Miten työllistyy tuon alan DI tänä päivänä, entä mitä voisi olettaa näkymiltä 5 vuoden kuluttua? Opiskelupaikkoja lienee Tampere ja ilmeisesti Oiulussa sähköalan alla. Onko muita?
Automaatiotekniikka?
2
1265
Vastaukset
- tupsulakki
Otaniemestä löytyypi niin ikään dippa tason Automaatio- ja systeemitekniikkaa.
- Automaatio-teekkari
Pidemmällä aikavälillä tulisi mieleen, että kyllä tällä automaatiotekniikalla on tulevaisuutta. On vielä yllättävän monia paikkoja, missä näkee paljon parannusvaraa, mihin automaatio-DI voi käyttää omia säätämistaitojaan.
Automaatiolla pystyy työllistymään aika monelle eri tekniikan alueelle, riippuen omasta painottumisesta: Voi alkaa liukuhihnasäätäjäksi, kemiallisen prosessin säätäjäksi, robottihörhöksi, simulointimallien laatijaksi (markkinasimuloinnista avaruustekniikkaan).
Kuulemma automaation opiskelijoista tulee myös hyviä yritysjohtajia. Automaation yksi tärkein idea on käsitellä erilaisia kokonaisuuksia ja niiden vuorovaikutusta toisiin, riippumatta siitä, millaisista kokonaisuudet luonnossa ovat. Samaa kokonaisuuden hallintaa tekevät kyllä muutkin alat, mutta tässä on yksi näkökanta asiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1677457
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264228- 503838
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1513235- 512986
- 492599
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262376Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2732059Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt552015- 291916