miten saan freehandin maciin? latasin freehand demon mutta se ei aukea. tulee herja stuffit arkistoja ei tueta. mitä teen?
freehand maciin
10
582
Vastaukset
Stuffit Expander ja pura se arkisto sillä.
- Leila Nallikallio
Freekku oli kummajainen täällä pohjolassa. Valtavan suosittu ominaisuuksistaan huolimatta. Siis täällä, ei maailmalla.
Freekkua ei ole päivitetty neljään vuoteen. Sitä myydään, jos joku tosiaan väkisellä haluaa ostaa.'''
Toimii vanhemmissa koneissa ja käyttöjärjestelmissä. Toimii edelleen kuten ennenkin. Sillä ei ole kuitenkaan enää mitään tukea uudemmille käyttiksille. se ja sama sinällään, mikä kone on raudaltaan.
Eli uuteen koneeseen et freehandia asenna enää natiivisti, ainoastaan emuloituna. Paitsi Windowsiin.
Illu on ohjelma, millä on tehty kymmenen vuotta, se on standardi. Corel on edelleen käytetty ohjelma, se uudistuu. Freehan on aivan sam kuin PageMaker. Iänikuinen kökkö, jonka ominaisuudet ovat puutteellisia, toiminta epävamaa, ei asennu uusiin koneisiin, päivitystä ole ollut vuosiin...
Ei muuten ole kauaa, kun pisti silmään yhden lehden materiaalispekseissä. Ei mainittu Quarkkia, ei PageMakeria, eikä Freehandia. Jopa Gimb ja Inkscape oli toki mainittu.....................
Mitä järkeä muuten on ostaa uusi kone ja pyörittää siinä jotain softaa emuloimalla hitaammin kuin viisi vuotta sitten???- outiliisi
noku minun pitäisi tehdä kaverille lehti-ilmoituksia, enkä muita osaa käyttää kuin freehandia. käytin sitä ennenkuin ostin tämän macin joka vaikeuttaa toistaiseksi monta muutakin juttua. käytin photosoppia mutta fh:lla itse ilmoituksen teko on helpompaa kun kuvat tekee photarilla. nyt ei ole sitäkään eli pitäis opetella käyttämään gimpiä--
eli jos minun pitää nyt opetella -hidasta- uusi ohjelma, niin mitäpä suosittelet? ei tarvi tehdä koko aukeaamaa, vaan vain yksittäisiä ilmoitusruutuja jotka saa epsiksi, tiffiksi tai pdf:ksi (pdf:ää en osaa käyttää yhtään, vain exportin kautta tallnetaa). eli monia ominaisuuksia en tarvi ollenkaan vain peruslaatikot, reunaviivat, asettelut, fontit jne.
ja ohjelman pitää olla ilmaiseksi ladattava demo tms kun käyttö on niin satunnaista - käpistellen
outiliisi kirjoitti:
noku minun pitäisi tehdä kaverille lehti-ilmoituksia, enkä muita osaa käyttää kuin freehandia. käytin sitä ennenkuin ostin tämän macin joka vaikeuttaa toistaiseksi monta muutakin juttua. käytin photosoppia mutta fh:lla itse ilmoituksen teko on helpompaa kun kuvat tekee photarilla. nyt ei ole sitäkään eli pitäis opetella käyttämään gimpiä--
eli jos minun pitää nyt opetella -hidasta- uusi ohjelma, niin mitäpä suosittelet? ei tarvi tehdä koko aukeaamaa, vaan vain yksittäisiä ilmoitusruutuja jotka saa epsiksi, tiffiksi tai pdf:ksi (pdf:ää en osaa käyttää yhtään, vain exportin kautta tallnetaa). eli monia ominaisuuksia en tarvi ollenkaan vain peruslaatikot, reunaviivat, asettelut, fontit jne.
ja ohjelman pitää olla ilmaiseksi ladattava demo tms kun käyttö on niin satunnaistaEttä lataat ilmaisen Seashoren kuvien käpistelyyn ja Scribuksen taittohommiin ja graffan tekoon vaikka Inkscape.
Vähän treeniä ja tutkailua, ja pitäisi sulla ilmojen teon onstua... - 1stMacFinn
Tuossahan Repe antoin neuvon miten se Stuffit arkisto puretaan. Pura se arkisto ja asenna se Freehand.
Monet tekee nykyään ilmoituksia InDesignilla, minäkin olen sillä enimmäkseen tehnyt.
Freehand on tosiaan poistuva tuote Adoben valikoimassa, sille ei voi mitään. Tilalle Illustrator tai InDesign.
Ja voit muuten päivittää sen PhotoShopin ns grossgrade päivityksenä Mac versioksi. Sama pätee Freehandiin, uutta lisenssiä ei tarvitse ostaa.
- outiliisi
sori mä olen tosi alkeellinen näissä.. olen nyt asentanut stuufitin. miten saan sen käyntiin ja miten sen jälkeen avaan freehandin? trautalankaohje olis tosi tarpeeseen
: )- Mäkkitupalainen
Paketin pääte .sit kertoo StuffIt Expanderille, mistä on kyse eli pelkka avaus esim kaksoiskosketuksella riittää.
Voit myös pudottaa paketin Expander-kuvakkeen päälle. Se tunnistaa muitakin pakkausformaatteja. - outiliisi
Mäkkitupalainen kirjoitti:
Paketin pääte .sit kertoo StuffIt Expanderille, mistä on kyse eli pelkka avaus esim kaksoiskosketuksella riittää.
Voit myös pudottaa paketin Expander-kuvakkeen päälle. Se tunnistaa muitakin pakkausformaatteja.siis.. stuffit on tallennettu koneelle, ei siinä ole mitään päätettä vaan vaan ohjelma nimi. kun kaksoisklikkaan sitä, se ensin sata kertaa kysyi asennetaanko päivitys ja nyt se sanoo an error occured attemting to expand/applications/stuffit/stuffit expander.app. error 17530
- Mäkkitupalainen
outiliisi kirjoitti:
siis.. stuffit on tallennettu koneelle, ei siinä ole mitään päätettä vaan vaan ohjelma nimi. kun kaksoisklikkaan sitä, se ensin sata kertaa kysyi asennetaanko päivitys ja nyt se sanoo an error occured attemting to expand/applications/stuffit/stuffit expander.app. error 17530
Tuo .sit on siis sen StuffIt Expanderia tarvitsevan paketin nimen pääte. Ja kun näyttää sen paketin tietoja (komento-I), niin siellä pitäisi avaavana ohjelmana olla oletuksena: Stuffit Expander eli normaali avaus käynnistää automaagisesti Stuffit Expanderin.
Paketista purettu sisältö ilmestyy samaan kansioon, missä pakettikin on omana kansionaan.
Tavallisten ohjelmien pääte on .app, vaikka se useimmiten on näkymättömissä.
Ei siinä asennetussa StuffIt ohjelmassa ole enää mitään purettavaa (=expand): se on valmis käyttöön sellaisenaan.
- Maciin menossa
Olisin mielelläni kuullut alkuperäisen kysyjän onnistumisesta tai mutkista matkassa. Toimiiko se Freehand nyt?
Ja, kuka tietäisi PC-käyttöisen Photarin "kääntämisestä" Mac-maailmaan, että miten se ihan käytännössä tapahtuu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1609235Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492829Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja312607- 572541
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971935- 981862
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241806Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501341Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091217- 281201