SavPr

savpr

mitä joukko-osastoja oli nyt jo kuopatussa savon prikaatissa?

31

4815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks mamma

      Tai paremminkin tunnettiin aikoinaan nimella puskajussit!
      Se mitä oli vuosikymmenniä lähes sata vuotta sitten on eri asia, mutta se onkin jo historiaa.

    • oli itse joukko-osasto

      SavPr oli joukko-osasto. Siinä ei ollut joukko-osastoja. Tai korkeintaan oli itsensä.

    • UrpoXXXZ

      Olikohan viimeisin organisaatio about tällainen:

      SavJP (jonka alla EK, JK, KrhK, AuK ainakin?)
      3. Er. AutoK
      SpolK
      SavSK
      ja ja... oliko ne muka jo tuossa?

      • Lepo, ja varmuudeksi "TAAKSE POISTU!"

      • mainen

        Organisaatiossa olivat myös:
        * 3ErVK (Kolmas erillinen viestikomppania)
        * HK (Huolto ja Kuljetus)


      • Autogona
        mainen kirjoitti:

        Organisaatiossa olivat myös:
        * 3ErVK (Kolmas erillinen viestikomppania)
        * HK (Huolto ja Kuljetus)

        3.ErVK kuopattiin 90-luvulla, tarkkaa vuotta en muista, -94 ehkä. HK:sta tuli 3.ErAutoK kun komppania lopetettiin Kouvolasta ja lippu muutti SavPr:ään "perinneyksiköksi".


    • Hekko PP

      Savon Prikaati pitäisi saada uudelleen jaloilleen!

    • Vuonna 1998.
      - 1 Jääkärikomppania.
      - 2 Jääkärikomppania
      - 3 Jääkärikomppania
      - Esikuntakomppania
      - 3 Erillinen autokomppania
      - Kranaatinheitinkomppania
      - Aliupseerikoulu
      - Sotilassoittokunta.
      1 JK ja 2 JK yhdistyivät keväällä 1998 yhdeksi jääkärikomppaniaksi ja 3 JK vaihtoi nimensä Spolkiksi, eli sotilaspoliisikomppaniaksi.

      • Anonyymi

        Eikö PanssarintorjuntaKomppaniaa enää ollut??t:1/97


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö PanssarintorjuntaKomppaniaa enää ollut??t:1/97

        Pstk olin 03/94


    • Pottatti

      Ja Ruokala ja Sotku!!!! Ne oli parhaat joukkio-osastot ehdottomasti!!!

    • Niin, no miksei tuo sotkukin kävisi yhdeksi osastoksi. Tuohon voisi lisätä yhdeksi osastoksi myös varuskuntasairaalan, eli veksin, se oli hyvä paikka silloin kun sieltä sai jonkinlaisen vapautuksen palveluksesta. Tosin jos joutui sen paskan kokelaslääkärin vastaanotolle ei yleensä tullut vapautuksia, mutta jos pääsi päällikkölääkärin sijaisen vastaanotolle, niin tuli vapautuksia palveluksesta. Yleensä tuli vapautus marssi taistelu ja liikuntakoulutuksesta, muutaman kerran vapautus ulkopalveluksesta ja kaksi kertaa vapautus palveluksesta. Kaksi kertaa tuli keppiä, eli kelpaa palvelukseen, ekan antoi kokelaslääkäri, mutta keplottelin itseni hoitotunnille ja sain päällikkölääkärin kautta vemppaa. Loppusodan aikana kävin Tilkassa ja sain sieltä tj-vempan ja leirivapautuksen. Tosin olin palvelusaikana sen verran paljon sairaana, että palvelusluokka muuttui a-luokasta b-luokkaan.

    • btr60.

      Kiittäkää ex puolustusministeri Kääriäistä joka lopetti vallan saatuaan kymmenkunta varuskuntaa.. Ymmärtäisin jos se olisi ollut joku viherpiipertäjien puolueesta mutta maalaispuolueesta ja joka vuosi eduskunnassa.. Helvvetin toimiva varuskunta mutta kun kaikki pitää olla isoa ja halpaa niin kuin kunnat tänäpäivänä....

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Savon_Prikaati

      Itse palvelin 11kk tuossa eversti Kauppilan aikana..

    • nurmipora

      Nurmenporaus loppui.

    • Olin silloin viimeisessä erässä 1998 jotka palvelivat 8 kuukautta. Kakkoserä pääsi puolella vuodella. Tuolloin komentajana oli Eversti Kiianlinna ja muistan sen kun hän teki tarkastusvierailun komppaniassamme, nimittäin joku alikersanteista sanoi meille, että sillä everstillä on sitten aika iso nenä.

      • Anonyymi

        1/96 autokomppania 11kk oli se loppupelistä kivaa aikaa olen käy pari kertaa vanhaa kasarmia katselee sinne se heinittyy yms terveiset kaikille 1/96 sakille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1/96 autokomppania 11kk oli se loppupelistä kivaa aikaa olen käy pari kertaa vanhaa kasarmia katselee sinne se heinittyy yms terveiset kaikille 1/96 sakille

        2/75 kivaa oli silloinkin!


    • Anonyymi

      Suomi_On_Mätä_Maa

      Armeija on suomalaisille pyhä lehmä johonka ei saa, eikä uskalleta koskea!

      Siksi oikeuslaitos, poliisi, oikeusasiamies jne. eivät pysty, uskalla ja voi auttaa asiassa. Monelta virkamieheltä pysähtyisi ylennyshissi kerrosten väliin ja kertausharjoitus nakki napsahtaisi jos hänet tiedettäisiin auttaneen korkea-arvoisten upseerien saattamisessa oikeuden eteen. Kapiaiset on ryyppäävää "rosvosakkia" jonka mottona usein kuuli, että " uusia miehiä tuleen aineistoa kyllä piisaa". Ja veronmaksaja maksaa näiden loiseläjien palkat. Nykyisin näytän lähinnä keskisormea kun näen upseerin.

      Olli, 20, kuoli varusmiespalvelussa ajettuaan kohtalokkaan kolarin yökyydin päätteeksi – vanhemmat eivät yrityksistä huolimatta saaneet puolustusvoimia vastuuseen: "Se kyyti maksoi meille poikamme hengen"
      Eipä paljon naurata suomen korruptoitunut armeija ja sen joupottelukulttuuri! Olisi saanut upseeri kuolla tuossa onnettomuudessa jotta kerrankin tuntuisi näille itseään tännä oleville junteille joskus. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/olli-20-kuoli-varusmiespalvelussa-ajettuaan-kohtalokkaan-kolarin-yokyydin-paatteeksi-vanhemmat-eivat-yrityksista-huolimatta-saaneet-puolustusvoimia-vastuuseen-se-kyyti-maksoi-meille-poikamme-hengen/7330600#gs.2qsnbd

      • Anonyymi

        Aina kun veri virtaa niin upseereille tulee ylennyksiä.


    • Anonyymi

      Siellä oli kuudes erillinen lusikkakomppanja. Joukko-osaston tehtävä sodan aikana kauhoa pakista hernekeittooo omaan nuamariin ja nopiaan.

    • Anonyymi

      Läskiä ja lotinaa..pelattiin nakkia ja raminaa..
      Olin savprssä raatteentiellä 39..kylmä oli jos ei ollu kaminan kyljessä kii....

      Juopottelu kapiaisilla on ollu turhautumisen syytä....kun ei oo ollu mitään järkevää tekemistä niin on tilaisuuden mahdollistamana ruvettu dokaamaan. Muistissa hyvin tuo ilmavoimien kertausharjoitus kun lentsikoita piti esittää käet levällään ja suulla pöristrn niin ei sitä selvinpäin voi kertakaikkiaan katella...

    • Anonyymi

      Onneksi liikekannallepanomääräys ei koske meikäläistä kun ei näköjään ole enää koko prikaatia jossa kävin armeijani.
      Terveisiä vaan vääpeli Pulliaiselle ja kapteeni Niskakoskelle joka suositteli sodan syttyessä välitöntä poistumista ruotsinlaivoille.

      • Anonyymi

        sotaoikeuteen! Ja sitten amputtavaksi tommoset ruotsilaiva-niskakosket.


      • Anonyymi

        Terveisiä Punavaaralle ja Kotrolle, Hyvät skapparit teki armeijan käynnistäni jopa mielekästä touhua.


    • Anonyymi

      Olin osa salaista juopottelukomppaniaa. Tehtävämme oli taata, että kapiainen ei selvää päivää palveluksessa näe. Pääsin eläkkeelle 29 vuotiaana täysin palvelleena.

    • Anonyymi

      Olin savonprikaatissa sotilaspoliisina vuonna 1992 ja me kyllä nussittiin siellä ihan ristiin poikien kanssa.

      • Anonyymi

        Useimmiten kaappi fagotit hakeutuu mm. spolliksi, poliisiksi, sairaanhoitajaksi...


    • Anonyymi

      Olin 1991-92. Kylmä ja ankea paikka. Lamakin tietysti vaikutti . Kalusto ja varusteet 60 luvun tasoa . Kapiaiset oli mitä oli . Varus"miehet" pelkkiä räkänokkia. Ylempi kirjoittaja haaveili jostain homoilusta. Sitä sentään en nähnyt . Tosin en ollutkaan spollissa.

    • Anonyymi

      Muistaako joku vääpeli Kettusen? Leveämpi mitä oli pidempi. -80 luvulla oli ainakin palveluksessa. Huhuttiin, että olisi ollut enemmän poikiin päin

      • Anonyymi

        Olikohan se joka haisi hajuvedelle 100m päähän, , ? Tukka aina hyvin .


    • Anonyymi

      EK 2/75 kapteeni Matti Simpura
      Onko herrasta tietoa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4183
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3784
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2618
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1605
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe