Jos vuokra on enemmän kuin kelan määritelmä, niin saako sen ylimenevästä osasta mitään vai saako jotenkin pienennettyä osaa ylimenevästä? Tiedosta kiitollinen!
Hyväksyttävät asumismenot?
11
1556
Vastaukset
- Jotain tässä
Kuntien sosiaalitoimet ovat määrittiäneet omat kohtuulliset asumismenot. Niissä ei niinkään merkitse kuinka monta neliömetriä asunnossa on, vaan vuokran määrä ratkaisee. Kunnan kohtuulliset asumismenot löytyvät usein kunnan toimeentulotukioppaasta sosiaalilautakunnan päätöksistä.
- tukiasumis
Mitenkähän edellisen vastaus liittyi aiheeseen? No.. asumistuestahan sinä kuitenkin kyselit etkä toimeentulotuesta.
Kela on tosiaan määritellyt neliömäärän asukasta kohden ja vain siltä hyväksikatsomaltaan määrältä maksavat asumistukea. Jos asut(te) isommassa asunnossa, maksatte kaiken ylimääräisen itse. Asumistuki hyväksytyiltä neliöiltä on 80% ja muilta neliöiltä 0%.- 85 ei paljoa ymmärrä
Jos AÖ on noin 85 pisteen luokkaa, niin jää vaan edelleen ihmettelmään mitä edellisessä kirjoituksessa kerrottiin.
- tukiasumis
85 ei paljoa ymmärrä kirjoitti:
Jos AÖ on noin 85 pisteen luokkaa, niin jää vaan edelleen ihmettelmään mitä edellisessä kirjoituksessa kerrottiin.
Jos asumistukipalstalla kysytään asumistuesta, niin minusta toimeentulotuki liittyy hyvin vähän asiaan. Seuraavaksi varmaan sitten opintotukikysymykseen vastataan lapsilisään liittyvällä vastauksella?
- vuokra-asukas
85 ei paljoa ymmärrä kirjoitti:
luulenpa, että tuossa toimeentulotukiasiassa kirjoittaja tarkoitti, että asumistuen lisäksi on jossain tapauksessa mahdollisuus saada toimeentulotukea lopulle vuokraa. Tai siis yleensä elämiseen. Mutta jos asuu liian hienossa ja kalliissa asunnossa, sosiaaliviranomaiset katsovat, että ei ole aiheellista maksaa toimeentulotukea. Asujan kannattaa muuttaa halvempaan asuntoon! Näin muuten minä tein. Asuin vajaan vuoden asunnossa, josta sain asumistukea vain siten, että joka vuokrasta meni 160 euroa asumistuen yli. Joten muutin sitten halvempaan asuntoon , jossa koko vuokra kuuluin asumistuen piiriin!
vuokra-asukas kirjoitti:
luulenpa, että tuossa toimeentulotukiasiassa kirjoittaja tarkoitti, että asumistuen lisäksi on jossain tapauksessa mahdollisuus saada toimeentulotukea lopulle vuokraa. Tai siis yleensä elämiseen. Mutta jos asuu liian hienossa ja kalliissa asunnossa, sosiaaliviranomaiset katsovat, että ei ole aiheellista maksaa toimeentulotukea. Asujan kannattaa muuttaa halvempaan asuntoon! Näin muuten minä tein. Asuin vajaan vuoden asunnossa, josta sain asumistukea vain siten, että joka vuokrasta meni 160 euroa asumistuen yli. Joten muutin sitten halvempaan asuntoon , jossa koko vuokra kuuluin asumistuen piiriin!
helppo saati halpa ratkaisu. Kohtuuhintaisia asuntoja ei markkinoilla riittäne kaikille halukkaille, ja asunnon pakkovaihtajan elämäntilanne on usein muuttunut sitten nykyasuntoon majoittumisen niin, ettei rahaa vaikkapa vaadittuihin vuokratakuisiin ja ennakkoon liikene. En tiedä, miten täydellisesti sosiaalitoimisto tukee halvempaan asuntoon muuttavaa köyhää mutta pahoin pelkään, että muuttokustannuksistakin korvataan vain osa - ja tietenkin sosiaalitoimiston soveltamien normitaksoen mukaan. Em. normit taas eivät aina vastanne todellisia kustannuksia.
- .
Kaupungin asunto, 2 h k, vuokra 416 euroa, asumistukea 196 euroa, itse maksettava 220 euroa. Toimeentulotukea sain n. 200 euroa, osa-aikaeläke oli 437 euroa.
Neliöitä 52.
Tilanne viime vuonna. Asun yksin.- 32
Käyttöösi kuukaudessa jää
196 200 437-416=417 e
mikä vastaa yksinelävän toimeentulotukinormia.
Eli ei mitään valittamista pitäisi olla. Kaikki toimeentukilaiset
ovat samassa taloudellisessa asemassa kuin sinäkin. - .
32 kirjoitti:
Käyttöösi kuukaudessa jää
196 200 437-416=417 e
mikä vastaa yksinelävän toimeentulotukinormia.
Eli ei mitään valittamista pitäisi olla. Kaikki toimeentukilaiset
ovat samassa taloudellisessa asemassa kuin sinäkin.Nyt tuloni ovat 1100 euroa/kk, annoin vaan faktatietoa.
- Vastenmielistä!
niin suuret tai pienet kuin itse hyvöäksyy, kummallista.
Muuten, ei kai rehelliset ihmiset joudu maksamaan sinun elämistäsi ??- miss moneydollar
Ei meijän yhteiskunta tolleen toimi, että jos jollekulle maksetaan as.tukea niin se on muka heti sun helvatun kukkarosta, kaikkihan me maksetaan koko ajan/ollaan maksettu ne ja nää verot sun muut.
Et kai käy terveyskeskuksessa? Eivät kai rehelliset ihmiset joudu maksamaan sun sairastelua?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953849
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473225Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002837- 1362530
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572470- 612408
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172397Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212344Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232326- 642090