Voiko kuorma-autolla ajo olla enään parempaa olla, kun päästelee cummins koneisella sisulla menemään!
ylämäessä ohittelee mersut kaniat ja volvot. Kuuntelee cumminssin tuottamaa sulosointua mikä tulee ilmoille suorasta rosteriputkesta. Jake braken äänestä puhumattakaan!
autoilua
26
1121
Vastaukset
- dfjhf
ei sen tarvi olla iso vika, kun se on korvien välissä. ;-)
- cania v6
,,oikeita nobeja!!!!
- tukkirekka
hienoohan se on!
- susi jo syntyessään
säästellä sulosointuja ,kun ne alkaa käydä uniikkiautoiksi , kun ei tällevuodelle ole tehty kun kolme siviili SISUA koko tehtaalta!
- tukkirekka
sekin, kuin sata kaaniaa tai viissataa volvoa.
- hlKdh
se volvo pitää olla...volvon turbon ääntä ei voita mikään puhumattakaan VEB-moottorijarrun ihanasta jylinästä =)
- sisutin
volvon moottorijarru on pieni piipitys jakebraken rinnalla! =)
- tukkirekka
volvossa oikeesti jonkunlainen turbo?
- pateri
tulee yhtä paljon savua kuin pakoputkesta!
- Cummins kestää
Mikää ei oo niin hiano ääni ku kumminksin hörskötys ja se imu mikä tankista kuuluu ku sitä soppaa menee kans suht mukavasti, heikompi kanian mies pökrää välittömästi kulutuslukemat kuultuaan!
- tukkirekka
Cummins kestää kirjoitti:
Mikää ei oo niin hiano ääni ku kumminksin hörskötys ja se imu mikä tankista kuuluu ku sitä soppaa menee kans suht mukavasti, heikompi kanian mies pökrää välittömästi kulutuslukemat kuultuaan!
tuo vanha uskomus, että cummins on isoruokanen, sama juttu kun sisussa on mack, niin taas isoruokanen ja sitte pillari vasta on hirmu imemään naftaa. olen ajanut kaikilla noilla moottoreilla erinäisiä satojatuhansia kilometrejä, voin vannoa, että kaikki kestää kulutusvertailun minkä muun merkin kanssa tahansa, voiko joku arvioida miksi sisu olisi aina hankkinut sen naftarosvon moottoriksi. taitaa olla vaan valtamerkkien myyjien ja omistajien ja kuljettajien oman egon nostoa .
- Hönkhönk
Cummins kestää kirjoitti:
Mikää ei oo niin hiano ääni ku kumminksin hörskötys ja se imu mikä tankista kuuluu ku sitä soppaa menee kans suht mukavasti, heikompi kanian mies pökrää välittömästi kulutuslukemat kuultuaan!
Ajelet niin pitkään kunnes sylinteriputket vuotaa läpi, läpiruostuneet. Monesko lämmönvaihdin on menossa? Vituttaako kun aamulla pitää alimitoitetulla kompuralla saada paineita?
Susi mikä susi! - tukkirekka
Hönkhönk kirjoitti:
Ajelet niin pitkään kunnes sylinteriputket vuotaa läpi, läpiruostuneet. Monesko lämmönvaihdin on menossa? Vituttaako kun aamulla pitää alimitoitetulla kompuralla saada paineita?
Susi mikä susi!missä ne putket ruostuu läpi, taitaa kaaniat ja volvot olla jo mananmajoilla siinä vaiheessa, en ole muuten kuullut mikä moottori noista vuotaa, cummins ainakin on varmasti kuivin moottori mitä markkinoilla on, toisin kun volvon moottorit on voideltu päältä yhtä hyvin kun sisältä. kompura on nykyisessä autossani hidas, mutta se korvautunee sillä, että jos yhdistelmä on pihassa alle kaksitoista tuntia, niin painaat on vielä tallella, ei kun avaimesta käyntiin ja paanalle.
- puukuski41
tukkirekka kirjoitti:
missä ne putket ruostuu läpi, taitaa kaaniat ja volvot olla jo mananmajoilla siinä vaiheessa, en ole muuten kuullut mikä moottori noista vuotaa, cummins ainakin on varmasti kuivin moottori mitä markkinoilla on, toisin kun volvon moottorit on voideltu päältä yhtä hyvin kun sisältä. kompura on nykyisessä autossani hidas, mutta se korvautunee sillä, että jos yhdistelmä on pihassa alle kaksitoista tuntia, niin painaat on vielä tallella, ei kun avaimesta käyntiin ja paanalle.
täällä. oon ajanu sm300,sm320,e14,e12 ja nyt e18 sisua. kokemusta sisuista yli 15v ja rehellisesti voin sanoa että mikään noista ei ole hajonnu käsiin! mihinkään näistä ei ole juuri tarvinu lisäillä öljyä eikä juuri muitakaan murheita ole ollu. ihan sama minkä merkin ottaa,niin välillä täytyy pajalle käydä,mutta ihmetyttää nämä jutut siitä että sisut ei kestä ja on ihan paskoja? valtamerkkien miehet kai näitä juttuja keksii?
ihan rehellisesti voin sanoa että mun aikana ei oo särkyny yhtään perää sisusta,joku vaihdelaatikko on pitäny avata,yhtään moottoria ei oo särkyny,sm300 alko oleen kymmenvuotias kun sillä ajoin ja suurimmat murheet siinä oli että runko väsy ja katkes,sekä telipukille kävi sama juttu. uudemmissa ei oo ollu näitä murheita...
näillä kaikilla autoilla oon tehny oikeita töitä,eli ajanu puita ja soraa,en mitään tyhjiä jugurttipurkkeja!
ainiin,tässä vuosien varrella oon ajanu myös scaniaa ja volvoa. eikä ne tosiaankaan oo yhtään sen kummempia,kestävyydeltään tai muuten ominaisuuksilta! - Sisumies 1
puukuski41 kirjoitti:
täällä. oon ajanu sm300,sm320,e14,e12 ja nyt e18 sisua. kokemusta sisuista yli 15v ja rehellisesti voin sanoa että mikään noista ei ole hajonnu käsiin! mihinkään näistä ei ole juuri tarvinu lisäillä öljyä eikä juuri muitakaan murheita ole ollu. ihan sama minkä merkin ottaa,niin välillä täytyy pajalle käydä,mutta ihmetyttää nämä jutut siitä että sisut ei kestä ja on ihan paskoja? valtamerkkien miehet kai näitä juttuja keksii?
ihan rehellisesti voin sanoa että mun aikana ei oo särkyny yhtään perää sisusta,joku vaihdelaatikko on pitäny avata,yhtään moottoria ei oo särkyny,sm300 alko oleen kymmenvuotias kun sillä ajoin ja suurimmat murheet siinä oli että runko väsy ja katkes,sekä telipukille kävi sama juttu. uudemmissa ei oo ollu näitä murheita...
näillä kaikilla autoilla oon tehny oikeita töitä,eli ajanu puita ja soraa,en mitään tyhjiä jugurttipurkkeja!
ainiin,tässä vuosien varrella oon ajanu myös scaniaa ja volvoa. eikä ne tosiaankaan oo yhtään sen kummempia,kestävyydeltään tai muuten ominaisuuksilta!Sisu on susi jo syntyessään. Ei asia miksikään muutu. Propelirunkoisia Sisuja on vaihtoautolaaneissa. Käypäs vilkaisemassa! Entäpä öljynkulutus, Iisalmi- Helsinki reissulla Sisulla meni öljyä 8 l.
- tukkirekka
Sisumies 1 kirjoitti:
Sisu on susi jo syntyessään. Ei asia miksikään muutu. Propelirunkoisia Sisuja on vaihtoautolaaneissa. Käypäs vilkaisemassa! Entäpä öljynkulutus, Iisalmi- Helsinki reissulla Sisulla meni öljyä 8 l.
ropellirunkomies hiukan tarkemmin siitä sudesta, jätkät jotka täällä puhuu propellirungoista ei ole ikinä ilmeisesti ajanut edes sisulla ja tietävät niin pirun hyvin kuin huono auto se on. mikä moottori ja paljonko oli ajettu, joka vei 8litraa neljälläsadalla kilsalla, vai pääsikö sillä takaisinkin?
- Hönkhönk
tukkirekka kirjoitti:
ropellirunkomies hiukan tarkemmin siitä sudesta, jätkät jotka täällä puhuu propellirungoista ei ole ikinä ilmeisesti ajanut edes sisulla ja tietävät niin pirun hyvin kuin huono auto se on. mikä moottori ja paljonko oli ajettu, joka vei 8litraa neljälläsadalla kilsalla, vai pääsikö sillä takaisinkin?
kun ei ole digikameraa ja kuvansiirtotaitoa. Voisín napata kuvan romulavasta missä makaa Cumminsin läpiruostuneita sylinteriputkia. Monelta jää vaihtamatta se pikku purkki kannen päällä missä on suojaainetta, seurauksena reikä kyljessä.
Öljynlauhduttajia menee niin paljon että tilataan suoraan toimittajalta.
Tämän hetken paras moottori on Iveco Cursor. - tukkirekka
Hönkhönk kirjoitti:
kun ei ole digikameraa ja kuvansiirtotaitoa. Voisín napata kuvan romulavasta missä makaa Cumminsin läpiruostuneita sylinteriputkia. Monelta jää vaihtamatta se pikku purkki kannen päällä missä on suojaainetta, seurauksena reikä kyljessä.
Öljynlauhduttajia menee niin paljon että tilataan suoraan toimittajalta.
Tämän hetken paras moottori on Iveco Cursor.että joku fiiatin urpo se siellä suutaan aukoo, eikä ole mitään oikeaa asiaa, cummins ollut yksi suomen historian varmimpia moottoreita, oikeesti, eikä mitään pikku poikien jorinoita.
voi voi , vai viiatti se nyt on maailman paras piäkone, on aikoihin eletty, ei semmoista romulavaa ole oikeasti olemassa, myönnä pois. - 5+14
tukkirekka kirjoitti:
että joku fiiatin urpo se siellä suutaan aukoo, eikä ole mitään oikeaa asiaa, cummins ollut yksi suomen historian varmimpia moottoreita, oikeesti, eikä mitään pikku poikien jorinoita.
voi voi , vai viiatti se nyt on maailman paras piäkone, on aikoihin eletty, ei semmoista romulavaa ole oikeasti olemassa, myönnä pois.olet Sisun osalta mutta älä nyt rupea mollaamaan muita. Ivecon cursorista ei ole omia kokemuksia mutta se edellinen 14l Ivecon kone oli kyllä yksi parhaita autonmoottoreita maan päällä. Harmi vain ettei varsinkaan sähköpuoli ollut lähellekään samaa tasoa
- tukkirekka
5+14 kirjoitti:
olet Sisun osalta mutta älä nyt rupea mollaamaan muita. Ivecon cursorista ei ole omia kokemuksia mutta se edellinen 14l Ivecon kone oli kyllä yksi parhaita autonmoottoreita maan päällä. Harmi vain ettei varsinkaan sähköpuoli ollut lähellekään samaa tasoa
toki, iveco ihan hyvä masiinaltaan, mutta mutta, iveco cursor tämän hetken paras kone, kuulostaa just niiltä miehiltä, joilla aina se paras kone on se jolla sattuu ajamaan.
- 16+10=26
tukkirekka kirjoitti:
toki, iveco ihan hyvä masiinaltaan, mutta mutta, iveco cursor tämän hetken paras kone, kuulostaa just niiltä miehiltä, joilla aina se paras kone on se jolla sattuu ajamaan.
Se Cursori meinaan. Pelkkää menoa koko ajan kun eka huolto on 150.000 km. Harmittaa kun välillä täytyy pysähtyä tankkaamaan ja täyttää pissapoikaa.
- tukkirekka
16+10=26 kirjoitti:
Se Cursori meinaan. Pelkkää menoa koko ajan kun eka huolto on 150.000 km. Harmittaa kun välillä täytyy pysähtyä tankkaamaan ja täyttää pissapoikaa.
kestää, kunhan öljyt mokoman matkan, itse en ajaisi noin pitksti vaikka kuinka suositeltaisiin, eikös mersu ole samoilla linjoilla, mutten tunne ketn joka ajaisi mokoman kilometrimäärn öljyillä.
- 12+10
tukkirekka kirjoitti:
kestää, kunhan öljyt mokoman matkan, itse en ajaisi noin pitksti vaikka kuinka suositeltaisiin, eikös mersu ole samoilla linjoilla, mutten tunne ketn joka ajaisi mokoman kilometrimäärn öljyillä.
Kyllä meillä on tarkoitus ajaa. Konkurssikypsä Delta Trucks on liisaannut autot 3 vuoden sopimuksella, ja kahden kuskin voimalla tulee autobahn kilometrejä runsaasti. Vaihteistoöljy vaihdetaan jossain yli 400.000 ja perä 500.000.
Palataan asiaan myöhemmin, oma lehmä ei ole ojassa. - tukkirekka
12+10 kirjoitti:
Kyllä meillä on tarkoitus ajaa. Konkurssikypsä Delta Trucks on liisaannut autot 3 vuoden sopimuksella, ja kahden kuskin voimalla tulee autobahn kilometrejä runsaasti. Vaihteistoöljy vaihdetaan jossain yli 400.000 ja perä 500.000.
Palataan asiaan myöhemmin, oma lehmä ei ole ojassa.koneeseen lisätä miten paljon öljyä mokomalla matkalla? ainakin meille vanhoille jurrikoille opetettu, että kaikki koneet syö öljyä, mutta toiset vain päästää polttoainetta enempi öljyn sekaan, tiedä sitte.
- huuhsss
tukkirekka kirjoitti:
koneeseen lisätä miten paljon öljyä mokomalla matkalla? ainakin meille vanhoille jurrikoille opetettu, että kaikki koneet syö öljyä, mutta toiset vain päästää polttoainetta enempi öljyn sekaan, tiedä sitte.
kyllähän mersuihin saa kans todella pitkät öljynvaihtovälit. tutun pöllimersussa oli 100 000 öljynvaihtoväli mut se olikin aina sitten samalla moottorinvaihto väli. 5:s moottori sitten alkoi kestämään kun laitettii huoltoväöi kuntoon.
- sisu e18
se on turhaa puhetta että sisussa on heikko runko.. ja muutenkin kaikki scania ja volvo miehet on kerma perseitä!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101631- 1671571
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671472Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231288Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901174Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c70951Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su146943- 89819
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr184782Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud207759