autoilua

sisutin

Voiko kuorma-autolla ajo olla enään parempaa olla, kun päästelee cummins koneisella sisulla menemään!
ylämäessä ohittelee mersut kaniat ja volvot. Kuuntelee cumminssin tuottamaa sulosointua mikä tulee ilmoille suorasta rosteriputkesta. Jake braken äänestä puhumattakaan!

26

1039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfjhf

      ei sen tarvi olla iso vika, kun se on korvien välissä. ;-)

      • cania v6

        ,,oikeita nobeja!!!!


    • tukkirekka

      hienoohan se on!

    • susi jo syntyessään

      säästellä sulosointuja ,kun ne alkaa käydä uniikkiautoiksi , kun ei tällevuodelle ole tehty kun kolme siviili SISUA koko tehtaalta!

      • tukkirekka

        sekin, kuin sata kaaniaa tai viissataa volvoa.


    • hlKdh

      se volvo pitää olla...volvon turbon ääntä ei voita mikään puhumattakaan VEB-moottorijarrun ihanasta jylinästä =)

      • sisutin

        volvon moottorijarru on pieni piipitys jakebraken rinnalla! =)


      • tukkirekka

        volvossa oikeesti jonkunlainen turbo?


    • pateri

      tulee yhtä paljon savua kuin pakoputkesta!

      • Cummins kestää

        Mikää ei oo niin hiano ääni ku kumminksin hörskötys ja se imu mikä tankista kuuluu ku sitä soppaa menee kans suht mukavasti, heikompi kanian mies pökrää välittömästi kulutuslukemat kuultuaan!


      • tukkirekka
        Cummins kestää kirjoitti:

        Mikää ei oo niin hiano ääni ku kumminksin hörskötys ja se imu mikä tankista kuuluu ku sitä soppaa menee kans suht mukavasti, heikompi kanian mies pökrää välittömästi kulutuslukemat kuultuaan!

        tuo vanha uskomus, että cummins on isoruokanen, sama juttu kun sisussa on mack, niin taas isoruokanen ja sitte pillari vasta on hirmu imemään naftaa. olen ajanut kaikilla noilla moottoreilla erinäisiä satojatuhansia kilometrejä, voin vannoa, että kaikki kestää kulutusvertailun minkä muun merkin kanssa tahansa, voiko joku arvioida miksi sisu olisi aina hankkinut sen naftarosvon moottoriksi. taitaa olla vaan valtamerkkien myyjien ja omistajien ja kuljettajien oman egon nostoa .


      • Hönkhönk
        Cummins kestää kirjoitti:

        Mikää ei oo niin hiano ääni ku kumminksin hörskötys ja se imu mikä tankista kuuluu ku sitä soppaa menee kans suht mukavasti, heikompi kanian mies pökrää välittömästi kulutuslukemat kuultuaan!

        Ajelet niin pitkään kunnes sylinteriputket vuotaa läpi, läpiruostuneet. Monesko lämmönvaihdin on menossa? Vituttaako kun aamulla pitää alimitoitetulla kompuralla saada paineita?
        Susi mikä susi!


      • tukkirekka
        Hönkhönk kirjoitti:

        Ajelet niin pitkään kunnes sylinteriputket vuotaa läpi, läpiruostuneet. Monesko lämmönvaihdin on menossa? Vituttaako kun aamulla pitää alimitoitetulla kompuralla saada paineita?
        Susi mikä susi!

        missä ne putket ruostuu läpi, taitaa kaaniat ja volvot olla jo mananmajoilla siinä vaiheessa, en ole muuten kuullut mikä moottori noista vuotaa, cummins ainakin on varmasti kuivin moottori mitä markkinoilla on, toisin kun volvon moottorit on voideltu päältä yhtä hyvin kun sisältä. kompura on nykyisessä autossani hidas, mutta se korvautunee sillä, että jos yhdistelmä on pihassa alle kaksitoista tuntia, niin painaat on vielä tallella, ei kun avaimesta käyntiin ja paanalle.


      • puukuski41
        tukkirekka kirjoitti:

        missä ne putket ruostuu läpi, taitaa kaaniat ja volvot olla jo mananmajoilla siinä vaiheessa, en ole muuten kuullut mikä moottori noista vuotaa, cummins ainakin on varmasti kuivin moottori mitä markkinoilla on, toisin kun volvon moottorit on voideltu päältä yhtä hyvin kun sisältä. kompura on nykyisessä autossani hidas, mutta se korvautunee sillä, että jos yhdistelmä on pihassa alle kaksitoista tuntia, niin painaat on vielä tallella, ei kun avaimesta käyntiin ja paanalle.

        täällä. oon ajanu sm300,sm320,e14,e12 ja nyt e18 sisua. kokemusta sisuista yli 15v ja rehellisesti voin sanoa että mikään noista ei ole hajonnu käsiin! mihinkään näistä ei ole juuri tarvinu lisäillä öljyä eikä juuri muitakaan murheita ole ollu. ihan sama minkä merkin ottaa,niin välillä täytyy pajalle käydä,mutta ihmetyttää nämä jutut siitä että sisut ei kestä ja on ihan paskoja? valtamerkkien miehet kai näitä juttuja keksii?
        ihan rehellisesti voin sanoa että mun aikana ei oo särkyny yhtään perää sisusta,joku vaihdelaatikko on pitäny avata,yhtään moottoria ei oo särkyny,sm300 alko oleen kymmenvuotias kun sillä ajoin ja suurimmat murheet siinä oli että runko väsy ja katkes,sekä telipukille kävi sama juttu. uudemmissa ei oo ollu näitä murheita...
        näillä kaikilla autoilla oon tehny oikeita töitä,eli ajanu puita ja soraa,en mitään tyhjiä jugurttipurkkeja!
        ainiin,tässä vuosien varrella oon ajanu myös scaniaa ja volvoa. eikä ne tosiaankaan oo yhtään sen kummempia,kestävyydeltään tai muuten ominaisuuksilta!


      • Sisumies 1
        puukuski41 kirjoitti:

        täällä. oon ajanu sm300,sm320,e14,e12 ja nyt e18 sisua. kokemusta sisuista yli 15v ja rehellisesti voin sanoa että mikään noista ei ole hajonnu käsiin! mihinkään näistä ei ole juuri tarvinu lisäillä öljyä eikä juuri muitakaan murheita ole ollu. ihan sama minkä merkin ottaa,niin välillä täytyy pajalle käydä,mutta ihmetyttää nämä jutut siitä että sisut ei kestä ja on ihan paskoja? valtamerkkien miehet kai näitä juttuja keksii?
        ihan rehellisesti voin sanoa että mun aikana ei oo särkyny yhtään perää sisusta,joku vaihdelaatikko on pitäny avata,yhtään moottoria ei oo särkyny,sm300 alko oleen kymmenvuotias kun sillä ajoin ja suurimmat murheet siinä oli että runko väsy ja katkes,sekä telipukille kävi sama juttu. uudemmissa ei oo ollu näitä murheita...
        näillä kaikilla autoilla oon tehny oikeita töitä,eli ajanu puita ja soraa,en mitään tyhjiä jugurttipurkkeja!
        ainiin,tässä vuosien varrella oon ajanu myös scaniaa ja volvoa. eikä ne tosiaankaan oo yhtään sen kummempia,kestävyydeltään tai muuten ominaisuuksilta!

        Sisu on susi jo syntyessään. Ei asia miksikään muutu. Propelirunkoisia Sisuja on vaihtoautolaaneissa. Käypäs vilkaisemassa! Entäpä öljynkulutus, Iisalmi- Helsinki reissulla Sisulla meni öljyä 8 l.


      • tukkirekka
        Sisumies 1 kirjoitti:

        Sisu on susi jo syntyessään. Ei asia miksikään muutu. Propelirunkoisia Sisuja on vaihtoautolaaneissa. Käypäs vilkaisemassa! Entäpä öljynkulutus, Iisalmi- Helsinki reissulla Sisulla meni öljyä 8 l.

        ropellirunkomies hiukan tarkemmin siitä sudesta, jätkät jotka täällä puhuu propellirungoista ei ole ikinä ilmeisesti ajanut edes sisulla ja tietävät niin pirun hyvin kuin huono auto se on. mikä moottori ja paljonko oli ajettu, joka vei 8litraa neljälläsadalla kilsalla, vai pääsikö sillä takaisinkin?


      • Hönkhönk
        tukkirekka kirjoitti:

        ropellirunkomies hiukan tarkemmin siitä sudesta, jätkät jotka täällä puhuu propellirungoista ei ole ikinä ilmeisesti ajanut edes sisulla ja tietävät niin pirun hyvin kuin huono auto se on. mikä moottori ja paljonko oli ajettu, joka vei 8litraa neljälläsadalla kilsalla, vai pääsikö sillä takaisinkin?

        kun ei ole digikameraa ja kuvansiirtotaitoa. Voisín napata kuvan romulavasta missä makaa Cumminsin läpiruostuneita sylinteriputkia. Monelta jää vaihtamatta se pikku purkki kannen päällä missä on suojaainetta, seurauksena reikä kyljessä.
        Öljynlauhduttajia menee niin paljon että tilataan suoraan toimittajalta.
        Tämän hetken paras moottori on Iveco Cursor.


      • tukkirekka
        Hönkhönk kirjoitti:

        kun ei ole digikameraa ja kuvansiirtotaitoa. Voisín napata kuvan romulavasta missä makaa Cumminsin läpiruostuneita sylinteriputkia. Monelta jää vaihtamatta se pikku purkki kannen päällä missä on suojaainetta, seurauksena reikä kyljessä.
        Öljynlauhduttajia menee niin paljon että tilataan suoraan toimittajalta.
        Tämän hetken paras moottori on Iveco Cursor.

        että joku fiiatin urpo se siellä suutaan aukoo, eikä ole mitään oikeaa asiaa, cummins ollut yksi suomen historian varmimpia moottoreita, oikeesti, eikä mitään pikku poikien jorinoita.
        voi voi , vai viiatti se nyt on maailman paras piäkone, on aikoihin eletty, ei semmoista romulavaa ole oikeasti olemassa, myönnä pois.


      • 5+14
        tukkirekka kirjoitti:

        että joku fiiatin urpo se siellä suutaan aukoo, eikä ole mitään oikeaa asiaa, cummins ollut yksi suomen historian varmimpia moottoreita, oikeesti, eikä mitään pikku poikien jorinoita.
        voi voi , vai viiatti se nyt on maailman paras piäkone, on aikoihin eletty, ei semmoista romulavaa ole oikeasti olemassa, myönnä pois.

        olet Sisun osalta mutta älä nyt rupea mollaamaan muita. Ivecon cursorista ei ole omia kokemuksia mutta se edellinen 14l Ivecon kone oli kyllä yksi parhaita autonmoottoreita maan päällä. Harmi vain ettei varsinkaan sähköpuoli ollut lähellekään samaa tasoa


      • tukkirekka
        5+14 kirjoitti:

        olet Sisun osalta mutta älä nyt rupea mollaamaan muita. Ivecon cursorista ei ole omia kokemuksia mutta se edellinen 14l Ivecon kone oli kyllä yksi parhaita autonmoottoreita maan päällä. Harmi vain ettei varsinkaan sähköpuoli ollut lähellekään samaa tasoa

        toki, iveco ihan hyvä masiinaltaan, mutta mutta, iveco cursor tämän hetken paras kone, kuulostaa just niiltä miehiltä, joilla aina se paras kone on se jolla sattuu ajamaan.


      • 16+10=26
        tukkirekka kirjoitti:

        toki, iveco ihan hyvä masiinaltaan, mutta mutta, iveco cursor tämän hetken paras kone, kuulostaa just niiltä miehiltä, joilla aina se paras kone on se jolla sattuu ajamaan.

        Se Cursori meinaan. Pelkkää menoa koko ajan kun eka huolto on 150.000 km. Harmittaa kun välillä täytyy pysähtyä tankkaamaan ja täyttää pissapoikaa.


      • tukkirekka
        16+10=26 kirjoitti:

        Se Cursori meinaan. Pelkkää menoa koko ajan kun eka huolto on 150.000 km. Harmittaa kun välillä täytyy pysähtyä tankkaamaan ja täyttää pissapoikaa.

        kestää, kunhan öljyt mokoman matkan, itse en ajaisi noin pitksti vaikka kuinka suositeltaisiin, eikös mersu ole samoilla linjoilla, mutten tunne ketn joka ajaisi mokoman kilometrimäärn öljyillä.


      • 12+10
        tukkirekka kirjoitti:

        kestää, kunhan öljyt mokoman matkan, itse en ajaisi noin pitksti vaikka kuinka suositeltaisiin, eikös mersu ole samoilla linjoilla, mutten tunne ketn joka ajaisi mokoman kilometrimäärn öljyillä.

        Kyllä meillä on tarkoitus ajaa. Konkurssikypsä Delta Trucks on liisaannut autot 3 vuoden sopimuksella, ja kahden kuskin voimalla tulee autobahn kilometrejä runsaasti. Vaihteistoöljy vaihdetaan jossain yli 400.000 ja perä 500.000.
        Palataan asiaan myöhemmin, oma lehmä ei ole ojassa.


      • tukkirekka
        12+10 kirjoitti:

        Kyllä meillä on tarkoitus ajaa. Konkurssikypsä Delta Trucks on liisaannut autot 3 vuoden sopimuksella, ja kahden kuskin voimalla tulee autobahn kilometrejä runsaasti. Vaihteistoöljy vaihdetaan jossain yli 400.000 ja perä 500.000.
        Palataan asiaan myöhemmin, oma lehmä ei ole ojassa.

        koneeseen lisätä miten paljon öljyä mokomalla matkalla? ainakin meille vanhoille jurrikoille opetettu, että kaikki koneet syö öljyä, mutta toiset vain päästää polttoainetta enempi öljyn sekaan, tiedä sitte.


      • huuhsss
        tukkirekka kirjoitti:

        koneeseen lisätä miten paljon öljyä mokomalla matkalla? ainakin meille vanhoille jurrikoille opetettu, että kaikki koneet syö öljyä, mutta toiset vain päästää polttoainetta enempi öljyn sekaan, tiedä sitte.

        kyllähän mersuihin saa kans todella pitkät öljynvaihtovälit. tutun pöllimersussa oli 100 000 öljynvaihtoväli mut se olikin aina sitten samalla moottorinvaihto väli. 5:s moottori sitten alkoi kestämään kun laitettii huoltoväöi kuntoon.


    • sisu e18

      se on turhaa puhetta että sisussa on heikko runko.. ja muutenkin kaikki scania ja volvo miehet on kerma perseitä!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      331
      2846
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      105
      2130
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      914
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe