Kirje kuorien tulostus

*-------*

C5, ei onnistu OpenOffocessa ainakaan laser tulostimella Samsung ML-1640, koska tulostus ei käänny vaakaan!?

Olen sitä kokeillut Windos xp:llä sekä Ubutulla 9.04.

Sinänsä tulostimesta ei puutu kyseinen ominaisuus koska esim. tekstin tulostus onnistuu Works tekstinkäsittelystä myös vakaan, valitettavasti vain sillä ei voi tehdä kirjekuoria.

17

2070

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hölöttäjä222

      käännätkö vaakaan tulostusasetuksen vaiko esillä olevan sivun...? Jos sinulla on vaakasivu niin kyllä se tulee ihan oikein ilman että kääntelee tulostusasetuksiakaan...

      :)

      • *---------*

        tulostimen asetuksista, Suunta "Landcape", siis oletin että se kääntäisi tulostuksen vaakaan!?

        "käännätkö vaakaan tulostusasetuksen vaiko esillä olevan sivun...? Jos sinulla on vaakasivu niin kyllä se tulee ihan oikein ilman että kääntelee tulostusasetuksiakaan..."

        En vain tiedä mistä sen tulostettavan sivun (kirjekuoren) voi kääntää vaakaan?


    • Kerrotko, millä OO.o:n toiminnolla yrität muodostaa ja tulostaa kirjekuoren osoitekenttiä ja mikä versio on käytössäsi.
      Itse olen käyttänyt Lisää - Kirjekuori -valintaikkunaa ja mm. sen Tulostin-välilehteä.

      Harvoin kun tulee tulosteltua, on minun kyllä ensin katsottava paperiarkilla, että miltä se näyttää, kun ei jaksa muistaa sen kohdistuksen temppuja.

      En oikein jaksa uskoa, etteikö tulostimesi pystyisi tuohon.

      • *-------*

        että kun valmis kirjekuori (tekstiasiakirja) malli on OO.o:lla edessä, niin menen kohdasta "Tiedosto"> "Tulosta". Kyllähän se tulostaa mutta tulostus tulee vaakatasoon eikä näinollen tulosta koko kirje kuorta. Kun sitten muutan "Tulostimen asetukset.." kohdasta tulostus-suunnaksi "Vaaka", niin ei auta mitään tulostus on prikulleen samanlainen.

        Kun kysymys on C5 koosta niin tulostus pitäsi saada pystyyn, mutta se ei näytä OO.o:lla onnistuvan, ainakaan tällä minun tulostimellani.

        Näyttää siltä että että OpenOffice Writer ei vain ymmärrä tulostimen Samsung ML-1640 toimintoja, koskapa se ei tulosta vaakaan muutakaan ojelmalla tuotettua tekstiä. Windows ohjelmissa ongelmaa ei esiinny!


    • Kun kirjekuoren suunnan saa käännettyä (C5 menee ainakin mahtuu miten päin vaan tulostimeen, jos veto/siirtomekanismi vaan tarttuu), niin ei sen pitäisi estää, ettei vaaka-arkki toimi. Kuoren todellinen suunta ja Kirjekuori-valintaikkuna Tulostin-välilehdeltä valittu suunta on varmaan hyvä olla samat. Ohje-painikkeesta saa lisätietoja.

      Jotenkin käsitin, ettet olisikaan käyttänyt tätä toimintoa, vaan jotain kirjekuorimallipohjaa. Valinta on täysin sinun tehtävissäsi.

      • *----------*

        Kun kirjekuoren suunnan saa käännettyä (C5 menee ainakin mahtuu miten päin vaan tulostimeen, jos veto/siirtomekanismi vaan tarttuu), niin ei sen pitäisi estää" Tulostimella ei voi tulostaa C5 kokoa vaaka-asennossa koska kuoren leveys on 230 mm. ja tulostimen aukko max. 223 mm.

        Enkä ole saanut mitenkään OO:lta tulostamaan vaakaan, kertokaa onko joku toinen onnistunut OO:lta tulostamaan vaakaan ja millä säädöillä!???


      • q
        *----------* kirjoitti:

        Kun kirjekuoren suunnan saa käännettyä (C5 menee ainakin mahtuu miten päin vaan tulostimeen, jos veto/siirtomekanismi vaan tarttuu), niin ei sen pitäisi estää" Tulostimella ei voi tulostaa C5 kokoa vaaka-asennossa koska kuoren leveys on 230 mm. ja tulostimen aukko max. 223 mm.

        Enkä ole saanut mitenkään OO:lta tulostamaan vaakaan, kertokaa onko joku toinen onnistunut OO:lta tulostamaan vaakaan ja millä säädöillä!???

        Myös vaaka-asentoon on kolme valintanappia. Molempiin laitoihin ja keskelle. Sitten vielä voi tehdä hienosäädön kohdistuksesta.

        Teetkö kirjekuoria kirjekuoren luontityökalulla? Valikosta kohta "Lisää - Kirjekuori...".


    • HartsaKkk

      Valitsemalla Muotoilu → Sivu päästään
      asiakirjan sivuasetteluihin. Sivuasettelut ovat asiakirjaan keskeisesti vaikuttavia yleismääri-
      tyksiä, ja niistä tulevat monet lähtökohdat myös paperitulosteiden ulkoasuun. Tulosteita aja-
      tellen keskeiset asetukset ovat välilehdellä Sivu.

      • *-------*

        vaakaan, mutta sitten sen esivamistellun kirjekuoren tekstit osuivat siten että ne tuli kijekuoreen poikittain. Sitten yritin muuttaa kohdasta "Lisää - Kirjekuori...". siten että tulostus tulisi oikein kirjekuoreen ja tallensin sen, mutta mikään ei muuttunut.... eli on ihan älytön homma kun ei saa ns. kirjekuorta käännettyä siten että tulostusi oikein... kyllä tässä menee hermot


    • *-------*

      kertoa että OO:n asetuksista kohdasta "Muotoilu" > "Sivu" ruksaamalla "Vaaka", niin C5 kuori tulostuu oikein!
      Tulostin asetuksiin EI tarvitse tehdä mitään säätöjä!

      On aika surkea juttu kun ei löydy kunnollisia ohjeita, jokaisen on yritettävä etsiä itse monimutkaisesta tekstinkäsittely ohjelmasta kokeilemalla "jos sattuis onnistumaan menetelmällä".

      • HartsaKkk

        kyllä sitä yritettiin selvätä, mutt... Käyppä täällä löytyy myös oppaita


      • HartsaKkk
        HartsaKkk kirjoitti:

        kyllä sitä yritettiin selvätä, mutt... Käyppä täällä löytyy myös oppaita

        jäi linkki pois:) http://fi.openoffice.org/


      • *----------*
        HartsaKkk kirjoitti:

        jäi linkki pois:) http://fi.openoffice.org/

        kun kukaan ei aikaisemmin osannut antaa kyseistä linkkiä http://fi.openoffice.org/ , sieltä kyllä kohdasta "Käyttöohjeet" löytyy lähes kattava käytöohje PDF muodossa, mutta en sieltäkään löytänyt (otsikoista), varsinaisesti kijekuorien teko tulostus ohjetta.
        Eli edelleen olen sitä mieltä että OO:lla on sukea "vääntää" kirjekuoria!


      • HartsaKkk
        *----------* kirjoitti:

        kun kukaan ei aikaisemmin osannut antaa kyseistä linkkiä http://fi.openoffice.org/ , sieltä kyllä kohdasta "Käyttöohjeet" löytyy lähes kattava käytöohje PDF muodossa, mutta en sieltäkään löytänyt (otsikoista), varsinaisesti kijekuorien teko tulostus ohjetta.
        Eli edelleen olen sitä mieltä että OO:lla on sukea "vääntää" kirjekuoria!

        Lataa käsikirja:http://www.om.fi/Etusivu/Julkaisut/Julkaisuja/Julkaisujenarkisto/Oikeusministerionjulkaisuja2007/1187878580037
        Ja katohan sivu 213


      • *----------*
        HartsaKkk kirjoitti:

        Lataa käsikirja:http://www.om.fi/Etusivu/Julkaisut/Julkaisuja/Julkaisujenarkisto/Oikeusministerionjulkaisuja2007/1187878580037
        Ja katohan sivu 213

        Kiitän neuvosta, mutta mistäpä niitä tavallinen "kuolevainen" löytää, kun ei osaa etsiä! Toisekseen vielä, sellainen joka harvakseen käyttää määrättyä toimintoa kuten kirjekuoren tulostusta niin ei sitä viitsi alkaa kaikenmaailman ohjeita kaivelemaan.
        Kyllä se ohjelman tekijöiden pitäisi pystyä luomaan sellainen ohjelma, josta kävisi niinkin tärkeä toiminto kuten kirjekuorien luonti/tulostus muutamalla klikkauksella.


      • Ensiksikin kun ajatellaan OO.o:n talkooluonnetta, ei ole oikeastaan "meitä" ja "niitä", vaan ainoastaan meitä. Nyt sinä yhtenä meistä olet selvittänyt, miten kirjekuoren tulostus onnistuu tietyillä ehdoilla.

        On sitten toinen juttu, minkä takia samsungin syöttöaukko on 2 mm liian pieni, ettei C5 mahdu siitä "oikein päin". Verrattuna vaikkapa HP:n tulostimiin asiaa voi vain ihmetellä.

        OpenOffice.orgin hioutuminen on tietenkin edennyt pisimmälle niissä toiminnoissa, joita käytetään eniten. Ohjelman kehitystyöhän on ainakin osin käyttäjäkunnan ohjaamaa. Kirjekuorien tulostus ei ole muodostunut tarpeeksi monelle käyttäjälle ongelmaksi jne. Kehitysehdotuksiasi voinet lähettää (englanniksi) IssueTrackeriinkin:
        http://qa.openoffice.org/issue_handling/pre_submission.html
        Tuo vaatii rekisteröitymisen.
        Siinä on joku äänestyssysteemikin sitten, joka ohjaa kehitystä omalta osaltaan, kun eniten ääniä saaneet ongelmat tulevat nopeammin kehittäjien työpöydälle.

        Asiat voivat edetä, jos jokainen antaa oman panoksensa. Asiat tuskin etenevät, jos kaikki vain osoittelevat virheitä.


      • HartsaKkk
        tuttumies kirjoitti:

        Ensiksikin kun ajatellaan OO.o:n talkooluonnetta, ei ole oikeastaan "meitä" ja "niitä", vaan ainoastaan meitä. Nyt sinä yhtenä meistä olet selvittänyt, miten kirjekuoren tulostus onnistuu tietyillä ehdoilla.

        On sitten toinen juttu, minkä takia samsungin syöttöaukko on 2 mm liian pieni, ettei C5 mahdu siitä "oikein päin". Verrattuna vaikkapa HP:n tulostimiin asiaa voi vain ihmetellä.

        OpenOffice.orgin hioutuminen on tietenkin edennyt pisimmälle niissä toiminnoissa, joita käytetään eniten. Ohjelman kehitystyöhän on ainakin osin käyttäjäkunnan ohjaamaa. Kirjekuorien tulostus ei ole muodostunut tarpeeksi monelle käyttäjälle ongelmaksi jne. Kehitysehdotuksiasi voinet lähettää (englanniksi) IssueTrackeriinkin:
        http://qa.openoffice.org/issue_handling/pre_submission.html
        Tuo vaatii rekisteröitymisen.
        Siinä on joku äänestyssysteemikin sitten, joka ohjaa kehitystä omalta osaltaan, kun eniten ääniä saaneet ongelmat tulevat nopeammin kehittäjien työpöydälle.

        Asiat voivat edetä, jos jokainen antaa oman panoksensa. Asiat tuskin etenevät, jos kaikki vain osoittelevat virheitä.

        ohjelman omakin ohje jo suomennettu melkein 100% mutta ei ole vielä nykyiseen versioon (windows) laitettu kokonaan jakeluun mut todennäköisesti seuraavaan windows päivitykseen. kts:http://fi.openoffice.org/
        Tosiaan olemme todellakin yhdessä käyttäjinä tekemässä työtä OO:n tunnetuksi tekemisen puolesta. Ja yritämme yhdessä selvittää ja auttaa ongelmissa niin omissakin kuin muidenkin. Ja kun ohjelman suomennus on ollut ihan vapaaehtoisten hartioilla niin kiitämme heitä ja olemme tyytyväisiä tästäkin mitä olemme ilmaiseksi saaneet. Olen itse käyttänyt OO:ta n. 10 vuotta ja vieläkin on aukkopaikkoja, mut nää sivut ja itse hakemalla on asiat selvinneet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8825
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2633
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe