avain

r.e

Onko kellään tietoa paljonko tulee maksamaan uusi avain renault meganeen,meni mykäksi ei avaa enää ovia,uudet paristot vaihdettu.Onneksi on vara avain.Auto on vm 98

14

5946

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • megane -00

Itse ostin omaan 2000 vuoden meganeeni toisen avaimen. Avain tilattiin Ranskasta, avaimelle tuli hintaa 136 €, josta avaimen osuus 100 € ja loput kun avain koodattiin huollossa.

• r.e

No ompa aika tyyris hinta,Kannattaiskohan itse yritää vaikka putsailla tuolta avaimen sisältä jos lähtis toimimaan,tässä kun syttyy kyllä tuo valo,mutta ovet ei vaan avaudu ei kai se tästä enää pahemmaksikaan mene.Oliskohan se koodi mennyt jotenkin sekaisin,tuossa pattereiden vaihdossa.

• Vesku

Otappa autosi ohjekirja esiin ja katsoppa opusta löytyykö avaimen koodaus.
      Muistelen että omassa tosin Scenicissä vm-00 oisi ollut ohjekirjassa ohjeet koodaukseen, joka saattoi muistaakseni hävitä pariston loputtua.
      Enkä pääse ohjekirjaan juuri tällä hetkellä käsiksi.

• r.e

No mullakin ohjekirja autossa ja auto emännällä ja emäntä iltavuorossa.Tutkin asiaa huomenna ja pistän viestiä kuinka kävi.Muistaakseni siinä oli kyllä melkein joka vian perässä tekti että ota yhteys renault huoltoon.

• tk3

Uusi avain kadonneen tilalle maksoi Jyväskylässä koodauksineen (tuli siellä kaupan päälle, vaikka alunperin oli tieto, että maksaa) alle 100 euroa.
      Samalla mulle näytettiin, kuinka koodaus tehdään (ja se, kuinka ajonesto tarvittaessa ohitetaan). Oli siis asiallinen palvelu. Auton oma opas ei sisällä koodausohjeistusta.

No vielä jäljellä olevan avaimen kanssa kävi seuraavasti: Ei meinannut välillä toimia ja vaihdatin sitten patterin. Senkin jälkeen oli ongelmia jonkin aikaa (samalla tavalla valo syttyi silloinkin kun ei toiminut). Avasin avaimen ja puhaltelin ja putsailin ja pikkuhiljaa alkoi toimimaan. En siis hätäilisi uuden avaimen ostamisen kanssa.

• r.e

No kerroppa kuinka saan sen koodauksen tehtyä niin voin yrittää.Soitin lähimpään huolto liikkeeseen niin veloitavat 160 euroo avaimesta ja töistä.

• tk3
        r.e kirjoitti:

No kerroppa kuinka saan sen koodauksen tehtyä niin voin yrittää.Soitin lähimpään huolto liikkeeseen niin veloitavat 160 euroo avaimesta ja töistä.

Ikävä kyllä tarvitset nelinumeroisen koodin joka tapauksessa sieltä liikkeestä. En siis voi auttaa, ehkä joku tietää saako koodin jostain muualta. Eivät varmaan anna korjaamolta ilmaiseksi, jos kerran koodaustyöstä veloittavat. Samalla joku osaa ehkä kertoa tarkat ohjeet itse puuhaan.

Koodaus kestää korjaamohenkilöltä noin VIISI MINUUTTIA eivätkä kehdanneet jyväskylässä hämeen autovarusteella siitä veloittaa. Ja jos avaimen hinta on se vajaa satanen niin voit sanoa korjaamolla että 60 euroa viidestä minuutista on jo liikaa.

sama

• ohikulkija
        tk3 kirjoitti:

Ikävä kyllä tarvitset nelinumeroisen koodin joka tapauksessa sieltä liikkeestä. En siis voi auttaa, ehkä joku tietää saako koodin jostain muualta. Eivät varmaan anna korjaamolta ilmaiseksi, jos kerran koodaustyöstä veloittavat. Samalla joku osaa ehkä kertoa tarkat ohjeet itse puuhaan.

Koodaus kestää korjaamohenkilöltä noin VIISI MINUUTTIA eivätkä kehdanneet jyväskylässä hämeen autovarusteella siitä veloittaa. Ja jos avaimen hinta on se vajaa satanen niin voit sanoa korjaamolla että 60 euroa viidestä minuutista on jo liikaa.

sama

Meille sanottiin hiljattain noista avainasioista tiedusteltaessa merkkiliikkeen huollosta, että sen koodin saa ja ihan ilmaiseksi, soittavat vaan valmistajalle ja kysyvät sen.

• Vesku

Scenikin käyttöohjekirjasta :

Kauko-ohjaimen synkronointi

Pariston vaihdon jälkeen voi olla tarpeen synkronoida kauko.ohjain.

Auton sisällä:

- puristakaa kauko-ohjainta kunnes merkkivalo sammuu ( noin 10 sekunnin ajan )

- lopettakaa puristaminen ja puristakaa sitten kauko-ohjainta kaksi kertaa peräkkäin.

Ellei kauko-ohjain toimi tämän jälkeen, kääntykää Renault-korjaamon puoleen.

Toivottavasti saat avaimen toimimaan näillä ohjeilla, etkä joudu turvautumaan ohjekirjan viimeiseen lauseeseen.
      Itse en ole joutunut paristoa vielä vaihtamaan, joten itsellä ei ole kokemusta synkronoinnista.

• r.e

Tuo ei onnistunut meganessa kun tässä ei jää valo palamaan vaikka puristaa kuinkakauan vaan vain välähtää ja sitten sammuu.Sitä en ymmärrä miksi liikkeessä ei tarjota pelkkää koodausta, vaan täytyy hommata uusi avain vaikka ei tiedä onko avain rikki vai vaan koodi hävinnyt.

• gooni

suoraan itse mekaanikolta,siis kipinältä,olen sata varma että saat gevalia kupin hinnalla palvelun joka tosiaan tykittää!! Ainakin vantaalla(bilia) läski niskat sanoo että huollossa on kuule jonoo... mut varataanko aika?Reippaasti huoltohalliin ja kysyt missäs se sähkäri olis...Et näin!

• r.e

kun meen seuraavan kerran sinne päin,antaakohan ne sieltä huollosta ajonesto koodin puhelimessa sitä ei ainakaan saanut ja muutenkin se tuntui olevan niinkuin arka asia että saako sitä vai ei,meinaan jos sattuu avain pettämään joskus reissussa niin pääsis jatkamaan matkaa,eikä auto jäis siihen.Nyt varsinkin kun ei ole kuin tuo yksi avain ja ennenkuin saa tuon toisen kuntoon.

• r.e
        r.e kirjoitti:

kun meen seuraavan kerran sinne päin,antaakohan ne sieltä huollosta ajonesto koodin puhelimessa sitä ei ainakaan saanut ja muutenkin se tuntui olevan niinkuin arka asia että saako sitä vai ei,meinaan jos sattuu avain pettämään joskus reissussa niin pääsis jatkamaan matkaa,eikä auto jäis siihen.Nyt varsinkin kun ei ole kuin tuo yksi avain ja ennenkuin saa tuon toisen kuntoon.

Lisään vielä tähän että,minun mielestäni auton omistajalla pitäis olla kyllä kaikki nuo koodit(radio,avain,ajonesto)ja mahdollisuus yrittää itse koodata niitä ettei aina tarvitsis soitella huoltoon.

• meganisti
        r.e kirjoitti:

Lisään vielä tähän että,minun mielestäni auton omistajalla pitäis olla kyllä kaikki nuo koodit(radio,avain,ajonesto)ja mahdollisuus yrittää itse koodata niitä ettei aina tarvitsis soitella huoltoon.

Meganen vm 99 avain lakkasi toimimasta viikko sitten ja renuhuollossa selvittivät koodin ja koodasivat avaimen. Maksoi 22,50 euroa. Samalla selvittivät että ovet saa lukkoon lukitsemalla sisältä auton paneelista ao napista sekä sulkemalla kuljettajan oven avaimella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2693
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe