Homeenhajuista vettä

Pelästynyt

mistä on kyse kun vesijohtovesi maistuu ja haiskahtaa homeelle? Huomasin tänään illalla ensimmäisen kerran että maistui vesi hieman homeiselle ja aloin jo epäilemään että kuvittelen vain. Keittiön hanasta join ja kun menin wc:seen peseen kasvot niin olin haistavinani homeen epäillen edelleen että kuvittelen senkin. mutta jos vedessä todella jotain on joka homeisuutta aiheuttaa niin mistä on kyse? mihin ottaa yhteyttä ja onko kovinkin vaarallista juoda sitä vettä? Mitä se voi aiheuttaa?

Kiitos jos joku osaa auttaa! Kerrostalossa asun vuokralla.

8

6802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höpöjeppe

      Yksi syy voi olla lavuaarin hajulukon yläpuolinen osuus pysyy kosteana ja homehtuu. Kun lasket vettä ja juot suoraan vedestä tai peset hampaita tms. haistat lavuaarista tulevan homeen hajun, joka sekoittuu veden makunautintoon. Yksi syy voi olla ilmanvaihdon ongelmat tai sitten vain ei ole lavuaaria puhdistettu tiivisteiden tms. osalta vuosiin?

    • LVI-Kandidaatti

      Jos kerrostalo on rakennettu ennen vuotta 1998, vesijohdot voidat homehtua kavitaation vuoksi.
      Homeitiöt tai itiöpesät voivat teoriassa siirtyä myös juomaasi veteen, en ole kyllä kuullut yhtään tapausta aikaisemmin. Ota yhteyttä hallituksen puheenjohtajaan, hän kyllä tietää mitä pitää tehdä.
      Ainakin Lounais-Suomessa on käytetty Bauer Oy:n suodattimia maku yms. virheiden poistamiseen talousvedestä.

      • lvi - tohtori

        Tämä viesti olisi hassunhauskaa huuhaaata, ellei siihen olisi liitetty yrityksen mainosta.


      • LVI-Kanditaatti
        lvi - tohtori kirjoitti:

        Tämä viesti olisi hassunhauskaa huuhaaata, ellei siihen olisi liitetty yrityksen mainosta.

        LVI-tekniikka tohtori on ihan vieras tutkinto. kerrotko siitä lisää?
        Lvi-tekniikan kandidaatteja valmistuu TKK:ssa.
        p.s
        Onko sinulla tiedossa muita laitevalmistajia jotka tekevät ko. laitteita?


      • lvi-tohtori
        LVI-Kanditaatti kirjoitti:

        LVI-tekniikka tohtori on ihan vieras tutkinto. kerrotko siitä lisää?
        Lvi-tekniikan kandidaatteja valmistuu TKK:ssa.
        p.s
        Onko sinulla tiedossa muita laitevalmistajia jotka tekevät ko. laitteita?

        Herran jestas. Se ei siis ollut huumoria.

        Ainahan huijarit ovat käyttäneet hienolta kuullostavia termejä ihmisten hööpöttämiseen. Tässä tapauksessa kavitaatio ja homeet on yhdistetty hulvattomasti.

        Todellisuudessa kavitaatio liittyy kyllä nesteisiin ja mm. niiden pumppaukseen. Kavitaatio syntyy, kun virtaavan nesteen paine alenee höyrystymispaineeseen. Vaikuttaa pumppujen juoksupyöriin ja laivojen potkureihin turmiollisesti.

        1998 ei lvi-puolella tapahtunut mitään muutosta joka vaikuttaisi kerrostalojen tai muihinkaan putkistoihin.

        On aivan sama mikä on laitteita myyvän firman nimi, jos laite on huijausta. Suora lainaus firman omilta sivuilta:
        "Laitteisto sisältää mikroprosessoriohjausyksikön ja putkistoon asennettavan kelaputken. Impulssi johdetaan prosessorilta kelaputkelle, jossa vaikuttaa muuntuvataajuinen magneettikenttä. Kelaputkien rinnakkais- tai sivuvirtaus-asennus on mahdollista suurten vesimäärien kyseessä ollessa."

        Uskoo, ken haluaa.

        Ps.
        Tekniikan tohtoreita valmistuu teknillistä korkeakouluista ja yliopistoista. Itse olet tuskin nähnyt edes insinööriä ;)


    • Ei enäää!

      Aika vanha viestiketju mut jatkan silti...

      Mulla on niin että ihan viime vuonna valmistuneessa kerrostalossa asun, ja jo muuttaessani maistoin keittiön vedessä "homemaisen" maun. Vesi ei juurikaan haise (ehkä vähän?) mutta maku on selvä. Pesuhuoneen vesi on kuitenkin täysin normaalia. Alkaa pikkuhiljaa tympiä kun pitää aina vessasta hakea vedet lasiin...

    • Anonyymi

      Täällä tuli ruskeaa vettä jokin aika sitten. Se meni ohi, mutta nyt tulee homeen makuista vettä keittiöstä. Oletin sen menevän ohitse kun valutin vettä, mutta nyt ei ole juotavaa keskellä yötä. Eikä sen kautta syötävääkään.

      Saisiko tähän lisää tietoa joltain?

    • Anonyymi

      Sano eukolle (200kg) ettei pese römpsää juomavedellä koska homeen haju menee putkistoon ilman suihkukahvan takaiskuventtiiliä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1935
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1350
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1331
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe