi ihmeessä uskovaiset uskovat vain jokusiin raamatussa oleviin juttuihin mutta sitten kaikki se mikä on heille itselleen hankalaa toteuttaa jätetään pois? - vastaus edelliseen
Aritta kirjoitti:
on juuri sitä mitä Jeesuskin käytti, ei sen kummempaa. Vai mitä okkultismi sitten on?
Ja hömppähoitoa Jeesuskin harrasti. Oli se sitten nimellä pyhä henki tai universaalinen voima. Tai vaikka reiki. Jos nyt itse Jeesusta on edes ollut olemassakaan. Todisteita kun ei ole.
Eikä raamatun juttuihin ole uskominen. Niin kuin aiemmin kirjoitin ei raamattu ole mikään faktakirja. Se ei myöskään ole Jumalan sana. Evankeliumit ovat piispojen väärennöksiä. Vanhassa testamentissa on astraalimaailman kanavointia.
Ja miksi ihmeessä uskovaiset uskovat vain jokusiin raamatussa oleviin juttuihin mutta sitten kaikki se mikä on heille itselleen hankalaa toteuttaa jätetään pois?Jeesuksen opetuksessa on myös vakavia varoituksia. Hän sanoo, että nousee vääriä kristuksia ja profeettoja ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä ja niin eksyttävät, jos mahdollista valitutkin (Matt 24:24). "Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta. Sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan" (1 Joh 4:1-3). Jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta (1 Joh 4:2). "Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, muut arvostelkoot" (1 Kor 14:29). Koskaan ei kukaan saa esiintyä profeettana muuten kuin niin, että kaikkia hänen puheitaan kaikki arvostelen kuuntelevat. "Teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja" (2 Piet 2:1). "Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat...noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja" (1 Tim 4:1).
Vaikeutena on se, että eksyttävät henget käyttävät Jeesuksen nimeä. "Monta tulee minun nimessäni sanoen: Minä olen Kristus, ja he eksyttävät monta" (Matt 24:5). "Emmekö sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia...ja tehneet monta voimallista tekoa?" "Menkää pois minun tyköäni te laittomuuden tekijät" (Matt 7:22-23). Apostolien teot kertoo henkiparantajista, jotka käyttivät Jeesuksen nimeä. Tosin nämä epäonnistuivat (Apt 19:13-17). On vaikea oppia tuntemaan totuuden hengen ja eksytyksen hengen välinen ero (vert. 1 Joh 3:6).
Henki voi mennä valheen henkenä profeettojen suuhun (1 Kun 22:22). Raamattu puhuu haureuden hengestä (Hoos 4:12), saastaisesta hengestä (Matt 12:43-45), pahasta hengestä (1 Sam 16:14). "Itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi" (2 Kor 11:14).
Raamattu varoittaa myös erittäin selvästi määrätyistä asioista: "Älköön keskuudessasi olko ketään, joka tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta, velhoutta, joka lukee loitsuja, kysyy vainaja- ja tietäjähengiltä tahi kääntyy vainajien puoleen" (5 Moos 18:10-11). "Älkää kääntykö vainaja- ja tietäjähenkien puoleen, älkääkä etsikö heitä, ettette tulisi heistä saastutetuiksi" (3 Moos 19:31, 20:6, Jes 8:19). "Jos jossakin miehessä tai naisessa on vainaja- tai tietäjähenki, niin heidät rangaistakoon kuolemalla" (3 Moos 20:27). Ehkä olemme joskus lukeneet kuningas Saulin epätoivoisesta yrityksestä päästä selvyyteen elämästään. Hän turvautui Een-Doorissa asuvaan naiseen, jonka hallussa oli vainajahenget (1 Sam 28:3-25).
Raamattu ei kiistä, etteikö olisi vainajahenkiä ja etteikö ihminen voisi päästä kosketuksiin niiden kanssa. Raamattu tuntee tällaiset okkultistiset voimat ja vallat. Mutta yrityskin saada niiltä apua kielletään selvästi ja jyrkästi. Mieluimmin sairaana ja vaikka kuolemassa, mutta Jumalan sanaan sidottuna kuin terveenä ja onnellisena elämässä tätä lyhyttä ajallista elämää ilman Jumalan sanaa.
Vain Raamattu nousee okkultismia vastaan. Kansanomaisessa islamissa, buddhalaisuudessa, hinduismissa okkultismi on sulautuneena kaikkeen uskonnonharjoitukseen. Siksi jokainen joka on suostunut okkultistisiin parantumismenoihin joutuu erittäin vaikeaan taisteluun, jos hän kääntyy Kristuksen puoleen. On ehdottoman selvästi sanouduttava irti kaikesta okkultismiin liittyvästä ja hävitettävä kaikki siihen liittyvät esineet ja kirjat. Jokainen amuletti on vahingollinen. "Ette voi juoda Herran maljasta ja riivaajien maljasta, ette voi olla osalliset Herran pöydästä ja riivaajien pöydästä" (1 Kor 10:21). Vain syntien anteeksiantamus Jeesuksen nimessä ja veressä katkaisee nämä pimeyden vallat (1 Joh 1:9).
Haluan varoittaa jokaista uskovaa herkistymästä rukouksella ja uskolla parantumiseen niin, että rukouksesta, uskosta ja parantumisesta tulee kiinnostuksen keskus. Keskus tulee aina olla vain Vapahtaja itse, ei siis edes se, mitä hän tekee. Jeesukseen voimme aina luottaa, mutta emme voi pakottaa häntä toimimaan oman tahtomme mukaan. Uskon kohteena on aina vain Jeesuksen persoona, ei oma parantumisemme. Vaikka meidän tulee vastustaa epäuskoa, niin yhtä vaarallinen on herkkäuskoisuutemme.
Ei pidä tempautua mukaan kaikenlaisiin hengellisiin liikkeisiin. Meidän alituisena vaarana on oman sydämme petollisuus. "Petollinen on sydän ylitse kaiken...kuka taitaa sen tuntea" (Jer 17:9). Meidän vaaranamme on myös sielunvihollisen tuhannet juonet. "Teidän vastustajnne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopura, etsien, kenen hän saisi niellä" (1 Piet 5:8).
Jeesuksen nimi on niin sanomattoman suuri ja kallis, ettemme toivo ja halua sitä käytettävän valheelliseen toimintaan. Se on ainoa nimi, jossa voimme pelastua iankaikkiseen elämään (Apt 4:12). Nyt tiedämme, että Jeesuksen nimeä voidaan käyttää väärin. - vakavasti ottaen
vastaus edelliseen kirjoitti:
Jeesuksen opetuksessa on myös vakavia varoituksia. Hän sanoo, että nousee vääriä kristuksia ja profeettoja ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä ja niin eksyttävät, jos mahdollista valitutkin (Matt 24:24). "Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta. Sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan" (1 Joh 4:1-3). Jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta (1 Joh 4:2). "Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, muut arvostelkoot" (1 Kor 14:29). Koskaan ei kukaan saa esiintyä profeettana muuten kuin niin, että kaikkia hänen puheitaan kaikki arvostelen kuuntelevat. "Teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja" (2 Piet 2:1). "Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat...noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja" (1 Tim 4:1).
Vaikeutena on se, että eksyttävät henget käyttävät Jeesuksen nimeä. "Monta tulee minun nimessäni sanoen: Minä olen Kristus, ja he eksyttävät monta" (Matt 24:5). "Emmekö sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia...ja tehneet monta voimallista tekoa?" "Menkää pois minun tyköäni te laittomuuden tekijät" (Matt 7:22-23). Apostolien teot kertoo henkiparantajista, jotka käyttivät Jeesuksen nimeä. Tosin nämä epäonnistuivat (Apt 19:13-17). On vaikea oppia tuntemaan totuuden hengen ja eksytyksen hengen välinen ero (vert. 1 Joh 3:6).
Henki voi mennä valheen henkenä profeettojen suuhun (1 Kun 22:22). Raamattu puhuu haureuden hengestä (Hoos 4:12), saastaisesta hengestä (Matt 12:43-45), pahasta hengestä (1 Sam 16:14). "Itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi" (2 Kor 11:14).
Raamattu varoittaa myös erittäin selvästi määrätyistä asioista: "Älköön keskuudessasi olko ketään, joka tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta, velhoutta, joka lukee loitsuja, kysyy vainaja- ja tietäjähengiltä tahi kääntyy vainajien puoleen" (5 Moos 18:10-11). "Älkää kääntykö vainaja- ja tietäjähenkien puoleen, älkääkä etsikö heitä, ettette tulisi heistä saastutetuiksi" (3 Moos 19:31, 20:6, Jes 8:19). "Jos jossakin miehessä tai naisessa on vainaja- tai tietäjähenki, niin heidät rangaistakoon kuolemalla" (3 Moos 20:27). Ehkä olemme joskus lukeneet kuningas Saulin epätoivoisesta yrityksestä päästä selvyyteen elämästään. Hän turvautui Een-Doorissa asuvaan naiseen, jonka hallussa oli vainajahenget (1 Sam 28:3-25).
Raamattu ei kiistä, etteikö olisi vainajahenkiä ja etteikö ihminen voisi päästä kosketuksiin niiden kanssa. Raamattu tuntee tällaiset okkultistiset voimat ja vallat. Mutta yrityskin saada niiltä apua kielletään selvästi ja jyrkästi. Mieluimmin sairaana ja vaikka kuolemassa, mutta Jumalan sanaan sidottuna kuin terveenä ja onnellisena elämässä tätä lyhyttä ajallista elämää ilman Jumalan sanaa.
Vain Raamattu nousee okkultismia vastaan. Kansanomaisessa islamissa, buddhalaisuudessa, hinduismissa okkultismi on sulautuneena kaikkeen uskonnonharjoitukseen. Siksi jokainen joka on suostunut okkultistisiin parantumismenoihin joutuu erittäin vaikeaan taisteluun, jos hän kääntyy Kristuksen puoleen. On ehdottoman selvästi sanouduttava irti kaikesta okkultismiin liittyvästä ja hävitettävä kaikki siihen liittyvät esineet ja kirjat. Jokainen amuletti on vahingollinen. "Ette voi juoda Herran maljasta ja riivaajien maljasta, ette voi olla osalliset Herran pöydästä ja riivaajien pöydästä" (1 Kor 10:21). Vain syntien anteeksiantamus Jeesuksen nimessä ja veressä katkaisee nämä pimeyden vallat (1 Joh 1:9).
Haluan varoittaa jokaista uskovaa herkistymästä rukouksella ja uskolla parantumiseen niin, että rukouksesta, uskosta ja parantumisesta tulee kiinnostuksen keskus. Keskus tulee aina olla vain Vapahtaja itse, ei siis edes se, mitä hän tekee. Jeesukseen voimme aina luottaa, mutta emme voi pakottaa häntä toimimaan oman tahtomme mukaan. Uskon kohteena on aina vain Jeesuksen persoona, ei oma parantumisemme. Vaikka meidän tulee vastustaa epäuskoa, niin yhtä vaarallinen on herkkäuskoisuutemme.
Ei pidä tempautua mukaan kaikenlaisiin hengellisiin liikkeisiin. Meidän alituisena vaarana on oman sydämme petollisuus. "Petollinen on sydän ylitse kaiken...kuka taitaa sen tuntea" (Jer 17:9). Meidän vaaranamme on myös sielunvihollisen tuhannet juonet. "Teidän vastustajnne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopura, etsien, kenen hän saisi niellä" (1 Piet 5:8).
Jeesuksen nimi on niin sanomattoman suuri ja kallis, ettemme toivo ja halua sitä käytettävän valheelliseen toimintaan. Se on ainoa nimi, jossa voimme pelastua iankaikkiseen elämään (Apt 4:12). Nyt tiedämme, että Jeesuksen nimeä voidaan käyttää väärin.Henkiparantaminen on pelottavan totta. Mutta se aina ja joka tapauksessa sitoo sekä parantajan että parannettavan siihen henkeen, jossa parantuminen on tapahtunut. Koska henkiparantaminen on aina sidoksissa okkultistisiin voimiin ja valtoihin, tulee jokainen parantunut tahtomattaan sidotuksi näihin voimiin. Näin silloinkin kun a.o. parantajameedio ei itse sitä myönnä. Henkiparantamiseen liittyy aina petos. Siinä ei paljasteta todellisia valtoja, joiden avulla parantuminen tapahtuu. Voimme kyllä saavuttaa henkiparantamisen avulla juuri sillä hetkellä syvästi haluamamme terveyden, mutta jonkin ajan kuluttua sairaus saattaa murtautua aivan muulla alueella elämäämme. Ennen kaikkea meidän mielenterveytemme on vaarassa.
Jeesuksen sanat ovat karun asiallisia: "Parempi on sinun silmäpuolena mennä elämään sisälle, kuin että sinut molemmat silmät tallella heitetään helvetin tuleen" (Matt 18:9). - Aritta
vastaus edelliseen kirjoitti:
Jeesuksen opetuksessa on myös vakavia varoituksia. Hän sanoo, että nousee vääriä kristuksia ja profeettoja ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä ja niin eksyttävät, jos mahdollista valitutkin (Matt 24:24). "Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta. Sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan" (1 Joh 4:1-3). Jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta (1 Joh 4:2). "Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, muut arvostelkoot" (1 Kor 14:29). Koskaan ei kukaan saa esiintyä profeettana muuten kuin niin, että kaikkia hänen puheitaan kaikki arvostelen kuuntelevat. "Teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja" (2 Piet 2:1). "Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat...noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja" (1 Tim 4:1).
Jeesuksen nimi on niin sanomattoman suuri ja kallis, ettemme toivo ja halua sitä käytettävän valheelliseen toimintaan. Se on ainoa nimi, jossa voimme pelastua iankaikkiseen elämään (Apt 4:12). Nyt tiedämme, että Jeesuksen nimeä voidaan käyttää väärin.Joten olen tullut siihen tulokseen että ne harhauttavat väärät profeetat ovat kristinuskosta lähtöisin. Monet fanaattiset uskovaiset kuuluvat siihen joukkoon.
Minä kuuntelen niitä jotka ovat itse hyviä hedelmiä. Harvemmin niihin kuuluu kristinuskon porukkaa vaikka muutaman olen kyllä löytänyt. - Aritta
vakavasti ottaen kirjoitti:
Henkiparantaminen on pelottavan totta. Mutta se aina ja joka tapauksessa sitoo sekä parantajan että parannettavan siihen henkeen, jossa parantuminen on tapahtunut. Koska henkiparantaminen on aina sidoksissa okkultistisiin voimiin ja valtoihin, tulee jokainen parantunut tahtomattaan sidotuksi näihin voimiin. Näin silloinkin kun a.o. parantajameedio ei itse sitä myönnä. Henkiparantamiseen liittyy aina petos. Siinä ei paljasteta todellisia valtoja, joiden avulla parantuminen tapahtuu. Voimme kyllä saavuttaa henkiparantamisen avulla juuri sillä hetkellä syvästi haluamamme terveyden, mutta jonkin ajan kuluttua sairaus saattaa murtautua aivan muulla alueella elämäämme. Ennen kaikkea meidän mielenterveytemme on vaarassa.
Jeesuksen sanat ovat karun asiallisia: "Parempi on sinun silmäpuolena mennä elämään sisälle, kuin että sinut molemmat silmät tallella heitetään helvetin tuleen" (Matt 18:9).Energiasiirto tai healing ei ole mitään henkiparantamista. Ja jos henget sattuvat olemaan apuna tässä työssä niin sehän on vain hyvä.
Minusta sinä väität Jeesuksenkin tehneen väärin kun hän paransi ihmisiä. Hän myös käski meidän tehdä samoin.
En viitsi väitellä kanssasi koska tiedän että se on turhaa. Uskovaiset eivät käänny tieltään koska he pelkäävät että he joutuvat kadotukseen. Ymmärrän sen. Olen itsekin ollut uskossa. Olin vain enemmän utelias ja huomasin ettei tarvita mitään välikättä saadakseen yhteyden Jumalaan joka oikeastaan on Universaalinen voima eikä mikään persoona.
Tällainen keskustelu uskovaisten kanssa on myös turhaa koska jos heille kertoo jumalallisista kokemuksista he kylmästi tyrmäävät nämä kokemukset saatanasta tulleiksi koska vain heillä on aitoja kokemuksia. Mutta ei ole mitään saatanaa eikä demoneja. Kaikki mitä on on Jumala. - irti huuhaasta
Aritta kirjoitti:
Joten olen tullut siihen tulokseen että ne harhauttavat väärät profeetat ovat kristinuskosta lähtöisin. Monet fanaattiset uskovaiset kuuluvat siihen joukkoon.
Minä kuuntelen niitä jotka ovat itse hyviä hedelmiä. Harvemmin niihin kuuluu kristinuskon porukkaa vaikka muutaman olen kyllä löytänyt.Minä lukisin tervemielisyyden, arvostelukyvyn, todellisuudentajun ja omien rajojen tunnistamisen hengen hedelmien joukkoon. Myös kyvyn huomata milloin joutumassa eksytetyksi valetiedon, harhojen tai omavoimaisuuden valheen verkkoon.
- mena sana in....
Aritta kirjoitti:
ovat joskus eläneet ihmisinä mutta työskentelevät nyt rajan takaa apuna esim minulle.
Ja siis, mitä hyvää näen okkultismissa joka on mukana vaihtoehtohoidossa? Henget ovat hyvänä apuna tietenkin.Miten henget voivat olla hyvänä apuna vaihtoehtohoidoissa? Voisitko nimetä joitakin sadoista vaihtoehtolääkinnöistä, joissa henget ovat aivan erityisesti mukana?
- con spirito
Aritta kirjoitti:
Energiasiirto tai healing ei ole mitään henkiparantamista. Ja jos henget sattuvat olemaan apuna tässä työssä niin sehän on vain hyvä.
Minusta sinä väität Jeesuksenkin tehneen väärin kun hän paransi ihmisiä. Hän myös käski meidän tehdä samoin.
En viitsi väitellä kanssasi koska tiedän että se on turhaa. Uskovaiset eivät käänny tieltään koska he pelkäävät että he joutuvat kadotukseen. Ymmärrän sen. Olen itsekin ollut uskossa. Olin vain enemmän utelias ja huomasin ettei tarvita mitään välikättä saadakseen yhteyden Jumalaan joka oikeastaan on Universaalinen voima eikä mikään persoona.
Tällainen keskustelu uskovaisten kanssa on myös turhaa koska jos heille kertoo jumalallisista kokemuksista he kylmästi tyrmäävät nämä kokemukset saatanasta tulleiksi koska vain heillä on aitoja kokemuksia. Mutta ei ole mitään saatanaa eikä demoneja. Kaikki mitä on on Jumala.Kerroit että takanasi terapeuttina on vainajahenkiä ja henkiä on hyviä ja huonoja. Miten erotat henget toisistaan? Kertoisitko tarkemmin? Miten muut vaihtoehtoislääkinnän harjoittajat operoivat henkien kanssa?
- Aritta
con spirito kirjoitti:
Kerroit että takanasi terapeuttina on vainajahenkiä ja henkiä on hyviä ja huonoja. Miten erotat henget toisistaan? Kertoisitko tarkemmin? Miten muut vaihtoehtoislääkinnän harjoittajat operoivat henkien kanssa?
En usko edes että vaihtoehtolääkintää harjoittavat operoivat henkien kanssa. Riippuu tietysti siitä mitä he tekevät. Ja taas toisaalta, kaikilla ihmisillä on auttavia henkiä mukanaan.
Minun apulaiseni ovat healingporukkaa ja he ovat valosta. Eivät maan tasolle jääneitä henkiä koska ne eivät pysty fokusoimaan lääkeprosessiin. Ja muita "huonoja" henkiä ei ole. - Aritta
irti huuhaasta kirjoitti:
Minä lukisin tervemielisyyden, arvostelukyvyn, todellisuudentajun ja omien rajojen tunnistamisen hengen hedelmien joukkoon. Myös kyvyn huomata milloin joutumassa eksytetyksi valetiedon, harhojen tai omavoimaisuuden valheen verkkoon.
Olemme siinä asiassa samaa mieltä.
- Aritta
mena sana in.... kirjoitti:
Miten henget voivat olla hyvänä apuna vaihtoehtohoidoissa? Voisitko nimetä joitakin sadoista vaihtoehtolääkinnöistä, joissa henget ovat aivan erityisesti mukana?
Ei aavistustakaan. Onkohan lainkaan?
No, John of God käyttää henkiä apunaan. Mutta hänen tyylistään parannusta ei monikaan harrasta. :-) - ef
Aritta kirjoitti:
Ei aavistustakaan. Onkohan lainkaan?
No, John of God käyttää henkiä apunaan. Mutta hänen tyylistään parannusta ei monikaan harrasta. :-)Ap.t. 10:38 ''Te olette kuulleet Jeesuksesta, nasaretilaisesta, jonka Jumala voiteli Pyhällä Hengellä ja voimalla. Hän kulki ympäri maata, teki hyvää ja paransi kaikki jotka olivat joutuneet Paholaisen valtaan, sillä Jumala oli hänen kanssaan.'' 39 Tämän voimme vahvistaa todeksi, kaiken tämän, minkä hän teki Juudean maassa Jerusalemissa. Hänet he ripustivat ristinpuulle ja surmasivat, 40 mutta Jumala herätti hänet kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä - 41 ei kaikelle kansalle, vaan todistajille, jotka Jumala oli ennalta valinnut, meille jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen kun hän oli noussut kuolleista. 42 Hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että juuri hänet Jumala on asettanut elävien ja kuolleiden tuomariksi. 43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi.''
- ex-reikihoitaja
ef kirjoitti:
Ap.t. 10:38 ''Te olette kuulleet Jeesuksesta, nasaretilaisesta, jonka Jumala voiteli Pyhällä Hengellä ja voimalla. Hän kulki ympäri maata, teki hyvää ja paransi kaikki jotka olivat joutuneet Paholaisen valtaan, sillä Jumala oli hänen kanssaan.'' 39 Tämän voimme vahvistaa todeksi, kaiken tämän, minkä hän teki Juudean maassa Jerusalemissa. Hänet he ripustivat ristinpuulle ja surmasivat, 40 mutta Jumala herätti hänet kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä - 41 ei kaikelle kansalle, vaan todistajille, jotka Jumala oli ennalta valinnut, meille jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen kun hän oli noussut kuolleista. 42 Hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että juuri hänet Jumala on asettanut elävien ja kuolleiden tuomariksi. 43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi.''
Uskoontulon aakkoset:
A. Tunnustat tarvitsevasi Jeesusta
Kukaan ei tule Taivaallisen Isän luo muutoin kuin Jeesuksen kautta. Hän kuoli sovittaakseen syntimme. Hän nousi kuolleista ja elää aina ollakseen kaikkien ihmisten ja juuri Sinun Vapahtajasi.
B. Tunnustat rikkomuksesi Jumalalle
Jokainen ihminen on rikkonut Jumalan tahdon ja elää erossa Hänestä. Jeesukseen uskova voi tunnustaa virheensä, sillä Jeesus on syntisten ystävä. Jos et löydä itse sanoja niin voit rukoilla seuraavin sanoin: “Taivaallinen Isä. Tiedän, että olen rikkonut Sinua vastaan ja poikennut Sinun tahdostasi. Uskon, että Jeesus on kuollut minun puolestani ja että Hän sovitti minun syntini. Tahdon antaa koko elämäni Hänelle ja kääntyä Hänen avullaan synneistäni. Jeesus on tästä lähtien minun Herrani ja Vapahtajani. Aamen.”
C. Jokainen, joka Uskoo Jeesukseen, saa synnit anteeksi
Uskoontulo ei ole tunteen, vaan uskon asia. Sinulla on lupa ja etuoikeus tunnustaa uskosi. Raamattu sanoo: “Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt Hänet kuolleista, olet pelastuva.”
D. Tutustu Raamattuun ja toisiin uskoviin
Lue Raamattua ja opettele henkilökohtaisesti tuntemaan, millainen Jeesus todella on ja mitä raamattu Hänestä sanoo. Etsi ystäviä, joiden kanssa voit jakaa löytösi. Sinulle ja hengelliselle elämällesi on hyväksi, että löydät hengellisen kodin, seurakunnan itsellesi, jossa voit kasvaa ja vahvistua. Tämä on myös Jumalan tahto. On olemassa monia eri mielipiteitä ja näkemyksiä seurakunnista, kasteesta ja muista kysymyksistä, mutta paras tapa on tutkia asiat omasta Raamatustasi. - Aritta
ef kirjoitti:
Ap.t. 10:38 ''Te olette kuulleet Jeesuksesta, nasaretilaisesta, jonka Jumala voiteli Pyhällä Hengellä ja voimalla. Hän kulki ympäri maata, teki hyvää ja paransi kaikki jotka olivat joutuneet Paholaisen valtaan, sillä Jumala oli hänen kanssaan.'' 39 Tämän voimme vahvistaa todeksi, kaiken tämän, minkä hän teki Juudean maassa Jerusalemissa. Hänet he ripustivat ristinpuulle ja surmasivat, 40 mutta Jumala herätti hänet kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä - 41 ei kaikelle kansalle, vaan todistajille, jotka Jumala oli ennalta valinnut, meille jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen kun hän oli noussut kuolleista. 42 Hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että juuri hänet Jumala on asettanut elävien ja kuolleiden tuomariksi. 43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi.''
Eipä ollut ainakaan Jeesuksen omia sanoja. Ja Jeesuksen omia sanoja ei raamatusta paljon löydykään.
- Aritta
Uskoontulon aakkoset:
A. Tunnustat tarvitsevasi Jeesusta
Kukaan ei tule Taivaallisen Isän luo muutoin kuin Jeesuksen kautta. Hän kuoli sovittaakseen syntimme. Hän nousi kuolleista ja elää aina ollakseen kaikkien ihmisten ja juuri Sinun Vapahtajasi.
B. Tunnustat rikkomuksesi Jumalalle
Jokainen ihminen on rikkonut Jumalan tahdon ja elää erossa Hänestä. Jeesukseen uskova voi tunnustaa virheensä, sillä Jeesus on syntisten ystävä. Jos et löydä itse sanoja niin voit rukoilla seuraavin sanoin: “Taivaallinen Isä. Tiedän, että olen rikkonut Sinua vastaan ja poikennut Sinun tahdostasi. Uskon, että Jeesus on kuollut minun puolestani ja että Hän sovitti minun syntini. Tahdon antaa koko elämäni Hänelle ja kääntyä Hänen avullaan synneistäni. Jeesus on tästä lähtien minun Herrani ja Vapahtajani. Aamen.”
C. Jokainen, joka Uskoo Jeesukseen, saa synnit anteeksi
Uskoontulo ei ole tunteen, vaan uskon asia. Sinulla on lupa ja etuoikeus tunnustaa uskosi. Raamattu sanoo: “Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt Hänet kuolleista, olet pelastuva.”
D. Tutustu Raamattuun ja toisiin uskoviin
Lue Raamattua ja opettele henkilökohtaisesti tuntemaan, millainen Jeesus todella on ja mitä raamattu Hänestä sanoo. Etsi ystäviä, joiden kanssa voit jakaa löytösi. Sinulle ja hengelliselle elämällesi on hyväksi, että löydät hengellisen kodin, seurakunnan itsellesi, jossa voit kasvaa ja vahvistua. Tämä on myös Jumalan tahto. On olemassa monia eri mielipiteitä ja näkemyksiä seurakunnista, kasteesta ja muista kysymyksistä, mutta paras tapa on tutkia asiat omasta Raamatustasi.uskoontulo ei ole mitenkään tarpeellista.
- ei okkultismille
Aritta kirjoitti:
Eipä ollut ainakaan Jeesuksen omia sanoja. Ja Jeesuksen omia sanoja ei raamatusta paljon löydykään.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Auringon_temppeli
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/joukkoitsemurhat/solar.html
Archédian elitistinen okkultismi rituaalimagioineen veti puoleensa enimmäkseen keski-ikäisiä ihmisiä, jotka olivat mukavissa asemissa yhteiskunnassa. Heille tarjottiin henkinen tie kuljettavaksi, elegantteja sosiaalisia tilaisuuksia, okkulttisia opintopiirejä ja terapeuttista työtä Québecin kommuunissa, kaikki henkisen kasvun nimissä. Yhteisön periaatteina kaupattiin kunnioitusta luontoa, kulttuuria ja taiteita kohtaan, ja se veti puoleensa taiteilijoita, poliitikkoja ja rahamiehiä. Heille kerrottiin, että lupsakkaasti esiintyvä di Mambro oli koulutettu psykologi, joka auttoi ihmisiä sisäiseen kasvuun. Yhteisössä järjestettiin kulttuuritilaisuuksia, konsertteja ja esitelmiä, joihin jäsenet kutsuivat naapureitaan ja ystäviään.
Monet toimivat yhteisössä vuosia tietämättä sen esoteerisesta, salatusta puolesta. Vasta sopivassa vaiheessa heille kerrottiin salaisista rituaaleista ja luennoista, joihin heidät sitten kutsuttiin mukaan. Sisäpiirille di Mambro paljasti, että hän oli kosmisen tietoisuuden välittäjä, jolla oli puheyhteys näkymättömiin ruusu-ristiläisiin Mestareihin. Di Mambro oli omaksunut teosofisen käsityksen ihmiskunnan kehitystä ohjaavasta Suuresta Valkoisesta Veljeskunnasta. Hän kertoi Veljeskunnan majailevan Agartha-nimisessä maanalaisessa valtakunnassa, josta vanhemmat Veljet ilmestyivät Auringon Temppelin kellaripyhäkköihin. Luultavasti heistä oli erittäin jännittävää vihkiytyä vähitellen yhä syvemmälle salaisuuksiin, joita joviaali mutta salaperäinen di Mambro paljasti heille, ja tulla osaksi salaseuraa, joka kypsytti salassa suurta kosmista suunnitelmaa tämän arkipäiväisen maailman keskellä.
Samalla kun di Mambro kehitteli rituaaleja hienostuneemmiksi ja näyttävämmiksi nykyaikaisen illuusiotekniikan (ja kenties myös hallusinogeenisten huumeiden) avulla, Jouret alkoi puheissaan lietsoa lähestyvän maailmanlopun tunnelmia. Hän puhui metsien kuolemasta, hurjasta saastumisesta ja arvojen hylkäämisestä. Hän ennusti, että ennen vuotta 2000 maapallon asukkaat tuhoutuisivat ympäristökatastrofissa, sodissa ja nälänhädässä. Jouret kertoi myös tulesta, joka puhdistaa, uudistaa ja tekee kuolemattomaksi. Kultin jäseniä odottaisi ihana elämä tuonpuoleisessa, jonne heidän veljensä Temppeliherrat olivat jo menneet. He olivat ylempiarvoisia olentoja, joita odotti kuolemattomuuden lisäksi korkeampi tietoisuus. Muu yhteiskunta, jota Jouret kutsui ”hölmöjen planeetaksi”, jouti sen sijaan tuhoutua.
Auringon Temppeli lahkon harjoittamasta okkultismista ei hyvää seurannut. Lahkon toiminta huipentui siihen, että ihmisiä vedätettiin tekemään joukkoitsemurha ja lahkolaisia murhattiin raa'asti. - ei okkultismille
ei okkultismille kirjoitti:
Archédian elitistinen okkultismi rituaalimagioineen veti puoleensa enimmäkseen keski-ikäisiä ihmisiä, jotka olivat mukavissa asemissa yhteiskunnassa. Heille tarjottiin henkinen tie kuljettavaksi, elegantteja sosiaalisia tilaisuuksia, okkulttisia opintopiirejä ja terapeuttista työtä Québecin kommuunissa, kaikki henkisen kasvun nimissä. Yhteisön periaatteina kaupattiin kunnioitusta luontoa, kulttuuria ja taiteita kohtaan, ja se veti puoleensa taiteilijoita, poliitikkoja ja rahamiehiä. Heille kerrottiin, että lupsakkaasti esiintyvä di Mambro oli koulutettu psykologi, joka auttoi ihmisiä sisäiseen kasvuun. Yhteisössä järjestettiin kulttuuritilaisuuksia, konsertteja ja esitelmiä, joihin jäsenet kutsuivat naapureitaan ja ystäviään.
Monet toimivat yhteisössä vuosia tietämättä sen esoteerisesta, salatusta puolesta. Vasta sopivassa vaiheessa heille kerrottiin salaisista rituaaleista ja luennoista, joihin heidät sitten kutsuttiin mukaan. Sisäpiirille di Mambro paljasti, että hän oli kosmisen tietoisuuden välittäjä, jolla oli puheyhteys näkymättömiin ruusu-ristiläisiin Mestareihin. Di Mambro oli omaksunut teosofisen käsityksen ihmiskunnan kehitystä ohjaavasta Suuresta Valkoisesta Veljeskunnasta. Hän kertoi Veljeskunnan majailevan Agartha-nimisessä maanalaisessa valtakunnassa, josta vanhemmat Veljet ilmestyivät Auringon Temppelin kellaripyhäkköihin. Luultavasti heistä oli erittäin jännittävää vihkiytyä vähitellen yhä syvemmälle salaisuuksiin, joita joviaali mutta salaperäinen di Mambro paljasti heille, ja tulla osaksi salaseuraa, joka kypsytti salassa suurta kosmista suunnitelmaa tämän arkipäiväisen maailman keskellä.
Samalla kun di Mambro kehitteli rituaaleja hienostuneemmiksi ja näyttävämmiksi nykyaikaisen illuusiotekniikan (ja kenties myös hallusinogeenisten huumeiden) avulla, Jouret alkoi puheissaan lietsoa lähestyvän maailmanlopun tunnelmia. Hän puhui metsien kuolemasta, hurjasta saastumisesta ja arvojen hylkäämisestä. Hän ennusti, että ennen vuotta 2000 maapallon asukkaat tuhoutuisivat ympäristökatastrofissa, sodissa ja nälänhädässä. Jouret kertoi myös tulesta, joka puhdistaa, uudistaa ja tekee kuolemattomaksi. Kultin jäseniä odottaisi ihana elämä tuonpuoleisessa, jonne heidän veljensä Temppeliherrat olivat jo menneet. He olivat ylempiarvoisia olentoja, joita odotti kuolemattomuuden lisäksi korkeampi tietoisuus. Muu yhteiskunta, jota Jouret kutsui ”hölmöjen planeetaksi”, jouti sen sijaan tuhoutua.
Auringon Temppeli lahkon harjoittamasta okkultismista ei hyvää seurannut. Lahkon toiminta huipentui siihen, että ihmisiä vedätettiin tekemään joukkoitsemurha ja lahkolaisia murhattiin raa'asti.Vakava Varoitus!!!! Auringon Temppeli on levinnyt myös Suomeen, samoja oppeja mitä Sveitsin ja Kanadan kulteissa oli http://etsijat.blogspot.com/2005/04/nkymtn-veljeskunta.html. Pitäkää varanne ja älkää uskoko näkymättömiin mestareihin tai valkoisen veljeskunnan oppeihin. Ne on oikeasti suurta vedätystä ja huijausta.
- Aritta
Auringon Temppeli lahkon harjoittamasta okkultismista ei hyvää seurannut. Lahkon toiminta huipentui siihen, että ihmisiä vedätettiin tekemään joukkoitsemurha ja lahkolaisia murhattiin raa'asti.Uskonnotkin ovat lahkoja. Ja okkultismia voi käyttää väärin siinä kuin leipäveistäkin.
- Aritta
Vakava Varoitus!!!! Auringon Temppeli on levinnyt myös Suomeen, samoja oppeja mitä Sveitsin ja Kanadan kulteissa oli http://etsijat.blogspot.com/2005/04/nkymtn-veljeskunta.html. Pitäkää varanne ja älkää uskoko näkymättömiin mestareihin tai valkoisen veljeskunnan oppeihin. Ne on oikeasti suurta vedätystä ja huijausta.
Jos uskoo henkimaailmaan (koska on saanut siitä todisteita) ja harrastaa energiaparannusta, ei tarkoita sitä että menee mukaan kaiken maailmaan kultteihin ja lahkoihin.
- irti esoteriikkaskenestä
Aritta kirjoitti:
Jos uskoo henkimaailmaan (koska on saanut siitä todisteita) ja harrastaa energiaparannusta, ei tarkoita sitä että menee mukaan kaiken maailmaan kultteihin ja lahkoihin.
Se siitä vielä puuttuisi että joutuisit sidotuksi kulttimaisiin liikkeisiin. Okkultistista harhatietoa, esoteriikkahoitoja ja terveyttä koskevaa valetietoa levittävät myös viihdemedia, CAM-markkinat ja alan ja liikkeenharjoittajat - ja suoraan kultit guruineen, oppimestareineen. Valetieto voi olla tuhattaiturillisesti pakattu (vale)tiedon asuun sepitteellisine tai vääristeltyine tutkimuksineen ja "asiantuntijoineen". Kulttimaisessa toiminnassa rituaaleilla on voimakkaasti sitova vaikutus.
- irti valetiedosta
Aritta kirjoitti:
Uskonnotkin ovat lahkoja. Ja okkultismia voi käyttää väärin siinä kuin leipäveistäkin.
Järjestäytyneistä uskonnoista suurin osa ei täytä lahkon (kultin) tunnusmerkkejä. Myös yksilön uskonnollisuus voi olla a) psykoottista, b) rajatilais-narsistista, c) neuroottista tai d) tasapaínoista. Näin ryhmitellään kliinisessä teologiassa. Okkultismi liittyy kiinteästi esoteeris-vaihtoehtoisiin "hoitoihin". Kyse on omavoimaisuudesta, yrityksestä manipuloida ja hallita todellisuutta ja fantisoinnista. Ehkä myös taantumisesta maagiseen ajatteluun. Etsi tietoa (psyko)lahkoista ja niiden piirteistä esim. Uskontojen uhrien tuen sivuilta.
Usko ja maailmankatsomus voivat olla mielenterveyttä tukeva, vapauttava voimavara. - Aritta
irti esoteriikkaskenestä kirjoitti:
Se siitä vielä puuttuisi että joutuisit sidotuksi kulttimaisiin liikkeisiin. Okkultistista harhatietoa, esoteriikkahoitoja ja terveyttä koskevaa valetietoa levittävät myös viihdemedia, CAM-markkinat ja alan ja liikkeenharjoittajat - ja suoraan kultit guruineen, oppimestareineen. Valetieto voi olla tuhattaiturillisesti pakattu (vale)tiedon asuun sepitteellisine tai vääristeltyine tutkimuksineen ja "asiantuntijoineen". Kulttimaisessa toiminnassa rituaaleilla on voimakkaasti sitova vaikutus.
Esoteriikkahoidolla tarkoitat varmaan energiaparannuksia tai -siirtoja. Kokemukseni mukaan ne toimivat.
Enkä ymmärrä miksi minun pitäisi joutua johonkin kulttiin mukaan vain siksi koska olen perillä henkisistä asioista. Juuri siksi en joudukaan mukaan mihinkään kulttiin koska tiedän että ei pidä uskoa mihinkään auktoriteettiin. - Aritta
irti valetiedosta kirjoitti:
Järjestäytyneistä uskonnoista suurin osa ei täytä lahkon (kultin) tunnusmerkkejä. Myös yksilön uskonnollisuus voi olla a) psykoottista, b) rajatilais-narsistista, c) neuroottista tai d) tasapaínoista. Näin ryhmitellään kliinisessä teologiassa. Okkultismi liittyy kiinteästi esoteeris-vaihtoehtoisiin "hoitoihin". Kyse on omavoimaisuudesta, yrityksestä manipuloida ja hallita todellisuutta ja fantisoinnista. Ehkä myös taantumisesta maagiseen ajatteluun. Etsi tietoa (psyko)lahkoista ja niiden piirteistä esim. Uskontojen uhrien tuen sivuilta.
Usko ja maailmankatsomus voivat olla mielenterveyttä tukeva, vapauttava voimavara.eivät täytä lahkojen tunnusmerkkejä mutta ovat kuitenkin yhtä vaarallisia. Kaikki uskot missä joku käskee tekemään niin tai näin, olivat ne sitten suoraan kristinuskosta tai esoteerisia, ovat vaarallisia. Muuten ei esoteriikka tai henkisyys ole vaarallista.
Taantuminen maagiseen ajatteluun ei ole minusta taantumista vaan kehitystä. Olemme tulossa enemmän henkisiksi ja eteerisiksi, eivät tietenkään ne jotka pitävät tiukasti kiinni esim järjestäytyneistä uskonnoista ja auktoriteeteista.
Myös telepatiaa tulee käyttämään aina vain useampi ihminen. 3D:n ja muiden tasojen välinen verho alkaa rikkoutua joten useammat tulevat näkemään suoraan henkimaailmaan. Itse maapallo nousee korkeampaan frekvenssiin.
Energiaparannukset ja monet uskomushoidot tulevat olemaan se tavallisin hoitomuoto koska lääketeollisuuden myrkyt taannuttavat henkisyyttä.
Olemme henkiä ihmisen ruumiissa, emme ihmisruumiita joilla on henki. - irti reikistä
Aritta kirjoitti:
eivät täytä lahkojen tunnusmerkkejä mutta ovat kuitenkin yhtä vaarallisia. Kaikki uskot missä joku käskee tekemään niin tai näin, olivat ne sitten suoraan kristinuskosta tai esoteerisia, ovat vaarallisia. Muuten ei esoteriikka tai henkisyys ole vaarallista.
Taantuminen maagiseen ajatteluun ei ole minusta taantumista vaan kehitystä. Olemme tulossa enemmän henkisiksi ja eteerisiksi, eivät tietenkään ne jotka pitävät tiukasti kiinni esim järjestäytyneistä uskonnoista ja auktoriteeteista.
Myös telepatiaa tulee käyttämään aina vain useampi ihminen. 3D:n ja muiden tasojen välinen verho alkaa rikkoutua joten useammat tulevat näkemään suoraan henkimaailmaan. Itse maapallo nousee korkeampaan frekvenssiin.
Energiaparannukset ja monet uskomushoidot tulevat olemaan se tavallisin hoitomuoto koska lääketeollisuuden myrkyt taannuttavat henkisyyttä.
Olemme henkiä ihmisen ruumiissa, emme ihmisruumiita joilla on henki.http://www.straitstimes.com/Breaking News/World/Story/STIStory_355489.html
'There is a radical difference between Reiki therapy and the healing by divine power in which Christians believe: for Christians the access to divine healing is by prayer to Christ as Lord and Savior, while the essence of Reiki is not a prayer but a technique,' the bishops said in a statement.'' - Aritta
irti reikistä kirjoitti:
http://www.straitstimes.com/Breaking News/World/Story/STIStory_355489.html
'There is a radical difference between Reiki therapy and the healing by divine power in which Christians believe: for Christians the access to divine healing is by prayer to Christ as Lord and Savior, while the essence of Reiki is not a prayer but a technique,' the bishops said in a statement.''se että ihmiset vihdoinkin alkavat ymmärtää kristinuskon harhan ja kääntyvät siitä pois ja kaikki mihin kristinusko perustuu tulee kaatumaan.
- Jooga70
Ja käytän muitakin samaan kategoriaan löytyviä palveluita. Tiedättekö löytyykö näitä muualta maasta: http://tarjousnet.fi/yritys.php?y=Hyvinvointicenter
Taitaa olla aika uus juttu, kun en netistä löytänyt kun ton..- Kii energy
Eiköhän haeta sitä mikä hyvältä tuntuu, jos et usko tähän usko johonkin toiseen tai ole uskomatta mihinkään. Mielestäni kaikkien pitäisi tajuta, että se mikä tuntuu itsestä oikealta ja hyvältä ei nappaa toiseen..
- eroon
"Monet entiset reikinharjoittajat ovat uskoontulon jälkeen päässeet eroon reikinharjoittamisesta."
Monet entiset uskovaiset ovat reikikurssin jälkeen päässeet eroon uskonnonharjoittamisesta.- Ei lahkolainen
Voi todistaa,että pääset taivaaseen.Pappi ei voi sitä taata,et joku sinne pääsis.
Mutta niinhän ne Uskovaiset lulevat.
Varmasti Jeesuskin paransi sairaita voimakkaan energian avulla..
- Vain totuus esiin
vai oletko muuten vaan tyhmä!
Eihän tossa tekstissä ollut mitään kielteistä reikistä, vaan täysin tyhjää höpötystä, että reiki on
vaarallista.
Siis ei mitään todisteita reikin vaarallisuudesta.
Jos tulet uskoon, niin sinun pitää uskoa pappien dogmit ja tulkkaukset tai muuten lennät
kyseisestä kirkosta ulos kuin leppäkeihäs.
Kirkko kieltää täysin sen, että voisit muodostaa jumalasta oman käsityksesi tai että voisit
tulkita raamattua oman näkemyksesi mukaisesti.
VAIN PAPIN TULKKAUS ON OIKEA TULKKAUS.
Kirkkojen ja lahkojen uskonto on pappien tulkitsemaa kunkin kirkon tai lahkon ohjeiden mukaisesti,
ja kaikki nämä ohjeet ovat ihmispappien luomia: EI JUMALANOHJEITA.
Papisto ei pysty esittämään mitään todisteita siitä, että juuri kyseisen lahkon tai kirkon luoma
tulkkaus olisi oikea.
Joten: SUKSI KUUSIKKOON PAPPEINESI. - Uskonnon uhrit ry.
Lueppa tietoisku uskonnon uhreista!
Ihmisiä huijattiin törkeästi uskonnon avulla.
USKO VAAN USKONTOON, NIIN TULET HUIJATUKSI. - Pikku Budha
ei ole hyve.
Elät 3-D maailmassa ja näet asiat vain 3-D perspektiivissä.
Entäpä, jos maailma onkin 4-D ja näet vain 3-D .
Olet silloin täysin sokea 4-D:n tiedoille ja asioille.
Puhumattakaan, jos universumi onkin täysin 5-D universumi???
ÄLÄ RAJOITA ITSEÄSI ja UNIVERSUMIA VAIN 3-D ULOTTUVUUTEEN.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1413162
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau582542Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.292009- 1301657
- 751474
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?781434Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3641418- 891115
- 901069
- 831048