mikä on: puhelu pitoon?

ihmettelenvaan

soitin ystävälleni joka tietääkseni käyttää vain kännykkää ja tuli ilmoitus "soitetaan pitoon" mitä se tarkoittaa? ei tullut koputuspalvelua eikä puhelin ollut varattu vaan automaattisesti soimisen jälkeen tuli tuo ilmoitus. Tarkoittaako tuo että käytössä on esim. työpaikan lankapuhelin?

8

16420

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • porlot

Pito tarkoittaa sitä,että usea hlö soittaa ja vastaanottaja asettaa puhelut pitoon. Silloin voi puhua eri soittajien valillä, mutta vain se, joka ei ole pidossa kuulee puheen. Siis puhelinneuvottelutilanne,
      jota esim puheenjohtaja säätelee puhelimestaan ja voi valita pitoa
      hyväksikäyttäen, kuka mihinkin puheluun osallistuu. Kyllä pito on ihan perusluureissakin, ja ohjeet siihen löytyy osiosta puhelunaikaiset tehtävät. On siis kännyissäkin.

• aloittaja

nyt ymmärrän hieman paremmin! ilmeisesti kyseessä siis on työpuhelin..

• porlot
        aloittaja kirjoitti:

nyt ymmärrän hieman paremmin! ilmeisesti kyseessä siis on työpuhelin..

Voi olla työ-tai mikä muu puhelin tahansa.Tutustu oman puhelimesi puheluaikaisiin toimintoihin. Niitä on pidon lisäksi yleensä kaiutin-
        ja puhelinluettelotoiminnat. Riippuu tietysti "luurista" voi olla muitakin....

• Anonyymi

Tässä puhutaan siitä, miten pitoon pääsee. Ei sitä, miten pidosta pääsee pois!!

• hämmästynyt

Yritin ystävän puhelimeen, ei kuulunut mitään ääntä. Kuitenkin luuri näytti olevan auki. Sitten näin tuon PIDOSSA. Sammutin heti ja odotin hetken. Ystävä soittikin hetken päästä ja oli kokenut saman hetkeä aikaisemmin. Oliko joku kolmas "kuuntelulla" MITEN?

• puhelinguru

Pitoon voi laittaa joko vahingossa ( usein pelkästään painamalla vihreää luuria puhelun aikana ) tai tarkoituksella.

Jos laittaa tarkoituksella pitoon, on mahdollista:

a) vuorotella eri puhelujen välillä

b) kerätä 2 tai useampi puhelu neuvotteluryhmäksi.

neuvotteluryhmän maksimia kokoa rajoittaa sekä operaattori että käytettävä päätelaite, tyypillisesti puhelin.

Lankapuhelimella maksimi ryhmäkoko on sinä itse 2 muuta.

Matkapuhelimella, esim. Sony Ericssonin useilla malleilla maksimi ryhmäkoko on sinä itse 5 muuta. Vielä 6:nnenkin puhelun voi soittaa ( tai ottaa vastaan, jos koputus on päällä ) mutta 6. puhelua ei voi yhdistää neuvotteluryhmään.

Toki, jos operaattori rajoittaa ryhmän kokoa tuota "sinä itse 5 muuta" pienemmäksi, niin tällöin tuo pienempi rajoitus on voimassa.

Itselläni on kokemusta näistä puhelimista:

Ericsson R320s
        Sony Ericsson K600i

Näillä molemmilla maksimi on "sinä itse 5 muuta" .

Esim. Ericsson T65:lla tuo rajoitus on "sinä itse 3 (4 ?) muuta" .

• Pullamummi

Minulla on Samsung ja ihmettelin, miten voin sen laittaa pitoon kun tulee useampi puhelu! Kiitos teille! Asia selvisi!🔆

• Anonyymi

nivalan kansalaiset ei ole oikeutta pitää muita oman väkivallan takia pidossa kohta, eikä syyttää väkivalkta halonen tarjaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      242
      5646
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      30
      4094
    3. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      19
      2394
    4. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      295
      2220
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      48
      1451
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1309
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      132
      1202
    8. Örebro kuolleet lisääntyy.

Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.
      Maailman menoa
      131
      1190
    9. Sulla on upeat pakarahalihakset

todella hyvä muoto...
      Ikävä
      35
      984
    10. J. Et tullut.

Ei se mitään. Perjantaina tulee joku muu. M.
      Ikävä
      169
      895
    Aihe