mikä on: puhelu pitoon?

ihmettelenvaan

soitin ystävälleni joka tietääkseni käyttää vain kännykkää ja tuli ilmoitus "soitetaan pitoon" mitä se tarkoittaa? ei tullut koputuspalvelua eikä puhelin ollut varattu vaan automaattisesti soimisen jälkeen tuli tuo ilmoitus. Tarkoittaako tuo että käytössä on esim. työpaikan lankapuhelin?

8

14964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • porlot

      Pito tarkoittaa sitä,että usea hlö soittaa ja vastaanottaja asettaa puhelut pitoon. Silloin voi puhua eri soittajien valillä, mutta vain se, joka ei ole pidossa kuulee puheen. Siis puhelinneuvottelutilanne,
      jota esim puheenjohtaja säätelee puhelimestaan ja voi valita pitoa
      hyväksikäyttäen, kuka mihinkin puheluun osallistuu. Kyllä pito on ihan perusluureissakin, ja ohjeet siihen löytyy osiosta puhelunaikaiset tehtävät. On siis kännyissäkin.

      • aloittaja

        nyt ymmärrän hieman paremmin! ilmeisesti kyseessä siis on työpuhelin..


      • porlot
        aloittaja kirjoitti:

        nyt ymmärrän hieman paremmin! ilmeisesti kyseessä siis on työpuhelin..

        Voi olla työ-tai mikä muu puhelin tahansa.Tutustu oman puhelimesi puheluaikaisiin toimintoihin. Niitä on pidon lisäksi yleensä kaiutin-
        ja puhelinluettelotoiminnat. Riippuu tietysti "luurista" voi olla muitakin....


      • Anonyymi

        Tässä puhutaan siitä, miten pitoon pääsee. Ei sitä, miten pidosta pääsee pois!!


    • hämmästynyt

      Yritin ystävän puhelimeen, ei kuulunut mitään ääntä. Kuitenkin luuri näytti olevan auki. Sitten näin tuon PIDOSSA. Sammutin heti ja odotin hetken. Ystävä soittikin hetken päästä ja oli kokenut saman hetkeä aikaisemmin. Oliko joku kolmas "kuuntelulla" MITEN?

      • puhelinguru

        Pitoon voi laittaa joko vahingossa ( usein pelkästään painamalla vihreää luuria puhelun aikana ) tai tarkoituksella.

        Jos laittaa tarkoituksella pitoon, on mahdollista:

        a) vuorotella eri puhelujen välillä

        b) kerätä 2 tai useampi puhelu neuvotteluryhmäksi.

        neuvotteluryhmän maksimia kokoa rajoittaa sekä operaattori että käytettävä päätelaite, tyypillisesti puhelin.

        Lankapuhelimella maksimi ryhmäkoko on sinä itse 2 muuta.

        Matkapuhelimella, esim. Sony Ericssonin useilla malleilla maksimi ryhmäkoko on sinä itse 5 muuta. Vielä 6:nnenkin puhelun voi soittaa ( tai ottaa vastaan, jos koputus on päällä ) mutta 6. puhelua ei voi yhdistää neuvotteluryhmään.

        Toki, jos operaattori rajoittaa ryhmän kokoa tuota "sinä itse 5 muuta" pienemmäksi, niin tällöin tuo pienempi rajoitus on voimassa.

        Itselläni on kokemusta näistä puhelimista:

        Ericsson R320s
        Sony Ericsson K600i

        Näillä molemmilla maksimi on "sinä itse 5 muuta" .

        Esim. Ericsson T65:lla tuo rajoitus on "sinä itse 3 (4 ?) muuta" .


    • Pullamummi

      Minulla on Samsung ja ihmettelin, miten voin sen laittaa pitoon kun tulee useampi puhelu! Kiitos teille! Asia selvisi!🔆

    • Anonyymi

      nivalan kansalaiset ei ole oikeutta pitää muita oman väkivallan takia pidossa kohta, eikä syyttää väkivalkta halonen tarjaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe